Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #61 Skrevet 8. oktober 2004 Det har da absolutt med å føle på kroppen å gjøre! Og, det er forfengelighet som ligger bak. Jeg ammet mitt barn selv, men prøver bare å si at folk er forskjellige, og det vi mener er rett trenger ikke nødvendigvis være riktig for alle andre.
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #62 Skrevet 8. oktober 2004 Ja vel' date=' det må du selvsagt få lov til. Men for meg så er det slik at en kvinne når hun velger å føde et barn' date=' også må innse at det innebærer å amme dette barnet dersom det er en mulighet for at hun kan dette. Mødre har gjort dette i alle tider, før silikon og andre forfengeligheter tok overtak. Det har med andre ord alltid vært en selvfølglighet og naturens gang at mødre har ammet sine nyfødte barn for å sikre de livet videre. Dagens mødre skal altså ha barn, men de vil ikke akseptere at dette medfører en del negative sider. Det har jeg desverre vanskelig for å forstå.[/quote''] Jeg må bare si det at foruten amming (for noen), så er det endel andre negative sider ved å få barn Skriking i 3 måneder døgnet rundt foreksempel er ikke spesielt gøy! Så det blir litt lettvint å si at man ikke aksepterer de negative sidene kun fordi damen av en eller annen grunn ikke ønsker å amme. Men, jeg forstår at for deg så er det mest naturlige at mor ammer sitt barn. Det er jo det som er mest vanlig og dermed mest akseptert.
Gjest Diddl Skrevet 10. oktober 2004 #63 Skrevet 10. oktober 2004 Hiver meg på denne! Og Frysepulver; Ja, jeg syns du tenker egoistisk. Hvis du setter fasongen på brystene dine foran barns beste, er du ekstremt overflatisk og selvopptatt. Syns jeg. Dette er et verdisyn jeg ikke klarer å skjønne. Kroppen din forfaller uansett ettersom du blir eldre, det er heller ikke gitt at du får stygge pupper av amming/graviditet, for den sakens skyld. Jeg ser aldeles ikke ned på de som må gi erstatning av ulike årsaker, men å velge en slik løsning på bakgrunn av egen forfengelighet, det blir for dumt! Er helt enig i denne jeg! Det må da være en fantastisk mulighet å kunne go barnet sitt det beste? Jeg syns det er greit å vite at barnet nesten er immun mot å bli syk fordi han får morsmelk- og kosen er fantastisk.
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #64 Skrevet 10. oktober 2004 [quote="Diddl" Er helt enig i denne jeg! Det må da være en fantastisk mulighet å kunne go barnet sitt det beste? Jeg syns det er greit å vite at barnet nesten er immun mot å bli syk fordi han får morsmelk- og kosen er fantastisk.
Furstina Skrevet 11. oktober 2004 #65 Skrevet 11. oktober 2004 Barnet klarar sig inte helt utan infektioner om de ammas, de blir inte heller dödssjuka utan. Deremot hjälper modersmjölken till att bekämpa infektioner, barnen drabbas inte lika lätt som om de inte skulle ammas, och infektionerna bekämpas lättare. Tänk samtidigt på att olika barn/människor i utgångsläget har olika lätt att bli sjuka så det är praktiskt taget omöjligt att jämföra ett specifikt barn med ett annat - det krävs stora kliniska studier för att kunna dra sådana slutsatser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå