Engel Skrevet 5. oktober 2004 #21 Skrevet 5. oktober 2004 Mange gravide sier att er man gravid skal man unne seg all god mat og snacks man vil, og legger da også unødvendig mye på seg. Da er det ikke rart puppene begynner å henge. Dette har jeg aldri hørt noen si faktisk. Dessuten er pupper vanskelig å trene i fasong... Man kan stramme musklene bak, ja, men ikke trene selve puppen i fasong. De trenger ikke endre seg noe særlig, noen blir litt større, noen litt slappere. Men puppene vokser, tøyes og endrer seg i hele graviditeten, så forandringer kan skje selv om man ikke ammer, og selv om man ikke legger på seg mye. Tenkte bare jeg skulle legge til at jeg allerede har måttet gå opp 1 str i bh etter at jeg ble gravid, og jeg er bare 6+1 på vei og har hittil gått ned nesten 2 kg pga kvalme....
*Emma* Skrevet 5. oktober 2004 #22 Skrevet 5. oktober 2004 Må si du er veldig "krass" Jens. Men det er jo fint mo du går rundt å tror at du garantert får kroppen tilbake hvis du bare vil....det er faktisk ikke alltid det har med å gidde å gjøre. Jeg gikk feks ned alle kg jeg hadde lagt på meg under graviditeten sistgang men jeg ser jo ikke helt lik ut for det. Trener gjør jeg også... Du får bare leve i troen. (Ikke egentlig meningen å bli personlig men jeg blir bare litt irritert på folk som tror devet hva de snakker om fordi..."noen jeg kjenner har sagt"...)
Junebug Skrevet 5. oktober 2004 #23 Skrevet 5. oktober 2004 Mange gravide sier att er man gravid skal man unne seg all god mat og snacks man vil' date=' og legger da også unødvendig mye på seg. Da er det ikke rart puppene begynner å henge.[/quote'] Vet du - jeg har aldri hørt noen gravide si dette. Men jeg har hørt mange gravide - både venninner og her på KG - si at de prøver å spise sundt under graviditeten. Jeg tror de aller fleste prøver å være aktive (hvis de klarer) og spise ekstra med frukt, grønt og fiber. Denne tråden handler om pupper og du kan ikke trene puppene spretne igjen uansett hvor mange push-ups du tar etter fødselen. Til trådstarter - som de fleste her sier - puppene blir påvirket av graviditeten om du ammer eller ikke har ikkenoe å si på fasongen etterpå.
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2004 #24 Skrevet 5. oktober 2004 Vell, dere som sier att kroppen forandrer seg sånn etter en graviditet. Av mine venninner som har fødet, har nå alle fått tilbake sin kroppsfasong fra før graviditeten, pluss puppene. Dette har ikke kommet gratis, men ved hjelp av trening under og etter svangerskapet, pluss disiplinert mat inntak før og etter graviditeten. Mange gravide sier att er man gravid skal man unne seg all god mat og snacks man vil, og legger da også unødvendig mye på seg. Da er det ikke rart puppene begynner å henge. Det er da mange som trener under svangerskapet og som spiser fornuftig som ikke får tilbake sin kroppsfasong, det er forskjell på folk Jens. Og man skal gå opp i vekt selv om man vil eller ikke under en graviditet, så +- 10 kg vil nok uansett merkes på kroppen. Noen blir helt den samme, andre ikke. Det jeg har merket meg ved sammenligning med mine venninner som også har født barn, er at de som har store pupper fra før ofte ender opp med litt mer hengete pupper etter en graviditet og dette er det faktisk fryktelig vanskelig å trene tilbake igjen!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2004 #25 Skrevet 5. oktober 2004 "Henger" var et uttrykk - ikke min definisjon av hva de faktisk gjør. Jeg har også sett folk amme før
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2004 #26 Skrevet 5. oktober 2004 "Henger" var et uttrykk - ikke min definisjon av hva de faktisk gjør. Jeg har også sett folk amme før He he, forstod hva du mente. Men, som sagt over, det er ikke ammingen som evt. forandrer puppene dine! Men, du kan være heldig også, at puppene ikke forandrer seg noe særlig. Mine ble litt mer hengete etter svangerskapet, men ikke så mye, men jeg har ganske store da og da tror jeg det er "lettere" å få litt hengete pupper....
Charmina Skrevet 5. oktober 2004 #27 Skrevet 5. oktober 2004 Hei :-) Jeg kunne aldri ha tenkt på engan å velge bort amming!Det er jo så bra for barnet og ikke minst lettvint for mor!Fødte en nydelig liten gutt for 6 år siden som jeg ammet til han var 13 mnd Brystene mine er akkurat som før og ble ikke forandret pga av dette!De er ikke blitt slappe eller har forandret fasong Har nå 5 uker igjen av mitt 2 svangerskap og brystene er blitt litt større men ellers som før! Er flink til å bruke BH som støtter men sover uten om natten! Kommer nok til å sove med amme Bh på etter at barnet er født! Gleder meg veldig til de fine stundene når jeg skal amme min lille tulle som kommer snart!Synes det er leit at noen velger å ikke amme selv om de har melk og får til selve ammingen!Men dømmer ingen alikevell for det er jo opp til hver enkelt å gjøre det som de selv føler for! Men når man vet hvor god morsmelken er for barnet så er det for meg iallefall en god grunn til å prøve iallefall! Klems Charmina termin om 37 dager
Klips Skrevet 5. oktober 2004 #28 Skrevet 5. oktober 2004 Men, som sagt over, det er ikke ammingen som evt. forandrer puppene dine!Jeg ser at flere skriver dette, og det er sikkert sant at puppene kan forandre seg bare på grunn av graviditeten, men ikke i samme grad som ved amming, hvis jeg skal tippe. Min erfaring er nemlig at det tar to-tre dager med amming omtrent døgnet rundt etter fødselen før melken plutselig sitter der og puppene er stinne. Så om du bare går gravid og deretter ikke gjør noe for å sette i gang produksjonen tror jeg ikke du får de samme sprengte puppene som man gjør hvis man går inn for det. Jada, de eser, og kan sikkert bli slappere, men ikke noe i nærheten av de sinnsyke ballongene som dukker opp dag tre på fødeavdelingen. :o Altså - kun egen erfaring.
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2004 #29 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg mener fortsatt at det er graviditeten som gjør den største forskjellen, dette er da vitenskapelig dokumentert også mener jeg å huske. Men, selvfølgelig, om du ammer døgnet rundt istedet for å bruke smokk som skrevet i et annet innlegg i forumet, så kan det jo være at puppene forandrer seg mer enn om man ikke ammet.
Gjest Gjesta Skrevet 5. oktober 2004 #30 Skrevet 5. oktober 2004 det er sikkert sant at puppene kan forandre seg bare på grunn av graviditeten, men ikke i samme grad som ved amming, hvis jeg skal tippe. Min erfaring er nemlig at det tar to-tre dager med amming omtrent døgnet rundt etter fødselen før melken plutselig sitter der og puppene er stinne. Så om du bare går gravid og deretter ikke gjør noe for å sette i gang produksjonen tror jeg ikke du får de samme sprengte puppene som man gjør hvis man går inn for det. Det tror jeg også. Jeg har vanskeligheter med å tro at det ikke er forskjell mellom amme-pupper, og pupper som har vært igjennom en graviditet uten amming. Frysepulver: Jeg synes ikke du er egoistisk. Det er din kropp, og kun du som bestemmer.
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2004 #31 Skrevet 5. oktober 2004 Vell, dere som sier att kroppen forandrer seg sånn etter en graviditet. Av mine venninner som har fødet, har nå alle fått tilbake sin kroppsfasong fra før graviditeten, pluss puppene. Dette har ikke kommet gratis, men ved hjelp av trening under og etter svangerskapet, pluss disiplinert mat inntak før og etter graviditeten. Mange gravide sier att er man gravid skal man unne seg all god mat og snacks man vil, og legger da også unødvendig mye på seg. Da er det ikke rart puppene begynner å henge. Jens, er det fordi alle venninnene dine har silikonpupper, sånn som deg? Da er det jo ikke så rart at de holder seg.
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2004 #32 Skrevet 6. oktober 2004 Hei! Glemte bare en ting jeg ville si før her i tråden. Den største forskjellen på mine pupper før og etter graviditet/amming er ett strekkmerke under hver pupp. Og de kom når jeg var 7 mnd på vei med førstemann.Og melkebomber tre dager etter fødsel, kjenner dem ja. Men alt i alt, sju år etter siste fødsel, det er ikke så inmari stor forskjell fra før jeg ble gravid. Tror helst det er tyngdekraften som begynner å virke inn til meg....... Klart du kan gjøre mye både under graviditet og etter fødsel før å holde deg både i form og fasong. Men jeg skjønner ikke hva det er som er så grusomt med at kroppen faktisk forandrer seg? I Frankrike er mageplastikk etter graviditet dekket av staten. For meg blir det som om det å føde barn ødelegger kroppen vår, og dermed må repareres, på statens regning. Det er faktisk normalt å føde!
Jens Skrevet 6. oktober 2004 #33 Skrevet 6. oktober 2004 Gjest, du tar feil, alle mine venninner har faktisk silikonkropper....
*Emma* Skrevet 6. oktober 2004 #34 Skrevet 6. oktober 2004 Gjest, du tar feil, alle mine venninner har faktisk silikonkropper.... Duh ar fått ganske mange litt mere seriøse kommentarer på innlegget ditt også Jens - men de "turte" du kanskje ikke svare på?
Elle Melle Skrevet 6. oktober 2004 #35 Skrevet 6. oktober 2004 Det er din kropp, og det er du som bestemmer over den. Det er barnets kropp, og det er fremdeles du som bestemmer... Når du sitter der som mor og har en mulighet til å gjøre det aller beste for barnet ditt, hvorfor vil du da velge det nest beste? Barnet skal bygge en kropp og det skal beskyttes mot sykdommer. Jeg synes du burde lese alt du kan om morsmelk og amming før du tar en endelig avgjørelse. Å begrunne en slik ugjenkallelig avgjørelse med at du ikke TROR det er så veldig forskjell, det synes jeg er uansvarlig. Hvis du sørger for å ha all den kunnskapen du kan ha, og så likevel velger å ikke amme, da kan du i alle fall si at du har satt deg skikkelig inn i saken og har tatt en veloverveid avgjørelse. (At noen kan ta et slikt valg er imidlertid bortenfor min fatteevne, men det er i grunnen mitt problem og ikke ditt.)
Furstina Skrevet 6. oktober 2004 #36 Skrevet 6. oktober 2004 Även om du inte ammar ställer kroppen in sig på att dra i gång mjölkproduktionen. En väninna till mig miste sin lilla flicka i 9:e månaden och hon slet med bröst som producerade mjölk i två-tre veckor efter förlossningen - trots att hon fick tabletter för att hämma mjölkproduktionen.
Jens Skrevet 6. oktober 2004 #37 Skrevet 6. oktober 2004 shakira ??? Har jo bare skrevet det jeg observerer rundt meg, og har egentlig ikke noe mer å tilføye der. Og, jeg vil vell faktisk si jeg er en av de her inne som faktisk "tør" stå for mine meninger......
*Emma* Skrevet 6. oktober 2004 #38 Skrevet 6. oktober 2004 Jens: Du fikk mange kommentarer til det du skrev bla ang "gravide som legger på seg fordi de propper i seg mat" hvor flere forsøkte å fortelle deg at ikke nødvendigvis er sånn selvom du har hørt det. Det er forskjell på å stå for det man mener og "argumertere" på en saklig måte og å komem med sånne krasse og til tider frekke innlegg som du ofte gjør!!
Jens Skrevet 6. oktober 2004 #39 Skrevet 6. oktober 2004 Det er sånn jeg oppfatter det, men hører andre si det ikke er sånn det er, så jeg kan jo ta feil. La oss holde oss til tema her nå..
Gjest May-Lis Skrevet 6. oktober 2004 #40 Skrevet 6. oktober 2004 Det er sånn jeg oppfatter det, men hører andre si det ikke er sånn det er, så jeg kan jo ta feil. La oss holde oss til tema her nå.. Jeg kan virkelig ikke se at du holdt deg til tema, sånn synsing blir bare for dumt i denne debatten. At alle gravide, uten dine venninner da, fråtser i mat og godterier når de går gravide og derfor er fete er en gammel, gammel myte!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå