Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke alle som blir så store heller. Skjønner ikke hvordan det er mulig å ike se gravid ut når du ser en person fra "baksiden". Jeg er så sikker på at om jeg blir gravid så kommer jeg til å ese ut og bli svær som en låvedør "all over the place"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så sikker på at om jeg blir gravid så kommer jeg til å ese ut og bli svær som en låvedør "all over the place"

:Nikke:

Det samme var jeg overbevist om...

Men det har ikke skjedd - enda (men det er jo 12 uker igjen å gjøre det på også da, så det kommer vel)

Frem til nå så er det ingen som kan se at jeg er gravid "bakfra".

Jeg har jo litt ekstra på kroppen fra før av også, men... :roll: Ble ikke helt som jeg hadde trodd, nei.

(Men skal jo ikke klage over det da - jo mindre å bære på, jo bedre) :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, drømmen er å være smal til det siste. Eller.....sånn som jeg er nå, men jeg har vanskelig for å tro det.

Er ikke dette noe "arvelig?" Dvs. se på moren din - hvordan var hun da hun var gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er arvelig, ja.

Mamma var heller ikke stor da hun fikk meg (men så hadde hun en utgangsvekt på 55 kg da)

Hun gikk ikke så mye opp meg meg, og hun var raskt tilbake i sine gamle klær igjen (hun gikk med sine vanlige klær/dongeribukser til 6. mnd) :roll: :o

Min utgangsvekt var jo 83 :oops:

Så det er jo ganske stor forskjell alikevell da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke størrelsen det kommer ann på - sier mange.

Så da får vi håpe på at det gjelder i denne sammenhengen også :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott å lese at alt er bra med deg. Og tenk, nå er det ikke lenge igjen :hoppe:

Jeg så aldri gravid ut bakfra jeg, og det sa "alle" kom av at jeg sikkert ventet gutt. Så det så :ler: Man blir visst normalt sett litt bredere bakfra om man venter jente - mener folk som slavisk går etter gamle tegn. Vet ikke helt det da, men du trenger aldri å se gravid ut bakfra. Eneste som vistes på meg bakfra var vaggingen som følge av bekkenet og tyngden på fronten :ler2:

Håper du får en fin mandag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag såg inte heller gravid ut bakifrån men hade en jättemage.

Jag gick upp från 59 till 80 kg med Malvin, men så behövde jag ju det, och han var stor. I somras hade jag samma jeans som tidigare (de var liiite tighta bara)

Från vecka 20-25 började magen att växa ordentligt... en av tjejerna i bowlingklubben sa att hon tyckte sig se hur den blev större för varje vecka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*krysser fingre for at det er en liten gutt i magen min*

:ler:

Det er sånn, skjønner dere. At jeg håper litt ekstra på gutt, mens mannen håper litt ekstra på jente.

Så vi får se da - om det gamle tegnet stemmer denne gangen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låter som för oss...

mannen ville först ha en liten flicka, en liten Furstina

och jag ville ha en liten pojke, en liten mannen...

för oss var det skönt att veta kön i förväg, då visste vi att det var en liten svorsk Malvin vi väntade på :-)

Bara att försöka fundera på hur han skulle se ut; som mannen eller mig? Nu är det en ljusare kopia av mannen! Fast med klarblå ögon...

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker også mye på det der.

Hvem kommer h*n til å ligne på?

Og hvilken personlighet har h*n?

Det blir spennende å se. Nesten mer spennende enn hvilket kjøn h*nn har, for det spiller jo egentlig ingen rolle.

Vel, det spiller jo ingen rolle om hvem h*n ligner på heller da, men alikevell...

Men kjønnet blir den første overraskelsen, så kommer det andre etterhvert - utover hele livet :hjerter:

*gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har engangsstønaden vært en liten snartur innom kontoen min :roll:

Overførte de like greit over på kontoen til mannen. Vi har begge visakort på den kontoen, mens det er bare jeg som har på min konto. Det er jo ikke noe vits i at pengene er på min konto da...

Så nå er de på vei over til mannen :wink:

(og det er han som drar kortet når vi handler uansett, så...) :wink:

*godt å vite at de er ankommet, og at de er klare til å betale vogna senere i uka* :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

I morgen er det tid for bassengtrening igjen :-)

Gleder meg masse :Nikke:

____

Ellers så står jeg og mannen ovenfor et vanskelig valg nå... :roll:

Enten så må vi kutte ut sex'en helt, ellers så får vi kutte ned tiden vi bruker på sex :-?

Jeg får så sinnsykt vondt under/etter sex :cry:

Det går greit i de første 5 minuttene, eller noe - men etter det blir tydeligvis belastningen for stor :grine:

Så enten må vi bare gå for "kjappiser", ellers så får vi kutte det helt ut.

Det siste er egentlig ikke noe alternativ for meg (orker ikke 4 måneder uten sex) :riste:

Er jo ingen stillinger som er greie, jo. Har prøvd "alt".... :grine:

Men vi får se...

*tusler tilbake til mannen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur inne på www.nostebarn.no og bestilt meg et sett ammeinnlegg i ullfleece, et lammeskinn (96cm+) og noen (12) flanellsvaskekluter.

Skal på SparKjøp og kjøpe flere vaskekluter samt helsetepper en dag her nå. Vel - det blir vel kanskje ikke før neste uke. Vi får se.

Lista ser nå slik ut i allefall: (satt i litt system)

• Vi har:

-stellekomode

-stelleunderlag

-sprinkelseng

-madrass til sprinkelseng

-sengekant

-1 tisselaken

-overmadrass til sprinkelseng

-dyne og pute til sprinkelseng, samt sengeklær til dette

-uro med lys for å ha på sprinkelsenga (lyser i taket)

-vogn, stelleveske, regntrekk og myggnett (hentes torsag eller fredag)

-vognpose (vinter)

-vogndyne, samt sengeklær til denne

-sangenic bleiebøtte og 1 ekstra refil

-bilstol

-voksi-pose (arvet)

-skinnpose (arvet)

-lammeskinn fra Nøstebarn, 96cm+

Til nå har vi kjøpt av klær:

-3 bodyer med lang erme, str 56

-1 sparkebukse med hel fot, str 56

-2 bukser uten fot, str 56

-6 par sokker, 0-3 mnd

-12 flanellsvaskekluter

-1 sett ullfleece ammeinnlegg

_______

Det som står på "handlelista" nå er:

-badebalje

-badetermometer

-BabyBjörn Active bæresæle

-babycall (?)

-febertermometer

-stelleutstyr (kluter, bleier, salver, handduker, osv)

-2-3 helsetepper

-flere klær

-mer sengetøy

-vippestol, men det venter vi litt med. Det er jo ikke aktuelt med det samme alikevell.

-flasker, smokker, brystpumpe, osv. Men det venter vi også med (vel, smokker blir vel kjøpt inn, men vi venter med resten vil jeg tro)

-reiseseng (når vi skal på overnattingsbesøk hos besteforeldre)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er det tid for en ny jordmortime :hoppe:

Jeg synes det er morro.

Skal snakke om amming i morgen (om jeg ikke husker feil)

Og så må jeg huske å sprørre jordmor om akupunktur mot bekkensmertene. Og når hun vil at vi skal ha omvisning på føden....

*noterer bak øret*

Håper mannen har mulighet til å være med i morgen også, men det er litt usikkert.

Får bare krysse fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sliten, varm og tungpustet etter å ha ryddet på vaskerommet, og hentet posten (100m en vei) :roll:

For å ikke glemme at fingrene mine har blitt veldig hovne :-?

Dritt... Men jeg får vel skylde på :babysmokk:

Kjenner også at jeg får lett kynnere (fikk en del etter å ha prøvd å gå i ganske hurtig tempo når jeg hentet posten...) :roll:

Jeg får vel bare prøve å ta det med ro....

___

Fikk kjolen jeg hadde bestilt fra www.mammaogmeg.no i dag.

Så nå har jeg sikret juleantrekket (mangler tilbehøret da)

*går for å finne meg en julebrus som belønning for at jeg har "tatt" vaskerommet*

(ikke at det gjør meg mindre tungpustet eller noe, men "man skal belønne seg selv")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en rekke "kjerringråd og myter" som skal avsløre babyens kjønn inne på babyverden.no

Skal legge de inn her, og prøve å "oppsummere" etterpå :wink:

Vektfordelingen:

Legger du på deg kun på magen, skal det tyde på at du venter en gutt. Samles de ekstra kiloene seg heller på hofter og rumpe, venter du en jente.

Gutt - kun magen som har vokst, og har blitt "mindre" andre steder

Hår på leggene:

Vokser håret på leggene fortere er en gutt i vente, er det derimot ingen endring, blir det en jente.

Jente - ingen forrandring (eller mindre - er litt usikker)

Mageformen:

Ligner magen en basketball og sitter lavt, blir det en gutt. Ligner den en vannmelon og sitter høyt, blir det jente. Dersom det ikke synes bakfra at du er gravid, venter du en gutt. Ses det tydelig, ventes en jente.

Gutt - kan ikke se bakfra at jeg er gravid. Magen sitter ganske lavt

Søvn:

Sover du med puten vendt mot nord, blir det en gutt, mot sør en jente.

Ingen av disse - puta vender mot øst

Føtter:

Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente.

Jente - ingen forrandring, eller varmere

Far:

Legger den vordende faren på seg sammen med deg som er gravid, venter dere en gutt. Hvis ikke, blir det en jente.

Gutt - mannen har nå satt seg selv på slankekur etter å ha gått opp nesten 5kg til nå

Mormorens hårfarge:

Har den vordende mormoren grått hår, er en gutt i vente. Har hun ikke grånet enda, eller farger håret, blir det en jente.

Gutt - (tror jeg) Hun har grått hår som hun ikke farger over, men legger inn flere lyse striper så de ikke skal vises så mye

Morgenkvalme:

Slipper du unna timene over doskålen tidlig i svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er du derimot veldig kvalm, venter du en jente.

Gutt - var ikke veldig kvalm, og spydde bare en gang

Mors utseende:

Ser du spesielt godt ut under svangerskapet, skal det tyde på at du venter en gutt. Jenter stjeler morens skjønnhet.

Vet ikke - det må egentlig noen andre avgjøre

Brystforandringer:

Vokser ikke brystene særlig, ventes en gutt. Er det dramatiske endringer, blir det en jente.

Gutt - De har ikke vokst så veldig mye enda. (fra liten C til full C)

Tall:

Dersom mors alder ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted til sammen utgjør et partall, ventes en gutt. Motsatt for jente. Gutter unnfanges helst på oddetallsdatoer, og jenter på partallsdatoer.

Jente - 21år + april mnd (4) = 25 = oddetall

Gutt - unfanget/befruktet 23.april (oddetallsdato)

Nål i tråd:

Holder du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkler, blir det en gutt. Beveger den seg sidelengs, ventes en jente.

Vet ikke - har ikke prøvd

Urin:

Har mors urin en knall gul farge, ventes en gutt. Er fargen blassere, blir det en jente.

Jente - mørk og blass

Fysen på:

Er mor fysen på salt eller sur mat, skal det tyde på gutt. Er det søt mat og gjerne godteri på topp, ventes en jente. Foretrekker du kjøtt og ost, skal også dette være tegn på gutt, mens frukt skal tyde på jente. Hvis foretrekker å spise skalken på brødet i stedet for en skive, venter du en gutt. Har du derimot ikke lyst på skalken i det hele tatt, blir det en jente. Har du ikke lyst på appelsinjuice, blir det en gutt, og hvis du må ha appelsinjuice hver dag, ventes en jente.

Jente - aldri skalken på brødet

Gutt - drikker ikke appelsinjuice (men jeg drakk det jo tidligere i svangerskapet hver dag, så denne teller kanskje ikke)

Nesen:

Nesen og ørene er de eneste organene som fortsetter å vokse etter puberteten. Og blir nesen større og bredere under svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er det ikke noen endring, ventes en jente.

Jente - ingen endring

Hjertelyden:

Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente.

Jente - 144, 145 og 140 slag/min

Hodeverk:

Har du vondt i hodet under svangerskapet, skal det tyde på en gutt, hvis ikke blir det en jente.

Jente - nesten aldri vond i hodet

Hendene:

Hvis noen ber deg vise hendene dine og du viser dem med håndflaten ned, venter du en gutt. Viser du dem derimot med håndflatene opp, blir det en jente.

Vet ikke - har ikke testet

Kopp:

Løfter du en kopp med hanken, venter du en gutt. Tar du derimot rundt selve koppen når du løfter, blir det en jente.

Gutt - alltid hanken. Det er jo det de er der for

Hoven:

Dersom ansiktet ikke hovner opp mot slutten av svangerskapet, blir det en gutt. Blir du derimot hoven de siste ukene før termin, venter du en jente.

Vet ikke - er jo ikke kommet så langt enda

Halsbrann:

Har den vordende mor lite eller ingen halsbrann i svangerskapet, er en gutt i vente. Er hun derimot plaget av dette, blir det en jente.

Jente(?) - en del plaget. Flere ganger i uka. Håper det ikke blir verre

Spark:

Er barnet særdeles livlig under svangerskapet, blir det nok en gutt. Jenter er mer bedagelige.

Gutt(?) - har jo ikke noe å sammenligne med, men jeg mener h*n i magen er ganske aktiv det meste av tiden. Kjenner i allefall h*n veldig mye og ofte

Samleie:

Par som ofte har samleie, skal ha større sjanse for å få en gutt enn par som har samleie sjeldnere. Å elske oppreist eller i hundestillingen skal føre til unnfangelsen av en gutt, men da bør han få orgasme først, og hun bør ligge i ro en stund. Misjonærstillingen, gjerne med henne øverst skal øke sjansene for å bli gravide med en jente. Men da bør hun få orgasme først. Er månen halv eller mindre, og dere har samleie om natten, tyder det på en gutt. Ved samleie om ettermiddagen rundt fullmåne skal tyde på en jente.

Kan vi jo ikke si noe til, siden h*n i magen ikke er resultat av samleie

Kosthold:

Hev mor i seg kjøtt, potetgull og brus før unnfangelsen, blir det en gutt. Var hun sunnere, spiste mye fisk og grønnsaker, men kanskje koste seg med godteri i blant, venter dere en jente.

Gutt - levde veldig usundt (desverre). Men heldigvis har det blitt bedre nå da

Hvem foreslo barn?

Dersom det var vordende fars forslag å forsøke å bli gravide, skal det føre til unnfangelsen av en gutt. Var det vordende mors idé, er en jente på vei.

Gutt - det var mannen sin idé. Men jeg var ikke ukjent med tanken

Bekymringer:

Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente.

Gutt - var veldig bekymret i starten. Men er blitt ganske mye roligere nå.

Søsken:

Har dere barn fra før, kan dere se i barnets nakke om dere venter en gutt eller jente neste gang. Er det en rett linje, ventes en gutt. Formes håret i en spiss ned mot ryggen, blir det en jente.

Her har vi ikke noe å sammenligne med, nei

*poster innlegget og går tilbake for å telle rød og blå i et eget innlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentetegn: 9 (10?)

Guttetegn: 12 (13?)

Usikre tegn: 7

Kan jo ikke si at det var noen tydelig overvekt av noen av delene...

:klø: Hmmm... :wink:

Morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...