Gjest MrsL Skrevet 8. november 2004 #1361 Del Skrevet 8. november 2004 Å nei. Det har jeg trodd hele tiden, jeg. Hvor skal du føde da? *blir vel så langt una at jeg ikke kan komme på føden med lyseblå eller rosa ballonger det* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. november 2004 Forfatter #1362 Del Skrevet 8. november 2004 Å nei. Det har jeg trodd hele tiden, jeg. Hvor skal du føde da? *blir vel så langt una at jeg ikke kan komme på føden med lyseblå eller rosa ballonger det* *har sendt deg PM for jeg vil ikke legge det ut for åpent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. november 2004 #1363 Del Skrevet 8. november 2004 *PM lest* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. november 2004 Forfatter #1364 Del Skrevet 8. november 2004 Nå skal vi ivei og spise kaker hos en kamerat som hadde brusdag i helga (reste-fest) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. november 2004 #1365 Del Skrevet 8. november 2004 *ta med kake til meg også?* Og hvor blir det av AKOkaramellene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. november 2004 Forfatter #1366 Del Skrevet 8. november 2004 Ble ikke noen karameller i går. Var ikke inne på noe slikt sted (var inne på en Q8-bensinstasjon, men der kunne jeg ikke finne dem) Desverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. november 2004 #1367 Del Skrevet 8. november 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 9. november 2004 #1368 Del Skrevet 9. november 2004 Takk for koselig hilsen i dagboken Chiquita! Nei, det er ikke lenge igjen for oss nå Chiquita! Er sikker på at den siste tiden flyr fra oss. Der er jo litt å henge fingrene i nå frem mot jul! Selv om vi må passe på å ikke stresse for mye, slik at babyen kommer før nyttår.. Det er flere jeg vet om så hadde tremin tidlig i januar, men fikk siste dagene i desember, og det er det alle sier er pga julestresset.. Så her skal det IKKE stresses mye nei! Derfor har jeg begynt nå så smått med julegavehandelen og har gjort det meste av innkjøp til babyen. Vi får overlate det meste til mennene! Håper du får en kjempe flott dag Chiquita! :klem2: fra Sanna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 10. november 2004 Forfatter #1369 Del Skrevet 10. november 2004 Vi har: -stellekomode -stelleunderlag -sprinkelseng -madrass til sprinkelseng -sengekant -1 tisselaken -overmadrass til sprinkelseng -dyne og pute til sprinkelseng -uro med lys for å ha på sprinkelsenga (lyser i taket) -vogn, stelleveske, regntrekk og myggnett -vognpose (vinter) -vogndyne -blinkende refleks/lys for å ha på vogna (synes ikke det er nok refleks på vogna fra før) -sangenic bleiebøtte og 1 ekstra refil -bilstol -skinnpose (arvet) -voksi-pose (arvet) -lammeskinn fra Nøstebarn, 96cm+ -2 smokker (avent 0-3 mnd) -vippestol (arvet fra meg) Er egentlig helt grei, men vi skal få sydd nytt trekk til den alikevell for å "oppdatere" den litt -3 bodyer med lang erme, str 56 (nytt) -1 body i merinoull, str 60 (nytt) -1 sparkebukse med hel fot, str 56 (nytt) -1 sparkedress med hel fot, str 56 (nytt) -2 bukser uten fot, str 56 (nytt) -1 nattdress uten fot, str 62 (nytt) -6 par sokker, 0-3 mnd (nytt) -2 luer, 2 str 60 (nytt) -8 trøyer med lang erme, 1 str 50, 6 str 60, 1 str 62 (arvet) -4 trøyer med kort erme, 1 str 50, 3 str 62 (arvet) -1 bukse uten fot, 1 str 60 (arvet) -2 sparkebukser, 2 str 68 (arvet) -1 nattdress uten fot, 1 str 60 (arvet) -1 lue, 0-6 mnd (arvet) -18 gaskluter (gulpekluter) (30*70) -12 flanellsvaskekluter (25*25) -3 gaskluter (hodeunderlag for babyen i seng/vogn) (75*75) -1 badehåndkle med hette -3 helsetepper (2 nye, 1 arvet) -3 baby fleecepledd (1 nytt, 2 arvet) -1 sett ullfleece ammeinnlegg -3 sengesett sprinkelseng -2 sengesett vogn -3 laken, sprinkelseng -2 laken, vogn _______ Det