Gjest MrsL Skrevet 23. oktober 2004 #1321 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det burde helt klart vært ambulanse når man skal så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter #1322 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det burde helt klart vært ambulanse når man skal så langt! Men det er det desverre ikke vi som bestemmer... Det bestemmer de når jeg ringer inn og forteller "status" på sykehuset - enten så rekvirerer de sykebil, ellrs så må vi komme oss inn til sykehuset for "egen maskin" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 24. oktober 2004 #1323 Del Skrevet 24. oktober 2004 Skjønner godt at du tenker en del på ferden inn til sykehuset, det ER jo et bra stykke dit da :o (Og det er ikke mulig å ta det andre sykehuset heller?) Da jeg skulle ha førstemann så hadde vi en halvtimes kjøring inn til sykehuset, og det gikk greit. Kom dit i 9 tida og fødte ikke før nærmere kl 16. Men med nestemann hadde det nok blitt mer travelt, han hadde det kjempetravelt, og da bodde vi nærmere fødestua. Men det er jo mer "vanlig" at det går fortere når man har født før, så du får sørge for å bo nærmere sykehuset hvis dere får flere barn Får jeg flere barn så skal flytte til nabohuset til føden Jeg håper at det ordner seg med ambulanse, og at knøttet venter til mammaen er trygt plassert i fødesenga Lykke til videre med svangerskapet Har tittet på magebildene og jeg sier bare en ting: B A B Y S J U K Klem fra Zafir (PS, sender deg en pm også, MÅ bare fortelle deg noe ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #1324 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hei. Slik som jeg bor nå, så har jeg 10 mil inn til "mitt" sykehus, og 8-9 mil inn til det andre. Så det utgjør jo ingen forskjell (da er det greit å holde meg til "mitt" sykehus) *sukk* Blir oppgitt. Har jo muligheten til å være hos svigermor (3 mil unna) eller svigerfar (2 km unna), men noe sier meg at det er best å gå hjemme når en venter. Hjemme i mitt eget trygge hus hvor jeg kan gjøre som jeg vil. Tror ikke jeg gidder å "gå på pinner" hos svigers, liksom (ikke sånn ment, men det er jo ikke mitt eget, og da må jeg ta hensyn, osv...) Men jo da - alle andre her oppe har da reist 10 mil også, så da er det jo ikke noe problem for meg heller - bare jeg får ambulanse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. oktober 2004 #1325 Del Skrevet 24. oktober 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter #1326 Del Skrevet 25. oktober 2004 29+1 i dag, og dermed inne i min 30.uke... Wee - tiden løper fra meg, føler jeg... Men det er jo egentlig bare bra også da. Jeg kom til å tenke på at det bare gjenstår 6 dager av oktober, altså er vi snart inne i november... Og i november - da er det bare to måneder igjen til vi får vår lille It is now mandag 25.10.2004 at 14:39:17 Event: Termin Scheduled For 11.01.2005 00:01 2 months 16 days 9 hours 21 minutes 43 seconds or 11 weekends or 78 days or 1 857 hours (1 238 waking hours) or 111 441 minutes or 6 686 502 seconds sparker massevis nå, og det er morro - både å kjenne og å se på. Men jeg lurer på - hvorfor slutter knøttet å sparke når jeg (eller mannen) legger en hånd på magen? Det er nesten alltid på denne måten... Rart... I går lå jeg forresten i en halvtime før jeg stod opp og kjente på at knøttet i magen hadde hikke. Det var litt morro. Har kjent at h*n har hikket tidligere også, men da har det gått over ganske raskt, mens i går holdt h*n på i over 30 minutter, stakkar.... :trøste: Jeg lurer forresten på hvordan h*n har det der inne. Om h*n ahr det fint, eller ikke? Selvfølgelig så vet h*n jo ikke noe annet enn den tilværelsen der, men... Og hvordan er det å bli født, når en har ligget "sammenrullet" i noen måneder på forhånd... For med tiden blir det jo vanskelig for knøttet å strekke ut føttene, osv - hvordan er det da å komme ut og bli lagt "strak" på magen min... Å få strekke ut hele kroppen for første gang på lenge... ???? Slike ting grubler jeg på for tiden, men det er vel helt vanlig vil jeg tro *gleder meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter #1327 Del Skrevet 28. oktober 2004 I går kom vogna og stelleveska i hus. Vogna kom i 3 pappesker, og selvfølgelig greide vi ikke å holde oss unna monteringen av den heller. Men den var fin!!! Sprøsmålet ble bare hvor vi skulle gjøre av den - kan jo ikke la den stå på stua frem til januar Løsningen ble å sette bag'en oppi senga, og understellet under senga (senga står jo i høyestee posisjon, så det gikk greit) *pjuh* Så da er enda en ting reddet unna stua.... Igår kjøpte vi også inn 2 helsetepper, et babypledd (fleece) og en søt sparkedress (mannen er jo helt "vill" etter babyklær, så det var han som fant den når vi var på "helseteppe-jakt") Og så fant han et fint badehåndkle til Jeg fant tak i to smokker fra Avent (kunne ikke holde meg unna jeg heller) Og ikke å glemme de 18 gas-klutene vi kjøpte (gulpekluter, eller hva de populært kalles) Og så kjøpte vi flere laken (kjøpte 2 vognlaken og 1 sengelaken, slik at vi nå har 3 sengelaken og 2 vognlaken. Vi var også på utkikk etter flere sengesett, men vi fant ingen som vi likte Og i dag kom pakken fra Nøstebarn... Lammeskinnet var veldig godt og mykt De 12 vaskeklutene jeg bestilte virket ikke så veldig myke, men det spørs som de blir det etter en runde i vaskemaskinen og tørketrommelen... Hadde jo også bestilt et par ammeinnlegg i ull og en flaske med lanolin-middel (eller hva det kalles - det "stoffet" som ulla er satt inn med) Morro!!!! Vi har: -stellekomode -stelleunderlag -sprinkelseng -madrass til sprinkelseng -sengekant -1 tisselaken -overmadrass til sprinkelseng -dyne og pute til sprinkelseng -uro med lys for å ha på sprinkelsenga (lyser i taket) -vogn, stelleveske, regntrekk og myggnett -vognpose (vinter) -vogndyne -sangenic bleiebøtte og 1 ekstra refil -bilstol -skinnpose (arvet) -voksi-pose (arvet) -lammeskinn fra Nøstebarn, 96cm+ -2 smokker (avent 0-3 mnd) -3 bodyer med lang erme, str 56 -1 sparkebukse med hel fot, str 56 -1 sparkedress med hel fot, str 56 -2 bukser uten fot, str 56 -6 par sokker, 0-3 mnd -18 gaskluter (gulpekluter) -12 flanellsvaskekluter -1 badehåndkle med hette -2 helsetepper -1 baby fleecepledd -1 sett ullfleece ammeinnlegg -1 sengesett sprinkelseng -1 sengesett vogn -3 laken, sprinkelseng -2 laken, vogn _______ Det som står på "handlelista" nå er: -badebalje -badetermometer -BabyBjörn Active bæresæle -babycall (?) -febertermometer -stelleutstyr (kluter, bleier, salver, handduker, osv) -flere klær -mer sengetøy -vippestol, men det venter vi litt med. Det er jo ikke aktuelt med det samme alikevell. -flasker, brystpumpe, osv. Men det venter vi også med -reiseseng (når vi skal på overnattingsbesøk hos besteforeldre) Lista øker da ganske mye etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. oktober 2004 #1328 Del Skrevet 28. oktober 2004 Åh, så herlig, Chiquita! Husker når lista vår vokste og vokste..... Så moro å kjøpe inn det man trenger til babyen. Og enda mer moro å bruke det nå i ettertid Tenk at du er inne i uke 30 alt Helt utrolig hvor fort tiden går. Synes ikke det er lenge siden du :hoppa: og hadde fått to blå jeg Herlig lesning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter #1329 Del Skrevet 28. oktober 2004 Nei, det er ikke lenge siden jeg fikk de berømte to blå (eller, de var vel rosa de første jeg fikk da, men jeg betegner de som blå også jeg) Men det er lenge siden alikevell - 5/5 var den magiske datoen Altså snart 6 åneder siden... Når det gjelder den lista over utstyr, så er jeg spent på å se hva det er som er "unødvendig", og hva det er vi har glemt... DET blir spennende!!!! Og så gleder jeg meg til vi får litt mer farger inn i klesskapet til lillingen. Alt som er der nå er creme, brunt hvitt eller grått Så da blir det spennende å se om det blir rødt eller blått som får snike seg inn med tiden... Åh, som jeg gleder meg!!! Mannen sier han gleder seg til å dra på butikken og kjøpe hjemreiseklær til lillingen. Det er hans "jobb" (vi tar jo med ferdigvaskede bodyer og strømpebukser, men det utenpå der igjen får lillingen uvasket direkte fra butikken. Regner ikke med at h*n tar skade av det) Og mannen har sagt at han skal gå til innkjøp av en bamse som lillingen skal få på sykehuset etter fødselen. Og jeg får heller ikke lov til å se bamsen før etter lillingen har fått den. Morro... Slike gleder overskygger misnøyen med bekkenet totalt. Selv om bekkenet er veldig kranglete i dag også, og jeg nesten ikke har sovet noe i natt, så er jeg alikevell i godt humør av å vaske klær og utstyr til It is now torsdag 28.10.2004 at 17:21:50 Event: Termin Scheduled For 11.01.2005 00:01 2 months 13 days 6 hours 39 minutes 10 seconds or 11 weekends or 75 days or 1 782 hours (1 188 waking hours) or 106 959 minutes or 6 417 549 seconds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. november 2004 Forfatter #1330 Del Skrevet 3. november 2004 It is now onsdag 03.11.2004 at 19:23:32 Event: Termin Scheduled For 11.01.2005 00:01 2 months 7 days 4 hours 37 minutes 28 seconds or 10 weekends or 69 days or 1 636 hours (1 091 waking hours) or 98 197 minutes or 5 891 847 seconds I natt og i dag har bekkenet vært helt forferdelig. Jeg som pleier å være så fornøyd med at jeg er "fin" i bekkenet i 2-3 dager etter bassengtreningen... Slik gikk det altså ikke denne uka. Men det spørs om jeg er skyld i det selv. Hadde jo trening i bassenget i går, og på ettermiddagen dro jeg og mannen til Trondheim for å kjøpe diverse... Jeg skal jo egentlig ikke gå så mange trapper, men jeg gikk en trapp ned til Egon på City Syd for jeg måtte på do. Halvveis nede i trappa hørte jeg et kjempeknak, og jeg fikk kjempevondt. Var nesten umulig å få flyttet den høyre foten fremover... Så det spørs om bekkenet ikke hadde fått nok for i går da... Så i natt har jeg ikke hatt mange timene med søvn Men det kommer jo flere netter Har da fått vasket noe klær som lillingen arver etter sin onkel og tante da. Veldig mange trøyer, ser jeg... OG siden trøyer har så lett for å skape irritasjon hos foreldrene fordi at de "alltid" slik opp, så ender vi opp med å kjøpe en god del body'er alikevell (og ha trøyene som "reserve") Ellers så har vi kjøpt mer sengetøy også, slik at vi nå har 3 hele "sett" til sprinkelsenga, og 2 hele "sett" til vogna.... Kan da umulig være behov for noe mer (da får jeg heller vaske da) Ellers så har jeg tatt frem lammeskinnet nå, slik at jeg og mannen skal begynne å "bruke" det De sier jo at det er godt for lillingen å kjenne lukten av mor (og far), så... Og det kjennes jo så mykt og godt ut. Gleder meg til å legge skinnet i saccosekken og sette meg oppi *har sikkert masse å skrive om siden jeg ikke har hatt nett-tilgang siden lørdag, men nå husker jeg ikke noe av det jeg har tenkt på i disse dagene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 3. november 2004 #1331 Del Skrevet 3. november 2004 ja, jeg er en skikkelig snik av meg! Det er ikke så spennende å lese om fosterutviklingen nå, det er så lite som skjer fra uke til uke, fordi babyen er "ferdig" . Må bare legge på seg litt til, og strekke seg noen centimeterer til! pluss trene litt mere med lungene da.. *tenker tilbake da det var så utrolig spesielt å lese om at f.eks. babyen begynte å opne opp øynene og når babyen kom over den magiske grensen for å kunne overleve utenfor livmoren!* Tenk Chiquita, våre små nurk vil greie seg fint om fødselen skulle starte nå :-) Det er ikke lenge igjen før oss får hilse på de nå! (ca 8 uker) Håper det går bedre med bekkenet de neste dagene Chiquita! Har lurt fælt på hvor du har vært de siste dagen, du har vært leeenge borte fra KG! Men nå ser jeg hvorfor! Er innom daglig hos deg for å lese hvordan det går, men desverre litt for lite flink til å legge igjen hilsner.. *full skjerpings Sanna* Håper du får en fin fin kveld videre ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. november 2004 Forfatter #1332 Del Skrevet 4. november 2004 Vel, for min del så ser jeg det som om det er ca 10 uker til jeg får hilse på den lille... Er 30+4 i dag, og terminen er jo på 40+2 - så det er jo ca 10 uker. (12 uker i verste fall) Jeg synes det er spennende å lese om hvor stor lillingen er blitt for hver uke. Imponerende. Så frem med tommestokken og "se" lengden... :-) Gleder meg bare mer og mer, jo... Sitter og tenker litt på om jeg skal skrive ønskebrev til føde-barsels-avd. På forhåndsjournalen jeg skal sende inn neste uke står det at jeg kan skrive et slikt brev på et eget ark og legge ved når ejg sender det inn. Men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal skrive. Er jo vanskelig å vite hva en ønsker osv, når en er helt ny i situasjonen... Men jeg finner vel ut av noe (håper jeg) I går kveld opplevde jeg og mannen noe morsomt. Hver kveld de siste 10 ukene har mannen smurt inn magen min med ojle (som et forsøk på å holde strekkmerkene unna - vet jo ikke om det fungrer, men det er lov å prøve) Så da lå jeg der på ryggen da, og kjente at knøttet hadde lagt seg langt "inni" meg.. Når mannen begynte å smøre meg inn, så flyttet lillingen på seg og la seg rett under der mannen smurte. Og flyttet han på hånden (fra høyte til venstre side), så flyttet lillingen seg etter... Vi kjente det helt tydelig begge to... Rart. Lillingen ville ha kos av pappan sin, fant vi ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 4. november 2004 #1333 Del Skrevet 4. november 2004 Vel, for min del så ser jeg det som om det er ca 10 uker til jeg får hilse på den lille... Er 30+4 i dag, og terminen er jo på 40+2 - så det er jo ca 10 uker. (12 uker i verste fall) Eller 8 uker... pluss ,minus 14 dager vettu! Så morsomt at babyen flyttet seg etter pappans hånd da! Så søtt! Håper du får en fin fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. november 2004 Forfatter #1334 Del Skrevet 4. november 2004 Vil ikke møte babyen min om 8 uker jeg. Vil være sikker på at jeg er godt inne i det nye året først *teller* Om 8 uker har vi 30. desember... Nei - la det gå 9 uker da, slik at vi komemr til 6 januar. DA skal jeg være fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 4. november 2004 #1335 Del Skrevet 4. november 2004 Den skal jeg være enig i Chiquita! Men den 1. januar kan jeg godt få hilse på den lille! Det blir utrolig kjedelig å gå 14. dager på overtid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 4. november 2004 Forfatter #1336 Del Skrevet 4. november 2004 Ja, 14 dager over tida er ingen drømmesituasjon, nei... Selv så vet jeg ikke når "drømmedatoen" er... Egentlig ønsker jeg at det skjer ganske tidlig i januar. Mellom 3. og 9. hadde passet fint. Mannen skal være bortreist 10.-12. januar, så det er ikke noen dager som jeg ønsker (termin er jo den 11.) Men han skal ikke så langt bort da. 15-18 mil, eller noe... Og dersom fødselen skulle sette igang, så tar det kortere tid for ham å komme seg til sykehuset, enn hva det gjør for meg... Så unasett så kommer han på sykehuset om det skjer noe... Så slikt sett så passer det jo greit om fødselen venter til etter den 12. også. Men da er jeg jo på "overtidsdagene" i forhold til terminen. Og jeg vil for alt i verden ikke komme frem til den ordentlige overtidsdatoen 25. januar... *vil ikke, vil ikke, vil ikke* Sukk, vi får se hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 5. november 2004 Forfatter #1337 Del Skrevet 5. november 2004 *spør pent om mitt lille knøtt ikke kan gi mammaen sin noen kjempespark som kan berolige henne* Så gikk jeg på do, og knøttet gav meg tre kjempespark. Altså ble jeg bønnhørt denne gangen. Knøttet har vært rolig i dag. Vanligvis får jeg noen kjempespark før jeg står opp. Men det er vel kanskje min skyld også i dag da - jeg stod opp med en gang jeg våknet, uten å ligge å kjenne etter spark Men nå har jeg fått kjempesparkene!!! Ellers så har det vært mest smådulting frem til nå i dag. Har vel bare et par rolige dager igjen (har vært ganske rolig i dagene som har gått nå også, så h*n er vel i en slik periode) Ellers så har jeg begynt å lure på om jeg har noen form for "allergisk" reaksjon ovenfor melk... Ikke normal "allergi", men mer som en reaksjon i tarmen For etter at jeg har begynt med 1-2 glass melk hver dag, så har jeg blitt så "løs" :-? Hadde ingen slike problemer tidligere... Ikke at det er et problem nå heller - jeg må jo bare huske å ikke dra noen steder før jeg har fått en "dorunde".... Hver morgen - ca 45-60 minutter etter at jeg har spist frokost. Det må jo nesten være en sammenheng (tror jeg) Får kanskje prøve noen dager uten melk for å se.... Kan det kanskje være bananen som er årsaken? Begynte med banan på samme tid som ejg begynte med melk (6 uker siden) Når melka er drukket opp og bananen spist opp, så skal jeg ikke kjøpe noe mer på en uke, så får vi se *testemodus* _________ Får vel nesten oppdatere innkjøpslista også. Har blitt litt mer etterhvert (men ikke så alt for mye enda da) Vi har: -stellekomode -stelleunderlag -sprinkelseng -madrass til sprinkelseng -sengekant -1 tisselaken -overmadrass til sprinkelseng -dyne og pute til sprinkelseng -uro med lys for å ha på sprinkelsenga (lyser i taket) -vogn, stelleveske, regntrekk og myggnett -vognpose (vinter) -vogndyne -blinkende refleks/lys for å ha på vogna (synes ikke det er nok refleks på vogna fra før) -sangenic bleiebøtte og 1 ekstra refil -bilstol -skinnpose (arvet) -voksi-pose (arvet) -lammeskinn fra Nøstebarn, 96cm+ -2 smokker (avent 0-3 mnd) -vippestol (arvet fra meg) Er egentlig helt grei, men vi skal få sydd nytt trekk til den alikevell for å "oppdatere" den litt -3 bodyer med lang erme, str 56 (nytt) -1 sparkebukse med hel fot, str 56 (nytt) -1 sparkedress med hel fot, str 56 (nytt) -2 bukser uten fot, str 56 (nytt) -1 nattdress uten fot, str 62 (nytt) -6 par sokker, 0-3 mnd (nytt) -2 luer, 2 str 60 (nytt) -8 trøyer med lang erme, 1 str 50, 6 str 60, 1 str 62 (arvet) -4 trøyer med kort erme, 1 str 50, 3 str 62 (arvet) -1 bukse uten fot, 1 str 60 (arvet) -2 sparkebukser, 2 str 68 (arvet) -1 nattdress uten fot, 1 str 60 (arvet) -1 lue, 0-6 mnd (arvet) -18 gaskluter (gulpekluter) (30*70) -12 flanellsvaskekluter (25*25) -3 gaskluter (hodeunderlag for babyen i seng/vogn) (75*75) -1 badehåndkle med hette -3 helsetepper (2 nye, 1 arvet) -3 baby fleecepledd (1 nytt, 2 arvet) -1 sett ullfleece ammeinnlegg -3 sengesett sprinkelseng -2 sengesett vogn -3 laken, sprinkelseng -2 laken, vogn _______ Det som står på "handlelista" nå er: -badebalje -badetermometer -BabyBjörn Active bæresæle -babycall (?) -febertermometer -stelleutstyr (kluter, bleier, salver, handduker, osv) -flere klær -flasker, brystpumpe, osv. (det venter vi med) -reiseseng (når vi skal på overnattingsbesøk hos besteforeldre) Da tror jeg lista skal være ganske bra oppdatert. Mener at jeg har fått med meg det meste nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 7. november 2004 Forfatter #1338 Del Skrevet 7. november 2004 31+0 i dag 9+2 igjen til termindatoen!!! It is now søndag 07.11.2004 at 12:33:44 Event: Termin Scheduled For 11.01.2005 00:01 2 months 3 days 11 hours 27 minutes 16 seconds or 9 weekends or 65 days or 1 547 hours (1 031 waking hours) or 92 847 minutes or 5 570 835 seconds (og nå har jeg ikke drukket melk de siste to dagene, og magen min er helt fin, så jeg tror jeg fant "synderen") :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 7. november 2004 #1339 Del Skrevet 7. november 2004 31+0 i dag 9+2 igjen til termindatoen!!! Hjelp! Når du skrev det på den måten så ble det plutselig så kort tid igjen. Syntes ikke det er lenge siden du testet positivt. Ikke jeg heller forresten. Ukene flyr av sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. november 2004 Forfatter #1340 Del Skrevet 8. november 2004 Ja, det er ikke lenge igjen om en ser det på 9+1-måten... Snart er jeg 7 fullgåtte måneder også, og trer inn i min 8. Tenk at jeg har kommet så langt allerede :o Føler at tiden har flydd ifra meg... Jeg som trodde at denne høsten kom til å bli så veldig lang, siden jeg bare er hjemmeværende. Men nei da.. Men det er jo veldig bra også da! Og det er godt å vite at vi nesten har alt klart til den lille skal ankomme. Slik at vi slipper noe stress dersom h*n bestemmer seg for å komme for tidlig. På www.babyverden.no for denne uka, så stod det at en gjerne kunne begynne å pakke sykehusbag'en. Men det vil jeg da mene er for tidlig enda. Vil ikke gjøre det enda, for det skal jo enda være 9 uker til den lille kommer.. Kan jo vurdere å pakke den (eller skrive liste) i midten av desember, eller noe (en måned før terminen). Jo, jeg vil mene at det er mer enn nok tid Men tenk at jeg nå er inne i 32. svangerskapsuke. Jeg har jo i mange år nå sett med lengsel på de som hadde kommet like lang som jeg er nå. Og alltid hatt spørsmålet om jeg noengang ville være så heldig å få oppleve det. Og jo - det fikk jeg. Jeg fikk oppleve en voksende mage. Som vokser pga babyen, og ikke masse mat. Og jeg fikk oppleve masse spark fra den lille, som f.eks i skrivende stund tror h*n kan sparke seg ut til puppene mine. Jeg får oppleve å bli mamma *litt sentimental her nå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg