Furstina Skrevet 14. september 2004 #1121 Del Skrevet 14. september 2004 Det är lätt att bli skrämd av blod. Hu ja. Tänk på att dina slemhinnor är känsligare när du är gravíd och att de lätt blöder efter... eh... mannen varit där :oops: Mycket blod är illa, men lite blodfläckar är ingen fara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 14. september 2004 #1122 Del Skrevet 14. september 2004 Håper du slipper blodige observasjoner idag - og resten av svangerskapet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. september 2004 Forfatter #1123 Del Skrevet 14. september 2004 Hei dere. Blodet var nok et resultat av litt for aktiv pressing på do, ja, slik at en blodåre sprakk... Har ikke merket noe mer, og tror heller ikke at jeg gjør det Snart er det tid for å ta en time i bassenget. Åh, hvor jeg gleder meg. Bekkenet er skikkelig kranglete nå, og da gjør det godt å få komme i varmt vann.... Saccosekken som ble kjøpt i går var også "perfekt". Det var bare SÅ deilig å legge seg på magen (lage "hull" til magen) og på den måten slappe av i ryggen. Så jeg vet hvor jeg skal tilbringe ettermiddagen, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 14. september 2004 #1124 Del Skrevet 14. september 2004 Hmmm saccosekk ja.. Cappo notere seg i bakhodet til den store magen kommer! Det er så kos å høre at "alt" står bra til (bortsett fra småplager ) og dere har jo kommet langt....!!! som tiden flyr ) Kos deg videre med knøttet som kommer nok til å være i magen i hvertfall 16 uker til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 14. september 2004 #1125 Del Skrevet 14. september 2004 Så langt du er kommet alt Chiquita! tenk at nå er det ikke lenge til babyen kan klare en evt. for tidlig fødsel! (selv om det er best om han venter litt til da..) Skulle bare stikke innom for å si hei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 15. september 2004 Forfatter #1126 Del Skrevet 15. september 2004 Hei Cappo og Sandra. Koselig at dere stakk innom Ja, jeg føler også at jeg har kommet ganske langt nå. Er jo ikke lenge siden jeg leste inne på SM om de som hadde passert 20 uker, og jeg synes at de hadde kommet SÅ langt... Og *vips* - her var jeg selv også. 23+3 i dag... :-) I dag har det vært en turbo-dag i magen min. Det startet da jeg våknet, og det har bare fortsatt utover dagen. Prøvde å spise middag for litt siden, men jeg fikk ikke til å spise stort. Følte bare at jeg ble "forstyrret" av krabaten i magen min Og så la jeg meg godt tilrette i saccosekken da. Deilig! Men var det mulig å få sove???? Nei da - full fotballkamp gjorde det umulig, gitt - samme om jeg lå på magen eller på ryggen Men det er jo egentlig bare morro da. Det er jo morro å kjenne den lille. (Så ingen må oppfatte dette som klaging) Skal gå i kjøleskapet og se om jeg finner noe mat jeg nå. En banan eller yoghurt får "gjøre nytten" som middagsmat, siden jeg bare fikk spist en halv porsjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 16. september 2004 #1127 Del Skrevet 16. september 2004 Kjære dagboknabo! Vi er mange som skriver nesten hver dag, men vi fyker likevel over på side 2 temmelig kjapt. Jeg har dessuten observert at dette er det flere av oss som syns er litt dumt. Derfor prøver jeg meg på et lite opprop på ”ris og ros” for å se om moderatorene vurderer å revurdere litt – og i det minste dele ”oss” i to. (Som vel egentlig er tilstrekkelig?) Er du enig med meg, skriv gjerne under på mitt lille innlegg, som du finner her --> http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=96556 Ha en fin dag! fra Månebarnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 17. september 2004 Forfatter #1128 Del Skrevet 17. september 2004 Åh, kjenner at jeg blir ordentlig sint av slike innlegg - men jeg bør vel holde meg unna debatten siden jeg er moderator i det forumet I dag er jeg 23+5. Tiden går fort, føler jeg! Jeg koser meg masse. Var masse liv i magen i går også, men i dag har det vært litt roligere. Men bare litt... Om en uke skal jeg til jordmor igjen. (er spent på vekta nå, for jeg har gått opp en del - lurer på om hun kommenterer det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 17. september 2004 #1129 Del Skrevet 17. september 2004 Kan ikke moderatorer diskutere? Nå har du ihvertfall sagt din mening til oss som leser boken din; at du blir sint! Og da skjønner jeg at du ikke er trådstarter (muldvarp ). Men ærlig talt; ytringsfrihet... Har respekt for at ikke alle kan mene det samme. :-) Har ikke du gått ganske mye ned i vekt også da? I starten? Det er vel på tide at vekten går oppover også, eller? Samme hvilken vekt man starter med, så går man vel opp i løpet av et helt svangerskap... :-) Jeg synes også tiden går fort hos deg...du har vel ikke juksa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 17. september 2004 Forfatter #1130 Del Skrevet 17. september 2004 Jo jeg kan jo diskutere, men det blir liksom litt teit dersom det er behov for moderering i tråden (for da kan jeg jo bli oppfattet som "inhabil", liksom) Jo, jeg ble "sint" når jeg leste det innlegget. På meg virket det som om prøvere og UFB'ere ikke var like gode som de som er gravide. Og for meg er jo det helt feil!!!! Men for all del - trådstarter må jo få mene det h*n vil. Og innspill kommer jo alltid godt med (men da burde det vel heller ligge i et annet forum) Men når trådstarter kommer med innspill om at Graviditetsdagbøkene kun skal være for de gravide, og dersom vi hadde prøverdagbøker, så kunne jo de som har blitt gravide bare fortsette å ha dagboken sin der, for å slippe all flyttingen. (jeg oppfattet det slik) Da blir jeg litt oppgitt... Men men - skal ikke utbrodere alle tingene her. (vel -bedre her, enn i tråden uansett da) ____ Jeg gikk ikke mye ned i vekt, nei. Ca 4-4,5Kg, bare. Og jeg er jo fremdeles ikke oppe på den vekten som jeg hadde før jeg ble gravid da, så jeg klager jo ikke (men jeg tenkte bare på hvor mye jeg har lagt på meg nå, i forhold til hvordan det vil se ut fremover om jeg fortsetter i samme tempo) :-? Jeg har lagt på meg ca 2 Kg siden forrige kontroll for 3 uker siden. Men det er kanskje ikke mye alikevell??? :klø: Jeg tenker på hvor lite fosteret veier, så synes jeg det er mye å legge på seg, liksom... Men - det er jo helt sikkert normalt (for hva er ikke normalt når vi snakker om svangerskap) Jeg begynner også å lure på om jeg har jukset med tiden, men det stemmer nok.... (på en eller annen måte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 18. september 2004 #1131 Del Skrevet 18. september 2004 God helg Chiquita! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. september 2004 Forfatter #1132 Del Skrevet 18. september 2004 God helg til deg også, Sandra (skjemmes over at jeg er for lat til å besøke andre dagbøker for å si god helg) :oops: Nå skal jeg til Trondheim på shopping. Trenger noen flere bukser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 18. september 2004 #1133 Del Skrevet 18. september 2004 Du trenger ikke være redd for at jeg skal bli skuffet i all fall, for jeg er like dårlig til det selv for tiden Tenk at du allerede er i uke 25 imorgen! Tiden går fort, så nyt den mens du har den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. september 2004 Forfatter #1134 Del Skrevet 18. september 2004 JAAA - i morgen starter jeg på min 25. uke.... Spennende. Jeg koser meg kjempemasse, og synes virkelig jeg er heldig som får oppleve dette. Kan ikke forstå at noen faktisk ser på dette vidunderet som en selvfølge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. september 2004 Forfatter #1135 Del Skrevet 19. september 2004 24+0 i dag Og inne i min 25. uke. Fikk tak i en bukse i går da. Var flere som jeg likte, men de hadde jo selvfølgelig ikke størrelsen min :evil: Så nå har jeg "hele" 3 bukse som jeg skifter imellom Fikk tak i noe mer utstyr som vi trenger for å gjøre klart barnerommet da - så turen ble ikke helt bortkastet. Er jo trossalt bare 16+2 igjen før termin :o Så vi kan ikke bare skyve alt fremover så veldig mye lengre Nå skal jeg prøve å få ryddet litt mer her på stua. Føler ikke helt at alt er "på plass" etter bryllupet enda (omrokkeringer i skap og hyller må til). Kjedelig, men absolutt nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 20. september 2004 Forfatter #1136 Del Skrevet 20. september 2004 24+1 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Hvor irriterende er det når en ligger i senga. Endelig ha sovnet etter "søvnproblemer" pga bekkenet på morgenen, og så vokne av at telefonen ringer EN gang.... Du legger det tilrette igjen, lukker øynene, og DER ringte den igjen. Ikke bare et ring denne gangen. Så da kaver du deg opp av senga - store smerter tiltross - og tar telefonen: "Hallo.." "Hvor har jeg kommet nå?" "Til Bananheimen" "Beklager, da har jeg ringt feil..." Men så mye vet jeg - jeg skal ta med telefonen bort til senga fra nå av.... (å la være å ta den er ikke noe alternativ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 20. september 2004 #1137 Del Skrevet 20. september 2004 Oj vad det går framåt.. i vecka 25 redan :o Appropå viktuppgång så är det ju väldigt individuellt hur mycket man går upp. En del har ju mer att ta av från förr, andra (jag) behöver bygga upp depåer - och en andra går upp allt för mycket, eller allt för lite. Det beror väl lite på hru du såg ut innan, och hur din graviditetskost ser ut (bättre, sämre, lika bra eller lika dålig som förut). Jag hade gått upp närmare 12 kg när jag var i v. 25! Men så behövde jag ju det också. Tänk på att DU kan ha gått ner - även om vikten ökar. Barnet, fostervätskor, moderkaka/placenta mm väger. Din blodvolym ökar, bysten ökar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 20. september 2004 Forfatter #1138 Del Skrevet 20. september 2004 Kosten min er bedre nå enn hva den var før jeg ble gravid (med noen utskeielser da) :oops: Jeg hadde ganske mye å ta av på forhånd også, så det har jo noe med det å gjøre. Og trøsten er jo at jeg fremdeles ikke veier like mye som jeg gjorde før jeg testet positivt (ligger litt over en kilo under den vekta nå) Så jeg har jo gått ned i vekt totalt - mens kroppsvolumet har økt (bare på magen og på brystene som jeg har merket da - resten virker uforrandret) *pjuh* Her har jeg et bilde av magen min som ble tatt for to uker siden. Ser jo der at jeg har nok fra før også :oops: Jaja, vekta velger sin egen gang. Så lenge alt står bra til meg med og knøttet i magen, så får vekta bare kjøre sitt eget løp. Jeg vet at jeg spiser ganske OK nå, og da får det bli som det blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 20. september 2004 Forfatter #1139 Del Skrevet 20. september 2004 :o :o :o It is now mandag 20.09.2004 at 14:24:44 Event: Termin Scheduled For 13.01.2005 00:00 3 months 22 days 9 hours 35 minutes 16 seconds or 16 weekends or 115 days or 2 745 hours (1 830 waking hours) or 164 735 minutes or 9 884 115 seconds På tide å sette igang med å gjøre klar både meg og huset til den nye verdensborgenren, tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 20. september 2004 #1140 Del Skrevet 20. september 2004 Ikke så lenge igjen nå. :o Syntes det er helt utrolig hvor fort tiden går. Jeg lurte på en ting, når var det du begynte å kjenne bekkenløsningen din? Jeg er bare 15 uker på vei nå, men de siste dagene har jeg hatt vondt i hoftene. Vet ikke om det er begynnelsen på noe, men jeg håper virkelig ikke det. Alt for tidlig - trodde ikke man merket noe så tidlig med første. Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg