Gå til innhold

Hvordan ville dere ha reagert på dette?


Meline37

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...


Jepp. Bare tenk om det var du som satt i kona sin situasjon. Tror ikke du ville synes noe særlig om det.

Nei jeg hadde ikke akseptert den kontakten dersom jeg var kona. Så ja jeg forstår at dette ble dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud Meline! Du er mer enn gammel nok til å skjønne at her skal du holde deg unna! Skjerp deg! Du har "hørt at hun kjefter mye på ham..". Slutt å lag unnskyldninger her! Hun er gravid for i helvete. Du ødelegger for en hel familie hvis du fortsetter å være så jævla egoistisk. Han ødelegger selvsagt for sin egen familie, men du trenger virkelig ikke hjelpe til! Om du har litt vett i skallen og litt empati i hjertet så avbryter du kontakten NÅ! Vil du i det hele tatt ha en mann som kan finne på å gjøre noe slikt mot sin gravide kjæreste? Slike menn som ham er søppel.

Hadde ikke eksen min sin kollega lagt seg etter ham mens jeg gikk gravid hadde barnet vårt kanskje hatt mor og far boende i samme hus nå. Det gjør så fryktelig vondt å tenke på.

Anonymkode: 5528b...267

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes at relasjonen ikke er en skikkelig vennerelasjon ?  Jeg føler at jeg gjør noe galt...

Men det går jo å ha mannlige venner... men denne situasjonen er nok litt for spesiell..

Nei. Ja. Ja, og ja.

Jeg hadde ikke fortsatt dette vennskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vennskapet burde også involvere hans kone. Om ikke det er mulig/ønskelig vil jeg tro han/du har en annen agenda..

"Det du ikke kan gjøre foran din partner , skal du ikke gjøre.. ! "

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg, TS! Du behøver ikke skrive på et forum for å vite at dette høres helt feil ut. En mann med gravid samboer legger dikt i postkassa di og gir deg gavekort ? Avslutt dette nå! Har du ikke nok venner som du kan tilbringe tiden din med? Du har jo klart deg uten kontakt med denne mannen i 20 år nå, så du burde klare deg uten fremover også. Samboeren hans er gravid, selvsagt er ikke forholdet deres det lettste akkurat nå. Han får sikkert mindre oppmerksomhet og sex enn tidligere, må hjelpe til mer med husarbeid samt bistå samboeren med de tingene hun ikke klarer. Hadde min mann gitt gaver og dikt til en annen kvinne mens jeg gikk gravid hadde jeg kastet han rett ut, da det er da jeg behøver han mest. Det spiller ingen rolle at dere ikke har hatt sex, dette er emosjonelt utroskap og ting kan lett ekskalere. 

Anonymkode: 22d37...1d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjerp deg, TS! Du behøver ikke skrive på et forum for å vite at dette høres helt feil ut. En mann med gravid samboer legger dikt i postkassa di og gir deg gavekort ? Avslutt dette nå! Har du ikke nok venner som du kan tilbringe tiden din med? Du har jo klart deg uten kontakt med denne mannen i 20 år nå, så du burde klare deg uten fremover også. Samboeren hans er gravid, selvsagt er ikke forholdet deres det lettste akkurat nå. Han får sikkert mindre oppmerksomhet og sex enn tidligere, må hjelpe til mer med husarbeid samt bistå samboeren med de tingene hun ikke klarer. Hadde min mann gitt gaver og dikt til en annen kvinne mens jeg gikk gravid hadde jeg kastet han rett ut, da det er da jeg behøver han mest. Det spiller ingen rolle at dere ikke har hatt sex, dette er emosjonelt utroskap og ting kan lett ekskalere. 

Anonymkode: 22d37...1d4

Jeg tenkte helt annerledes enn deres reaksjoner her. Jeg har hatt en kjæreste før, som var venner med sin eks. De hadde ganske tett kontakt. Var hjemme hos hveandre, lå på sofaen til hveandre, gikk mye ut sammen å tok en kaffe, handlet sammen, og skrev at de var glad i hveandre til hveandre osv.  Jeg hadde ingenting å si om den situasjonen. Hvis jeg sa noe så var jeg dumpet. Sånn var det. Så jeg hadde begynt å tenke på at uavhengig av kjønn så var det helt greit at vi kunne være venner.

Jeg har vært ganske deppa en periode fordi jeg ble dumpet for noen måneder siden. Jeg har ikke det store nettverket, og tenkte å bygge meg opp litt bekjentskaper. Men jeg forsto selv at selv om det aldri har vært, og ikke er fysisk kontakt mellom min tidligere date og meg, så er det en gal form for kontakt.

Jeg synes det var koselig å skrive med han, og så på han som en venn, tiltross for at vi ikke hadde hatt kontakt i 20 år, så hadde vi en del å prate om etter alle de årene.

Jeg tenkte på at dersom jeg hadde en kjæreste, så ville jeg føle det galt å ha kontakt med han, for jeg hadde vært redd det ødela forholdet mitt, og følt at det ble galt. Og det er det jo for han også.

Jeg forstår hva dere mener. Og det går ikke å ha det sånn..

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte helt annerledes enn deres reaksjoner her. Jeg har hatt en kjæreste før, som var venner med sin eks. De hadde ganske tett kontakt. Var hjemme hos hveandre, lå på sofaen til hveandre, gikk mye ut sammen å tok en kaffe, handlet sammen, og skrev at de var glad i hveandre til hveandre osv.  Jeg hadde ingenting å si om den situasjonen. Hvis jeg sa noe så var jeg dumpet. Sånn var det. Så jeg hadde begynt å tenke på at uavhengig av kjønn så var det helt greit at vi kunne være venner.

Jeg har vært ganske deppa en periode fordi jeg ble dumpet for noen måneder siden. Jeg har ikke det store nettverket, og tenkte å bygge meg opp litt bekjentskaper. Men jeg forsto selv at selv om det aldri har vært, og ikke er fysisk kontakt mellom min tidligere date og meg, så er det en gal form for kontakt.

Jeg synes det var koselig å skrive med han, og så på han som en venn, tiltross for at vi ikke hadde hatt kontakt i 20 år, så hadde vi en del å prate om etter alle de årene.

Jeg tenkte på at dersom jeg hadde en kjæreste, så ville jeg føle det galt å ha kontakt med han, for jeg hadde vært redd det ødela forholdet mitt, og følt at det ble galt. Og det er det jo for han også.

Jeg forstår hva dere mener. Og det går ikke å ha det sånn..

Du hadde ganske mye å si om den situasjonen i følge tidligere tråder her inne, men du turde vel ikke å si for mye av frykt for å bli dumpet. Jeg synes det er slemt gjort av deg å opprettholde dette "vennskapet".

Anonymkode: fbcf3...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud Meline! Du er mer enn gammel nok til å skjønne at her skal du holde deg unna! Skjerp deg! Du har "hørt at hun kjefter mye på ham..". Slutt å lag unnskyldninger her! Hun er gravid for i helvete. Du ødelegger for en hel familie hvis du fortsetter å være så jævla egoistisk. Han ødelegger selvsagt for sin egen familie, men du trenger virkelig ikke hjelpe til! Om du har litt vett i skallen og litt empati i hjertet så avbryter du kontakten NÅ! Vil du i det hele tatt ha en mann som kan finne på å gjøre noe slikt mot sin gravide kjæreste? Slike menn som ham er søppel.

Hadde ikke eksen min sin kollega lagt seg etter ham mens jeg gikk gravid hadde barnet vårt kanskje hatt mor og far boende i samme hus nå. Det gjør så fryktelig vondt å tenke på.

Anonymkode: 5528b...267

Jeg legger meg ikke etter han. Jeg tenkte helt annerledes.. og tenkte at jeg kunne se på han som en venn uavhengig av kjønn, og vi hadde mye å snakke om etter alle de årene. Men jeg forstår at dette blir jo helt sykt galt og feil.

Jeg har hatt en mann som var mye sammen med sin eks. Jeg følte det var veldig vanskelig for kontakten deres var så spesiell.  Og de var veldig emosjonelle mot hveandre. Men jeg forsøkte å akseptere den, og tenke at menn og damer kan være venner, uavhengig av kjønn. Men nå ser jeg at en slik type kontakt blir for emosjonell, selv om meg og min eksdate ikke har hatt sex noensinne før.

Jeg har tenkt tanken på at han kan ha andre motiver for å holde kontakten med meg, enn hva som er riktig i  denne situasjonen. Jeg vet ikke. Ville på en måte også tro at han så på meg kun som en venn, men sånn det nok ikke da...

Jepp jeg får bare ta til fornuft og holde meg unna å skrive smser med han.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ganske mye å si om den situasjonen i følge tidligere tråder her inne, men du turde vel ikke å si for mye av frykt for å bli dumpet. Jeg synes det er slemt gjort av deg å opprettholde dette "vennskapet".

Anonymkode: fbcf3...f4e

Alle mennesker lever forskjellig. Og hvor grensen for utroskap går, har vi også ulikt syn om.

Ja , jeg har vært i en lignende situasjon tidligere, bare den var faktisk verre for de hadde enda tettere kontakt. Ja, det stemmer. Jeg turde ikke å si for mye for jeg var forelsket, og redd for å bli dumpet av min eks. Han sa at hvis han ikke fikk ha den kontakten så ville jeg bli dumpet. Og nå står jeg i en situasjon selv med en eksdate som skriver emosjonelle meldinger til meg. Jeg hadde laget meg opp en tro om at det var mer vanlig enn man trodde at damer og menn hadde sånn kontakt på vennebasis, men nå ser jeg at det er meg som er helt på "ville veier" utifra hva dere skriver her..

Takk for svar, og råd. Jeg får si ifra til han om det, hvis han sender sms igjen. Det går ikke å ha det sånn. Det blir feil ovenfor damen hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er åpenbart glad i deg og du har tydeligvis vært en svært viktig person i livet hans. Så lenge han ikke antyder noe romantisk og seksuelt med deg så syntes jeg det er helt fair å være venner.

Anonymkode: 39759...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er åpenbart glad i deg og du har tydeligvis vært en svært viktig person i livet hans. Så lenge han ikke antyder noe romantisk og seksuelt med deg så syntes jeg det er helt fair å være venner.

Anonymkode: 39759...8a7

Hvor naiv er det mulig å bli? :roll: Altså, vennene til mannen min legger ikke dikt i postkassa til ham - du hører selv at dette ikke er en nøytral vennesituasjon, sant?

Anonymkode: 19661...f4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er åpenbart glad i deg og du har tydeligvis vært en svært viktig person i livet hans. Så lenge han ikke antyder noe romantisk og seksuelt med deg så syntes jeg det er helt fair å være venner.

Anonymkode: 39759...8a7

Ja jeg tror at han følte noe sånnt. Men huff: jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Men han er veldig med å komme med ord om at det skulle vært oss. Han sier at han er glad for å bare være venner osv. Jeg forsøker å behandle han som en venn men nei dette er ikke lett . Jeg har sagt at jeg aldri vil være annet enn vanlige venner siden han er i forhold. Det forstår han men på en måte så virker han interessert ut i mer. Jeg forsøker å kjøle det ned og være vennlig på sms tilbake. Men vil ikke rote meg inn i en opptatt mann på kjærlighetsplan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor naiv er det mulig å bli? :roll: Altså, vennene til mannen min legger ikke dikt i postkassa til ham - du hører selv at dette ikke er en nøytral vennesituasjon, sant?

Anonymkode: 19661...f4d

ja jeg tenkte venn i hodet selv men ble tankefull nå over at han tenker på andre nivåer. Jeg har jo hørt om mange ekser som er venner. Om folk som har motsatte kjønn som venner selv om de er i forhold eller hva. Men.... jepp nå føler jeg situasjonen ble skummel. Jeg tenker at han verdsetter meg men det fins grenser når han er i forhold som må tas hensyn til.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men du er snart 40 år, og må opprette en tråd om dette fordi du ikke forstår selv hvor feil dette er? Utrolig.

Anonymkode: 980f2...ff3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men du er snart 40 år, og må opprette en tråd om dette fordi du ikke forstår selv hvor feil dette er? Utrolig.

Anonymkode: 980f2...ff3

jeg vet om mange i min alder som er venner med det motsatte kjønn selv om de er i forhold. Dermed ble jeg litt satt ut og tenkte ikke over det. Jeg reagerte på det før men så tenkte jeg at det var meg som var dum som kunne reagere på det men nå ser jeg jo at det er riktig å reagere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At du en gang vurderer et vennskap der dere to skal finne på ting sammen er sykt. Kutt det ut før ting går for langt.
 

signerer denne og alle de med likt innhold i svarene!!  

Anonymkode: 139de...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men du er snart 40 år, og må opprette en tråd om dette fordi du ikke forstår selv hvor feil dette er? Utrolig.

Anonymkode: 980f2...ff3

sign! 

Anonymkode: 139de...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er åpenbart glad i deg og du har tydeligvis vært en svært viktig person i livet hans. Så lenge han ikke antyder noe romantisk og seksuelt med deg så syntes jeg det er helt fair å være venner.

Anonymkode: 39759...8a7

seriøst? Har du i heletatt lest gjennom alt?.....  Han kom aldri over henne..... Hun er interessert i han.... Han skjuler dette for damen sin.....  Ringer det noen bjeller??  

Ts!  Hvis du var damen. Hva hadde du følt hvis du fant ut at typen din hadde hemmelig kontakt med en ex bak ryggen din, og tydeligvis har følelser for henne og hun følelser for han.......  Dette er ikke vennskap bare såvidt det er sagt!  Og typen hennes må respektere at damen ikke gidder det såkalte vennskapet deres. Du også!  Hold deg unna og slett han fra livet ditt! La dem i fred! Finn deg en mann som er SINGEL...  .     

Anonymkode: 139de...d44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg ikke etter han. Jeg tenkte helt annerledes.. og tenkte at jeg kunne se på han som en venn uavhengig av kjønn, og vi hadde mye å snakke om etter alle de årene. Men jeg forstår at dette blir jo helt sykt galt og feil.

Jeg har hatt en mann som var mye sammen med sin eks. Jeg følte det var veldig vanskelig for kontakten deres var så spesiell.  Og de var veldig emosjonelle mot hveandre. Men jeg forsøkte å akseptere den, og tenke at menn og damer kan være venner, uavhengig av kjønn. Men nå ser jeg at en slik type kontakt blir for emosjonell, selv om meg og min eksdate ikke har hatt sex noensinne før.

Jeg har tenkt tanken på at han kan ha andre motiver for å holde kontakten med meg, enn hva som er riktig i  denne situasjonen. Jeg vet ikke. Ville på en måte også tro at han så på meg kun som en venn, men sånn det nok ikke da...

Jepp jeg får bare ta til fornuft og holde meg unna å skrive smser med han.

👏 

Anonymkode: 139de...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...