QBee Skrevet 24. april 2017 #1061 Skrevet 24. april 2017 Var det du som hadde endometriose @Illy eller mistenkte du det? Jeg har jo det, og det er helt typisk for meg at det er mer smerter jo mindre det blør og omvendt. Enig i at det er bedre med masse blod enn masse vondt. Men det beste er å bare droppe hele mensen Når var det du skulle på kontroll?
LillyBe Skrevet 24. april 2017 #1062 Skrevet 24. april 2017 Hahaha, snart er du øm i eggstokkene også Merkelig at den svir så mye, det har jeg aldri tenkt på men vi reagerer jo alle forskjellig. Svie er jo veldig vanlig. Skjønner jo godt at du grugleder deg til sprøyta da. Du er tøff og flink snaaart kontroll!!!
Illy Skrevet 24. april 2017 Forfatter #1063 Skrevet 24. april 2017 1 time siden, QBee skrev: Var det du som hadde endometriose @Illy eller mistenkte du det? Jeg har jo det, og det er helt typisk for meg at det er mer smerter jo mindre det blør og omvendt. Enig i at det er bedre med masse blod enn masse vondt. Men det beste er å bare droppe hele mensen Når var det du skulle på kontroll? Det stemmer, jeg mistenker det. Jeg har aldri blitt utredet for endometriose, men har fått ganske kraftige menssmerter med årene, og el-smerter. I tillegg er jo infertilitet ofte et symtom. Interessant, jeg håpet egentlig på at det var et godt tegn på det området at jeg ikke har like mye smerter hver gang Det blir kontroll på onsdag! 1 time siden, LillyBe skrev: Hahaha, snart er du øm i eggstokkene også Merkelig at den svir så mye, det har jeg aldri tenkt på men vi reagerer jo alle forskjellig. Svie er jo veldig vanlig. Skjønner jo godt at du grugleder deg til sprøyta da. Du er tøff og flink snaaart kontroll!!! Ja, satser på det! Kanskje jeg reagerer spesielt på menopur, jeg har ikke hatt det problemet med bemfola eller ovitrelle. Jeg tenkte at det kanskje hadde med at dosen var høyere å gjøre, det er jo mer væske som skal inn, men det begynner egentlig å svi med én gang. Det minner meg om den fryktede bcg-vaksina på ungdomsskolen (som svidde, men tross at ikke var så grusom som ryktet ville ha det til). Nå er det veldig snart kontroll! De ville jeg skulle komme onsdag, og jeg fikk time kl. 08.30. Jeg tror de presset inn timen på et tidspunkt de egentlig ikke hadde tid, fordi jeg skal i et jobbmøte seinere på dagen (på fridagen min, igjen!). Så nå er jeg spent, er det tilfeldigvis da du også har time, eller?
LillyBe Skrevet 24. april 2017 #1064 Skrevet 24. april 2017 Ja, det er veldig individuelt hvordan man reagerer og ikke Håper kroppen tilpasser seg etterhvert. Men det aller viktigste, at kroppen responderer godt! Hihi, jeg hadde time på ettermiddagen Men nå skal jeg inn i morgen i stedet...møter og kurs ble forandret på jobb så da ringte jeg de i sta for å høre. Så om 1 døgn vet jeg bittelitt mere. Jeg tipper vi må øke dosen, og ny kontroll tors/fre å sikkert også neste tirsdag, hehe...men mye bedre med tett og god oppfølging!Blir spennende altså Kl 8.30 er nok presset inn ja, tror de sjelden har kontroller før kl 9...litt kjipt for jeg kunne ofte tenkt meg time før jobb er det han eller hun du skal til?
Illy Skrevet 24. april 2017 Forfatter #1065 Skrevet 24. april 2017 Ja, det viktigste er eggposene! Det er veldig greit at det er så lett å få byttet time, og at de er fleksible når jobbene våre ikke er det Det var en gang tidligere også, hvor de skulle ha kurs den dagen det passet best for meg, og jeg fikk time på morgenen før kurset startet. Jeg hadde tatt en senere time på onsdag hvis jeg måtte, men jeg rakk liksom ikke å si det en gang. Det er han jeg skal til Det er vel han du vanligvis går til og?
