Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Ja, tiden går kjempefort.

Det er jammen ikke lenge til januar og termin.

Håper det fortsetter i samme fart fremover også da (men det gjør det sikkert ikke, siden jeg er hjemmeværende med bekkenløsning i høst, og har da veldig lite å finne på) :-?

Vel, jeg klager ikke.

Alt er verdt det for å få dette lille mirakelet :Nikke:

Hvordan formen er nå... :klø:

Den er egentlig helt fin-fin.

Har jo den bekkenløsningen som jeg sliter med, men med treningsøvelser som jeg gjør hjemme, og trening med fysioterapaut i basseng en gang i uka, så har jeg klart å holde det "i sjakk" de siste ukene nå. Håper bare det fortsetter, og jeg slipper så alt for mye tid med mye smerte :roll:

Men bekkenløsningen er også den eneste "plagen" jeg har nå, så jeg klager ikke.

(Jeg har ikke lov til å klage, har jeg funnet ut. For det er jo dette jeg vil, og jeg er jo heldig som får oppleve det. Mange andre som gjerne ville ha byttet med meg - selv om jeg hadde hatt mange plager. Så her SKAL jeg ikke klage uansett) :wink:

Og magen. Den vokser...

Har kommet dit at jeg ikke bare ser tykk ut lengre (heldigvis) :wink:

Tidligere så hadde jeg jo "valker" når jeg satt - nå er det bare en kul der :wink:

Den har jo ikke vokst så kjempemye da, men det vises (og merkes på buksene mine)

Må på bukse-shopping snart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du akkurat ble gravid jeg..Og så er du 21 uker allerede :o Kjempe morsomt!! Jeg gleder meg på deres vegne. Så koselig at pappa`n også har kjent den lille :hjerte:

Håper ikke bekkenet plager deg altfor mye!

Ha en fin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: :evil: :evil:

En forferdelig natt.

Ikke bare er jeg helt tett i nesen og i hodet av forkjølelse, men jeg har også vært på do hver 2. time i natt *gjesp*

Etter at jeg la meg kl 23 (og sovnet nesten 23.30), så har jeg vært på do kl 00.30, 02.30, 04.30 og 06.50 :o

Og da var jeg jo på do rett før jeg la meg også....

Kan jo bli smågal av mindre. (særlig når en våkner for noe så lite som å gå på do... Blir forhåpentligvis noe annet å våkne for et lite knøtt) :roll:

Bananmannen skal komme hjem med nesespray til meg så fort han kan (og butikken åpner) i dag. Og jeg trenger det - uten tvil.. *snufs*

Nå tror jeg at jeg skal tusle tilbake til sengen min snart igjen

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette er morro.... :Nikke:

:babysmokk: sparker mye hver dag, og jeg synes det er helt supert.

Jeg kan bli helt "satt ut". Innimellom skvetter jeg til... Og innimellom kjenner jeg at det kommer (merker at knøttet snur på seg, f.eks, og da kommer det ofte et spark etterpå)

Åh, livet er hærlig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig irriterende å måtte gå så mye på do om natten, jeg kan skrive underpå den.

Og det verste er at det kommer så lite om gangen :ler:

Likevel kjennes jeg ut som jeg snart skal sprekke.

Vel, vi får ta det som god øving mot tiden vi må stå opp for å trøste og amme, Chiquita.

Håper det går bra med bekkenløsningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sandra.

Jo det er irriterende - heldigvis er jeg ikke SÅ plaget enda...

Holder som regel med en tur i løpet av natten, og det er jo ikke så ille :wink:

Det er rart - noenganger så kjennes det ut som om jeg må SÅ mye på do, og så kommer det bare pittelitt.

Andre ganger så kjenner jeg at jeg må LITT på do og går alikevell, og da kan det komme masse...

Liksom ikke noen sammenheng :klø:

Men det spiller jo egentlig ingen rolle da :wink:

Det går ganske greit med bekkenløsningen.

Jeg har ikke blitt noe værre, så da er jeg fornøyd :Nikke:

Jeg er flink til å bruke bekkenbeltet når jeg skal gå/stå mye, og jeg trener hver dag. Og jeg mener det har utgjort en forskjell. Hadde mye oftere vondt før jeg begynte med treningen....

I morgen er det trening i bassenget igjen, men da vet jeg ikke om jeg skal ivei.

Jeg har blitt forkjølet; tett i nesa og sår i halsen. Selv om nesa har vært litt bedre i går og i dag, så har ahlsen blitt værre. Vet ikke om det er noe særlig med basseng da...

Men det er deilig da... Får vel se på formen i morgen, tenker jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Chiquita! Ser at du og jeg har termin nesten sammtidig (ikke mange dagene i mellom oss), spennende! Måtte derfor innom dagboken din for å lese litt, det er kjekt å se hvordan du ligger an i utviklingen i forhold til meg. Tror det er ganske likt :wink: ...(en skal jo ikke sammenlikne så mye heler, for alle har jo forskjellige graviditeter)

HAr du begynt å kjøpt inn noe til den lille?

Håper du blir bedre med tanke på infulensa snart!

Klem fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susanna.

Det er ikke mange dagene i mellom oss, nei. Og det er spennende å følge med andre som har kommet like langt. Jeg elsker det i allefall :wink:

Ja, jeg må vel si nå at vi har startet "innkjøpene" til den lille...

Har handlet et "startsett" fra Ellos med tre bodyer, to bukser, en sparkebukse, en lue og en smekke. Og så har vi kjøpt "tilhørende" sokker da :wink:

Eller så har vi ikke kjøpt noe.

Vi har fått en ny Maxi-cosi bilstol da (0-12 Kg om jeg ikke husker feil), men det er jo ikke noe vi selv har skaffet oss aktivt (fikk den i gave)

Ellers så tenker vi å vente litt lengre med å handle inn noe særlig. I allefall utstyr. Men noen små plagg blir det kanskje innimellom alikevell da :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Var på do nå, og da oppdaget jeg masse tykt slim på papiret når jeg tørket meg.

Det så ordentlig hærslig ut!!!! Har aldri opplevd noe slikt før jeg....

Og livmortappen var veldig myk og åpen (med små "rugler" på - som jeg har pleid å ha noen ganger tidligere også)

Hmm... Skjer mange forrandringer når en er gravid, gitt :wink:

Nå venter jeg på at middagen min skal bli ferdig.

Har "God gammeldags fiskegrateng" fra Findus stående i ovnen. Gleder meg. Det er kjempegodt, synes jeg. Med smeltet smør, revne gullerøtter og poteter til... (Og litt ketshup på i tillegg) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare helt himmelsk å få gleden av å oppleve turningen til knøttet i magen... Jeg er heldig som får kjenne dette synes jeg (selv om det er mange andre før meg som har kjent det også, så føler jeg meg spesiell) :roll:

Tenk; vårt lille knøtt - et resultat av meg og mannen, ligger sprell levende i magen min, og gir meg beroligende "dult" med jevne mellomrom.

Særlig mye aktivitet er det når jeg legger meg på kvelden. Da kan jeg bare ligge og nyte bevegelsene :hjerter:

Denne "kveldsstunden" avsluttes med at jeg får magen smurt inn med olje (prøver "kjerringråd" for å unngå strekkmerker, så får vi se om det virker da - skader jo ikke å prøve i allefall) :wink:

Det er rart - knøttet blir veldig rolig etter at magen har blitt smurt. Lurer på hvordan det oppleves for h*n der inne....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det kjempebra, Magnhild.

Tror ikke livet kan bli stort bedre nå (før knøttet er ute av magen da, selvfølgelig) :wink:

:klem: til deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:evil:

Hvor plagsomt er det ikke med halsbrann som vekker deg opp tidlig på morgenen??? :evil:

Og hvor plagsomt er det ikke når dette skjer flere morgener på rad.... :roll:

Våknet litt før kl 6, og kjente at jeg ikke har sjans til å sovne igjen før dette gir seg.

Må se om jeg ikke finner noen "kjerringråd" mot halsbrann nå, siden jeg ikke har noe annet i hus.

*sender SMS til mannen med beskjed om at han må innom apoteket i dag*

*gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken drittdag....

Har vært plaget med halsbrann i hele dag, og jeg finner ikke noe som virker...

Drikker melk og vann til den store gullmedaljen, men det holder bare i max 5 minutter....

Spiser bananer også, men nei da...

Heldigvis kommer mannen snart hjem med noe fra apoteket til meg, så da blir det forhåpentligvis bedre...

*lengter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rå potet som har ligget litt i vann gir en veldig basisk løsning som er syredempende om man drikker den.

Ja vannet da, ikke poteten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Takk for råd dere to.

Jeg har ikke hatt noe sterk halsbrann etter torsdagen, så det var sikkert noe jeg hadde spist. Kjenner litt til det innimellom, men det er langt fra så ille som det var på torsdag. Og nå har jeg fått noen "tyggetabletter" i hus også, så jeg har til nestegang det blir ille...

I dag er jeg 23+0.

Formen er fin-fin, bortsett fra den j***a bekkenløsningen som plager vettet av meg på nettene :evil:

Jeg sover dårlig når jeg ikke får til å ligge noe godt, og når jeg våkner for hver gang jeg må snu meg.

Den mini-slide'n jeg fikk låne hjelper meg en del, men ikke "nok", liksom.

Eller - den gjorde jo det til å begynne med - da sov jeg kjempegod natten igjennom, men nå har det blitt værre på nettene.

Gleder meg til å komme i bassenget igjen på tirsdag, slik at jeg får varmet opp leddene mine. Det er bare SÅ godt, og jeg føler meg fin-fin i bekkenet etterpå. Heldigvis ikke mange dagene igjen før tirsdag nå :wink:

Jeg synes det er godt å tenke på at vi er over 23 uker nå.

Nå vet jeg at dersom knøttet *bank i bordet* skulle finne på å ville ut av sin trygge lille hule, så vil legene gjøre mye for at knøttet skal øverleve. Det er godt å vite at det har en mulighet til å overleve, og at denne muligheten blir større og større for hver dag som går nå...

Mne knøttet har ikke lov til å tenke på å gå mot utgangen enda. Knøttet SKAL befinne seg i magen min i minst 16 uker til. Da er vi godt over nyttår, og terminen er like rundt hjørnet.

Jo, en fødsel 1 uke før termin hadde passet meg fint, tror jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+1

Jeg kom da meg gjennom denne natten også.

Det er fælt når jeg får vondt i bekkenet av å ligge i senga mi :-?

Jeg synes det er bedre å sitte, enn å ligge.

Men i dag skal jeg ivei å handle meg et "hjelpemiddel" som jeg vet fungerer: saccosekk :Nikke:

Så da får jeg sove god i løpet av ettermiddagen en gang da, når jeg ikke gjør det på natta...

Litt over kl 4 i natt våknet jeg med sterk halsbrann igjen.

Men så tok jeg en av de tablettene, og det ble så bra så...

Deilig! :enig:

Gleder meg til å få kjøpt den saccosekken i dag i allefall. Og gjett hvem som skal prøve den i kveld da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på do nå for noen minutter siden, og til min store skrekk så oppdaget jeg BLOD på papiret!!!! :o :o :o

Må innrømme at jeg ble ganske bekymret da, ja :Nikke:

Men etter å ha testet med en finger "innvendig", så fant jeg ut at blodet ikke kunne komme derifra. Så det var nok bare et resultat av min "bomme-lomme" :roll:

*pjuh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...