Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Hei!

Ville bare informere deg om at du har krav på å bli flyttet over til samme fastlege som mannen din! Jeg benyttet meg av den regelen da jeg byttet fastlege :wink: Og kom inn på listen til mannens lege, selv om den egentlig var full!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det hjelper ikke - mannen har samme duste-fastlege :evil:

Men takk for tipset da.

Skal virkelig følge med på fastlegeoversikten, og skal "hive meg over" den andre legen med en gang han får en plass eller to ledig....

Og i mellomtiden kikker jeg mot nabokommunen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It is now mandag 27.09.2004 at 16:04:18

Event: Termin

Scheduled For 13.01.2005 00:00

3 months 15 days 7 hours 55 minutes 42 seconds or

15 weekends or

108 days or

2 575 hours (1 717 waking hours) or

154 555 minutes or

9 273 341 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dagensrose:

Dum läkare. Riktigt dum läkare.

:klem:

Jag var aldrig till läkare under min graviditet - men jag hade ju inte en endaste krämpa. Min barnmorska/jordmor kunde beordra de nödvändiga blodproven - jag är också rh negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det blir legeskift i morgen.

Åh, som jeg gleder meg til å ringe legekontoret i morgen for å avbestille den timen han hadde satt opp til meg i neste uke.

Jeg ser ordentlig frem til det.

Men jeg lurer på hvordan det gjøres praktisk ved fastlegebytte. Med oversending av journalen, osv...

*legge ut en tråd og spørre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må vel kanskje du si til fastlegen din at du vil ha oversendt din nye fastlege selv.

Jeg har aldri byttet fastlege etter at ordningen kom i gang. Valgte meg en lege her i byen og jeg hadde kjempeflaks - for en gangs skyld - og valgte riktig. Han er en utrolig god lege og han har empati, ikke minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste:

Skal vi komme og daske han der legen din litt?

Det høres ut som om han trenger det, og en liten oppstrammer fra en 40-50 indignerte Kg`ere kunne kanskje gjøre nytten? :sjarmor:

Bytt hvis du kan! Det er over hodet ingen vits i å ha en lege du ikke kan stole på og forholde deg til.

Gamle, dumme mannebein!

5 mil er ikke all verden heller, når du får ro i sjelen i bytte...

Det bør være betryggende å gå til legen, ikke noe man skal grue seg til!

Du har stått på så mye for dette at du fortjener å slippe slikt tull i prosessen.

Masse, masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Jeg har byttet fastlege :hoppe:

Gledelig nok, så hadde den andre legen her ledig plass, så da fikk jeg komme meg inn dit.

Så da slipper jeg de 5 milene, samtidig som jeg slipper duste-legen :hoppe:

Susanna:

Skal finne linken til den CountDown-saken etterpå jeg. (en nedteller du laster ned på PC'en)

Må stelle meg til å dra på bassengtrening nå. Men etterpå...

(og minn meg på det om jeg ikke husker det) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Og i dag fant jeg en måte for at jeg skal klare å drikke mer melk!!!

Jeg er egentlgi ikke så veldig glad i melk - blir egentlig ganske kvalm etter et halvt glass. Men så tenkte jeg at jeg skulle prøve med O'boy i. Og jammen gikk det ikke bra da.

Så da skal jeg klare å få i meg "anbefalt melkemengde" også (dette har jeg slitt litt med)

Har jo spist en del yoghurt, men det blir jo ikke helt det samme.

Så med et yoghurt og et stort glass O'boy daglig, så får jeg i meg den melkemengden jeg trenger.

Så får det bare bli som det blir med det sukkeret som er i O'boy'en :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så provoserende å lese...hater slike leger!! Så utrolig ufølsomt!! Bra at du har fått byttet!! :Nikke:

Den oboy ideen skal jeg jamme stjele..for jeg er ikke noe glad i melk jeg heller..så får det bare våge seg med litt ekstra sukker!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tenkte også sånn; Bedre med litt mer sukker, enn for lite melk :Nikke:

Og jeg spiser ikke så mye sukker fra før av (tror jeg har spist 4-5 sjokolader (Troika) og 1/2 melkerull siden jeg ble gravid) :wink:

Og ikke drikker jeg særlig med brus, eller spiser andre godterier heller. Så ja - jeg tror jeg kan unne meg den O'boy'en.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chiquitavennen :klem2:

Så bra å høre at du har fått skiftet fastlege! :hoppe:

Ex-legen hørtes jo helt på tryne ut...minnet meg om en lege jeg havnet hos da min fastlege var borte :evil:

Skikkelig dust og nedlatende...jeg kom dit i min fortvilelse over kombinasjonen praksis/bekkenløsning (det gjorde jo så vondt!) og fikk slengt i trynet at bekkenløsning kom av overvektighet (jeg er ikke overvektig) og satt der og hånte andre passienter ved å herme etter stemmen deres etc...trodde mannen var gal jeg :o Han baksnakket til og med sin kone :roll:

Godt du kom deg bort fra dustelegen!

Misunner deg bassengtreninga, syns selv det var rådeilig da jeg gikk til behandling *drømme*

Godt å flyte rundt i vannet og ikke ha vondter både her og der :)

Jeg så forresten brudebildet av deg ja :wink:

Dere var kjempefine :bryllup:

Kos deg videre med magen din, håper at bekkenet holder til eksamenstider :tommelsmil:

Ta vare på deg selv, vennen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zafir! :klem2:

Nå er det bare minutter igjen før jeg får den nye fastlegen min (det gjelder jo fra den 1. i hver måned) :wink:

Så om en halvtimes tid kan jeg endelig si at jeg har ny fastlege.

Og jeg har fått avbestilt timen hos den andre legen - SVÆRT så deilig følelse det gav da :wink:

Bassengtreninga er kjempedeilig, ja. Mne det er leit at det bare er en time i uka.

Det blir jo så alt for lang tid mellom hver gang. I dag er det torsdag (basseng på tirsdager), og bekkenet krangler bare værre... Så jeg er ganske "fin" i et par dager etter bassenget, før det starter igjen.

Derfor hadde det passet perfekt med trening på fredager også, men det er vel ikke bra. Er vel lett for at en overbelaster da, vil jeg tro - siden en ikke kjenner stort til smertene da.

SÅ det er vel best at jeg holder meg på land frem til neste tirsdag :wink:

Jasså - så du også har sett bildet.

Hmm - så mange som vet hvordan jeg ser ut nå da (var noen inne på SM som gav meg beskjed om at de hadde "funnet" meg også) :wink:

Men for all del - bryllupsbildet er vi jo bare stolt av :Nikke:

Jeg har fått sendt ivei søknaden om spesiell tilrettelegging av eksamen til høyskolen nå. Så gjenstår det bare å se om jeg får det innvilget.

Søkte om en regulerbar stor (kontorstol - som jeg har krav på å få), samt å få bruke PC, slik at jeg slipper å sitte bøyd over en eksamensoppgave i flere timer. For det vil uten tvil gjøre at bekkenet før seg en "støkk". Men det gjenstår å se om jeg får invilget PC da. Jeg tror det egentlig ikke, men det skader jo ikke å prøve :roll:

I går og i dag har vi sett litt på priser på barnevogner. 6000,- for en Simo (eller var det Brio) duo-vogn. Og det er ikke så ille, synes jeg. (det beste er bra nok for barnet vårt)

Men vi vet jo ikke om vi vil ha simo-vogn da. Bare for å se ca priser.

Var innom Babyland i trondheim også, og der hadde de Troll-duo til 5000,-.

Men jeg lurer på hvilke ander steder i Trondheim de sleger vogner og barneutstyr. Vil ikke gå på det første og "det beste", liksom :roll:

Kunne tenke meg å se noen flere merker enn Basson, Troll, Simo og Brio - som er de merkene vi har kommet over til nå.

Seng har vi også funnet.

Fant en på IKEA i dag som jeg tipper vi kjøper. Mannen likte den veldig godt i allefall, så da blir det nok til at vi kjøper den :wink:

Og så har vi sett p åstellebord. Har ikek funnet noen vi liker, så det blir vel til at vi kjøper en "vanlig" kommode som mannen "fixer" kanter på. Men vi får se... Er jo lenge til januar enda....

Vel, får vel sette meg ned og skrive søknaden om engangsstønad jeg nå - skal vi finne penger til å kjøpe alt det her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sjekket inne på diskusjonsforumet til www.familjeliv.se og der ser det ut som om barnevognene i Sverige er dyrere enn hva de er her i Norge...

Så da blir det vel ikke noe vong-shopping når vi skal til Sverige på "bryllupsreise" neste uke :roll:

Men men - hva spiller det for noen rolle da...

Ut fra det jeg har sett nå, så er det Simo, Brio og Teutonia som er de vognmerkene som veldig mange anbefaler, og som de har hatt veldig lite problemer med. *har notert det*

Så da spørs det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk byttet fastlege Chiquita.

Jeg har en elendig lege jeg også, men har ikke fått meg til å bytte enda.

Vi kjøpte Simo kombivogn, synes de ser kjempefine ut.

Hvis du skal kjøpe kombivogn har jeg hørt at Simo er veldig bra, for de har litt større bag enn de fleste andre kombivogner. Siden du har termin i januar, er det kanskje greit med litt stor bag sånn at man får plass til evt. voksipose og baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Banandamen!

Jeg leste akkurat en liten artikkel i Dine penger om det å shoppe babyutstyr i Sverige (Happyland på Svinesund, visstnok den billigste babybutikken i dette området).

Inklusive valutafordelen vil man spare

1090,- på en Teutonia Mistral Sports, (i Norge 5499,-)

1917,- på en Tautonia Mistral, (5499,-)

865, på en Tautonia Y2K System, (4999,-)

282, på en softbag, (1199,-)

140,- på stelleveske, (599,-)

406,- på Britax Rømer BabySafe Plus bilsete, (1599,-)

806,- på CAM Asia stellekommode (1999,-)

I sammenligningen er de svenske prisene regnet om til norske først.

Da er de norske prisene er fra Babyshpop og Fru Lyng.

(Ikke det at du har spurt om noen liste, men jeg syntes selv det var en såpass oppklarende oversikt at jeg tenkte den kanskje var grei å ha for deg som vurderer å kjøpe vogn i Sverige.)

Håper du får en fin helg uten alt for mye vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ikke det at du har spurt om noen liste, men jeg syntes selv det var en såpass oppklarende oversikt at jeg tenkte den kanskje var grei å ha for deg som vurderer å kjøpe vogn i Sverige.)

Tusen takk, Elle Melle.

Det var en fin oversikt, egentlig!

Gav et annet bilde enn hva jeg fikk når jeg leste inne på den svenske diskusjonssiden.

Hmm....

Vel, vi har en barneutstyrsforretning ikke langt fra hotellet vi skal være på, så vi skal jo sjekke det ut uansett. Så får vi jo se da, om vi kommer hjem med vogn, eller ikke :wink:

Men takk takk for oversikten!

Sandra: Vi synes også Simo så veldig grei ut.

Men vi har vel bestemt oss for duo-vogn (men kvaliteten er sikkert det samme som for kombivognene) :wink:

Tar duo-vogn fordi vi da vil få en større og mer "robust" bag-del. Har noen planer om å ta :babysmokk: med på hytta rundt påsketider, og da er vi sikker på at vi får både babyen og voksiposen ned i den harde bag'en. (Må kjøre scooter et lite stykke, så da blir det godt og lunt i bag'en bak på hengeren) :wink:Her planlegges det meste :ler:

Men vi vet jo ikke enda da. For alt vi vet så ender vi opp med en helt annen vogn enn hva vi hadde tenkt :ler: (Typisk oss i allefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...