Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Tror det er ganske naturlig å ha disse tankene når en skal gjennomgå en så stor forrandring av livet.

For det blir jo ikke det samme - vi er ikke bare to lengre. Vi blir tre, hvorav den minste trenger mye oppmerksomhet....

Men det går nok helt sikkert bra.

Jeg er egentlig glad for at jeg klarer å tenke litt lengre enn til fødselen.

Vet at mange har problemer med det - de ser bare fødselen i "det fjerne", og tenker egentlig ikke så mye på tiden etterpå (som jo er den viktigste)

Jeg tenker ikke så mye på fødselen, men desto mer på tiden med den lille etterpå.

Det er ikke småtteri det å ha ansvaret for et barn i x antall år fremover.... Og forhåpentligvis blir det ikke bare et heller.

Hvilket ansvar vi frivillig tar på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg tenker ikke så mye på den tiden etter fødselen for jeg vet vi klarer det utmerket og jeg veet jeg har verdens beste mann som kommer til å bli verdens beste pappa :sjarmor:

Men det var den fødselen......... forhåpentligvis så ser jeg annerledes på det når det evt. nærmer seg, for jeg er ei tøffa egentlig og blir bare forbannet og sint og da klarer jeg det mest utrolige :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg vet også at vi blir fantasiske foreldre, men tankene om hvordan det blir går ikke ann å komme fra for meg.

Men det blir spennende å se.

Når det gjelder førdselen så er det jo ingen vei tilbake etterhvert :wink:

Og det er utrolig hv en kan gjennomgå for å få babyen sin, tror jeg.

En baby som en har blitt glad i, og som en bare ivrer etter å få møte.

Slik føler jeg det i allefall.

Men jeg er som sagt glad for at det er jeg som skal føde, og ikke mannen. Bedre å ha vondt selv, enn å se på den en elsker har vondt, tror jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du begynner å ha de samme tankene omkring fødsel og ny baby som jeg hadde. Dessverre ble jeg litt nedfor etter fødselen, men nå kan jeg ta tak i lillegutt og virkelig si at jeg elsker han masse. Det er en helt fantastisk opplevelse å få barn, så du har masse å glede deg til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg vat at jeg kan få en nedtur etter fødselen, og jeg prøver å forberede meg på at det kan bli slik også, men det er jo så vanskelig.

Får ta det litt som det kommer, tror jeg.

For jeg tror heller ikke at livet kommer til å bli rosenrødt når vi får den etterlengtede babyen vår - det er jo mye slit også, det vet jeg jo...

Men jeg vil ikke tenke så mye på det heller egentlig - det får bli som det blir. Vi er to kommende foreldre som er veldig glade i hverandre, og da tror jeg at vi skal klare møtet med den nye verdensborgeren helt fint - sammen!!!! :Nikke:

Vel, nå skal jeg stikke og ta en dusj sammen med manenn min :hjerter:

(må utnytte det så lenge det er plass til oss begge i dusjen - det begynner å bli trangt nå, ja) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har bare lyst til å gråte!

Bekkenet gjør så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Det starter inne i rompeballen på høyre side, og så "stråler" det liksom nedover foten - nesten ned til kneet.... Åååååhhhhh - au!

Har hatt en time i saccosekken i dag med varmeputa over meg. Skal varme opp den igjen og legge meg på soffaen også. For varmen hjelper på smertene om ikke noe annet.... Vanskelig å vite om jeg skal legge varmen over krosryggen eller over rompa da - det gjør jo vondt begge steder....

*irriterer meg over at bakluka på bilen hadde frosset fast i dag, slik at jeg ikke fikk tak i krykkene mine før jeg dro på handletur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+2 i dag, 7+0 igjen til termin :hoppe:

It is now tirsdag 23.11.2004 at 13:30:46

Event: Termin

Scheduled For 11.01.2005 00:01

1 month 17 days 10 hours 30 minutes 14 seconds or

6 weekends or

49 days or

1 162 hours (775 waking hours) or

69 750 minutes or

4 185 013 seconds

Weeee......

____

Bekkenet er bedre i dag, men det spørs hvor lenge det varer.

Forrige tirsdag ble jeg verre etter å ha trenet i bassenget, og jeg kjenner at jeg har blitt litt verre nå også i forhold til hva jeg var da jeg våknet. Men vi får se hvordan det går.

Skal jo på shopping i dag også, og da skal jeg bruke både bekkenbelte og krykker, så kanskje det går ganske bra? *håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW så langt du har kommet det nærmer seg jo fødsel snart tenk bare 7 uker igjen det går fort skal du se.

Ikke gøy du sliter med bekkenet det er vist ikke noe særlig behagelig har jeg hørt, håper jeg slipper det.

Har du fått kjøpt inn alle :nisse: gavene ??

Klemmer fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pia.

Nei, nå er det ikke lenge til fødsel.

Nå har vi jo tippet over til fredag, og da er jeg 33+5 i dag :o

Gud, som tiden raser fra meg, føler jeg.

Det er jo "bare" 6+4 igjen til termin da (om jeg teller riktig)

Vil nok tro at de siste ukene her raser avgårde også. For nå er det jo snart advent, og så kommer jul. Og det er jo en så kjempekoselig tid :nisse:

Gleder meg til å få sette frem advents-sakene jeg. Tror jeg kommer til å gjøre det i kveld (fredag), eller senest på lørdag :oops: (ivrig, skjønner dere)

Vi er nesten ferdige med alle julegavene.

Manger en gave til mannen sin bror, men vi vet hva vi skal kjøpe, så da går det greit.

Har pakket de aller siste gavene i dag jeg, så nå er vi jo nesten helt ferdig :hoppe:

Nå kan jula bare komme.... :Nikke:

Bekkensmertene er ikke noe behagelig nei, det kan jeg skrive under på. Men jeg synes alikevell det er liten pris å betale mot å få en liten :babysmokk:

Og jeg tror heller jeg ville ha valgt bekkensmerter enn å slite med kvalme og oppkast i flere måneder.

Så jeg anser meg jo egentlig som heldig da.

Og så er det jo så kort tid igjen, så jeg holder ut. (får bare håpe smertene forsvinner etter fødselen, ellers så får jeg nok en nedtur, ja) :-?

Men jeg håper jo også at du slipper bekkensmerter da. Jeg unner jo ingen å ha bekkensmerter, men "må man, så må man" :wink:

Ha en fin helg da.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

I natt har jeg forresten hatt en av de beste nettene på lenge.

Jeg la meg kl 2, og var da på do en siste gang før jeg slo av lyset.

Og nestegang jeg våknet så var kl 7!!!! :o

:hoppe:

Det ble hele 5 timer med sammenhengende søvn!!!!!

Deilig.

Jeg som minst har 3-4 turer på do fra jeg legger meg til jeg står opp igjen. I natt hadde jeg bare en....

Weee -dette kan jeg venne meg til :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjøpte vi badebalje til lillingen.

Fant en badebalje på Ciro til litt over 100,-. Finnes sikkert billigere også, men men...

Fikk også kjøpt meg en velour-dress i går, stor og god som jeg skal pakke med meg i sykehusbaggen.

Lurte litt på hvilken størrelse jeg skulle kjøpe da - den ene størrelsen fikk jeg "uttenpå" magen min nå også, og den andre måtte jeg brette under.

Siden ejg tenkte at magen ikke forsvinner med en gang etter fødselen, så kjøpte jeg den største størrelsen :wink: (aldri kjøpt så stor størrelse før jeg)

Og det er jo ikke noe behagelig å gå med buksa brettet under magen, så det gidder ejg i allefall ikke på sykehuset (eller etterpå for den del)

Jeg må vel starte på bag-pakkingen snart også.

Jeg har jo en pakkeliste da, og det er jo bedre enn ingenting :Nikke:

Og jeg må kjøpe meg ammeBH'er.

Men hvilken størrelse?

Jeg bruker nå 90C (ikke helt full C, riktignok)

Må jeg kjøpe 90D, eller vil 90C holde?

(brukte før svangerskapet 85C, men jeg måtte øke omkretsen for ellers ville magen irritere BHen så mye - eller omvendt) :ler:

*grubler*

Men det må da vel være bedre med en som er litt for stor, enn en som er litt for liten.

Og skal det bli plass til ammeinnlegg så bør jeg vel kanskje gå for D? :klø:

Vel, jeg finner vel ut av det.

Skal kjøpe et par billige ammeBH'er i første omgang siden jeg ikke vet størrelsen. Så får jeg heller ta en handlerunde når ting begynner å stabilisere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann' date=' du klarte ikke vente med JuleChiquita til 1 søndag i advent :tunge1:[/quote']

:riste: Nix, var helt umulig :oops:

*har halsbrann* :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...