LillyBe Skrevet 24. april 2017 #1066 Skrevet 24. april 2017 10 minutter siden, Illy skrev: Ja, det viktigste er eggposene! Det er veldig greit at det er så lett å få byttet time, og at de er fleksible når jobbene våre ikke er det Det var en gang tidligere også, hvor de skulle ha kurs den dagen det passet best for meg, og jeg fikk time på morgenen før kurset startet. Jeg hadde tatt en senere time på onsdag hvis jeg måtte, men jeg rakk liksom ikke å si det en gang. Det er han jeg skal til Det er vel han du vanligvis går til og? Uten tvil! Har dog ikke så store forhåpninger til morgendagen, men man blir jo såklart skuffet om det er lite reaksjon...sist så de 3 små eggposer på hver side på samme dagen, men vi endte jo opp med 11 egg ut, etter økt dose og 7 dager til på sprøyter Ja, det er kjempe bra at de er så fleksible altså, det hjelper mye Jeg skal også til han ja, fint å kunne gå til samme person! Selv om jeg har vært rimelig mange ganger hos de begge
Illy Skrevet 24. april 2017 Forfatter #1067 Skrevet 24. april 2017 21 minutter siden, LillyBe skrev: Uten tvil! Har dog ikke så store forhåpninger til morgendagen, men man blir jo såklart skuffet om det er lite reaksjon...sist så de 3 små eggposer på hver side på samme dagen, men vi endte jo opp med 11 egg ut, etter økt dose og 7 dager til på sprøyter Ja, det er kjempe bra at de er så fleksible altså, det hjelper mye Jeg skal også til han ja, fint å kunne gå til samme person! Selv om jeg har vært rimelig mange ganger hos de begge Det er greit å vite, så blir det ikke fullstendig nedtur hvis vi ser lite på første kontroll Veldig fint med tett oppfølging og muligheten til å øke dosen. Jeg liker definitivt dette bedre enn lang protokoll. Jeg får nesten alltid han, og er fornøyd med det Da vi startet utredningen gikk jeg hos han som sluttet, og så tror jeg han andre arvet meg.
LillyBe Skrevet 24. april 2017 #1068 Skrevet 24. april 2017 1 time siden, Illy skrev: Det er greit å vite, så blir det ikke fullstendig nedtur hvis vi ser lite på første kontroll Veldig fint med tett oppfølging og muligheten til å øke dosen. Jeg liker definitivt dette bedre enn lang protokoll. Jeg får nesten alltid han, og er fornøyd med det Da vi startet utredningen gikk jeg hos han som sluttet, og så tror jeg han andre arvet meg. Ja, jeg må prøve å huske på det samme, når jeg sikkert er skuffet og irritert over at de kan se lite i morgen Det er jo tidlig...egentlig burde man hatt kontroll etter 7-8 dager, men er jo fint å kunne få justert dosen osv. Å så ønsker de å se på oss før oppstart orgalutran...så da får det heller bli noen kontroller Jeg hadde også han som har sluttet ved første forsøk, dvs litt begge to...meget fornøyd med det jeg også
Illy Skrevet 24. april 2017 Forfatter #1069 Skrevet 24. april 2017 5 timer siden, LillyBe skrev: Ja, jeg må prøve å huske på det samme, når jeg sikkert er skuffet og irritert over at de kan se lite i morgen Det er jo tidlig...egentlig burde man hatt kontroll etter 7-8 dager, men er jo fint å kunne få justert dosen osv. Å så ønsker de å se på oss før oppstart orgalutran...så da får det heller bli noen kontroller Jeg hadde også han som har sluttet ved første forsøk, dvs litt begge to...meget fornøyd med det jeg også Ja, man håper jo på et bevis på at dette går bra. Selv om det blir litt upraktisk med tanke på jobb, syns jeg det er topp med mange kontroller. På samme måte som jeg gleder meg til å ta sprøyter, gleder jeg meg også til å hoppe opp i gynekologstolen (det er vel også heller uvanlig ). Men denne gangen er jeg ganske nervøs, siden vi har et skikkelig problem hvis det blir enda et forsøk nesten uten egg. Men det skal det ikke!
LillyBe Skrevet 25. april 2017 #1070 Skrevet 25. april 2017 9 timer siden, Illy skrev: Ja, man håper jo på et bevis på at dette går bra. Selv om det blir litt upraktisk med tanke på jobb, syns jeg det er topp med mange kontroller. På samme måte som jeg gleder meg til å ta sprøyter, gleder jeg meg også til å hoppe opp i gynekologstolen (det er vel også heller uvanlig ). Men denne gangen er jeg ganske nervøs, siden vi har et skikkelig problem hvis det blir enda et forsøk nesten uten egg. Men det skal det ikke! Hahaha, samme her! Tenk å glede seg til å hoppe oppi stolen vi er gale! Det skal (og blir) ikke et nytt forsøk uten egg Det nekter jeg å gå med på rett og slett! De vil iallfall gjøre sitt ytterste for at vi skal lykkes
miore Skrevet 25. april 2017 #1071 Skrevet 25. april 2017 10 timer siden, Illy skrev: Ja, man håper jo på et bevis på at dette går bra. Selv om det blir litt upraktisk med tanke på jobb, syns jeg det er topp med mange kontroller. På samme måte som jeg gleder meg til å ta sprøyter, gleder jeg meg også til å hoppe opp i gynekologstolen (det er vel også heller uvanlig ). Men denne gangen er jeg ganske nervøs, siden vi har et skikkelig problem hvis det blir enda et forsøk nesten uten egg. Men det skal det ikke! Haha, da er det minst tre av oss. Blygselen har flydd ut av vinduet for lenge siden, for å si det sånn, nå er det bare å nervøst glede seg til å se hvordan det ligger an med eggposene - og nervøsiteten har fint lite med nakenheten å gjøre Jeg synes også det er topp med hyppige kontroller for å være sikker på at opplegget blir så optimalt som mulig! Men jeg skal bare innrømme at det føles litt mye i forhold til å komme unna jobb de gangene jeg har stimulert veldig lenge, når det er kontroll annenhver dag i kanskje 1.5 uke.
Illy Skrevet 25. april 2017 Forfatter #1072 Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, LillyBe skrev: Hahaha, samme her! Tenk å glede seg til å hoppe oppi stolen vi er gale! Det skal (og blir) ikke et nytt forsøk uten egg Det nekter jeg å gå med på rett og slett! De vil iallfall gjøre sitt ytterste for at vi skal lykkes Vi er visst gale, ja! Jammen godt med dagbøker, så en ser at dette faktisk er normalt i ivf-verden! Nei, det skal blir egg, fine egg til og med, og i flertall, hos begge! 1 time siden, miore skrev: Haha, da er det minst tre av oss. Blygselen har flydd ut av vinduet for lenge siden, for å si det sånn, nå er det bare å nervøst glede seg til å se hvordan det ligger an med eggposene - og nervøsiteten har fint lite med nakenheten å gjøre Jeg synes også det er topp med hyppige kontroller for å være sikker på at opplegget blir så optimalt som mulig! Men jeg skal bare innrømme at det føles litt mye i forhold til å komme unna jobb de gangene jeg har stimulert veldig lenge, når det er kontroll annenhver dag i kanskje 1.5 uke. Nei, den nakenheten har jeg glemt for lengst! Jeg fikk plutselig et anfall av flauhet under innsett sist. Under uttak var jeg nok for dopet og nervøs til å tenke over jeg lå med flombelysning inn mellom beina, men på insettet ble jeg pinlig bevisst på det ei stund. Men det trengtes sikkert bare én gang for å vende seg til det og Jeg velger hyppige kontroller hvis jeg kan, men annenhver dag i over en uke høres ikke praktisk ut, altså! Med flaks blir det lettere for meg, som har døgnvakter og friperioder. Men har jeg uflaks, betyr det å måtte bruke akkurat så lang tid på å reise tur-retur Oslo at vi trenger vikar to ganger i løpet av vakta. Uff, krysser fingrene for at jeg slipper å be om det!
LillyBe Skrevet 25. april 2017 #1073 Skrevet 25. april 2017 6 timer siden, Illy skrev: Vi er visst gale, ja! Jammen godt med dagbøker, så en ser at dette faktisk er normalt i ivf-verden! Nei, det skal blir egg, fine egg til og med, og i flertall, hos begge! Nei, den nakenheten har jeg glemt for lengst! Jeg fikk plutselig et anfall av flauhet under innsett sist. Under uttak var jeg nok for dopet og nervøs til å tenke over jeg lå med flombelysning inn mellom beina, men på insettet ble jeg pinlig bevisst på det ei stund. Men det trengtes sikkert bare én gang for å vende seg til det og Jeg velger hyppige kontroller hvis jeg kan, men annenhver dag i over en uke høres ikke praktisk ut, altså! Med flaks blir det lettere for meg, som har døgnvakter og friperioder. Men har jeg uflaks, betyr det å måtte bruke akkurat så lang tid på å reise tur-retur Oslo at vi trenger vikar to ganger i løpet av vakta. Uff, krysser fingrene for at jeg slipper å be om det! Haha, enig!! Uten disse dagbøkene hadde man vel trodd at ting var enda værre, og følt seg helt unormal så veldig godt! Jeg håper du har rett. Mange fine og flotte egg mine bruker bare litt tid I dag var det plutselig ekstremt vondt med UL, og da ble jeg et øyeblikk litt sjenert, hehe...føltest litt groteskt alt, haha! Godt man et neddopet på uttak altså Huff, håper du slipper mange kontroller...sist klarte jeg meg med to, innstiller meg på minst 3 denne gangen. Fredag, tirsdag og forhåpentligvis kan man planlegge uttak da
Illy Skrevet 25. april 2017 Forfatter #1074 Skrevet 25. april 2017 4 timer siden, LillyBe skrev: Haha, enig!! Uten disse dagbøkene hadde man vel trodd at ting var enda værre, og følt seg helt unormal så veldig godt! Jeg håper du har rett. Mange fine og flotte egg mine bruker bare litt tid I dag var det plutselig ekstremt vondt med UL, og da ble jeg et øyeblikk litt sjenert, hehe...føltest litt groteskt alt, haha! Godt man et neddopet på uttak altså Huff, håper du slipper mange kontroller...sist klarte jeg meg med to, innstiller meg på minst 3 denne gangen. Fredag, tirsdag og forhåpentligvis kan man planlegge uttak da Ja, vi satser på at dine trenger tid til å bli perfekte! Og hva jeg satser på med mine kan jeg si mer om i morra. Men jeg kan ikke si jeg kjenner noen tegn på at det skjer noe i hvert fall. Men det er vel for tidlig uansett. Uff, ja hvis det blir vondt, blir man fort minnet på hva som egentlig foregår Det er kanskje litt syklusavhengig? Jeg stresser med at jeg forsatt blør. Men legen driver jo med dette hver dag, han vet hvilken syklusdag det er og hvor lenge mensen kan vare (sier jeg til meg selv). Jeg håper det holder med to kontroller, og at du slipper mer enn tre! Jeg lurer på om jeg får ny kontroll på fredag eller mandag nå. Jeg jobber begge dagene, så jeg blir vel nødt til å ringe sjefen når jeg vet det. Det er en stor lettelse å ha sagt dette til sjefen altså, ellers hadde jeg gått tom for troverdige unnskyldninger ganske fort. Likelvel føles det kjipt å måtte be om fri! Jeg kommer til å spørre om jeg kan få sykemelding for de timene jeg blir borte, det føles litt bedre da.
LillyBe Skrevet 25. april 2017 #1075 Skrevet 25. april 2017 18 minutter siden, Illy skrev: Ja, vi satser på at dine trenger tid til å bli perfekte! Og hva jeg satser på med mine kan jeg si mer om i morra. Men jeg kan ikke si jeg kjenner noen tegn på at det skjer noe i hvert fall. Men det er vel for tidlig uansett. Uff, ja hvis det blir vondt, blir man fort minnet på hva som egentlig foregår Det er kanskje litt syklusavhengig? Jeg stresser med at jeg forsatt blør. Men legen driver jo med dette hver dag, han vet hvilken syklusdag det er og hvor lenge mensen kan vare (sier jeg til meg selv). Jeg håper det holder med to kontroller, og at du slipper mer enn tre! Jeg lurer på om jeg får ny kontroll på fredag eller mandag nå. Jeg jobber begge dagene, så jeg blir vel nødt til å ringe sjefen når jeg vet det. Det er en stor lettelse å ha sagt dette til sjefen altså, ellers hadde jeg gått tom for troverdige unnskyldninger ganske fort. Likelvel føles det kjipt å måtte be om fri! Jeg kommer til å spørre om jeg kan få sykemelding for de timene jeg blir borte, det føles litt bedre da. Ja, kanskje det er det? Sjelden jeg syns det er så vondt, bortsett fra når eggstokkene er gedigne! Å ja, blod tåler de veldig godt Ja, det spørs på kontrollen din i morgen da. Mandag er jo 1.mai og fridag så da blir det vel tirsdag evnt...jeg tipper egentlig jeg må inn begge dagene ahh, vil bli ferdig med det her, hehe! Iallfall få klarsignal til uttak!! Er så ekstremt nervepirrende...
Illy Skrevet 25. april 2017 Forfatter #1076 Skrevet 25. april 2017 32 minutter siden, LillyBe skrev: Ja, kanskje det er det? Sjelden jeg syns det er så vondt, bortsett fra når eggstokkene er gedigne! Å ja, blod tåler de veldig godt Ja, det spørs på kontrollen din i morgen da. Mandag er jo 1.mai og fridag så da blir det vel tirsdag evnt...jeg tipper egentlig jeg må inn begge dagene ahh, vil bli ferdig med det her, hehe! Iallfall få klarsignal til uttak!! Er så ekstremt nervepirrende... Det er sikkert når eggstokkene er store det er værst, tenker jeg. Men så tenkte jeg kanskje ting ble litt ekstra ømme rundt mensen også. Hehe, regnet med at de tålte blod, men greit å høre at det stemmer Jeg syns liksom det blir litt flaut, men blødning er jo en viktig del av fruktbarheten så. Det stemmer det, det er alt 1. mai, ja. Som turnusarbeider har jeg ingen kontroll på helligdager. Da er det vel en viss fare for at jeg også må inn begge da, hvis det ikke ser ut til å være veldig lett å spå hvordan folliklene mine vil oppføre seg i morra. Dette er fryktelig nervepirrende, ja!! Jeg kom på at legen sa at uttaket mitt blir første eller andre uka i mai, og da visste han nøyaktig når jeg kom til å få mensen. Så da regner de med at det kan ta litt tid da. Det hadde vært mye greiere at det tok tid hvis en bare visste hvor mye, og ikke minst at det endte godt!
LillyBe Skrevet 26. april 2017 #1077 Skrevet 26. april 2017 Haha, du vet vel at de røde dagene er godt betalt Jeg jobber nesten kun vanlig dag nå, og det er deilig. Men savner faktisk turnus også enkelte ganger Om folliklene ser fine ut, og du kan starte med orgalutran kan det jo hende kontroll tirs holder...om de ikke tenker uttak tidligere enn onsdag da blir utrolig spennende!! Jeg har troen på at det har skjedd endel mere hos deg hva var dosen din sist igjen??
miore Skrevet 26. april 2017 #1079 Skrevet 26. april 2017 Lykke til i dag! Du er vel der inne nå, du!?
Illy Skrevet 26. april 2017 Forfatter #1080 Skrevet 26. april 2017 2 timer siden, LillyBe skrev: Haha, du vet vel at de røde dagene er godt betalt Jeg jobber nesten kun vanlig dag nå, og det er deilig. Men savner faktisk turnus også enkelte ganger Om folliklene ser fine ut, og du kan starte med orgalutran kan det jo hende kontroll tirs holder...om de ikke tenker uttak tidligere enn onsdag da blir utrolig spennende!! Jeg har troen på at det har skjedd endel mere hos deg hva var dosen din sist igjen?? Hehe, ja, jeg vet jo egentlig det. Men vi har ikke så godt røddags-tillegg, så jeg tenker ofte ikke over det. Når dette endelig går i boks, og vi får en unge, skal jeg begynne å jobbe vanlig dag. Det blir nok både veldig godt og litt rart. Fordelen med min turnus er at jeg har ganske lange friperioder også Jeg gikk på 150 sist, så det var ganske stor økning! 16 minutter siden, QBee skrev: Lykke til på kontroll @Illy 14 minutter siden, miore skrev: Lykke til i dag! Du er vel der inne nå, du!? Tusen takk! Jeg fikk vel demonstrasjon på orgalutran (endelig noe enkelt!!) da du skrev @miore. ---- Første kontroll overstått! Følelsene er delte, kan man si. Legen startet med høyre eggstokk, og der var det 6 follikler av fin størrelse! 10-11 mm var de jeg så at han målte. Jeg ble så lettet! Men så kom vi til venstre da... Den gjør ikke jobben sin, for der var det null follikler. Siden det har vokst et stykke på høyre side, regner jeg ikke med at venstre rekker å komme etter. Det var vel noe småtterier der, men det var alt for lite sammenlignet med de andre. Jeg skal begynne på orgalutran i morgen tidlig, og han spådde uttak tirsdag eller onsdag. Så jeg er heldig med at det går fort Jeg må tilbake på kontroll på fredag, det var ikke optimalt, men 1. mai ødelegger. Det var heldigvis ingen problem å få sykemelding for kontroll og reise tur-retur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå