Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Er det slik at du ønsker deg det ene mere enn det andre først? Vi ønsker oss egentlig begge to en jente først, men det er også slik at nå er det ikke nøye bare vi får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ønsker meg en gutt først.

Vet ikke hvorfor egentlig - men jeg vet at jeg alltid har ønsket meg en storebror. Og kanskje at barna mine er så "heldige" å få en storebror???

Men det var ikke så ille å være storesøster heller, så det spiller jo egentlig ingen rolle...

Men dere skjønner sikker :Nikke:

Mannen "ønsker" seg en jente. Han har hatt storebror og vet hvor "forferdelig" det er, sier han :ler::tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mereklig det der, for jeg er storesøster og vil gjerne ha datter først. Mannen er storebror og vil gjerne ha datter først. Rød tråd? -kanskje :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød tråd?

Lurer på hvilken tråd du mener på....

Jeg er storesøster - og vil ha gutt

Mannen er lillebror (og har storebror) - og vil ha jente

Du er storesøster - og vil ha jente

MrL er storebror - og vil ha jente

Er det bare jeg som går mot strømmen, eller? :klø: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sitter jeg og irriterer meg over hvordan vi skal komme oss til sykehuset når noe skjer (det er jo lenge til enda, men jeg irriterer meg massevis)

For selv om det er 10 mil inn til sykehuset, så kan vi faktisk bli nødt til å kjøre selv... :roll:

Skal ringe inn til fødeavdelingen, og så skal de avgjøre om det blir ambulanse, eller egen bil...

Stakkar mannen som ev. blir nødt til å kjøre meg da... Han har ikke noe spesielt lyst til å ha en Chiquita med rier i bilen, har han sagt :roll:

Ikke er det sikkert at vi får følge av jordmor heller :-?

Liker ikke tanken på 10 mil "alene" i bil.

Så vi har tenkt litt på "alternative" måter for å være sikker på at vi/jeg får rekvirert ambulanse (for det er jo trossalt tryggere alikevell)

Men jeg vet ikke.

Hvorfor skal en være nødt til å tenke på slike ting.

Kan de virkelig kreve at vi skal kjøre selv nå det er så langt?

*sukker oppgitt*

Noen ganger hadde det vært fint å bo noe nærmere sykehuset :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje på tide å tusle til sengs nå, dersom jeg ikke skal være helt i koma hos jordmor i morgen..

(Nå er det ikke før kl 13 da, tror jeg, men det er fint å få mine "vanlige" timer med søvn alikevell)

Får vel finne meg en skive først. Spiste en banan for litt siden, men det er jo ikke nok til kveldsmat. Men med en skive i tillegg, så tror jeg det må være bra nok..

Spent å se på vekta hos jordmor i morgen.

Sist veide jeg 81,7 (med klær), og nå er jeg ca 83-84 på morgenen - uten klær.

Men det er jo egentlig bra da. Er vel "på tide" å passere startvekta nå, når jeg er 28+4 (i morgen)

Jeg synes i allefall det selv.

Med tanke på hvor mye :babysmokk: begynner å veie, samt vekta av livmor og fostervann, så er det jo bra at vekta går opp, synes jeg.

Det eneste stedet hvor kiloene har lagt seg er på magen, så jeg skal ikke klage :roll::wink:

*tusler på kjøkkenet for å lage meg mat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenvekta i dag var på 83,8 - så får vi se hva den står på hos jordmor :wink:

Jeg har nesten "absinensfølelse" her jeg sitter nå. Kommer meg ikke inn på snartmamma.com :grine:

Men men - det blir vel sikkert senere i dag *håpe håpe*

I dag har mannen ikke mulighet til å være med til jordmor heller. Han må jobbe, og hadde ingen mulighet til å ta seg fri.

Men det går jo bra alikevell da (tenkte bare at han kunne synes det var morro, liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at klokka skal gå litt raskere...

Har time hos jordmor kl 13, og den forb***a klokka går da så sakte...

Jeg visste at jeg ikke skulle stå opp så tidlig i dag (10.30), men jeg måtte jo på do, og da var det jo liten vits i å gå og legge seg igjen :roll:

Vanskelig dette med å "samle" morgenurin. For det skal vel helst være 4 timer siden siste dobesøk når en samler slik - og da er det vanskelig når en løper på do hver 3.time gjennom natta :-?

Jeg var på do siste gang kl 6 i dag tidlig da, og våknet av at jeg måtte på do igjen kl 9...

Er ikke noe morro å holde igjen slik... Men jeg fikk da samlet i over 4 timer :Nikke:

Har lyst på frokost, men har ikke lyst på frokost alikevell - har tatt en banan. Psyken min vil ha mer mat, men kroppen er ikke "klar" enda. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. kontroll - hos jordmor

21/10-04 - 28+4

Vekt : 84,1 (81,7, tilsammen +1,3)

BT : 126/87 (126/85)

Hb: ikke målt (ikke målt)

Urin : Neg (Neg)

Ødem: 0 (0)

S-Fmål: 27 cm (23 cm)

Fl./min: 140 slag (140 slag)

Mannen hadde desverre ikke mulighet til å være med denne gangen.

Fikk informasjon om amming i dag. Det meste visste jeg jo, siden jeg har lest så mye, men det var jo greit å få høre det fra jordmor alikevell.

Den lille bølla i magen var veldig aktiv, og ville ikke helt la oss høre hjerteslagene. H*n syntes det var mye mer morro å sparke rundt etter den lyd-saken... Hadde vært bekymret om h*n ikke hadde sparket i tillegg, for det tok veldig lang tid før vi hørte hjertet. Men så lenge h*n sparket så visste vi jo at det var liv der inne :Nikke:

Jordmor ringte også og avtalte time til samtale og omvisning på fødeavdelingen for oss. Skal ivei om 4 uker. Det blir spennende.

Neste kontroll er hos legen om 4 uker, og så skal jeg begynne å gå til jordmor hver 14. dag etter den tid...

Jeg er fornøyd i dag også.

Fin vektoppgang (kunne vel ikke vært mindre heller), og ingen "problemer"... *pjuh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hentet VOKSI-posen som :babysmokk: arver etter mine søsken.

Skal hive trekket i vaskemaskinen, og "innerforet" i tørketrommelen til lufting (flott med egen lufte-funksjon på tørketrommelen) :Nikke:

Mamma og pappa skal også finne tak i noe gammelt babyutstyr som vi skal få begynne å sortere og vaske opp. Er jo greit å bli ferdig med det...

Regner ikke med at så veldig mye er slitt heller, for en rekker jo ikke akkurat å slite babyklær som bare blir brukt en kort tid :wink:

Morro!!! :-)

• Vi har:

-stellekomode

-stelleunderlag

-sprinkelseng

-madrass til sprinkelseng

-sengekant

-1 tisselaken

-overmadrass til sprinkelseng

-dyne og pute til sprinkelseng, samt sengeklær til dette

-uro med lys for å ha på sprinkelsenga (lyser i taket)

-vogn, stelleveske, regntrekk og myggnett (hentes torsag eller fredag)

-vognpose (vinter)

-vogndyne, samt sengeklær til denne

-sangenic bleiebøtte og 1 ekstra refil

-bilstol

-skinnpose (arvet)

-voksi-pose (arvet)

-lammeskinn fra Nøstebarn, 96cm+

Til nå har vi kjøpt av klær:

-3 bodyer med lang erme, str 56

-1 sparkebukse med hel fot, str 56

-2 bukser uten fot, str 56

-6 par sokker, 0-3 mnd

-12 flanellsvaskekluter

-1 sett ullfleece ammeinnlegg

_______

Det som står på "handlelista" nå er:

-badebalje

-badetermometer

-BabyBjörn Active bæresæle

-babycall (?)

-febertermometer

-stelleutstyr (kluter, bleier, salver, handduker, osv)

-2-3 helsetepper

-flere klær

-mer sengetøy

-vippestol, men det venter vi litt med. Det er jo ikke aktuelt med det samme alikevell.

-flasker, smokker, brystpumpe, osv. Men det venter vi også med (vel, smokker blir vel kjøpt inn, men vi venter med resten vil jeg tro)

-reiseseng (når vi skal på overnattingsbesøk hos besteforeldre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk lillen - og gratulerer med :babysmokk: :babysmokk: :wink:

________

I dag har det vært en drittdag.

Våknet opp med sinnsyke bekkensmerter, og de har ikke sluppet taket utover dagen slik de pleier :evil:

Når Bananmannen kom hjem fra arbeid i dag så begynte jeg å gråte for en filleting.

Vet ikke helt hvorfor, men jeg mener det er bekkenet som gjør meg så frustrert. For ellers så er jo alt helt perfekt...

Men jo - jeg er frustrert over bekkenet, og på en dårlig dag så førte det til tårer "for ingenting", gitt :roll: (mannen spurte meg om jeg ville gå og hente telefonen hans som lå på den andre siden av stua - mer var det ikke som skulle til, gitt) :roll: :oops:

Jeg føler meg helt dritt i dag. Sliten psykisk. Men det blir bedre når bekkenet får en god dag igjen, det vet jeg... (heldigvis) :wink:

Vel, får skylde på hormoner...

28+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bekkenet er helt vrangt i dag også :evil:

Har ikke blitt mye søvn i natt gitt, for i tillegg til at jeg ikke ligger godt, så har jeg vært oppe på do hver 2. time :-?

Så jeg var ganske misfornøyd og frustrert på det mørkeste i natt, men det gikk da over det også.

Har ikke fult like vondt på dagtid, så da blir jeg i godt humør igjen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott mage det der, Chiquita :klappe:

Kjenner jeg savner magen min innimellom, men så er det godt å ha han på utsiden og da :wink:

Det er jo ikke lenge igjen for din del heller nå.

Huff, det høres ille ut å måtte kjøre 10 mil til sykehuset. Nå hadde ikke jeg så allerverst med rier da vi kjørte så det gikk bra, men nå har jo vi bare 30 minutter å kjøre og da (og jeg synes det er langt :oops: ) Prøv å få rekvirert ambulanse :Nikke:

Håper du får en flott lørdagskveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monja.

Jo, jeg gleder meg til å få h*n på utsiden.

11 uker igjen til termin... :-) :hoppe:

Skal prøve å få ambulanse, ja.

Vil ikke at det skal skje det samme som hos min veninne; 10 minutter mellom riene når de kjørte hjemmefra og fikk da beskjed om at ambulanse ikke var nødvendig - 4 minutter mellom riene når de hadde kjørt 2,5 mil.... DA ble de møtt av ambulanse *pjuh*

Kan ikke skjønne at det er nødvendig å kjøre selv. Usikre førstegangsfødende skal liksom være i stand til å forflytte seg i egen bil i 10 mil - midt på vinteren... *grøss*

Nei jeg skal gjøre alt jeg kan for at det blir ambulanse :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...