Chiquita Skrevet 14. februar 2004 Forfatter #521 Del Skrevet 14. februar 2004 Dette skulle vært sendt sammen med innkallingsbrevet tidligere i dag. Innsetting av ett embryo (befruktet egg) Våre resultater blir stadig bedre og andel gravide per tilbakeføring av embryo går opp. Dette har desverre også en bakside som har medført at vi det siste året har hatt øsning i tvillinggraviditeter opp til ca 40%. Tvillingsvangerskap er mer kompliserte enn singelsvangerskap og spesielt er det problemer med for tildlig fødte barn. Dette medfører flere innleggelser på nygødt/ntensiv avdeling, og trass i god behandling ser vi en økning av senskader hos tvillinger. Vi kan ikke akseptere en så høy frekvens tvillinger. Derfor har vi fokusert på å bedre våre fryse- og tineprosedyrer og vu har oppnådd svært gode resultater. Når vi nå går iver til å sette inn bare ett embryo hos de fleste pasienter, vil andelen graviditeter ved innsetting av ferske enbryo bli noe lavere, men til gjengjeld vil andel graviditeter øke igjen ved tilbakeføring av frosne/tinte embryo. Noen pasienter vil fortsatt få satt inn to embryoer. Det vil være hos pasienter hvor vi ikke kan fryse embryo, hos dem som har mislyktes flere ganger og hvor vi av andre grunner tror det er redusert sannsynlighet for å oppnå graviditet. Det vil være seksjonen som tar beslutningen om antall embryo som skal innsettes. Dersom dere har sterke synspunkter på å sette inn bare ett, eller å sette inn to, så må dere ta det opp med oss så vi kan diskutere det i fellesskap. Vi tror vår endring i antall tilbakeførte embryo vil resultere i flere friske barn til flere foreldre. Vennlig hilsen xxx Seksjonsoverlege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. februar 2004 #522 Del Skrevet 14. februar 2004 En liten Valentine-klem fra meg til deg... :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #523 Del Skrevet 16. februar 2004 Takk for klemmem Mayamor I dag ringte jeg til St.Olavs. Fikk på en aller annen måte kontoret for meg selv i dag, så jeg fikk ringt derifra litt etter kl 9. Det var opptatt en god del, men etter ca 5 minutter så slapp jeg da igjennom... Da fikk jeg snakke med en dame som virket veldig hyggelig. Hun spurte om sambos navn, når vi tok hepatitt-prøvene - og lette opp svarene på denne, spurte igjen etter min høyde og vekt, og spurte om jeg hadde regelmessige sykluser, og når jeg ventet mens igjen. Det siste spørsmålet var jo ikke så veldig enkelt å svare på da, siden det "lett" kan gå 3 mnd uten mens for min del. Vel, da dama hørte det skulle hun skrive ut en resept på Primolut (er det sånn det skrives, tro?) som hun skulle sende i dag. Kunne forvente å ha den i postkassa i morgen. Så på onsdag (ev torsdag) skal jeg begynne på disse medikamentene, slik at jeg får mens til "kontrollert" tid. Dama i telefonen regnet ut at jeg ville få mens rundt den 27.februar, og jeg skal da ringe inn for "oppstart". Allerede nå er vi oppsatt på uttak og innsetting i uke 16 (første uka etter påske) Jeg er bare SÅ glad for at jeg slipper å gå rundt å vente på mens nå i evigheter før oppstart - nå skjer det jo noe - raskt..... Så det å forklare at jeg ikke helt var "med" under praksis i dag er vel kanskje unødvendig :-? Jeg føler at jeg "svever" - og klokka kunne ikke gå raskt nok slik at jeg kom meg hjem til Bananmannen. Men nå er jeg hjemme, sambo ligger og sover, og alt er bare fin-fint Ha en fin dag alle sammen *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 18. februar 2004 #524 Del Skrevet 18. februar 2004 Nå er dere på vei... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cleopatra Skrevet 18. februar 2004 #525 Del Skrevet 18. februar 2004 Hei! Så det er her du holder til ja... :-) Nå er det bare å vente til den "store" dagen. Så fint vi er to...det blir liksom litt enklere da... *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 22. februar 2004 #526 Del Skrevet 22. februar 2004 :hoppe: :rosasmil: :rosasmil: :rosasmil: Jeg er så glad på dine vegner, Chiquita!!!! Skjønner godt at du svevde i praksis ja Håper tida frem til uke 16 går fort....skal vi se...nå er vi straks i uke 9 er vi ikke? Hærlighet! Bare 7 uker igjen!!!!!!!!!!!! Håper de tablettene funker bra for å få mens i neste uke Keep us updated! *Megaklem* fra Zafir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 22. februar 2004 Forfatter #527 Del Skrevet 22. februar 2004 I dag er det siste dag med tabletter i denne runden. Jeg synes det er forferdelig å måtte ta disse tre ganger pr dag - er jo SÅ redd for å glemme å ta de, eller noe. (Er middags-tabletten som er værst) Men nå mangler jeg bare to tabletter, så er jeg ferdig. Så er det bare å vente på mens da. I felleskatalogen stod det at mensen kommer innen 2-4 dager etter siste tablett, mens legen på sykehuset regnet med at mens kom på fredag. Så det blir spennende å se. Kryss fingrene for meg! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 22. februar 2004 Forfatter #528 Del Skrevet 22. februar 2004 En tablett gjentstår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. februar 2004 #529 Del Skrevet 22. februar 2004 Härligt att det närmar sig även om det fortfarande kan ta lång tid att bli gravida så är det på gång. Jag hoppas verkligen att allt går bra för er. Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 24. februar 2004 Forfatter #530 Del Skrevet 24. februar 2004 Takk for klem Furstina. Jeg er veldig klar over at dette kan ta lang tid enda, men nå har jeg bestemt meg for å være optimist Venter bare på mens nå, så skal det vel bli "saker". Kjenner at jeg ikke klarer å konsentrere meg om så mye annet nå, og det er vanskelig, siden jeg egentlig MÅ konsentrere meg om skolearbeid nå, og diverse innleveringer :-? Men men, det må vel gå *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #531 Del Skrevet 25. februar 2004 Innvendig utflod i dag er litt farget, så da er mensen forhåpentligvis ikke så alt for langt unna... Dersom jeg opgpaver noe "friskt" innvendig i dag, så kommer mensen i morgen, ellers så kan jeg vel bare forberede meg på at mensen kommer fredag, ja (som legen sa) men uansett - på med bind, og håpe på det beste *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #532 Del Skrevet 25. februar 2004 Friske tråder med blod oppdaget nå i ettermiddag og i kveld, så dersom alt fortsetter og forløpe som "normalt" så har jeg tanta på besøk i morgen. (men når bruker ting å forløpe normalt hos meg da???) :-? *natta* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #533 Del Skrevet 26. februar 2004 Tirsdag 16.mars begynner jeg med spray. Mest sannsynlig skal jeg inn til St.Olavs for UL 13.april (med forbehold - jeg var egentlig satt opp den 15, men sykepleieren skulle prøve å endre det) Så påsken i år blir garantert fylt med sprøyter. Nå er det bare å vente på medisinpakke i posten :-? *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. februar 2004 #534 Del Skrevet 26. februar 2004 Så spennende!!! Lykke til :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #535 Del Skrevet 26. februar 2004 Åh, hvor jeg hater første mensdag. Samme hvor mye jeg har ventet på mens denne gangen, så er det like forbanna vondt uansett. Knasker smertestillende til den store gullmedaljen her nå, og trøster meg med at det er mye bedre i morgen :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 26. februar 2004 #536 Del Skrevet 26. februar 2004 :trøste: God mensbedring... Tusen takk for hilsen i boka mi! Kanskje dette går riktig vei, siden du ymtet frampå med noe om å ta mensen for meg!? Litt i tidligste laget, synes jeg, men det er bare bra for deg, så blir helga bra! Tenker litt på deg hver dag! 17 Chiquita-kasser står på stuegulvet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #537 Del Skrevet 26. februar 2004 17 Chiquita-kasser står på stuegulvet... takker for hilsen. Jepp, jeg tok mensen for deg denne gangen - men du trengte jo ikke å sende over smertene i samme slengen da :-? *sukker* Men men - det er bedre i morgen... 'teller timer* It is now torsdag 26.02.2004 at 18:26:30 Event: Spraystart Scheduled For 16.03.2004 08:00 18 days 13 hours 33 minutes 30 seconds or 3 weekends or 19 days or 445 hours (297 waking hours) or 26 733 minutes or 1 604 009 seconds Håper dagene går raskt! Nå skla jeg gå og trøstespise litt sjokolade. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 27. februar 2004 #538 Del Skrevet 27. februar 2004 God helg! Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 28. februar 2004 Forfatter #539 Del Skrevet 28. februar 2004 I dag fikk jeg brev fra St.Olavs hvor det står datoer og dosering. Jeg begynner med Synarela nesespray 16/3 - to ganger daglig i begge nesebor. 5/4 skal jeg begynne med Gonal F 112,5 i.e. frem til jeg skal til første UL 13/4 kl 12.20..... It is now lørdag 28.02.2004 at 20:17:16 Event: Spraystart Scheduled For 16.03.2004 08:00 16 days 11 hours 42 minutes 44 seconds or 2 weekends or 17 days or 395 hours (263 waking hours) or 23 742 minutes or 1 424 563 seconds It is now lørdag 28.02.2004 at 20:17:36 Event: Sprøytestart Scheduled For 05.04.2004 18:00 1 month 5 days 21 hours 42 minutes 24 seconds or 5 weekends or 37 days or 885 hours (590 waking hours) or 53 142 minutes or 3 188 543 seconds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 1. mars 2004 #540 Del Skrevet 1. mars 2004 Hei Chiquita! Så spennende framtid du har nå da!!! Ønsker deg all lykke til med forberedelsene til IVF!! Jeg følger med deg, sånn litt på sidelinjen, smugleser litt KLEM fra Hulderjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg