Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke melk, og mannen har ikke kommet hjem fra jakt enda, så jeg får ham med på butikken :-x

Men han må da vel komme snart - det er jo nesten helt mørkt nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*forteller lillingen min at min halsbrann ikke blir bedre av at h*n sparker og turner oppover*

Rart - det virker som om lillingen har en aktiv dag, og en hviledag, en aktiv dag, og en hviledag igjen. Slik har det vært i snart to uker nå, om jeg ikke husker feil. Og legger jeg hånden øverst på magen min og presser litt ned, så kjenner jeg godt at lilligen beveger masse på seg.

Morro

(da er det verdt halsbrann alikevell) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt og tenkte litt her en dag.

Dersom vi har max flaks/uflaks, så kan vi i teorien få to barn på samme år....

Det er flere i våre familier som har fått to barn innen 52 uker, og dersom kroppen min finner ut av at den skal slippe ett egg ganske "raskt" etter fødselen, og mannens svømmere finner ut av at de skal være "på topp", så er det jo mulig i teorien for oss å få to det samme året. Nr 1 født i en av de første ukene av januar, og nr 2 født i en av de siste ukene av desember.

Huff, det er jo alt en skal gruble over også.

Men vi har jo ingen planer om å begynne med prevensjon, så i teorien....

Men det ønsker jeg ikke. Ikke to så tett, og til og med på det samme året (tenk med to stk i samme klasse da, men med 1 år forskjell) :o

Nei og nei - da får heller nr 2 vente litt lenger før h*n ankommer magen min :wink:

*blir gal av all denne tenkingen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forloveren min fikk to barn med 1 år og 2 måneders mellomrom :ler: Klarte akkurat å skille årene :ler:

Nei, det går sikkert bra, Chiquita. Ser at vi er litt like sånn da .... noe skal man jo bekymre seg over :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, selvfølgelig går det bra.

Sjansene for at vi skal få noen "sengeprodusert" spire til å klamre seg fast i magen min er jo liten.

Og sjansene for at vi skal klare det innen x antall uker etter fødselen er jo enda mindre. Så dette er vel nok en av de plagsomme ureelle tankene som dukker opp...

Men litt må man vel ha å slite med også :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så sa min forlover at det å ha sex de første 6 månedene etter fødselen var bare å glemme. Det gjorde altfor vondt

har hørt noe lignende jeg også, men jeg har også hørt de som det har gått helt greit med etter en måned, eller noe.

Får vel bare prøve seg frem :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det skader jo sikkert ikke å prøve. Men det er jo ikke sikkert at det er det første man tenker på når man har ett spedbarn i huset[/quote']

Nei, det er vel "fare" for at det kan være andre ting en tenker på da, ja.

Men det får en jo se da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det du.

Jeg synes ikke at jeg ble så ille selv heller. Godt fornøyd med utseendet i år :wink:

Så nå kan jula bare komme.

Har hatt en kjempefin helg jeg.

Har vært litt hjemme alene siden mannen har vært på jakt, men ellers så har vi koset oss masse sammen.

Bekkenet plager meg litt, men ikke værre enn at jeg fungerer fint med det...

I dag er jeg 34+0

(om jeg ikke teller feil) :hoppe:

*må huske å sende mannen den "obligatoriske" uke-skifte-mailen fra babyverden.no* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+3

Det er nå 5+6 igjen til termin :hoppe: :o

Jeg har egentlig ikke kommet meg så veldig mye lengre i forberedelsene. Tenker en del på at jeg kanskje burde begynne å pakke ned noe av det jeg skal ha med til sykehuset, men jeg er ikke kommet lengre enn til tanken. Eller jo - jeg har skrevet ut pakkelista nå i dag da, så jeg har den forran meg. Men noe pakking har jeg ikke startet på.

Har jo kjøpt meg en jogge-/velourdress som jeg skal ha med til sykehuset da, så jeg har "litt" klart. Og så har jeg ammeBH'er på handlelista. Problemet er bare hvilken størrelse jeg skal kjøpe. Vet jo ikke noe om størrelsen jeg trenger etter fødselen når melka setter inn... Får vel kjøpe et par billige BHer nå, så får jeg heller kjøpe nye når jeg vet hvordan størrelsen blir....

I morgen har jeg kontroll hos jordmor igjen.

Er spent på å høre hvordan lillingen ligger nå.

Jeg tror jeg kjenner "noe" som er langt nede, men så synes jeg også at det snurrer rundt enda. Så vi får se hva jordmor mener. I alelfall har det vært roligere med slik "snurring" de siste dagene....

Jeg skal også huske på å spørre jordmor om ny rhesusblodprøve. Etter hva jeg har lest så skulle jeg jo tatt en ny slik blodprøve for å sjekke om jeg har dannet noen rhesusantistoffer da jeg var hos legen i uke 32, men dette ble jo ikke gjort. Så jeg får høre med jordmor.

Og så skal jeg høre om hun har noen logisk forklaring på hvorfor jeg er så mye svimmel. Stort sett en gang for dagen blir jeg svimmel og må sette meg ned. Begynte for litt over 14 dager siden, men på legekontrollen for 14 dager siden så var jo alt fint med blodtrykk, osv... Så jeg aner ikke hva det kommer av. Jeg spiser jo masse mat også. Sunn mat t.o.m :wink:

Det begynner å gå opp for meg at fødselen nærmer seg nå, så den siste tingen jeg skal spørre jordmor om er hva jeg skal gjøre dersom fødselen setter igang. For det kan jo skje tidlig også, så det er jo greit å være forberedt, synes jeg.....

Tja, det var vel det som var viktig nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Chiquita! :vinke:

Ang. de forskjellige fødestillingene:

Hun fortalte litt generelt om fødestillinger, men ville anbefale å enten ligge på siden med det ene benet hevet eller å henge/ligge over en f.eks. saccosekk. Men anbefalte meg å prøve meg frem sammen med jordmoren min når vi ankommer sykehuset, for det var så forkjellig hva en likte. Men uansett så burde jeg prøve å gå oppe under åpningsfasen så mye jeg greide. Og gjerne med en slik "preikestol" (får da slappet litt mere av).

Håper dette hjalp deg litt, men jeg rekner med du kanskje har tenkt tanken selv også på disse stillingene.

For det verste for vi to er jo å sitte i en seng med sprikendes ben ut til sidene.

Åååå, som jeg gleder meg til bekkensmertene forsvinner!! :hoppe: *kan jo håpe på at de forsvinner ganske så fort etter fødselen da...* :sjarmor:

Lykke til hos jordmor i morgen da!! Spør henne litt om fødestillinger du også! :wink:

:klem2: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, og takk for tipsene.

Det var egentlig det samme som jeg hadde tenkt på på forhånd. (begynner jo å merke hva som "går" og ikke nå)

Og det vondeste jeg vet er å ligge akkurat nå, så det tror jeg at jeg vil prøve å unngå for alt i verden i første omgang. Da er det mye bedre å stå.

Men det spørs hva jeg mener når fødselen setter igang da :wink:

34+2 og jordmortime kl 11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+2 og jordmortime kl 11

Tror det er for tidlig på morgenen for meg enda.

Er jo torsdag i dag, ikke tirsdag, så da er jeg 34+4 da...

(de var himla viktige de to dagene du) :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7. kontroll - hos jordmor

2/12-04 - 34+4

Vekt : 87,2 (86,0, tilsammen +4,2)

BT : 136/86 (122/82)

Hb: ikke målt (12,3)

Urin : Neg (Neg)

Ødem: 0 (0)

S-Fmål: 33 cm (31 cm)

Fl./min: 148 slag (156 slag)

Leie: HB (T)

Godt fornøyd med kontrollen i dag også.

Svært fornøyd med at lillingen endelig har lagt seg riktig vei. Jordmor mente at h*n lå langt nede med hodet også, men ikke festet enda.

Jordmor spurte om jeg hadde tatt ny blodprøve for å sjekke rhesus-antistoffer da jeg var på kontroll hos legen. Og det hadde jeg ikke, derfor fikk hun ring til legekontoret slik at jeg fikk tatt den prøven etter at jeg hadde vært hos jordmor. Den prøven skal jo egentlig tas i uke 32 og 36. Så det spørs om jeg må ta enda en etter neste kontroll også...

Snakka litt om fødsel i dag, hva vi skulle gjøre når fødselen startet. Og det virket jo greit. Og jeg fikk høre at vi har krav på ambulanse dersom fødselen starter med rier (skulle ringe sykehuset med en gang jeg skjønte at det var rier for å avtale videre med dem)

Spurte også jordmor om hun hadde noen anelse om hvorfor jeg er så mye svimmel, og det hadde hun egentlig ikke. Men jeg skal prøve å ta Hemofer jerntabletter forebyggende nå frem til neste kontroll, så får vi se om det blir noen forrandring.

Ellers så er jeg i fin form (og fornøyd med +4,2 i vektøkning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...