Gå til innhold

Ville dere svart en som bare skrev "hei"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest mange tips om hva man bør skrive i førstemeldingen, men jeg tenker som så: Hvorfor ikke bare skrive hei? Det sies at damer krever å bli underholdt og oppvartet, og at du kjeder dem ved å bare skrive hei. Jeg kan forstå at dette er sant hvis de i utgangspunktet ikke er interessert i mannen, men hvis de synes at en mann er interessant, hvorfor skulle de ikke svare på et hei?

Så damer, ville dere svart en som bare skrev hei dersom dere syntes profilen var interessant?

Anonymkode: bfb92...4d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det vitner om tafatthet og uoppfinnsomhet. Varsellampene lyser når jeg får sånne meldinger, jeg tenker at et eventuelt forhold med han hadde blitt veldig kjedelig. Vil ha en mann som får meg til å le og føle meg bra. Ikke en dørmatte. 

Anonymkode: cfe01...f10

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var en jeg i utg.punktet var interessert i så ja. Men da må han vise at han evner å holde en samtale videre. Det beste er jo å skrive et kort spørsmål. Trenger ikke være noe veldig spesielt med mindre det faller seg naturlig å nevne noe fra profilen. Jeg syns det blir for voldsomt med de som prøver for hardt også.

Anonymkode: b4cc5...3d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis profilen ellers var interessant og mannen så hyggelig ut så kan det godt tenkes jeg hadde svart på et "Hei". Tross alt er det det mest brukte ordet når man hilser på noen. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir for voldsomt med de som prøver for hardt også.

Anonymkode: b4cc5...3d0

Du merker forskjell på om han prøver å være interessant eller om han virkelig er det. 

Anonymkode: cfe01...f10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis profilen ellers var interessant og mannen så hyggelig ut så kan det godt tenkes jeg hadde svart på et "Hei". Tross alt er det det mest brukte ordet når man hilser på noen. 

 

Det er forskjell på å hilse på noen i skogen og å sjekke noen opp. 

Anonymkode: cfe01...f10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har ingenting med at jeg har noe ønske om å bli oppvartet, men som kvinne på nettdatingsider får man såpass mye oppmerksomhet at man rett og slett må prøve å skille seg littegrann ut.
For min del er det et stort pluss om det er en kort melding, men med spørsmål og tekst som viser at vedkommende faktisk har lest profilen min.

Forøvrig ville jeg aldri ha sendt en melding med bare "hei" til noen selv heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å hilse på noen i skogen og å sjekke noen opp. 

Anonymkode: cfe01...f10

Muligens, men jeg kan ikke fordra utspørring av folk jeg ikke kjenner i det hele tatt så dermed ville et "hei" sannsynligvis fungert bedre enn masse spørsmål eller dårlige sjekketriks. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som kvinne på nettdatingsider får man såpass mye oppmerksomhet at man rett og slett må prøve å skille seg littegrann ut.

Enig. Jeg opplever det som en slags fornærmelse når folk bare skriver "hei" til meg. Jeg får flere titalls meldinger om dagen, mange av dem er godt gjennomtenkt, morsomme og intelligente. Og så tror de at de skal få meg så "billig"? Det oppleves litt som om jeg har lagt ut en luksusvilla for salg, og så kommer det et skambud på 2 millioner. 

Anonymkode: cfe01...f10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg opplever det som en slags fornærmelse når folk bare skriver "hei" til meg. Jeg får flere titalls meldinger om dagen, mange av dem er godt gjennomtenkt, morsomme og intelligente. Og så tror de at de skal få meg så "billig"? Det oppleves litt som om jeg har lagt ut en luksusvilla for salg, og så kommer det et skambud på 2 millioner. 

Anonymkode: cfe01...f10

Bra du ikke er høy på pæra da.

Anonymkode: f7a19...6e6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Det vitner om tafatthet og uoppfinnsomhet. Varsellampene lyser når jeg får sånne meldinger, jeg tenker at et eventuelt forhold med han hadde blitt veldig kjedelig. Vil ha en mann som får meg til å le og føle meg bra. Ikke en dørmatte. 

Anonymkode: cfe01...f10

Hva om du prøver å snake med noen først? å sende første melding kansje? Dere kvinner aner ikke hvor lett dere har det.

Anonymkode: f7a19...6e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ville jeg svart. Man må være minst to for å kunne ha en samtale, og da må begge bidra. Man kan ikke forvente at den første meldingen er en ren monolog eller en kommentar som virkelig slår an. Man må jo bruke litt tid på å bli kjent. Å skrive "hei" er en god start. Så er det opp til mottaker å svare, og da legger man ballen over til den andre igjen. 

Anonymkode: 1012b...515

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger blitt kontaktet av menn på Facebook som bare skriver Hei. Gidder jeg å svare? Nei. Er man interessert i kontakt, får man stå for samtalen selv og rimelig fort skrive man er ute etter og ikke dytte over på den andre å føre samtalen.

Anonymkode: 4c3dc...27e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde nok svart, men det hjelper jo å slenge på litt til. Er profilen generelt interessant så vil man jo uansett ha mer "lyst" til å svare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du prøver å snake med noen først? å sende første melding kansje? Dere kvinner aner ikke hvor lett dere har det.

Anonymkode: f7a19...6e6

Det er mannens oppgave. Jeg vet at vi har det lett på denne fronten, men vi har det vanskeligere på andre fronter. Vi føder blant annet. 

Anonymkode: cfe01...f10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger blitt kontaktet av menn på Facebook som bare skriver Hei. Gidder jeg å svare? Nei. Er man interessert i kontakt, får man stå for samtalen selv og rimelig fort skrive man er ute etter og ikke dytte over på den andre å føre samtalen.

Anonymkode: 4c3dc...27e

Enig. Vil du ha jenta så må du vise det, og da må du legge litt innsats i det. 

Anonymkode: cfe01...f10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det vitner om tafatthet og uoppfinnsomhet. Varsellampene lyser når jeg får sånne meldinger, jeg tenker at et eventuelt forhold med han hadde blitt veldig kjedelig. Vil ha en mann som får meg til å le og føle meg bra. Ikke en dørmatte. 

Anonymkode: cfe01...f10

Så du konkluderer med at en mann er en dørmatte etter å bare ha lest han si "hei".....!??

Er du bare LITT fordomsfull, eller...? Et enkelt ord, og du har allerede dømt en person negativt.

Endret av Million
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...