AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #41 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har en jobb som jeg stort sett kan avspassere fra eller bytte vakt for å få til slike ting. Mannen kan det sjeldnere. I fjor var det ett slikt arrangement (det er jo haugevis i løpet av året) vi ikke fikk vært på, da jeg som skulle vært med lå skikkelig sjuk, og pappaen ikke fikk byttet på kort varsel. Det var ikke snakk om at jeg gikk i barnehagen i den formen jeg var, og smittet "halve byen" heller. Sånn blir det noen ganger. Men da er det "bare" å gi skikkelig beskjed til de ansatte og barnet, at foreldrene ikke får vært med. Jenta vår hadde kost seg kjempemasse allikevel, siden de ansatte passet godt på henne.Men det kan jo tenkes at selv om hun var godt forberedt og godt ivaretatt, at hun kunne blitt lei seg allikevel, det vet man ikke. Anonymkode: 6191d...3df 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #42 Skrevet 11. desember 2015 Lucia-tog kommer ikke på kort varsel...Vent til du faktisk får barn før du uttaler deg ettersom det blir så viktig når du står i situasjonen. Av 2 foreldre så klarer en å ta seg fri i en time fra jobb en gang i året.Foreldre ønsker faktisk å få det med seg fordi det er så viktig for barnet.Anonymkode: 79c08...7e0Så vanvittig unyansert. Jeg er alene med barnet mitt, og hadde eksamen i dag. Lucia startet 08.30, da hadde jeg oppmøte på eksamen. Har ellers inget nettverk. Må ikke være så raskt ute med å dømme andre foreldre.Elelrs godt forslag med å ha luciafeiring uten foreldre. da slipper man alt dette styret med "slemme foreldre som ikke møter!" Anonymkode: fe558...de6 6
ViljaH Skrevet 11. desember 2015 #43 Skrevet 11. desember 2015 Så vanvittig unyansert. Jeg er alene med barnet mitt, og hadde eksamen i dag. Lucia startet 08.30, da hadde jeg oppmøte på eksamen. Har ellers inget nettverk. Må ikke være så raskt ute med å dømme andre foreldre.Elelrs godt forslag med å ha luciafeiring uten foreldre. da slipper man alt dette styret med "slemme foreldre som ikke møter!"Anonymkode: fe558...de6Det er veldig mange foreldre som synes det er veldig koselig å få vært med på slike store dager i barnehagehverdagen til barna sine! Det synes jeg er for høy pris å kutte av hensyn til dem som ikke kan. Heller finne god løsning for barna som ikke har foreldre der. 3
Gjest morhjertegod Skrevet 11. desember 2015 #44 Skrevet 11. desember 2015 Har også sett dette skjedd, men det kan faktisk være grunner til at foreldrene ikke får det til. Der jeg har opplevd dette, har en ansatt tatt ekstra vare på dette barnet, det er avtalt på forhånd og barnet har ikke lidd noen nød. Jeg tviler på foreldre som ikke kan komme ikke har prøvd det meste først, de fleste foreldre vil nok ikke gå glipp av sine søte små og de ikke må. Tror slike holdninger som det her, gjør det ekstra vondt for disse foreldrene, som sikkert har prøvd alt.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #45 Skrevet 11. desember 2015 Veldig glad for at jeg fikk avspasere mine undervisningstimer i dag! Det er siste året i bhg, hun gikk i toget (kun førskolebarna gjør det) og sang. Hun øvde seg i hele går på sangen og på tog-gangen.Fantastisk opplevelse! Her var alle barna representert Det er ikke alltid så lett å få fri fra undervisning, enkelte ganger får man ikke avspasere pga manglende vikarer tilgjengelig. Og hvem vil vel at elevene skal sitte der uten lærer... Anonymkode: 8e009...d48 1
Sushi Skrevet 11. desember 2015 #46 Skrevet 11. desember 2015 Herregud, her var jo problemet at et barn hylgråt og ikke ble ivaretatt av de ansatte i barnehagen! Ingen barn skal være alene på slike arrangementer selv om foreldrene ikke kan komme. Barnet har da krav på å bli tatt vare på av de voksne i barnehagen som alle andre dager!Om foreldre burde eller ikke burde sette himmel og jord i bevegelse for å komme på luciamarkering blir en underordnet diskusjon. 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #47 Skrevet 11. desember 2015 I dag hadde vi lucia-feiring i barnehagen med frokost. Dessverre var det ingen av foreldrene til det ene barnet som dukket opp, det stakkars lille barnet gråt i fra start til slutt, det var hjerteskjærende. Jeg har forståelse for at det ikke er like lett for alle å stikke fra jobb noen timer, men tenk hva noe slikt gjør med selvfølelsen til så små barn. Jeg oppfordrer alle foreldre til å delta på slike ting, i det minste sende en tante, besteforeldre eller venn med slik at deres barn slipper å oppleve dette. Anonymkode: 623c5...d5dHerregud, hva er motivasjonen din med dette innlegget? Jeg har hatt barn i barnehage i årevis (nå skole også), og aldri har noe barn grått hjerteskjærende gjennom noen feiring fordi Ingen av foreldrene gadd å komme/skjønte hvor traumatisk og ødeleggende for selvfølelsen dette var (og jeg vet det, for jeg har vært på alle). Jeg vet ikke om noens foreldre ikke kom i vår bhg i dag, men, ingen gråt, hva slags Lucia-opplegg hadde denne barnehagen egentlig? Du, som barnehageforelder, som var vitne til at barnet opplevde dette, trøstet du ikke? Det var et stakkars, lite barn som burde ha få sluppet? Beklager, men hele beskrivelsen.... Tror du ALLE barnehageforeldre (som du henvender deg til,), virkelig bør få dette gnidd inn? I løpet av minst 8 år som mange har med barnehagebarn, KAN det være mulig man går glipp av én Luciafeiring, eller julefrokost, eller FN-dag, eller sommerfest, juletrefest, dugnad, foreldremøte eller 17.mai-markering, og det må for all del unngås, barna våre MÅ slippe å oppleve dette? Begynte muligens ditt barn i høst? Og du har ingen eldre? Anonymkode: da392...541 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #48 Skrevet 12. desember 2015 I dag hadde vi lucia-feiring i barnehagen med frokost. Dessverre var det ingen av foreldrene til det ene barnet som dukket opp, det stakkars lille barnet gråt i fra start til slutt, det var hjerteskjærende. Jeg har forståelse for at det ikke er like lett for alle å stikke fra jobb noen timer, men tenk hva noe slikt gjør med selvfølelsen til så små barn. Jeg oppfordrer alle foreldre til å delta på slike ting, i det minste sende en tante, besteforeldre eller venn med slik at deres barn slipper å oppleve dette. Anonymkode: 623c5...d5d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #49 Skrevet 12. desember 2015 I dag hadde vi lucia-feiring i barnehagen med frokost. Dessverre var det ingen av foreldrene til det ene barnet som dukket opp, det stakkars lille barnet gråt i fra start til slutt, det var hjerteskjærende. Jeg har forståelse for at det ikke er like lett for alle å stikke fra jobb noen timer, men tenk hva noe slikt gjør med selvfølelsen til så små barn. Jeg oppfordrer alle foreldre til å delta på slike ting, i det minste sende en tante, besteforeldre eller venn med slik at deres barn slipper å oppleve dette. Anonymkode: 623c5...d5dJeg antar at du ønsker å skape en debatt med denne tråden og at det er derfor du har laget den, men at problemstillingen er fiktiv og ikke en hendelse som har skjedd.Du skriver nemlig at det var en luciafeiring med frokost og det betyr at det er noe som skjer når barnet blir levert. Det er da ikke noe spørsmål om foreldrene dukket opp eller ikke. De har jo tydelig levert barnet og da må de nødvendigvis også ha hatt en dialog med noen fra personalet som da må ha blitt gjort oppmerksomme på at ingen av foreldrene skal være tilstede og da ville barnet blitt involvert og inkludert likevel.Har seks barn som alle har gått eller går i barnehage og det har alltid vært noen barn som ikke har med seg foreldre på Lucia eller andre arrangement, men jeg har aldri opplevd et barn som har hylskreket av den grunn. Anonymkode: 06766...f43 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #50 Skrevet 12. desember 2015 Det er vel ingen som kritiserer at folk må på jobb. Men man må finne en måte å ivareta barnet på selv om man ikke kan være tilstede. Det spiller ingen rolle om du jobber på Narvesen eller på sykehuset om du ikke kan ta fri..Min måte å ivareta barna på er å ha de i barnehagen når jeg selv er på jobb. Jeg kan ikke forlate alle pasienter fordi barnehagen inviterer til frokist. Det er en uting å arrangere frokost og lunch i tide og utide. Jeg kan ikke gå fra jobb uten videre. Anonymkode: e4100...000 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #51 Skrevet 12. desember 2015 Forresten så er det noe galt med "svare på innleggene"...I dag hadde vi lucia-feiring i barnehagen med frokost. Dessverre var det ingen av foreldrene til det ene barnet som dukket opp, det stakkars lille barnet gråt i fra start til slutt, det var hjerteskjærende. Jeg har forståelse for at det ikke er like lett for alle å stikke fra jobb noen timer, men tenk hva noe slikt gjør med selvfølelsen til så små barn. Jeg oppfordrer alle foreldre til å delta på slike ting, i det minste sende en tante, besteforeldre eller venn med slik at deres barn slipper å oppleve dette. Anonymkode: 623c5...d5d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #52 Skrevet 12. desember 2015 Innleggene mine kommer dessverre ikke på trykk når jeg svarer folk.Det jeg har skrevet er; jeg har tre barn (ser ikke helt hvorfor dette skal være relevant for problemstillingen?), motivet mitt for innlegget var å unngå at dette skjer igjen, kanskje man kan få færre slike arrangement. Videre skrev jeg at kanskje jeg overdriver? Et barn burde kanskje tåle såpass? Tog og frokost startet klokken 08.00, barnehagen åpner 06.30. De ansatte prøvde å trøste han etter beste evne, men det nyttet dessverre ikke. Du skriver at du aldri har opplevd noe lignende med dine seks barnehagebarn, det skal sies at foreldrene til dette barnet så og si aldri har vist seg på noen arrangement. Kanskje det er grunnen, eller kanskje dette barnet bare er ekstra "hårsåre"? Sistnevnt tviler jeg sterkt på siden jeg har opplevd gråtende barn tidligere, men absolutt ikke i samme grad som dette. Anonymkode: 623c5...d5d
Jeane Skrevet 12. desember 2015 #53 Skrevet 12. desember 2015 Jeg synes det er en uting å holde den slags arrangementer innenfor normal arbeidstid. Man trenger faktisk ikke se lenger enn til lærere og barnehageansatte for å finne folk som ikke bare kan ta fri i noen timer når de ønsker det. Enten burde dette skje uten foreldre, eller invitere til en Luciakveld. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #54 Skrevet 12. desember 2015 Altså, jeg prøver å stille opp på det jeg kan når det gjelder arrangement i barnehage og skole, men av og til er det bare klin umulig. Jobber som sykepleier på ei ganske hektisk avdeling, og når jeg har dagvakt så kan jeg ikke stikke av et par timer på morgenen! Dessuten tar det jo også tid å kjøre til barnehagen/skolen også.. Mannen min er kirurg, og han kan heller ikke bare stikke av i en operasjon for å få med seg luciatoget, selv om han så gjerne vil. For å toppe det hele så har vi null besteforeldre eller annen familie her vi bor. Vi flyttet hit pga jobben hans. Heldigvis så har ikke barna tatt seg nær av det eller fått traumer de gangene ingen av oss har hatt sjans til å delta på ting som skjer i barnehage og på skole. Ja, litt sårt kan det hende de opplever det, men vi snakker med barna om det, og de vet at jeg alltid kommer de dagene jeg har fri eller skal på seinvakt. Anonymkode: ee932...c49 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #55 Skrevet 12. desember 2015 Så vanvittig unyansert. Jeg er alene med barnet mitt, og hadde eksamen i dag. Lucia startet 08.30, da hadde jeg oppmøte på eksamen. Har ellers inget nettverk. Må ikke være så raskt ute med å dømme andre foreldre.Elelrs godt forslag med å ha luciafeiring uten foreldre. da slipper man alt dette styret med "slemme foreldre som ikke møter!"Anonymkode: fe558...de6Kan ikke noe for å mene at luciafeiring er den mest meningløse feiringen på toppen av alt.. Anonymkode: f51b9...83a 2
minister-mio Skrevet 12. desember 2015 #56 Skrevet 12. desember 2015 Jobber du i barnehagen ts? Stiller sjefen din seg bak at du skriver dette her?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #57 Skrevet 12. desember 2015 Det er ingen som heder noe annet heller.Men, seriøst: brannmann! De bytter jo bare vakt Tror du det er lett å bytte vakt? . Å bytte vakt er faktisk pes for brannmenn. Ikke alle steder de er så mange, de orker ikke jobbe mer en et døgn av gangen. Det skal gå opp med resten av familien. Og hvordan vet du at de som har samme stillingsnivå som denne brannmannen ikke også har barn. Anonymkode: 2c117...a53 3
Kanutte Skrevet 12. desember 2015 #58 Skrevet 12. desember 2015 I dag hadde vi lucia-feiring i barnehagen med frokost. Dessverre var det ingen av foreldrene til det ene barnet som dukket opp, det stakkars lille barnet gråt i fra start til slutt, det var hjerteskjærende. Jeg har forståelse for at det ikke er like lett for alle å stikke fra jobb noen timer, men tenk hva noe slikt gjør med selvfølelsen til så små barn. Jeg oppfordrer alle foreldre til å delta på slike ting, i det minste sende en tante, besteforeldre eller venn med slik at deres barn slipper å oppleve dette. Anonymkode: 623c5...d5dHva om de har to andre barn som hadde arrangement den dagen? Vi har tre barn og innimellom kræsjer ting. Besteforeldre har vi hatt i nærheten og de stiller opp om det trengs, men det er ikke alltid det passer. Ei heller for tanter og onkler. 2
MapleSirup Skrevet 12. desember 2015 #59 Skrevet 12. desember 2015 Noen ganger får man ikke vært med; jeg har all forståelse for det.Men det er aldri en grunn til ikke å forberede barnet og de ansatte.Jeg har 4 barn selv og har alltid funnet en slags løsning. Som oftest ved å si fra til barnets venns foreldre slik at han eller hun "er sammen med" de på arrangementet det gjelder.
MapleSirup Skrevet 12. desember 2015 #60 Skrevet 12. desember 2015 Hva om de har to andre barn som hadde arrangement den dagen? Vi har tre barn og innimellom kræsjer ting. Besteforeldre har vi hatt i nærheten og de stiller opp om det trengs, men det er ikke alltid det passer. Ei heller for tanter og onkler.Den jeg siterte, siterte jeg med et blunkefjes. Det var en del sv en dialog. De har ikke barn enda, men tror ikke de vil klare å stille opp på sånt. Hovedbudskapet, som du gikk glipp sv, er at når dagen kommer, så prøver man det man kan.Jeg har ikke med et ord antydet at jeg mangler forståelse for at folk jobber.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå