Gå til innhold

Tar kontakt etter tre år uten en lyd!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gudmor til min sønn tok denne uken kontakt med meg og spurte om vi skulle treffes. Har ikke hørt fra henne på tre år, og det har ikke stått på interesse og forespørsel fra min side. Hun har unnlatt å svare på meldinger og rett og slett ignorert meg fullstendig. Hun fikk kjæreste for ca tre år siden.

Jeg spurte hvorfor hun plutselig tok kontakt nå, etter tre år! Hun sa hun ville rette opp i sine feil. Dagen etter kom det melding om at hun hadde det ganske tøft og var midt i et samlivsbrudd. Dette var altså den egentlige grunnen til at hun tok kontakt.

Kjenner at det koker inni meg. Dette er ikke første gang hun har brutt kontakt for så å komme krypende tilbake. Når hun har det bra og har kjæreste, kaster hun venninnen ut av livet sitt, og når det butter i mot, da tar hun kontakt.

Selv har jeg slitt i åtte år med psykisk sykdom, og det har vært svintøft! Det hjelper ikke at de du ser på som nære venner vender deg ryggen fordi de ikke trenger deg som samtaleterapeut lenger. Et vennskap for meg skal være gjensidig, på godt og på vondt. 

Så hva gjør man med slike folk!? Har så inderlig lyst å treffe henne og gi henne så ørene flagrer! Går bare ikke an å behandle folk på den måten! 

 

Anonymkode: 26dea...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet ikke hva som har hendt. Jeg hadde en venninne som jeg mistet all kontakt med etter hun fikk kjæreste. I ettertid viste det seg at han var en manipulerende jævel som nektet henne kontakt med venner. Så jeg ville først hørt hennes side, før jeg begynte å skjelle henne ut. Men om ting er som de virker, så vil det være til alles beste at hun får høre at det ikke er akseptabel oppførsel. Kanskje ingen har turt å si det til henne før?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudmor til min sønn tok denne uken kontakt med meg og spurte om vi skulle treffes. Har ikke hørt fra henne på tre år, og det har ikke stått på interesse og forespørsel fra min side. Hun har unnlatt å svare på meldinger og rett og slett ignorert meg fullstendig. Hun fikk kjæreste for ca tre år siden.

Jeg spurte hvorfor hun plutselig tok kontakt nå, etter tre år! Hun sa hun ville rette opp i sine feil. Dagen etter kom det melding om at hun hadde det ganske tøft og var midt i et samlivsbrudd. Dette var altså den egentlige grunnen til at hun tok kontakt.

Kjenner at det koker inni meg. Dette er ikke første gang hun har brutt kontakt for så å komme krypende tilbake. Når hun har det bra og har kjæreste, kaster hun venninnen ut av livet sitt, og når det butter i mot, da tar hun kontakt.

Selv har jeg slitt i åtte år med psykisk sykdom, og det har vært svintøft! Det hjelper ikke at de du ser på som nære venner vender deg ryggen fordi de ikke trenger deg som samtaleterapeut lenger. Et vennskap for meg skal være gjensidig, på godt og på vondt. 

Så hva gjør man med slike folk!? Har så inderlig lyst å treffe henne og gi henne så ørene flagrer! Går bare ikke an å behandle folk på den måten! 

 

Anonymkode: 26dea...4c7

jeg opplever det samme nå bare omvendt. Kom veldig nær en venninne siste året før hun i sommer plutselig begynte å bli spydig hver gang vi traff hverandre. Jeg skjønte etterhvert at hun hadde tatt opp kontakt med noen gamle venner og da trengte hun ikke meg lenger. Jeg har støttet og backet henne så mye og dette er takken. Ble utrolig skuffet og har nesten ikke orket å treffe henne i høst for nesten hver gang slenger hun med leppa om ett eller annet. Jeg har ellers ikke vansker med å slenge noe tilbake til folk men hun sliter psykisk så jeg lar vær. 

Folk er frekke og utakknemlige rett og slett. Ofte glemmer dem hvem som har vært der og støttet når livet var som verst.

Anonymkode: a36cc...833

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal bruke energi på henne. Bare avvis henne kort.

Anonymkode: fee2e...615

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gitt henne så ørene flagret. Ville bare enkelt og greit sagt at jeg er opptatt, at det ikke passer eller lignende.

Veldig kort, greit, uten spm til henne, uten noe som tyder på at jeg er interessert i å opprettholde kontakt.

Det er greit å ha det tøft i perioder og ha nok med seg selv. Men å ignorere mld, sannsynligvis fordi man er såå opptatt med kjæeste, er jo ikke bra. Mange får seg en oppvekker hvis forholdet tar slutt. Greit at man innrømmer å ha driti seg ut, og ønsker gjensidig god kontakt med venner igjen. Men ikke kontakte hovedsaklig fordi man selv har det vanskelig pga. brudd. Hva skjer når hun kommer seg på bena igjen? Dropper hun deg?

Pass på deg selv, og omgås bare folk som er der for deg også.

Anonymkode: fb414...14f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever omtrent det samme for tida, og sitter her og grubler over hva jeg skal gjøre. På den ene siden har jeg lyst å opptre voksent, være hyggelig og rolig slik som jeg alltid har vært. Men nå vet jeg ikke lenger. Den venninna jeg snakker om, har jeg kjent siden barneskolen, hun har alltid kommet med spydige stikk til meg, men jeg har funnet meg i det og tenkt at hun vokser seg vel av det. Hun har også avlyst kaffetreff som jeg har foreslått, uten noen spesiell grunn. Har hørt lite fra henne de siste årene. Vi er for øvrig godt voksne, begge to.

Nå fikk jeg julekort i dag, der hun fisker etter oppmerksomhet og medfølelse, siden noe veldig leit har skjedd. Men det føles for min del at jeg har gått lei og jeg står ikke parat som trøstekone. Hun har ikke akkurat trøstet meg når ting gikk skeis for meg.

Så jeg skal bruke helgen til å tenke over dette og jeg foreslår for TS at du også bruker litt tid, tenker over ting og gjør det som føles best for deg.

Anonymkode: 4a88d...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere et ordentlig vennskap har ikke de 3 årene mye og si. Om du derimot er villig til å la det gå utover vennskapet så avslutter du vennskapet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun tre år av et langt vennskapet. Hun innser jo at hun gjorde en feil og ønsker nå å rette opp i det. Jeg skjønner ikke hva mange av dere er så bitre og sure for.  

Anonymkode: 19a25...104

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd slike "venner".Når vi for eksempel ønsker hverandre god jul eller gratulerer hverandre med dagen,og jeg samtidig legger til at de må gi en lyd om de kommer til vår felles hjemby (de er utflyttet og bor andre steder i landet men er i vår hjemby av og til).Så får jeg intet svar.Deretter kan jeg se på face at de har vært i vår hjemby (der jeg fortsatt bor) og vært ute med andre felles venninner,på byen,konserter osv.Orker ikke engasjere meg i slike falske mennesker lengre.

Anonymkode: f2eb8...0b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke uvanlig at selv gode vennskap forsvinner litt pga omstendigheter og forandringer i livet , og at man når ting er i balanse igjen tar opp tråden igjen?

Har selv nylig gjennopptatt kontakten med min ex-bestevenninde etter 5 år, jeg var også filletante for hennes datter.
Selvom vi brøt kontakten av en grunn, fordi livene våres ble for forskjellige, så er det hyggelig å høre åssen det går med hverandre og mimre litt om gamledager.

Anonymkode: e14e7...3ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ha gitt dama ein sjanse, eg. Du veit jo eigentleg ikkje kva som har skjedd med ho, og eg synest folk må få lov til å prøve å rette opp att feil dei har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudmor til min sønn tok denne uken kontakt med meg og spurte om vi skulle treffes. Har ikke hørt fra henne på tre år, og det har ikke stått på interesse og forespørsel fra min side. Hun har unnlatt å svare på meldinger og rett og slett ignorert meg fullstendig. Hun fikk kjæreste for ca tre år siden.

Jeg spurte hvorfor hun plutselig tok kontakt nå, etter tre år! Hun sa hun ville rette opp i sine feil. Dagen etter kom det melding om at hun hadde det ganske tøft og var midt i et samlivsbrudd. Dette var altså den egentlige grunnen til at hun tok kontakt.

Kjenner at det koker inni meg. Dette er ikke første gang hun har brutt kontakt for så å komme krypende tilbake. Når hun har det bra og har kjæreste, kaster hun venninnen ut av livet sitt, og når det butter i mot, da tar hun kontakt.

Selv har jeg slitt i åtte år med psykisk sykdom, og det har vært svintøft! Det hjelper ikke at de du ser på som nære venner vender deg ryggen fordi de ikke trenger deg som samtaleterapeut lenger. Et vennskap for meg skal være gjensidig, på godt og på vondt. 

Så hva gjør man med slike folk!? Har så inderlig lyst å treffe henne og gi henne så ørene flagrer! Går bare ikke an å behandle folk på den måten! 

 

Anonymkode: 26dea...4cDu 

Jeg hadde en slik venninne en gang. Hun kuttet kontakten i 5 hele år og ga ingen lyd fra seg. Av andre hørte jeg at hun fikk barn og giftet seg. Veldig sårende og veldig vondt, men etter 5 år kontakter hun meg og vil prate.  Da dessverre fortalte hun meg om mange år med psykisk og fysisk tortur og manipulasjon samt trusler om vold mot barna dersom hun gikk fra han eller pratet med noen som hjalp henne.  Vi er gode venner igjen idag og jeg angrer ikke på at jeg ga henne en sjanse til å forklare seg. Det syns jeg også at du skal gjøre.  Og om det er av rein egoisme og at hun rett å slett har fokusert på kjæresten, og ikke sine venner så har du også valget om du vil være the bigger person eller la vennskapet dø. Lykke til med valget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gudmor til min sønn tok denne uken kontakt med meg og spurte om vi skulle treffes. Har ikke hørt fra henne på tre år, og det har ikke stått på interesse og forespørsel fra min side. Hun har unnlatt å svare på meldinger og rett og slett ignorert meg fullstendig. Hun fikk kjæreste for ca tre år siden.

Jeg spurte hvorfor hun plutselig tok kontakt nå, etter tre år! Hun sa hun ville rette opp i sine feil. Dagen etter kom det melding om at hun hadde det ganske tøft og var midt i et samlivsbrudd. Dette var altså den egentlige grunnen til at hun tok kontakt.

Kjenner at det koker inni meg. Dette er ikke første gang hun har brutt kontakt for så å komme krypende tilbake. Når hun har det bra og har kjæreste, kaster hun venninnen ut av livet sitt, og når det butter i mot, da tar hun kontakt.

Selv har jeg slitt i åtte år med psykisk sykdom, og det har vært svintøft! Det hjelper ikke at de du ser på som nære venner vender deg ryggen fordi de ikke trenger deg som samtaleterapeut lenger. Et vennskap for meg skal være gjensidig, på godt og på vondt. 

Så hva gjør man med slike folk!? Har så inderlig lyst å treffe henne og gi henne så ørene flagrer! Går bare ikke an å behandle folk på den måten! 

 

Anonymkode: 26dea...4c7

Hun tar kontakt med deg fordi hun ville rette opp i sine feil. Det med at det er slutt mellom hun og typen fortalte hun deg dagen etterpå - og kanskje det har en sammenheng? 
Vet du hvordan typen hennes var mot henne? For det kan være at hun har vært sammen med et kontrollerende beist av en mann og ikke har visst hvordan å komme seg ut før nå - og nå som hun faktisk endelig har klart det så trenger hun sine venner igjen, men da snur du ryggen til som en slags "hevn" for at hun ikke har vært med deg.

Jeg tenker i hvert fall at hvis en voksen dame bryter kontakten med mor til gudbarnet sitt (ja for da antar jeg dere var gode venner) helt plutselig i 3 år så er det gjerne noe mer som ligger bak. Det er ikke normalt, så før du avfeier henne så kan du kanskje forhøre deg litt om hvordan ting har vært for henne de siste årene?

Du vet ikke hva som har skjedd med henne eller om det i det hele tatt har skjedd noe. Om du selv lider av psykiske lidelser så håper jeg du har empati nok til å forstå at hun kanskje heller ikke har hatt det noe lett. Mange med som sliter har en tendens til å lukke seg inne og feie bort alle mennesker de er glad i og isolere seg. 

Jeg tror det er hennes måte å komme tilbake på og syntes da det er dårlig av deg å ikke engang ville møtes (eller jo, men bare for å gi henne så ørene flagrer) når hun faktisk sier at hun vil rette opp i sine feil.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener det ligger mer bak: hun har gjort dette før. Da også kuttet kontakt fordi hun datet / fikk kjæreste. Det handler om at når hun har følelser som forelskelse, så har hun ikke rom for andre i sitt liv. Fortalte to av mine venninner som også har hatt kontakt med henne tidligere at hun hadde skrevet til meg. Første reaksjon: "åh, er hun blitt singel?".

Hun er veldig interessert i å ha kontakt når hun er singel. Trenger folk som kan være med henne på byen og som kan høre om mennene hun chatter med ol. Da dreier alt seg om henne.

Anonymkode: 26dea...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...