Gå til innhold

Tvunget til å fortelle stor hemmelighet til en venninne jeg ikke stoler på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 21 år. Jeg har bestemt meg for at jeg skal ta brystløft. Dette har jeg ikke lyst at noen skal vite om, andre enn de som absolut må. Jeg har heller ikke tenkt å fortelle foreldrene mine om dette, rett og slett fordi jeg mener de ikke trenger og vite det, da de ikke ville støttet det med det første, og det ville bare skapt dårlig stemning. Jeg har en venninne som skal bli med meg når jeg tar operasjonen, og som skal være med meg i de nærmeste dagene etter. Samtidig bor jeg med en annen venninne, som gjør at hun også vil få vite det. Jeg har egentlig ikke ønske om å fortelle det til flere venninner, da jeg er fra et lite sted hvor ting sprer seg fort. 

Problemet er at jeg føler kun jeg kan stole på hun som blir med meg, ikke hun jeg bor med. Jeg har mange fellesvenner med hun jeg bor med og dette er folk jeg vet ikke vil klare å holde stilt. De har hvertfal ikke klart det med andre ting jeg har fortalt (selvfølgelig ikke like store ting). Poenget mitt er, jeg vet at disse kommer til å bli skuffet om hun jeg bor med forteller de det, og jeg ikke forteller de det selv, men jeg er veldig sikker på at om jeg forteller det vil det bli et snakketema. Jeg har tenkt å fortelle hun jeg bor med situasjonen og hvorfor jeg tenker som jeg gjør, og egentlig håpe på at hun har nok respekt til å være stille om det. 

Hva skal jeg si for at hun ikke skal si det videre? 

Anonymkode: c5210...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså folk vil jo se det, ellers er det vel ingen vits i? Enten må du klare å stå for de valgene du tar, ellers så kan du bare drite i å gjennomføre i det hele tatt. 

Anonymkode: 0e6f5...1ed

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må hun du bor med få vite det?

Anonymkode: 02fc4...da7


Jeg regner med jeg kommer til å få en del tabletter, at jeg kommer til å bli mye kjemme og sengeliggende de første dagene, og i tillegg vet hun at jeg vurderer det. Tror du jeg hadde klart å skjule det for henne?

Anonymkode: c5210...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså folk vil jo se det, ellers er det vel ingen vits i? Enten må du klare å stå for de valgene du tar, ellers så kan du bare drite i å gjennomføre i det hele tatt. 

Anonymkode: 0e6f5...1ed

Nei folk vil ikke se det med mindre de ser meg uten BH

Anonymkode: c5210...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags operasjon er det her? Noe kosmetisk?

Brystløft

Anonymkode: c5210...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med jeg kommer til å få en del tabletter, at jeg kommer til å bli mye kjemme og sengeliggende de første dagene, og i tillegg vet hun at jeg vurderer det. Tror du jeg hadde klart å skjule det for henne?

Anonymkode: c5210...1be

Bare si at du er syk? Mye å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystløft

Anonymkode: c5210...1be

Jeg stelte en venninne som fikk det gjort en gang etter operasjonen og hun ble så fin etter inngrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke sagt det til hun du bor med. Prøv å løse det på en annen måte. Kanskje du kan bo hos venninnen din (som skal være med deg på sykehuset) i dagene etter operasjonen? Så forteller du venninnen du bor med at du skal reise bort og besøke noen.

Anonymkode: bc771...d26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 21 år. Jeg har bestemt meg for at jeg skal ta brystløft. Dette har jeg ikke lyst at noen skal vite om, andre enn de som absolut må. Jeg har heller ikke tenkt å fortelle foreldrene mine om dette, rett og slett fordi jeg mener de ikke trenger og vite det, da de ikke ville støttet det med det første, og det ville bare skapt dårlig stemning. Jeg har en venninne som skal bli med meg når jeg tar operasjonen, og som skal være med meg i de nærmeste dagene etter. Samtidig bor jeg med en annen venninne, som gjør at hun også vil få vite det. Jeg har egentlig ikke ønske om å fortelle det til flere venninner, da jeg er fra et lite sted hvor ting sprer seg fort. 

Problemet er at jeg føler kun jeg kan stole på hun som blir med meg, ikke hun jeg bor med. Jeg har mange fellesvenner med hun jeg bor med og dette er folk jeg vet ikke vil klare å holde stilt. De har hvertfal ikke klart det med andre ting jeg har fortalt (selvfølgelig ikke like store ting). Poenget mitt er, jeg vet at disse kommer til å bli skuffet om hun jeg bor med forteller de det, og jeg ikke forteller de det selv, men jeg er veldig sikker på at om jeg forteller det vil det bli et snakketema. Jeg har tenkt å fortelle hun jeg bor med situasjonen og hvorfor jeg tenker som jeg gjør, og egentlig håpe på at hun har nok respekt til å være stille om det. 

Hva skal jeg si for at hun ikke skal si det videre? 

Anonymkode: c5210...1be

samle hele venninnegjengen og fortell det til alle rett ut. Så unngår du baksnakking og ryktespredning. Si det alkurat som det er og hvorfor. Og ikke vis at du syns det er flaut for det er det ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke sagt det til hun du bor med. Prøv å løse det på en annen måte. Kanskje du kan bo hos venninnen din (som skal være med deg på sykehuset) i dagene etter operasjonen? Så forteller du venninnen du bor med at du skal reise bort og besøke noen.

Anonymkode: bc771...d26

God plan, men problemet er bare at jeg skal operere i Bergen, og jeg har hybel der. Venninnen min som skal bli med meg skal også bo der..

Anonymkode: c5210...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du bare at du er syk, at du har fått en infeksjon eller at du har fjernet en cyste eller noe sånt.

Anonymkode: 76a20...634

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forminsket og løftet brystene for noen år siden og jeg hadde svært lite vondt etterpå. Hvis du er like heldig, så trenger du ikke mye smertestillende etterpå.

Det vil uansett synes, så du kan like gjerne være åpen om det. Da slipper du at folk snakker om deg og ikke med deg 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plan, men problemet er bare at jeg skal operere i Bergen, og jeg har hybel der. Venninnen min som skal bli med meg skal også bo der..

Anonymkode: c5210...1be

Ja, det var litt kinkig. Ettersom du allerede har fortalt din bovenninne at du vurderer brystløft, så er det jo lett for henne å forstå det når du blir sengeliggende osv. Men hvis du kan utsette operasjonen og samkjøre det med når bovenninnen din er borte en gang og drar på ferie?

Anonymkode: bc771...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du bare at du er syk, at du har fått en infeksjon eller at du har fjernet en cyste eller noe sånt.

Anonymkode: 76a20...634

Hun har allerede fortalt bovenninnen at hun vurderer brystløft, så hun vil jo forstå det. Og hvis hun skjønner TS lyver til henne, blir hun sikkert negativ og i hvert fall ikke til å stole på.

Anonymkode: bc771...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, det var dumt at du fortalte bovenninnen om at du vurderer inngrepet, for ellers hadde hun jo ikke kunnet mistenke det. Men gjort er gjort.

Anonymkode: bc771...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt brystløft, og det gjorde helt hinsides vondt lenge så da må du forberede deg på å være "syk" lenge isåfall. 
Ville bare skyldt på at de var for tunge eller noe? Skulder/nakkeplager? 

Anonymkode: 7919f...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ta inn på hotell da. Så tar du og din venninne det som en liten "ferie"

Anonymkode: 70b78...1f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...