Chiquita Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter #1181 Del Skrevet 1. oktober 2004 Bekkenet er forresten ganske kranglete i dag også. Men det går greit nå når jeg har kommet meg opp av senga (tenk at jeg noengang skulle synes det er bedre å sitte på en hard kjøkkenstol, enn hva det er å ligge i senga mi) Skal ta med meg en bok og legge meg på magen i saccosekken nå, så får jeg kanskje slappet litt av i ryggen (for det er jo lenge til neste basseng-trening) Det er en fin dag i dag. Sola skinner, og jeg er lykkelig Mannen min har ferie, og vi koser oss sammen. Tenk om alle dagene kunne være så fine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 1. oktober 2004 #1182 Del Skrevet 1. oktober 2004 När du jämför barnvagnspriser så fundera på vad som ingår och inte. I en del priser ingår hjul, mjukbag och skötväska, i andra gör det inte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 1. oktober 2004 #1183 Del Skrevet 1. oktober 2004 När du jämför barnvagnspriser så fundera på vad som ingår och inte. I en del priser ingår hjul' date=' mjukbag och skötväska, i andra gör det inte det.[/quote'] Mener du at noen ganger må man betale ekstra for hjul??? :o Er det mulig? Hva skal man med en vogn uten hjul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter #1184 Del Skrevet 1. oktober 2004 Ja, jeg har lagt merke til at det ikke er alt som følger med ovealt. Det vi SKAL ha er stelleveske, regntrekk og myggnetting. Det med hjul vet jeg ikke så mye om, men jeg regner med at det er ekstra sommer-/vinterhjul det er snakk om (så at en kunne kjøpe dette i en av butikkene vi var i på onsdag)... Mjukbag, hva er det? (direkte oversatt er det jo en myk-bag, men det skal jo ikke være noen myk-bag i duo-vognen vi skal ha, derfor regner jeg med at mjukbag betyr noe annet...) Vinter-/sommer-pose, kanskje? *er jo helt grønn* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 1. oktober 2004 #1185 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei! Er innom hos deg med en god helg klem! Jeg er innom å følger med på deg selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen spr etter meg :oops: (burde kanskje vært flinkere til det,men.........) Stoor Klem Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter #1186 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hei du, Lilletrollet. Jeg er ikke noe flink til å legge igjen beskjeder i andres dagbøker selv jeg, så jeg skal ikke si noe Sniklesere er like velkomne som sniklesere som gir seg tilkjenne I dag er jeg 26+0... Hvor blir tiden av???? It is now søndag 03.10.2004 at 13:27:42 Event: Termin Scheduled For 11.01.2005 00:01 3 months 7 days 10 hours 33 minutes 18 seconds or 14 weekends or 100 days or 2 386 hours (1 591 waking hours) or 143 193 minutes or 8 591 597 seconds :o 100 dager igjen til termin!!!!! 100 dager av 270 (eller hva det nå er), det er ikke mye!!!!! Vel vel - det går vel greit det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 3. oktober 2004 #1187 Del Skrevet 3. oktober 2004 Ja, det nærmer seg med stormskritt nå. Skulle ønske jeg også kunne telle ned slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter #1188 Del Skrevet 3. oktober 2004 Skulle ønske jeg også kunne telle ned slik Forstår jeg godt. Men det blir sikkert noe når dere får dato for forsøk. Jeg hadde nedtelling til det også jeg: spraystart, sprøytestart, første kontroll, uttak og innsetting Har "spart" på den nedtellingssaken når det gjelder innsettingen da - så jeg vet hvor lenge det er siden. (Men alt det andre er slettet) Man må telle ned mot de "høydepunktene" en har i nærmeste fremtid, tror jeg. Tror det blir lettere da... (Men først må en jo få en dato) Forresten: It is now søndag 03.10.2004 at 13:50:05 Event: Juleaften Scheduled For 24.12.2004 00:01 2 months 20 days 10 hours 10 minutes 55 seconds or 11 weekends or 82 days or 1 954 hours (1 303 waking hours) or 117 250 minutes or 7 035 054 seconds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 3. oktober 2004 #1189 Del Skrevet 3. oktober 2004 Ja, vi har ikke hørt noe ennå. Blir litt rart det der tror jeg. Også pga at jeg nå kommer til å jobbe en plass jeg ikke kommer til å involvere noen i dette. Det er jo bare ett vikariat jeg har der, og mest sannsynlig jobber jeg ikke der i august til neste år. Og da å evt. ha termin i oktober - november blir rart. Lurer på åssen de har tenkt å løse den saken, men jeg kan i allefall ikke vente på at de skal finne fast stilling til meg. Vi må bare kjøre på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. oktober 2004 #1190 Del Skrevet 3. oktober 2004 82 dager til julaften??? :o Herregud så mye å gjøre først..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter #1191 Del Skrevet 3. oktober 2004 82 dager til juleaften, ja... *stess* Har jo også SÅ mye jeg skulle ha gjort først. Men jeg tror det skal gå greit (om bekkenet er samarbeidsvillig i allefall) Skal få handlet inn de siste julegavene nå så raskt som mulig (men jeg enda er "venn" med bekkenet"), og så får vi ta det skritt for skritt etterpå... Lurer på hvilken jul det blir her i huset i år jeg? Tro om jeg gidder å stelle og styre slik jeg vanligvis pleier å gjøre :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 4. oktober 2004 #1192 Del Skrevet 4. oktober 2004 Mener du at noen ganger må man betale ekstra for hjul??? :o Er det mulig? Hva skal man med en vogn uten hjul? Jodå. Det är så att babybutikerna verkar vilja ge våra män (och oss kvinnor) valfriheten likt man har när man köper bil. Det finns offroaddäck, sportdäck, lufthjul, cityslicks och vad de nu kallar de olika varianterna. Det är väl bra att det finns valfrihet så man kan välja hjul/däck efter var man kör (i stan, på landet, grusvägar eller köpcentrum) mest - och de olika varianterna är olika dyra. Det är verkligen lätt att bli förvirrad i barnvagnsdjungeln. Vi har en begagnad vagn med hårda hjul - fungerar jättebra, ingen punktering på dem inte... och överdrag. Ungefär som skoskydd på sjukhus. Bra att ha om man besöker sjukhus eller idrottshallar där de helst inte vill ha in snöslaskiga barnvagnshjul som slabbar ner. Mjukbag är kanske inte någon "officiell" benämning, jag tänker på en sån mjukare bag man har i liggvagn/dypvogns delen - gör det enkelt att bära upp barnet. Fungerar tills barnet är kanske 3-4 månader beroende på hur stor babyn är. Min lille Malvin var ju rätt så stor och en sådan bag hade tagit allt för mycket plats i vagnen. Vi använde vinterpåsen till sittvagnsdelen som sovsäck under vintern. Varmt och mysigt. Inte behövde han någon vinterdress heller då. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 4. oktober 2004 #1193 Del Skrevet 4. oktober 2004 Håper du får ei fin bekken-uke Chiquita! :klem2: fra Sanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter #1194 Del Skrevet 4. oktober 2004 *sukk* Hvilken dag. Vi "spratt" opp av senga i dag rett etter klokka 9. Hadde tenkt oss en tur inn til Trondheim for å se litt mer på barneutstyr Først gikk turen innom Trygdekontoret for å levere søknad om engangsstønad. Fikk høre der at jeg skulle få utbetalt pengene om en ukes tid, eller noe rundt der :-) Så dro vi ivei for å se på vogn igjen. Dro innom en butikk først, men der var det helt umulig å få noe hjelp/råd fra betjeningen, så da dro vi videre. På det andre stedet fikk vi hjelp ganske raskt etter at vi kom inn døra. En hyggelig dame! Hun viste og forklarte om de forskjellige vogntypene. Og det er nå bestemt at vi skal ha en duo-vogn. (en hard dypvogn-del, og en sportsvogndel "i ett", liksom) Etter å ha sett litt på de forskjellige merkene falt vel valget egentlig på en Simo Rival Duovogn. Den skulle vistnok være den som hadde den største dypvogndelen på markedet i Norge. Og det kan jo være praktisk med et januar-barn. (vet jo aldri størrelsen på den lille som skal ut) Men vi har ikke helt bestemt oss for noen farge da. Har lyst til å ha noe "svart med noe annet i tillegg"... Altså svart med innslag av andre farger (grå) og/eller mønster... Prisen var heller ikke forskrekkende - 6000,- - men da er det ikke noe ekstrautstyr som føler med da... (blir ca 1000,- for stelleveske, regntrekk og myggtrekk i tillegg til vong-prisen da) *sukk* Det er egentlig veldig vanskelig å bestemme seg Har heller ikke helt gått bort ifra å sjekke pris i Sverige nå i helga, men mest sansynlig blir det til at vi kjøper i Trondheim... Men en ting fikk vi kjøpt i dag da; en komode som skal bli stellekomode. Fant en fin komode på Skeidar (tror det var der) - akkurat slik som vi ønsker... Så den skal bare få seg noen "kanter", så er den en fin stellekomode til vårt lille knøtt Og mannen er jo en liten "handy-man", så det fikser han lett :-) Og så har vi fått masse brosjyrer som vi kan se i nå utover. Og DET synes jeg er morro Men utover dagen i dag så begynte bekkenet selvfølgelig å krangle massevis. Selv om jeg har vært veldig forsiktig med alle bevegelser, og brukt bekkenbeltet mitt når jeg gikk den minste lille meter. Det ble så ille at mannen måtte ivei og låne rullestol til meg når vi var inne på et kjøpesenter, for jeg hadde ikke mulighet til å gå en meter til :evil: Så der stod jeg da - krokete og bøyd inntill en vegg, mens mannen "løp" for å finne rullestol. Han er jo snill mannen da. Jeg er heldig! Og resten av tiden inne på kjøpesenteret så satt jeg i rullestol - og mannen trillet (nesten hele tiden) Fikk t.o.m. gjort unna litt julegave-shopping. Og jeg fikk kjøpt meg enda en bukse; en snekkerbukse denne gangen. Og mannen, snill som han er, ble med meg inn i prøverommet for å hjelpe meg med å prøve bukser. (Jeg "hang" på en knagg og fikk bare såvidt til å løfte føttene, mens mannen tredde av og på meg bukser) Vi fikk det da til - og det ble da bukse på meg (heldigvis, for jeg har nesten vokst ut av den ene buksen jeg har nå - men denne hadde jeg fra før jeg ble gravid også da - og har brettet den under magen til nå - men det begynner å bli trangt det også) Tja... Da husker jeg vel ikke noe mer fra dagen i dag. Det ble middagshvil når vi kom hjem i dag da, for vi var slitne begge to. Vi pleier jo ikke å stå opp så tidlig "frivillig", liksom Så dagen har vært slitsom, men jeg føler vi har fått gjort masse alikevell Nå skal jeg lage meg litt kveldsmat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter #1195 Del Skrevet 4. oktober 2004 Det er forresten en vogn i denne fargen som er mest aktuell for oss akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter #1196 Del Skrevet 5. oktober 2004 Mannen driver nå og setter opp kommoden som skal bli stellebord. "selvfølgelig" gikk det skeis, og hele greia falt i gulvet med et knak... Litt riper og hakk både i kommoden, seksjonen (som stod like ved) og i parketten, men men... Er jo ikke noe å gjøre noe med... Kommoden tror jeg blir fin (om en ser vekk fra hakkene da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 5. oktober 2004 #1197 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det er forresten en vogn i denne fargen som er mest aktuell for oss akkurat nå. Den vogna var kjempefin :-) Min smak helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #1198 Del Skrevet 6. oktober 2004 *grrr* :evil: I dag følge jeg at posten "flådde meg levende". For jeg hadde bestilt en trøye gjennom www.roligatrojor.com til 169,- SEK. En svart og fin trøye med trykket "baby" på magen... Denne skulle bli sendt i postoppkrav, og inkl. porto og avgifter skulle det ble 244,-SEK. (prisen på pakken var merket til 169SEK, så den var også merket med tollfritt-klistremerke) Helt greit for meg.... Men da jeg skulle hente ut pakken på posten i dag måtte jeg betale 334,21 NOK!!!! :o For i tillegg til de 224,- SEK som jeg skulle betale i oppkrav, så skulle posten ha 110,- NOK i GEBYR for at jeg skulle få hente ut pakken :o HALLO!!!!! Jeg orket ikke å krangle med damen bak skranken - det er jo ikke hennes feil. Men jeg kommer til å skrive en klage til Posten Norge, ja... *grrr* *leter etter mailadresse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #1199 Del Skrevet 6. oktober 2004 I dag er det onsdag 6.oktober, og du er 26 uker og 3 dager ut i svangerskapet. Det er 13 uker og 6 dager igjen til din termin, tirsdag 11.januar. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 6. oktober 2004 #1200 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ja, er det ikke forbannet irriterende med alle gebyrer rundt omkring :evil: Snakk om å lage jobb for alle sammen....men de må vel ha det slik for å ha jobb til alle sammen der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg