Gå til innhold

Vet ikke om jeg orker venninnen min mer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet at dette får meg til å virke som en forferdelig venninne, men jeg er rett og slett så lei av å være hennes klagemur.

Vi har vært venner i flere år. Hun har Asperger og veldig dårlig dømmekraft når det gjelder gutter. Alle guttene hun har vært sammen med har utnyttet hennes. Bodd gratis hos henne og tatt opp kredittlån i hennes navn. Sistnevnte betaler hun fortsatt på, skylder 17.000.

I nå over ett år har hun holdt på en gutt som tydeligvis kun utnytter henne for sex. Kommer en gang i uka og får middag og sex. Han har aldri møtt meg eller noen av hennes andre venner og hun har heller aldri sett noen av vennene hans. Stadig vekk ringer hun meg og gråter fordi han har såret henne igjen ( ikke tar tlf når hun ringer, skriver til andre jenter på nettet osv )og hele dette året har jeg gang på gang fortalt henne at hun må kutte han ut, at han kun utnytter henne. Hun hører ikke etter. 

Til helga er vi bedt i selskap med venner, hun har godt av en fest og komme seg ut, men så sier hun nå at hun hat bedt han på besøk istedenfor. Han hadde til og med sagt "han fikk se om han kom til henne" da hun hadde bedt han. Jeg sa til henne at jeg syntes det er utrolig at hun velger vekk å ha det moro med oss fremfor han som overhodet ikke er intressert i henne, men kun sex. 

Hun ringer meg x antall ganger i uken og klager over denne gutten. Han er også det eneste hun snakker om når vi er sammen. Nå føler jeg rett og slett at det renner over for meg. Hun hører jo ikke på meg, så hvorfor skal jeg lytte til henne og gi råd? Føler nå at hun bare er en stor energitager og føler ikke at jeg orker å omgås henne lenger.

Anonymkode: 2b382...1c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å satt grenser for denne klagingen?

Ja, har prøvd. Sagt gang på gang at han kun er ute etter sex og at kontakten med han burde brytes. Men har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sagt det!

Anonymkode: 2b382...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prøvd. Sagt gang på gang at han kun er ute etter sex og at kontakten med han burde brytes. Men har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sagt det!

Anonymkode: 2b382...1c0

Men har du bedt henne om å holde kjeft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du bedt henne om å holde kjeft?

Nei, aldri sagt det så direkte. 

Anonymkode: 2b382...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har prøvd. Sagt gang på gang at han kun er ute etter sex og at kontakten med han burde brytes. Men har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sagt det!

Anonymkode: 2b382...1c0

Du kan ikke hinte til en med Asberger. Du må være direkte og grundig, på en høflig og saklig måte selvsagt... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så JÆVLIG provosert over mennesker som utnytter eller bruker mennesker som ikke er istand til å forstå sitt eget beste av ymse årsaker. 

Spør meg selv hva slags avskum som er så pil gjennom råtne at de med overlegg aktivt går inn for å påføre mye lidelse for ei naiv jente med utvikingsforstyrrelse? Stakkars jenta som i god tro bare leter etter den store kjærligheten og romansen for så å bli såret på det groveste, nei vettu hva dette ligner ikke grisen! 

Eier de ikke skam eller samvittighet? Tråkke over lik for å få seg et ligg koste hva det koste vil? Udyr er hva jeg kaller slike mennesker. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så JÆVLIG provosert over mennesker som utnytter eller bruker mennesker som ikke er istand til å forstå sitt eget beste av ymse årsaker. 

Spør meg selv hva slags avskum som er så pil gjennom råtne at de med overlegg aktivt går inn for å påføre mye lidelse for ei naiv jente med utvikingsforstyrrelse? Stakkars jenta som i god tro bare leter etter den store kjærligheten og romansen for så å bli såret på det groveste, nei vettu hva dette ligner ikke grisen! 

Eier de ikke skam eller samvittighet? Tråkke over lik for å få seg et ligg koste hva det koste vil? Udyr er hva jeg kaller slike mennesker. 

*Fanfare for den hvite ridderen på hest som ankommer i pomp og prakt*

Du hører en side av historien og fordømmer mannen(slayeren) fordi han har hatt sex med en kvinne uten å love gull og grønne skoger, huff for et monster! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fanfare for den hvite ridderen på hest som ankommer i pomp og prakt*

Du hører en side av historien og fordømmer mannen(slayeren) fordi han har hatt sex med en kvinne uten å love gull og grønne skoger, huff for et monster! 

Ikkesant, jeg er virkelig kjent for å være KG's egen hvite ridder som står på barrikadene å kjemper med nebb og klør for kvinner dag ut og dag inn. 

Ellers så forholder jeg meg til den informasjonen som kommer frem i HI og det er det jeg svarer på.

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo feile den fyren noe alvorlig, som bevisst holder på sånn mot henne. 

Anonymkode: fe9b7...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkesant, jeg er virkelig kjent for å være KG's egen hvite ridder som står på barrikadene å kjemper med nebb og klør for kvinner dag ut og dag inn. 

Ellers så forholder jeg meg til den informasjonen som kommer frem i HI og det er det jeg svarer på.

 

Jeg forholder meg til den informasjonen som stod i ditt innlegg, og der kom du, av en eller grunn, frem til konklusjonen at mannen(eller avskummet som du kalte det) utnytter denne kvinnen. Hva slags belegg har du for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg til den informasjonen som stod i ditt innlegg, og der kom du, av en eller grunn, frem til konklusjonen at mannen(eller avskummet som du kalte det) utnytter denne kvinnen. Hva slags belegg har du for dette?

Kanskje lurt å lese hovedinnlegget når du skal delta i diskusjonen : 

"I nå over ett år har hun holdt på en gutt som tydeligvis kun utnytter henne for sex. Kommer en gang i uka og får middag og sex. Han har aldri møtt meg eller noen av hennes andre venner og hun har heller aldri sett noen av vennene hans. Stadig vekk ringer hun meg og gråter fordi han har såret henne igjen "

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje lurt å lese hovedinnlegget når du skal delta i diskusjonen : 

"I nå over ett år har hun holdt på en gutt som tydeligvis kun utnytter henne for sex. Kommer en gang i uka og får middag og sex. Han har aldri møtt meg eller noen av hennes andre venner og hun har heller aldri sett noen av vennene hans. Stadig vekk ringer hun meg og gråter fordi han har såret henne igjen "

Som sagt, du hører en side av historien, dette fra en biased tredjepart. Du kan ikke vite hva dealen mellom disse var, kanskje de bare var fuck--buddies for alt du vet og kanskje så ville dama ha noe mer ut av det. Såvidt vi kan se har begge samtykket til sex, alt utover det er spekulasjon.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg til den informasjonen som stod i ditt innlegg, og der kom du, av en eller grunn, frem til konklusjonen at mannen(eller avskummet som du kalte det) utnytter denne kvinnen. Hva slags belegg har du for dette?

Hun har Asperger syndrom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, du hører en side av historien, dette fra en biased tredjepart. Du kan ikke vite hva dealen mellom disse var, kanskje de bare var fuck--buddies for alt du vet og kanskje så ville dama ha noe mer ut av det. Såvidt vi kan se har begge samtykket til sex, alt utover det er spekulasjon.   

Flott det, men jeg forholder meg til den informasjonen jeg har fått og ikke hypoteser eller spekulasjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forholder meg til den informasjonen som stod i ditt innlegg, og der kom du, av en eller grunn, frem til konklusjonen at mannen(eller avskummet som du kalte det) utnytter denne kvinnen. Hva slags belegg har du for dette?

jenta har aspberger. Klart han utnytter henne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, du hører en side av historien, dette fra en biased tredjepart. Du kan ikke vite hva dealen mellom disse var, kanskje de bare var fuck--buddies for alt du vet og kanskje så ville dama ha noe mer ut av det. Såvidt vi kan se har begge samtykket til sex, alt utover det er spekulasjon.   

leste du hvordan hun har blitt behandlet av andre? Og leste du ikke at ts sier jenta gråter over denne gutten og sier at han sårer henne igjen og igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun har Asperger syndrom.

Og dermed er menn som har sex med henne automatisk drittsekker som utnytter henne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott det, men jeg forholder meg til den informasjonen jeg har fått og ikke hypoteser eller spekulasjoner. 

Som jeg akkurat forklarte deg, du forholdt deg til en spekulasjon da du dømte mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...