Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

9 timer siden, miore skrev:

Enig, jeg tipper de ikke hadde drøyd med p ringw om de så det sto dårlig til, og det er jo vanlig prosedyre å sjekke dem om morgenen :Nikke: Det SKAL bli innsett på deg!

Restaurantbesøk gjørtes ut som en koselig feiring :)

Jeg var egentlig avslappet fra 11, og til sånn 12.45 da jeg innså at jeg snart kom til å få dommen. Og det ble feiring på restaurant etterpå, selv om det ikke ble to embryoer :)

8 timer siden, LillyBe skrev:

De hadde helt klart ringt ja, så nå blir det innsett ;) er visst en smule kaos der nede (derfor jeg ikke kom igjennom på telefon), og dr H er syk (på ubestemt tid forsto jeg). Jeg irriteter meg grønn for jeg snakket med Ingrid og drH om blodfortynnende, men nå er jo ingen av de der...argh!!jaja, får satse på at spiren sitter uansett ;) 

Åssen føles formen? 

Så koselig feiring <3

Jeg merket at de var litt forvirrede i dag, men like blide. Uff, jeg håper det ikke er noe alvorlig med doktor H., jeg ble nesten litt bekymret for han også. Når skal du begynne på blodfortynnende hvis du skal det? Ingrid bør vel i hvert fall være tilbake til uka, men det er kanskje for sein? Men ja, spiren skal sitte uansett den! :)

Fysisk har formen definitivt vært bedre i dag enn i går. Jeg er bare litt støl nå.

7 timer siden, Lycra skrev:

Snikleser litt i denne dagboka også jeg, og har endelig lest meg gjennom alt :fnise: Sitter på jobb og krysser fingrene for deg nå, Illy! Håper det blir feiring av positiv test snart! :klem:

Åh, så koselig :) Tusen takk for fingerkryssing og klem! Du er jammen tålmodig som her lest gjennom hele! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, LillyBe skrev:

Dette skal være gullegget!!!!!!

 

4 timer siden, QBee skrev:

Signerer denne. Bare å klore seg fast lille egg!

Tusen takk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen, og det er ganske godt :) Jeg er ikke så psykisk avballansert i kveld, og er egentlig på gråten, og vil bare være i fred. Jeg tror det kan ha litt med cyclogesten å gjøre. Men dette med barn eller ikke er en av de store viktige tingene i livet for meg. Jeg har mistet trua litt, mer enn jeg har opplevd tidligere, så det er nok også noe av greia.

Det egget de var usikre på i går, hadde stoppet opp. Så da var det to befruktede igjen. Ett embryo så egentlig usedvanlig fint ut, jevnt og lite fragmentert, MEN det hadde rast avgårde og delt seg i åtte. De sa at hadde det bare vært dag 3 i dag, så hadde det vært perfekt. Men det var det jo ikke, så det måtte bare kasseres. :icon_frown:

Det jeg fikk satt inn var firedelt og "veldig fint". Mannen mener til og med at han på laben sa "perfekt", men jeg tror egentlig han hørte syner. For jeg var dum nok til å spørre om fragmentering. Da mener jeg at lab-mannen sa 20 %, og det er jo mye! (ja, jeg googlet). Kanskje han sa under 20, men det høres fortsatt mye ut. De sa i hvert fall at dette embryoet var bedre enn det vi satte inn sist, så det er da noe!

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Weebs skrev:

Nå krysser jeg fingrene så jækla hardt for dette egget! :nordvesta:

Så koselig, tusen takk! Jeg stoler ikke helt på det, og tror det trenger litt kryssing! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dagen har vært både lang og tøff! Men nå er du iallfall ruger :) jeg krysser alt jeg kan for at dette er gullegget. Gikk innsettet fint, med ny lege?

Jeg kjenner også at jeg nesten er litt bekymra for drH. Jeg var jo der på tirsdag og da var han i super form, og lovte meg jo innsett lørdag av han selv om det ble sånn. Håper han snart er tilbake...de virket så veldig sikre på at han iallfall ikke var å se neste uke :( 

Jeg burde vel ha begynt med blodfortynnende i morgen..men mange starter fra innsett! Jeg får nok tak i I på mandag :) 

Formen her er ekstremt god!! Merker jo litt, men går helt fint :) deilig det i det minste! 

Rug godt på egget ditt i natt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går for at han sa UNDER tjue, og at mannen hørte rett! Dattera mi er fra et firecellet todagersegg, og det er det veldig mange andre barn også som er :klem: Håper humøret er litt bedre i dag! Skjønner godt at det var en kjip beskjed å få i går, men ett egg kan veldig fort være nok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LillyBe skrev:

Skjønner at dagen har vært både lang og tøff! Men nå er du iallfall ruger :) jeg krysser alt jeg kan for at dette er gullegget. Gikk innsettet fint, med ny lege?

Jeg kjenner også at jeg nesten er litt bekymra for drH. Jeg var jo der på tirsdag og da var han i super form, og lovte meg jo innsett lørdag av han selv om det ble sånn. Håper han snart er tilbake...de virket så veldig sikre på at han iallfall ikke var å se neste uke :( 

Jeg burde vel ha begynt med blodfortynnende i morgen..men mange starter fra innsett! Jeg får nok tak i I på mandag :) 

Formen her er ekstremt god!! Merker jo litt, men går helt fint :) deilig det i det minste! 

Rug godt på egget ditt i natt <3

Ja, nå er det jo bare å vente og se! Det ble den "vanlige" kvinnelige legen som gjorde innsettet, mens den nye var med og så på. Det er jeg veldig fornøyd med, når erfaring visstnok skal være så viktig. Selve innsettet gikk veldig fint. Sist var jeg litt forvirret, så dette er første gangen jeg har fått med meg den lille, lysende prikken midt inne i livmora :)

Vi møtte han i gangen på onsdag, og da var han også blid og i god form. Vi får bare håpe at det ikke er alvorlig, og at han snart er i form igjen!

Da får vi håpe at det holder med blodfortynnende fra mandag :) Skjønner jo at du vil gjøre alt du kan for at det skal sitte denne gangen. Var det det som var de ubehagelige sprøytene? I så fall er jeg ganske fornøyd med å slippe :P

Så bra at formen er så god! Jeg syns nesten det er litt verre i går enn i dag. Men jeg tror rett og slett jeg har fått en psykisk reaksjon denne gangen, og da kjenner jeg det fysiske bedre også.

Jeg klarer liksom ikke å tenke så mye på embryoet der inne, jeg tror bare at mensen kommer som vanlig 17. mai. Men jeg tar hensyn til det da, spiser sunt, drikker lite koffein og passer på å hvile nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, miore skrev:

Jeg går for at han sa UNDER tjue, og at mannen hørte rett! Dattera mi er fra et firecellet todagersegg, og det er det veldig mange andre barn også som er :klem: Håper humøret er litt bedre i dag! Skjønner godt at det var en kjip beskjed å få i går, men ett egg kan veldig fort være nok :) 

De sa jo at det var så veldig fint dette embryoet alle sammen, så jeg har et lite håp om at han sa under tjue, eller kanskje til og med sju. Stakkars mannen som må leve med min opphengthet i denne prosenten. Han fikk det ikke med seg, og sier bare at "han sa jo det var perfekt, så da er det sikkert perfekt med tjue da". Og så prøver jeg å forklare at "nei, det er veldig dårlig, og blir mest sannsynlig ikke barn". Og han svarer "har du googla igjen, slutt med det!!". Argh, meningsløs diskusjon, egentlig :P Jeg skal prøve å godta at ingen vet eller kan vite hva som skjer med embryoet, men at det kan gå bra! 

Det dårlige humøret er sikkert en slags forsvarsmekanisme. Nå tenker jeg ikke på nytt forsøk til høsten en gang, men hvordan jeg skal klare å godta at det ikke blir barn. Men jeg tror nok dette er et utslag av mye hormoner, stress og litt skuffelse. Håp og kampvilje snart er forhåpentligvis snart tilbake :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Illy skrev:

Ja, nå er det jo bare å vente og se! Det ble den "vanlige" kvinnelige legen som gjorde innsettet, mens den nye var med og så på. Det er jeg veldig fornøyd med, når erfaring visstnok skal være så viktig. Selve innsettet gikk veldig fint. Sist var jeg litt forvirret, så dette er første gangen jeg har fått med meg den lille, lysende prikken midt inne i livmora :)

Vi møtte han i gangen på onsdag, og da var han også blid og i god form. Vi får bare håpe at det ikke er alvorlig, og at han snart er i form igjen!

Da får vi håpe at det holder med blodfortynnende fra mandag :) Skjønner jo at du vil gjøre alt du kan for at det skal sitte denne gangen. Var det det som var de ubehagelige sprøytene? I så fall er jeg ganske fornøyd med å slippe :P

Så bra at formen er så god! Jeg syns nesten det er litt verre i går enn i dag. Men jeg tror rett og slett jeg har fått en psykisk reaksjon denne gangen, og da kjenner jeg det fysiske bedre også.

Jeg klarer liksom ikke å tenke så mye på embryoet der inne, jeg tror bare at mensen kommer som vanlig 17. mai. Men jeg tar hensyn til det da, spiser sunt, drikker lite koffein og passer på å hvile nok :)

Ja, vi ønsket jo mest mulig erfaring ved innsett ;) blir drH borte lenge blir det sikkert mye jobb på henne...spent på hvem jeg får til innsett! 

Fragmin er fæle sprøyter ja ;) så ikke noe å savne, hehe

Formen her er bra altså! Men nå har fet gått i ett siden kl 6, så kjenner at jeg er helt kaputt på sofaen nå, og at det blir tidlig kvelden. Cyclogesten gjør ikke trøttheten mindre heller...

Ikke rart at man får en psykisk reaksjon! Jeg pleier alltid å merke det når rugingen er i gang..å jeg har også en sånn forsvarsmekanisme! Klarer liksom ikke å tro på at det skal gå bra lengre :( men jeg håper jo inderlig såklart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at jeg sovna på sofaen i sta, og da drømte jeg at dere ( @Illy og @LillyBe, som for anledningen var smeltet sammen til én person) var gravide :) Du/dere ringte meg etter uke 7-ultralyden og kunne gledesstrålende fortelle meg om at dere skulle få tvillinger! Satser på at det er minst et snev av sanndrømthet inne i bildet ;) 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, miore skrev:

Må bare fortelle at jeg sovna på sofaen i sta, og da drømte jeg at dere ( @Illy og @LillyBe, som for anledningen var smeltet sammen til én person) var gravide :) Du/dere ringte meg etter uke 7-ultralyden og kunne gledesstrålende fortelle meg om at dere skulle få tvillinger! Satser på at det er minst et snev av sanndrømthet inne i bildet ;) 

Haha, utrolig gøy!!! Kanskje det er det vi må gjøre @Illy, smelte oss sammen, så kanskje vi tilsammen klarer å få tvillinger ;) lurer litt på åssen vi skulle klart å få ringt deg, hihi!! Håper at det i det minste er et snev av sanndrømthet inne i bildet ja!

Jeg kom til å tenke på, har du snakket noe mere med klinikken ang letrozol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LillyBe skrev:

Haha, utrolig gøy!!! Kanskje det er det vi må gjøre @Illy, smelte oss sammen, så kanskje vi tilsammen klarer å få tvillinger ;) lurer litt på åssen vi skulle klart å få ringt deg, hihi!! Håper at det i det minste er et snev av sanndrømthet inne i bildet ja!

Jeg kom til å tenke på, har du snakket noe mere med klinikken ang letrozol?

Ja, de var ikke så positive :dry: de hadde ikke troa. MEN nå er det nesten så jeg lurer på om jeg har klart å få EL helt på egenhånd! Fredag morgen hadde jeg noe som liknet mistenkelig på EL-slim, så jeg tok en EL-test - og jammen var den positiv. Hadde EL-slim og negativ test i går, og ingen av delene i dag, så nå håper jeg veldig på at jeg hadde en eggløsning i går!

I så fall er det første gang jeg har hatt en helt egenprodusert en på ca 12 år, så da har kanskje SA-en kickstartet ett eller annet :vetikke: Det er jo også gode sjanser for at det bare er kroppen som lurer meg da, så vi får se. Muligens 1 dpo i dag, muligens ikke  ;) 

Beklager dagbokkupping, @Illy!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, miore skrev:

Ja, de var ikke så positive :dry: de hadde ikke troa. MEN nå er det nesten så jeg lurer på om jeg har klart å få EL helt på egenhånd! Fredag morgen hadde jeg noe som liknet mistenkelig på EL-slim, så jeg tok en EL-test - og jammen var den positiv. Hadde EL-slim og negativ test i går, og ingen av delene i dag, så nå håper jeg veldig på at jeg hadde en eggløsning i går!

I så fall er det første gang jeg har hatt en helt egenprodusert en på ca 12 år, så da har kanskje SA-en kickstartet ett eller annet :vetikke: Det er jo også gode sjanser for at det bare er kroppen som lurer meg da, så vi får se. Muligens 1 dpo i dag, muligens ikke  ;) 

Beklager dagbokkupping, @Illy!

Wow!!!! Men altså, med både slim og positiv el-test må det da være eggløsning?? Skal se at du nå blir gravid på egenhånd ;)  jeg heier!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LillyBe skrev:

Ja, vi ønsket jo mest mulig erfaring ved innsett ;) blir drH borte lenge blir det sikkert mye jobb på henne...spent på hvem jeg får til innsett! 

Fragmin er fæle sprøyter ja ;) så ikke noe å savne, hehe

Formen her er bra altså! Men nå har fet gått i ett siden kl 6, så kjenner at jeg er helt kaputt på sofaen nå, og at det blir tidlig kvelden. Cyclogesten gjør ikke trøttheten mindre heller...

Ikke rart at man får en psykisk reaksjon! Jeg pleier alltid å merke det når rugingen er i gang..å jeg har også en sånn forsvarsmekanisme! Klarer liksom ikke å tro på at det skal gå bra lengre :( men jeg håper jo inderlig såklart!!

Definitivt! Innsettet gikk veldig fint, uten noen antyding til blødning etterpå, så jeg har fått tiltro til den legen også nå. Krysser fingrene for at ditt blir like bra.

Da er jeg veldig glad de ikke har nevnt fragmin for meg. Det hjelper vel til med blodgjennomstrømning og festing, kanskje? Det virker som det er selve eggene som er problemet hos meg, så det kan vel henne embryoet fester seg greit hvis det først lever så lenge (lov å håpe!).

Jeg er faktisk mer våken og opplagt enn normalt, sånn var det ikke sist. Men det er sikkert fordi hodepinen er borte og jeg har hatt fri noen dager. Derimot er jeg på gråten hele tida, såpass at mannen begynner å bli bekymret selv om jeg trodde jeg klarte å skjule det. Men det er nok ganske naturlig at det blir sånn. Nå kunne vi godt hatt ferie, reist til Karibien og blitt der i hvert fall ut mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, miore skrev:

Må bare fortelle at jeg sovna på sofaen i sta, og da drømte jeg at dere ( @Illy og @LillyBe, som for anledningen var smeltet sammen til én person) var gravide :) Du/dere ringte meg etter uke 7-ultralyden og kunne gledesstrålende fortelle meg om at dere skulle få tvillinger! Satser på at det er minst et snev av sanndrømthet inne i bildet ;) 

For en fin drøm! Det hadde vært greit hvis du var litt synsk akkurat der :biggrin:

12 timer siden, LillyBe skrev:

Haha, utrolig gøy!!! Kanskje det er det vi må gjøre @Illy, smelte oss sammen, så kanskje vi tilsammen klarer å få tvillinger ;) lurer litt på åssen vi skulle klart å få ringt deg, hihi!! Håper at det i det minste er et snev av sanndrømthet inne i bildet ja!

Jeg kom til å tenke på, har du snakket noe mere med klinikken ang letrozol?

Det er kanskje det som må til :fnise: Vi kunne bare delt oss opp igjen når vi var blitt gravide, så fikk vi en hver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, miore skrev:

Ja, de var ikke så positive :dry: de hadde ikke troa. MEN nå er det nesten så jeg lurer på om jeg har klart å få EL helt på egenhånd! Fredag morgen hadde jeg noe som liknet mistenkelig på EL-slim, så jeg tok en EL-test - og jammen var den positiv. Hadde EL-slim og negativ test i går, og ingen av delene i dag, så nå håper jeg veldig på at jeg hadde en eggløsning i går!

I så fall er det første gang jeg har hatt en helt egenprodusert en på ca 12 år, så da har kanskje SA-en kickstartet ett eller annet :vetikke: Det er jo også gode sjanser for at det bare er kroppen som lurer meg da, så vi får se. Muligens 1 dpo i dag, muligens ikke  ;) 

Beklager dagbokkupping, @Illy!

Hurra, det må jo ha vært EL! Og har det først skjedd én gang, så skjer det igjen :biggrin: Hvis du ikke bruker å få slim og positive tester uten EL, så lover det i hvert fall veldig godt. Du kan få så mye plass i dagboka du bare vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, LillyBe skrev:

Wow!!!! Men altså, med både slim og positiv el-test må det da være eggløsning?? Skal se at du nå blir gravid på egenhånd ;)  jeg heier!!! 

Jeg håper veldig at det var EL, det hadde vært helt fantastisk om syklusen bestemte seg for å komme tilbake! Gravid på egenhånd tør jeg ikke håpe på, hehe, men du skal se jeg tester som en gal rundt 17. mai likevel :ler: 

1 minutt siden, Illy skrev:

Hurra, det må jo ha vært EL! Og har det først skjedd én gang, så skjer det igjen :biggrin: Hvis du ikke bruker å få slim og positive tester uten EL, så lover det i hvert fall veldig godt. Du kan få så mye plass i dagboka du bare vil! :)

Jeg håper veldig! Pleier vanligvis ikke å få noen av delene :fnise: Ikke siden før jeg startet på p-piller som ungfole, i alle fall - den gang testet jeg selvfølgelig ikke etter EL, men jeg fikk slim og hadde regelmessige sykluser i gamle dager. Not so much etter at jeg sluttet på pillene igjen  :dry:

9 minutter siden, Illy skrev:

For en fin drøm! Det hadde vært greit hvis du var litt synsk akkurat der :biggrin:

Det er kanskje det som må til :fnise: Vi kunne bare delt oss opp igjen når vi var blitt gravide, så fikk vi en hver!

Haha, fantastisk plan - da hadde dere omgått risikosvangerskap og alt :nigo: 

13 minutter siden, Illy skrev:

Definitivt! Innsettet gikk veldig fint, uten noen antyding til blødning etterpå, så jeg har fått tiltro til den legen også nå. Krysser fingrene for at ditt blir like bra.

Da er jeg veldig glad de ikke har nevnt fragmin for meg. Det hjelper vel til med blodgjennomstrømning og festing, kanskje? Det virker som det er selve eggene som er problemet hos meg, så det kan vel henne embryoet fester seg greit hvis det først lever så lenge (lov å håpe!).

Jeg er faktisk mer våken og opplagt enn normalt, sånn var det ikke sist. Men det er sikkert fordi hodepinen er borte og jeg har hatt fri noen dager. Derimot er jeg på gråten hele tida, såpass at mannen begynner å bli bekymret selv om jeg trodde jeg klarte å skjule det. Men det er nok ganske naturlig at det blir sånn. Nå kunne vi godt hatt ferie, reist til Karibien og blitt der i hvert fall ut mai!

Veldig godt å høre at innsettet gikk knirkefritt :) Men den psykiske reaksjonen din høres veldig lei ut, altså! Når må du på jobb igjen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Illy skrev:

Definitivt! Innsettet gikk veldig fint, uten noen antyding til blødning etterpå, så jeg har fått tiltro til den legen også nå. Krysser fingrene for at ditt blir like bra.

Da er jeg veldig glad de ikke har nevnt fragmin for meg. Det hjelper vel til med blodgjennomstrømning og festing, kanskje? Det virker som det er selve eggene som er problemet hos meg, så det kan vel henne embryoet fester seg greit hvis det først lever så lenge (lov å håpe!).

Jeg er faktisk mer våken og opplagt enn normalt, sånn var det ikke sist. Men det er sikkert fordi hodepinen er borte og jeg har hatt fri noen dager. Derimot er jeg på gråten hele tida, såpass at mannen begynner å bli bekymret selv om jeg trodde jeg klarte å skjule det. Men det er nok ganske naturlig at det blir sånn. Nå kunne vi godt hatt ferie, reist til Karibien og blitt der i hvert fall ut mai!

Så bra!!! Regner jo med det blir henne her også ;) 

Ja, det er vel teorien?! Å at det derfor skal forhindre SA...jeg ble jo gravid 1 gang på fragmin, og en gang ikke (forrige ferskforslk) . Spent på hva de sier om det i morgen.,.hos meg er jo tydeligvis festingen, eller egentlig ikke festingen, men at de faktisk blir sittende der problemet...så kanskje fragmin er lurt :) 

Huff og huff...så vondt!!! Ikke gøy nårman er psykisk ute å kjøre. Jeg hadde det sånn etter forrige fersk i januar/februar...spent på om det samme skjer nå de neste dagene...kanskje det blir fint å komme på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, miore skrev:

Jeg håper veldig at det var EL, det hadde vært helt fantastisk om syklusen bestemte seg for å komme tilbake! Gravid på egenhånd tør jeg ikke håpe på, hehe, men du skal se jeg tester som en gal rundt 17. mai likevel :ler: 

Jeg håper veldig! Pleier vanligvis ikke å få noen av delene :fnise: Ikke siden før jeg startet på p-piller som ungfole, i alle fall - den gang testet jeg selvfølgelig ikke etter EL, men jeg fikk slim og hadde regelmessige sykluser i gamle dager. Not so much etter at jeg sluttet på pillene igjen  :dry:

Haha, fantastisk plan - da hadde dere omgått risikosvangerskap og alt :nigo: 

Veldig godt å høre at innsettet gikk knirkefritt :) Men den psykiske reaksjonen din høres veldig lei ut, altså! Når må du på jobb igjen nå?

Det er jo virkelig fantastisk ja!!! Å det gir håp til meg også, om at kanskje det samme kan skje her med tid og stunder ;) 

DA blir det testing på mange av oss utover da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...