Gå til innhold

Menn liker slanke stramme kvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg var smellfeit hadde jeg faktisk en god del menn etter meg, tro det eller ei!

Men da jeg slanket meg ble dette antallet seksdoblet og vel så det. Har alltid hatt et søtt ansikt og en vinnende personlighet, så tror det var det som reddet meg da jeg var feit.

For interessen nå og da er enorm

Anonymkode: d0e23...8a8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Da jeg var smellfeit hadde jeg faktisk en god del menn etter meg, tro det eller ei!

Men da jeg slanket meg ble dette antallet seksdoblet og vel så det. Har alltid hatt et søtt ansikt og en vinnende personlighet, så tror det var det som reddet meg da jeg var feit.

Jeg har sett det samme skje flere ganger. Det er sykt hvor mye utseende har å si i dagens samfunn, og det går begge veier. En kompis ble stor og veldig godt trent etter å ha trent over 1 år. Oppmerksomheten han fikk etter hvert var helt syk. Var til og med damer som var utro og som dumpet sine mindre kjekke kjærester for å heller være med han.   

Endret av Minesveiper
Skrevet

Jeg har sett det samme skje flere ganger. Det er sykt hvor mye utseende har å si i dagens samfunn, og det går begge veier. En kompis ble stor og veldig godt trent etter å ha trent over 1 år. Oppmerksomheten han fikk etter hvert var helt syk. Var til og med damer som var utro og som dumpet sine mindre kjekke kjærester for å heller være med han.   

Ja helt ekstremt. Får ikke gå i fred nå, så kroppen har mye å si ja! Da jeg var feit hadde jeg jo sjans på gutter da også, men nå er det nådd nye høyder for å si det:fnise: Og de som ikke var interesset da jeg v<r feit viser plutselig interesse nå, men de blir avvist pga jeg synes det er så overfladisk. De har kjent meg før også og visst hvordan jeg var, men nå er jeg plutselig såå interessant når jeg har en slank og fit kropp!

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener nå at folk må få ha de preferansene de selv ønsker. I mine øyne er det overfladisk å dømme noen med noen kilo for mye, men det er knyttet til at jeg selv ikke hadde brydd meg om det. For meg finnes det mye viktigere ting enn hva folk veier. Det skal sies at jeg aldri ville hatt en mann som var ekstremt overvektig, men noen kilo for mye trenger hverken bety at han er lat, eller ikke trener - for å si det slik.

Jeg er kresen og kravstor i valg av menn, det skal jeg ikke benekte. Men disse krava omhandler ikke utseende. Altså, til syvende og sist er det mennesket og personligheten du skal leve med, ikke utseende. Jeg vil ikke hatt en jeg ikke synes var attraktiv og ble tiltrukket av selvfølgelig, men jeg er bare ikke noe kravstor på dette området. Jeg kan falle for menn som er ganske tynne, og de som har noen kilo for mye. Menn med mye muskler eller lite muskler. Langt hår eller ikke hår osv. Det er helheten som teller, og ikke et konkret tall på vekta eller mål rundt magen.

Men jeg respekterer at folk har slike ting de bryr seg om. Men jeg må jo si jeg lo godt inni meg når en tidligere venn av meg sa at han "datet kun tynne jenter". For all del, hvis det er det viktigste her i livet, GO FOR IT! Han var vel mest opptatt av utseende, sex, trening og festing. Ikke et menneske jeg holdt lenge kontakt med, med andre ord. Jeg synes hele måten han levde på var patetisk, men aksepterer selvfølgelig at han lever slik. Det er hans liv, og ingen andre kan leve det for han. Det skal også sies at mange av disse tynne jentene han datet overhode ikke hadde noe i topplokket. Så om han prioriterer lav vekt over intelligens, får han bare gjøre det, selvom jeg aldri ville gjort det samme.

Folk kan synes jeg er ganske dømmende når det kommer til krav til en eventuell partner, og det må det gjerne synes. Jeg krever at en mann skal være over 26, veganer, ikke-røyker, være over gjennomsnittet smart (i hvert fall at vi er på samme nivå, og han må gjerne være smartere enn meg), og selvfølgelig at vi har god kjemi og passer sammen som mennesker. Kanskje ER jeg dømmende, men det er vi vel alle på et vis, det er bare ikke alle som innrømmer det. Jeg er dømmende, men jeg dømmer ingen ut fra muskler, vekt, penger, status eller rase. Det er det mange som gjør i hvert fall.

Skrevet

Hva regner du som smellfeit? Hvor høy er du og hvor mye veide du da du var smellfeit? Hvor mye veier du nå når du er slank?

Skrevet

Hva regner du som smellfeit? Hvor høy er du og hvor mye veide du da du var smellfeit? Hvor mye veier du nå når du er slank?

Hvorfor skal du vite det? 

Anonymkode: 07a57...3c3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor skal du vite det? 

Jeg spør fordi det er ganske forskjellige oppfatninger på KG når det gjelder vekt. Noen vil si at hvis en jente på 170 cm veier, si 70 kilo, er hun smellfeit, mens andre ville betegne henne som normalt slank. Jenter som klager over at de er feite når de har en BMI på 16 for eksempel, har en forvrengt oppfatning av vekten og utseendet sitt.

Endret av Arabella
  • Liker 3
Skrevet

Jeg spør fordi det er ganske forskjellige oppfatninger på KG når det gjelder vekt. Noen vil si at hvis en jente på 170 cm veier, si 70 kilo, er hun smellfeit, mens andre ville betegne henne som normalt slank. Jenter som klager over at de er feite når de har en BMI på 16 for eksempel, har en forvrengt oppfatning av vekten og utseendet sitt.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du spør. Skal vi ha en uavhengig jury her som skal avgjøre om akkurat denne brukeren har vært smellfeit?

• Liker 2
Skrevet

Om menn kun foretrekker slanke og attraktive kvinner kan jeg jo si at mine krav til menn er ;)

Godt trent! Skal kunne ferdes flere dager på vidda uten tilgang til dusj, jålesaker og tvspill.

Skal kunne håndtere en sjark samt hvordan å fiske. :a034:

Skal ha kunnskaper om å røyke og tørke kjøtt.

Skal kunne utføre fysisk arbeid som vedhugging, slakt, bygge fiskehjell (stativ til tørking av fisk) 

Skal være handyman med å fikse på det som trengs på eiendommen. 

Å forvente at en kvinne spiser mengde mat som ikke dreper henne er ikke helt det samme som å trene 5 ganger i uken. 
Menn som trener mye kan kun sammenligne seg med kvinner som trener mye. 

Haha nå har jeg hørt det og :ler:  Med en gang man veier 5 kg mer er man ikke lenger slank? Og hva er så slank? Veier man 58 kg er man slank, men går man opp til 63 er man ikke?

Huff :fnise:

Vel,hvis man er 5 kg OVERVEKTIG, så er det 5 kg for mye

Ser jo at dere her griner ut i selvforsvar. Mange overvektige her, ingen tvil. "hva er overvektig EGENTLIG?" eh, det vet du. "hva er slank??"

Er det virkelig for mye å forvente at folk skal spise i moderate mengder og ikke hive i seg cola og sjokolade og ligge på sofaen? 

Anonymkode: 7616a...ae8

Skrevet

Å forvente at en kvinne spiser mengde mat som ikke dreper henne er ikke helt det samme som å trene 5 ganger i uken. 

Ser jo at dere her griner ut i selvforsvar. Mange overvektige her, ingen tvil. "hva er overvektig EGENTLIG?" eh, det vet du. "hva er slank??"

Er det virkelig for mye å forvente at folk skal spise i moderate mengder og ikke hive i seg cola og sjokolade og ligge på sofaen? 

For mye å forvente at folk skal spise i moderate mengder og ikke hive i seg cola og sjokolade og ligge på sofaen? Altså det er ikke slik at man må hive i seg cola og sjokolade, samt ligge på sofaen for å bli feit. Det er mange grunner til at et menneske legger på seg, uten at jeg trenger å legge ut om det her. Og JA det kan være for mye forlangt for noen. Jeg er overvektig, men er ikke en av de som "griner ut i selvforsvar" i hvert fall. Jeg er den jeg er, og hvis folk ikke liker meg fordi jeg er feit - får de heller finne seg en tynn dame :) Ingen skal forlange eller forvente at jeg blir tynn, og om jeg vil trykke trynet fullt med cola (sukkerfri grans som jeg er veldig glad i) og en sjelden gang sjokolade (da utvalget av veganske er begrenset) - er det kun opp til meg. Jeg spiser akkurat det jeg vi, uten at noen skal forlange at jeg går ned i vekt.

Mange har et sterkt behov for å "forsvare" kiloene sine når slike temaer kommer opp, og det synes jeg er for dumt. Alle ser om du er overvektig for å si det slik, og det er ikke vits å fornekte det. Til syvende og sist, handler det jo om hva du selv vil gjøre med det - og ikke hva andre synes.

Skrevet

130 kg mot 72 kg nå

• Liker 2
Skrevet

Altså det er ikke slik at man må hive i seg cola og sjokolade, samt ligge på sofaen for å bli feit.

Det er mange grunner til at et menneske legger på seg, uten at jeg trenger å legge ut om det her.

Og JA det kan være for mye forlangt for noen. 

- Deg om deg. Forskning definerer overvekt som livsstilssykdom. 

- Grunner som sykdom, er en svært minoritet. Depresjon gjør deg heller ikke så ettertrakta i det andre kjønn sin syn.  Dessuten viser forskning at trening er med på å hjelpe mot depresjon. 

- Kanskje er det bare du som har så lave krav? Jeg forventer at partneren min ikke er hjelpløs. 

Skrevet

- Deg om deg. Forskning definerer overvekt som livsstilssykdom. 

- Grunner som sykdom, er en svært minoritet. Depresjon gjør deg heller ikke så ettertrakta i det andre kjønn sin syn.  Dessuten viser forskning at trening er med på å hjelpe mot depresjon. 

- Kanskje er det bare du som har så lave krav? Jeg forventer at partneren min ikke er hjelpløs. 

Nå er det vel forskjell på å være overvektig og hjelpesløs som du nevner? Jeg forventer også at en partner ikke er det selvfølgelig.

Har så lave krav? Jeg har i hvert fall høye nok krav til en partner, at jeg ikke finner passende partner (og det er selvfølgelig helt greit, jeg trives soms ingel). Men det innebærer ikke at jeg dømmer noen fordi de har noen kilo for mye. For meg er det andre ting som er langt viktigere. Så jeg er på ingen måte en person med lave krav, der tok du grundig feil ...

Skrevet

Har ikke behov for å grine ut i selvforsvar; er slank og trener flere ganger i uken. Stilte et spørsmål fordi jeg lurte på hva TS mente da det virket så dumt :)  

Skrevet

Nå er det vel forskjell på å være overvektig og hjelpesløs som du nevner? Jeg forventer også at en partner ikke er det selvfølgelig.

Har så lave krav? Jeg har i hvert fall høye nok krav til en partner, at jeg ikke finner passende partner (og det er selvfølgelig helt greit, jeg trives soms ingel). Men det innebærer ikke at jeg dømmer noen fordi de har noen kilo for mye. For meg er det andre ting som er langt viktigere. Så jeg er på ingen måte en person med lave krav, der tok du grundig feil ...

Det syns jeg ikke.

Skrevet

Slapp av :) var mer ment som å kritisere han amøben som starta tråden

han? Har større tro på at det er ei dame som har frodige venninner som er mer populær enn ts :fnise: og nå trenger ta oppmerksomhet

Anonymkode: 84905...194

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det syns jeg ikke.

I alle dager, jeg må le litt for meg selv nå! Du mener altså at alle overvektige er hjelpesløse da eller? Herregud ;) Altså man skal vel være ekstremt overvektig, om det gjør det hjelpesløs og invalid. Da snakker man ikke om 5, 10 eller 20 kilo for mye, men langt mer. Jeg kan bare snakke for meg selv, og si at jeg veier alt for mye, uten å gi noe konkret tall er det over 115kilo. Men jeg er på ingen måte invalid eller hjelpesløs av den grunn.

Endret av livetsrose
Skrevet

han? Har større tro på at det er ei dame som har frodige venninner som er mer populær enn ts :fnise: og nå trenger ta oppmerksomhet

Anonymkode: 84905...194

Uavhengig av kjønn er det like patetisk! :sFun_sleeping:

Skrevet

I alle dager, jeg må le litt for meg selv nå! Du mener altså at alle overvektige er hjelpesløse da eller? Herregud ;) Altså man skal vel være ekstremt overvektig, om det gjør det hjelpesløs og invalid. Da snakker man ikke om 5, 10 eller 20 kilo for mye, men langt mer. Jeg kan bare snakke for meg selv, og si at jeg veier alt for mye, uten å gi noe konkret tall er det over 1105kilo. Men jeg er på ingen måte invalid eller hjelpesløs av den grunn.

Nei,jeg mener motsatt. Man er ikke hjelpeløs fordi man er overvektig. Man er overvektig fordi man er hjelpeløs. 

Skrevet

Nei,jeg mener motsatt. Man er ikke hjelpeløs fordi man er overvektig. Man er overvektig fordi man er hjelpeløs. 

Hæ? Må man være hjelpeløs fordi man er feit? Nå vet ikke jeg helt hva du legger i ordet "hjelpeløs", men jeg ser i hvert fall på det som en person som på et vis er ute av stand til å ta vare på seg selv, og trenger hjelp - siden han er helt "hjelpeløs". For meg gir ikke dette mening. Om man virkelig ønsker å gjøre noe med overvekt, har de aller fleste gode forutsetninger for å gå ned i vekt, om de ønsker å bruke tid og krefter på det. Det er derimot ikke alle som ønsker å legge om til et kjempesunt kosthold, trene mye og lignende. Og det må respekteres. Jeg er overvektig av helt andre grunner enn at jeg er "hjelpeløs" i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...