Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler:

Hva er det du ikke vet :ler:

Flotte navn, forresten :Nikke:

:hoppe:

Bare en time igjen før jeg skal i bassenget for å "trimme" :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, navnene deres var også flotte :-)

Vi er så fornøyde med navnevalgene våre, at uansett om vi prøvere å tenke p andre navn, så blir de liksom aldri like fine. Og du kan tro jeg brukte tid på å venne mannen min til jentenavnet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, dere...

Nå SNØR det her!!!!!

Ikke bare litt, men slik ordentlig juleaften-lave-ned-snø :hoppe:

Vet at det egentlig er for tidlig å ønske seg snø enda, men.

Jeg liker egentlgi ikke snøen, men jeg tror jeg liker den i år pga at jeg vet at lillingen kommer når det er snø....

*ser ut på den hvite plena*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så vondt, jeg har så vondt, jeg har så vondt...

Lå for litt siden på magen i saccosekken med en varmeflaske over ryggen. Det er i den stilligen jeg klarer å slappe av i musklene og i bekkenet.

Og det var så vondt at jeg ble liggende å gråte :grine:

Hvorfor må det være sånn da...

Heldigvis bare 8-10 uker igjen. Så det er da virkelig lys i tunellen.

Men det er fare for at jeg blir gal dersom det hadde vært lengre tid, ja.

Jeg er lei av å ha vondt nå. Har jo hatt bekkensmerter siden uke 10-11, og det begynner å bli lenge siden!!!!

Vel vel - er ikke noe å gjøre noe med.

Prøvde jo å ta en tur i bassenget i går for å varme opp og trene litt, men jeg ble værre etter å ha vært der.

Så jeg må snakke med fysioterapauten på tirsdag under treningen, om det er greit at jeg fremdeles prøver (vil jo ikke gjøre ting værre)

Det blir jo værre dersom jeg ikke trener en gang i uka. Og hva om jeg blir værre av bassenget også? må liksom velge det beste av to onder da

Vondt å sitte ved PC'en er det også. Og vondt å sitte i soffaen. Ingenting er godt.

Og mannen og jeg har egentlig planer om å dra på svigers-besøk i morgen og ligge over til søndag.

Kan ikke si at det frister så mye når jeg har så forferdelig vondt.

Men vi får se hvordan formen er i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste:

Håper bekken smertene blir borte så snart den lille er ute av magen. Det høres forferdelig ut å ha det slik, så jeg håper for din skyld at du ikke er en av disse som blir plaget i lang tid etter svangerskapet.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6. kontroll - hos legen

16/11-04 - 32+2

Vekt : 86,0 (81,4, tilsammen +3,0)

BT : 122/82 (126/87)

Hb: 12,3 (ikke målt)

Urin : Neg (Neg)

Ødem: 0 (0)

S-Fmål: 31 cm (27 cm)

Fl./min: 156 slag (140 slag)

Leie: Tverrleie (-)

Er veldig fornøyd med vektoppgangen. +3,0 i hele svangerskapet tiltross for at jeg har spist så godt som alt jeg har hatt lyst på, det synes jeg er bra.

Blodtrykket har også gått litt ned, og det er rart med tanke på hvor mye jeg stresset like før legetimen

Er også fornøyd med at HB'en er så stabil (12,5 i uke 9, 12,3 i uke 21, og 12,3 nå i uke 33 er jo helt fint)

Hjertelyden til den lille var veldig rask i dag da. 156 er det høyeste så langt. Men kanskje h*n koste seg med den skiva med brunost jeg spiste før jeg dro til legen?

Ikke helt fornøyd med at lillingen ligger i tverrleie da, men h*n har jo litt tid på å snu på seg enda. Jordmor sa forrige gang at hun forventet at lillingen lå med hodet langt ned og nesten festet når jeg kommer til henne om to uker nå, så vi får se da. Fremdeles er det jo 4 uker før det er "krise" om lillingen ikke ligger riktig vei, så h*n kan jo snu seg mange ganger enda.

Ellers så er jeg i fin-fin form!

Så nå skal alle mine tanker fremover gå til å overbevise lillingen om at h*n har det bedre i hodeleie :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSG brukes vel også for å se etter om egglederene er åpne, om jeg ikke husker feil...

Jeg fikk utført dette under narkose samtidig som jeg tok lap'en, så for meg var det smertefritt.

Hører noen sier at det er litt ubehagelig, men jeg kan ikke huske om de sier noe direkte om smerter. Du kan jo ta et søk inne på www.snartgravid.com for å finne erfaringer (er du ikke medlem kan jeg søke for deg dersom du ikke vil registrere deg)

Vil tro MrsL slapp HSG siden IVF var løsningen uansett, og da spiller jo ikke egglederene noen spesiell rolle i prosessen...

Tusen takk for informasjon i MrsL's dagbok Chiquita! :-)

Har såvidt lest litt på snartgravid.

Hvis du har sett navnet Camomilla der noen gang - eller på FUB eller BIM, så har jeg utrolig lik historie som henne, med MA med flere utskrapninger og påfølgende tynn livmorslimhinne. Nå har hun endelig fått barn, etter østrogenbehandling som fikset livmoren. Håper kanskje at dette kan være løsningen for meg også, etter at hysteroskopien har avdekket om jeg har arrdannelser i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det hjalp, MrsL...

The Bride: Jeg kan ikke huske navnet Camomilla sånn ved første tanke, men... *lurer på om jeg skal ta en surfetur for å sjekke ut "hva som står på"* :wink:

____

I dag har vi vært på sykehuset og fått omvisning av en kjempehyggelig jordmor.

Krysser alt jeg har for at vi får henne under fødselen, men det er vel lite sansynlig... Men det er jo lov å håpe :Nikke:

Vi ble vist inn på et "bad" hvor den første registreringen foregår, og inn på en kjempefin fødestue. Ikke noe sykehuspreg over den fødestua, nei.

Fikk masse informasjon om både det ene og det andre, og det var kjempefint å få se diverse.

Men etter å ha stått i 30 minutter (i tillegg til stress med for dårlig tid og lite mat i dag) ble det nok for meg. Da begynte det å bli mørkt forran øynene mine, og jeg måtte bare støtte meg på mannen. Følte at jeg skulle besvime der jeg stod :-?

Har jo kjent antydninger til svimmelhet tidligere også, men det har ikke vært så ille før. (men da har jeg jo heller ikke stresset eller stått mye)

Så da ble jeg vist inn på en fødestue og fikk sette meg i en stol. Og jordmor hentet kaffe til mannen og vann med isbiter til meg. *snille jordmor*

Så satt vi der inne da, og snakket videre....

Vi fikk også en liten omvisning inne på barselavdelingen etterpå.

Og jeg fikk øye på en liten baby :hjerter:

Likeledes på fødeavdelingen, så hørte vi en baby som gryntet og "skrek" inne fra en av rommene. Koselig å tenke på at den babyen var under 2 timer gammel.... *drømme*

Men det var ingen hylende fødende kvinner å høre da (heldigvis) :wink:

Vel, ikke noe av det jeg har sett og hørt i dag skremmer meg.

Jeg har vel også blitt overbevist til å sette et ønske om akupunktur på ønskebrevet jeg skriver til føden. Jordmor forklarte om hvilken virkning det skulle ha, osv... (beroligende i første omgang) Og det virker jo greit. Og det er jo verdt å prøve :Nikke:

Så nå er det bare å skrive ferdig brevet til føden. Tror det skal gå greit...

Og nå skal jeg gå og finne meg en julebrus. Må prøve å spise/drikke mer. Har jo spist og drukket masse siden vi var på sykehuset, men fremdeles så er jeg svimmel.

Men det går sikkert over snart *håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne ha akupunktur, lystgass og varme risposer.

Samt å få ligge i varmt badekar under deler av åpningstiden :Nikke:

Jeg vet ikke om alle sykehus har tilbud om akupunktur, men det forundrer meg om de ikke har det.

Veldig mange jordmødre nå har pplæring i akupunktur, så det finnes sikkert på alle sykehus ja, vil jeg tippe... (får håpe det er det dit du vil også) :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dit jeg vil? Har vel ikke noe valg. Det blir ST. Olav på meg om det blir noe. Og der har jeg foreløpig ett ønske. Jeg ønsker meg ei jeg kjenner litt som er jordmor der til å være vår jordmor. Jeg er veldig redd fødselen og håper at det å kjenne henne hjelper meg litt med redselen - både under fødselen, men også i tiden jeg evt. går gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dit jeg vil? Har vel ikke noe valg. Det blir ST. Olav på meg om det blir noe. Og der har jeg foreløpig ett ønske. Jeg ønsker meg ei jeg kjenner litt som er jordmor der til å være vår jordmor. Jeg er veldig redd fødselen og håper at det å kjenne henne hjelper meg litt med redselen - både under fødselen' date=' men også i tiden jeg evt. går gravid.[/quote']

Du kan jo velge og vrake i hvilket sykehus du selv vil.

Ikke noe problem. Men det er jo enklest å ta det sykehuset som er deg nærmest da :Nikke:

Når det gjelder jordmordekningen i Trondheim, så må du være oppmerksom på at det er dårlig dekning der. Mange som ikke får komme til jordmor i det hele tatt. Derfor må du kontakte jordmor med en gang du finner ut av at du er gravid, slik at du forhåpentligvis kommer langt frem i køen når det gjelder "åpninger" i kapasiteten.

Rart at det i Trondheim kommune ikke finnes en god jordmordekning.

Men det finnes private jordmødre i Trondheim da, men det koster jo litt igjen. Men bedre enn ingenting, vil jeg tro...

Husk på, husk på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man kontakte sykehuset da?

Går alle gravide til jordmødre?

Ja, det er meget merkelig at det ikke er god jordmordekning, men samtidig spares det jo inn på alle bauger og kanter og da sparer man jo seff på jordmødre også :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har jo glemt å nevne at vi var på litt shopping i dag også...

"Måtte" jo kjøpe litt mer klær til lillingen :oops:

Så i dag har vi handlet klær til lillingen for 1376,- :roll:

Utbyttet i dag ble:

10 bommulsvaskekluter meed blå og rosa kant (5+5)

1 velour sparkebukse (m fot) str 56

1 velour sparkebukse (u fot) str 56

2 helt hvite bodyer med sideknepping str 50

6 strømpebukser str 50/56 (hvem hadde trodd at hver bukse kostet 49,-) :o

3 bukser u fot str 56 (kjøp tre, betal for to) :wink:

1 velourdress str 50 (blir hjemreisedress)

1 8-delers babysett str 56 (1 smekke, 1 par tynne votter, 1 tynn lue, 1 body m kort erme, 1 body u erme, 1 sparkedress m erme, 1 bukse u fot, 1 jakke)

Så nå har vi sikkert unødvendig mye, men men.

Det er jo så morro å shoppe :Nikke:

*må finne igjen utstyrslista for å oppdatere den*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det vi har kjøpt noe av i dag har blitt markert)

• Vi har:

-stellekomode

-stelleunderlag

-sprinkelseng

-madrass til sprinkelseng

-sengekant

-1 tisselaken

-overmadrass til sprinkelseng

-dyne og pute til sprinkelseng

-uro med lys for å ha på sprinkelsenga (lyser i taket)

-vogn, stelleveske, regntrekk og myggnett

-vognpose (vinter)

-vogndyne

-blinkende refleks/lys for å ha på vogna (synes ikke det er nok refleks på vogna fra før)

-sangenic bleiebøtte og 1 ekstra refil

-bilstol

-skinnpose (arvet)

-voksi-pose (arvet)

-lammeskinn fra Nøstebarn, 96cm+

-2 smokker (avent 0-3 mnd)

-vippestol (arvet fra meg) Er egentlig helt grei, men vi skal få sydd nytt trekk til den alikevell for å "oppdatere" den litt

-5 bodyer med lang erme, 2 str 50 ,3 str 56 (nytt)

-1 body m kort erme, str 56 (nytt)

-1 body u erme, str 56 (nytt)

-1 body i merinoull, str 60 (nytt)

-2 sparkebukse med hel fot, str 56 (nytt)

-1 sparkebukse uten fot, str 56 (nytt)

-2 sparkedress med hel fot, str 56 (nytt)

-6 bukser uten fot, str 56 (nytt)

-1 innejakke, str 56 (nytt)

-1 nattdress uten fot, str 62 (nytt)

-6 par sokker, 0-3 mnd (nytt)

-6 strømpebukser, str 50/56 (nytt)

-2 luer, 2 str 60 (nytt)

-1 utedress (med og uten fot) str 50 (hjemreisedress) (nytt)

-8 trøyer med lang erme, 1 str 50, 6 str 60, 1 str 62 (arvet)

-4 trøyer med kort erme, 1 str 50, 3 str 62 (arvet)

-1 bukse uten fot, 1 str 60 (arvet)

-2 sparkebukser, 2 str 68 (arvet)

-1 nattdress uten fot, 1 str 60 (arvet)

-1 lue, 0-6 mnd (arvet)

-18 gaskluter (gulpekluter) (30*70)

-12 flanellsvaskekluter (25*25)

-3 gaskluter (hodeunderlag for babyen i seng/vogn) (75*75)

-10 bommulsvaskekluter (5 med rød kant, 5 med blå kant)

-1 badehåndkle med hette

-3 helsetepper (2 nye, 1 arvet)

-3 baby fleecepledd (1 nytt, 2 arvet)

-1 sett ullfleece ammeinnlegg

-3 sengesett sprinkelseng

-2 sengesett vogn

-3 laken, sprinkelseng

-2 laken, vogn

_______

Det som står på "handlelista" nå er:

-badebalje

-badetermometer

-BabyBjörn Active bæresæle

-babycall (?)

-febertermometer

-stelleutstyr (kluter, bleier, salver, handduker, osv)

-flasker, brystpumpe, osv. (det venter vi med)

-reiseseng (når vi skal på overnattingsbesøk hos besteforeldre)

Oi :o Det er mye som skal handles til en ny verdensborger

Jo, det er det.

Men jeg er helt sikker på at vi har handlet alt for mye, egentlig :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...