som står på "handlelista" nå er: -badebalje -badetermometer -BabyBjörn Active bæresæle -babycall (?) -febertermometer -stelleutstyr (kluter, bleier, salver, handduker, osv) -flere klær -flasker, brystpumpe, osv. (det venter vi med) -reiseseng (når vi skal på overnattingsbesøk hos besteforeldre) Og så har vi to strømpebukser i str 1-2 år da... Bomkjøp sier du... Så feil på merkelappen og tolket det til å være 1-2 mnd, mens nå jeg så på strømpebuksene nå så ser jeg tydelig at det må være år det er snakk om (for de er da så store i forhold til de andre klærne) Så i stedet for å ha 2 strømpebukser klare, så får jeg kjøpe noen andre (og dobbeltsjekke størrelsen) 31+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. november 2004 Forfatter #1370 Del Skrevet 11. november 2004 Nå har jeg 7 fullgåtte måneder bak meg, og jeg entrer da inn i den 8. måneden. I dag er det nøyaktig to kalendermåneder igjen til den magiske termindatoen. Håper at lillingen kommer ganske nøyaktig til riktig tid - gjerne med max 3-4 dager som en "buffer" på hver side. Det hadde passet meg perfekt. Men vi får vel bare vente og se. Tror ikke lillingen bryr seg så veldig mye om når jeg synes at det er på tide at h*n kommer ut. Etter at mannen dro på jobb kl 6 i dag, så ble jeg liggende å lese om fødsel. Driver og former et ønskebrev til føde og barselsenheten i hodet, og da er det greit å lese mest mulig først, synes jeg. Må vel få formet ønskebrevet ned på papiret i løpet av de nærmeste dagene. Ønskebrevet skal jo følge forhåndsjournalen som skal sendes sykehuset 2 måneder før termin - og det er jo i dag. Så jeg får prøve å få sendt den denne uka... Det er vanskelig å sette opp et ønskebrev når en ikke vet hva som venter en, men noen tanker har jeg jo selvfølgelig. Det jeg tenker på at jeg ønsker for fødselen er: -en erfaren jordmor -lavere terskel for når "hjelpetiltak" settes i gang (pga at det er IVF vil jeg ikke risikere noe) -hjelp til å finne fødestillinger som ikke utsetter bekkenet for unødvendig belastning -badekar under åpningstiden -lystgass og varme som smertestillende i hovedsak (men at jeg jo vil høre på jordmor sine anbefalinger) -pappaen klipper navlestrengen (han vil det selv) -pappaen blir med på det første stellet (veiing og måling osv) av babyen (har ikke snakket med han om dette, men jeg tror ikke at han nekter) Tja, tror jeg har fått med de fleste tankene her. Men jeg lar det henge enda litt lengre for å være sikker... Når det gjelder barselstiden så har jeg egentlig ikke så mange tanker. Får vel heller ta det som det kommer. Men i allefall så har vi snakket om å bruke pappahotell - i allefall den første natta etter fødselen (er jo 10 mil hjem fra sykehuset, så det blir jo langt) Vi tror i allefall at pappahotell vil være fint. Ellers så har jo mannen sin far boende ikke så langt fra sykehuset, så kanskje han tilbringer en natt eller to der i stedet. Vet ikke egentlig. Må vel snakke litt mer med mannen om dette slik at jeg er sikker på at ønskebrevet fanger opp våre ønsker på dette punktet (og ikke bare mine). Men han har tidligere sagt at han ønsker å bruke pappahotellet.... Neste uke har jeg legetime på tirsdag og så skal vi på omvisning ved føde-barselsavdelingen på onsag. Må vel ta en oppfølgingsprøve på rhesusfaktoren min når jeg skal til legen. Jeg er jo rhesus-negativ, mens far er rhesus-positiv. Så hva lillingen blir - det blir spennende... Tror jeg skal notere at jeg ønsker å vite lillingens blodtype Det blir jo tatt blodprøve av navlestrengen etter fødselen for å sjekke om jeg trenger en sprøyte med antistoffer. Jeg trenger det om lillingen er rhesus positiv. Så da merker jeg det vel alikevell uten å spørre. Får jeg ingen sprøyte er lillingen rhesus-negativ, får jeg sprøyte er h*n rhesus-positiv. Og jeg vil tro at lillingen ganske sikkert blir en 0, siden både jeg og pappaen er "en 0" Omvisningen blir spennende Lurer på om jeg skal vente med ønskebrevet til etter omvisningen. Det kan jo også være lurt tror jeg... Vi får se hva dagene bringer... Nå har jeg da bare skrevet langt her. Får vel ta en kopi før jeg sender i tilfelle det blir noe krøll (gidder ikke skrive alt en gang til om noe går galt) 31+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. november 2004 #1371 Del Skrevet 11. november 2004 Skal man skrive ønskebrev når man skal føde, eller er dette spesielt for det sykehuset du skal på? Føler nærmest at her på St.Olav er det mere denne holdningen: "Har du fått den inn så må den jo ut en gang, så her bestemmer vi " :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. november 2004 Forfatter #1372 Del Skrevet 11. november 2004 Det er ikke noe spesielt for vårt sykehus, nei. Jeg vet at mange sykehus er glade for å få et ønskebrev. Viser jo at den fødende har tenkt igjennom saker og ting på forhånd. Mest sansynlig blir det jo ikke 100% slik som en ønsker, men det er jo greit å vite litt. Og de ansatte pleier å være glad for å vite hva den fødende ønsker - slik at de unngår "overkjøring" osv i mange situasjoner.... (Men ønskebrevet er jo bare veiledende da, det kan jo brytes om diverse situasjoner oppstår - viktig å ikke bli for fastlåst, tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. november 2004 #1373 Del Skrevet 11. november 2004 Jo, det er jo helt klart. De som jobber der vet nok som regel best, men at man kan skulle komme med ønsker er jo en fin ting. Litt betryggende liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. november 2004 Forfatter #1374 Del Skrevet 11. november 2004 Litt betryggende liksom OG de aller fleste steder pleier å være veldig flinke til å prøve å imøtekomme ønskene som står i ønskebrevet har jeg lest. Så det er jo en måte å prøve å påvirke sin egen fødselsopplevelse på... Er jo ikke sikkert at en tenker helt "klart" i situasjonen Men det er vanskelig å sette opp ønsker når en ikke vet hva en går til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. november 2004 #1375 Del Skrevet 11. november 2004 Ja, det må være kjempevanskelig. Akkurat nå er mitt ønske: "Kom igjen å se tell h....... å bi færdi med det!!!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. november 2004 Forfatter #1376 Del Skrevet 11. november 2004 Og jeg tenker - la de to månedene gå passe sakte, slik at jeg rekker å forberede meg psykisk.... Men jeg blir forhåpentligvis bedre forberedt på fødselen etter at vi har vært på omvisning om en uke. Eller blir det værre, kanskje? Nå gruer jeg ikke - tenker egentlgi ikke så mye på det. Vet bare at jeg må ha noe inne hel****e vondt før vi får babyen vår... Jaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. november 2004 #1377 Del Skrevet 11. november 2004 Ja, men de sier jo at smertene er glemt så snart babyen er ute :-) Det er i allefall min trøst. Har dere tenkt på navn forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. november 2004 Forfatter #1378 Del Skrevet 11. november 2004 Jepp, det er en trøst at smertene blir glemt. Og det er også en trøst at det er konstruktive smerter. Ikke smerter som f.eks etter en skade - de er jo ikke konstruktive, bare plagsomme Utrolig hva en holder ut tror jeg, når en får verdens beste belønning :-) Navn blir sendt på PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. november 2004 #1379 Del Skrevet 11. november 2004 Jasså dere har bestemt navn :-) ............Vel, det har vi også da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 11. november 2004 Forfatter #1380 Del Skrevet 11. november 2004 Vel' date=' det har vi også da.... [/quote'] Vil høre, vil høre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg