Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Takk for svar inne på prøver siden! Det er fint å få hjelp av noen som vet litt! Er helt grønn på området. Men det kan vel være at man blir litt "ekspert" på det når man får høre mere om det,og er mitt oppi en prosess!

Gleder meg til å følge med deg fremover,dette er spennende! :-D

Klem :klem: Lilletrollet

:vinke::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må jo bidra så godt en kan vet du, lilletrollet.

Og det kommer vel du også til å gjøre når dere har vært igjennom både "det ene og det andre" :wink:

Men en "ekspert" kan en jo aldri bli da, men så lenge en snakker ut fra egen erfaring (eller erfaringer som en kjenner andre har), så er det jo greit. Man må jo dele erfaringer og kunnskap, ellers så er det jo ikke så mye vits i en slik diskusjons-side... :wink:

Ha en fin natt da, lilletrollet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ringe jordmor, men får ikke svar....

*får prøve igjen senere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor er som synket i jorden...

Hun som har kontordag i dag.

Men det kan jo oppstå "ting" som hun må ivei på også da :Nikke: Og det er vel viktigere enn å vente på en telefon fra meg :wink:

Men jeg gir ikke opp - prøver igjen om 30 minutter også jeg :wink:

Nå må jeg egentlgi starte på middagen til sambo kommer hjem... *blæh*

Kan ikke si at det frister å stå med hotet over komfyren. Føler meg små-uggen i dag, og vil egentlig bare ligge ned...

Veeel - er vel bare å sette igang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil:

Jordmor har dratt hjem for dagen, og har nå ferie i 3 uker i tillegg, så der ble det ikke mye kontakt å oppnå, gitt.

Hun som har kontortid i enda en time til....

Jaja, ikke noe å gjøre noe med, desverre...

Altså - jordmor kommer tilbake når jeg er 14 fullgåtte uker og legen sa jeg burde ha en jordmortime i uke 16... :-?

Vel, det ordner seg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk det samme, Monja - og god helg til alle andre som stikker nesa si innom her også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren din har ikke en eller annen sekretær sittende til tørk da? "Vår" har det, så hun setter opp timer til oss når vi ringer. Veldig praktisk. Uansett ordner det seg sikkert med jordmortime ganske raskt etter at hun kommer fra ferie - om det ikke er eksepsjonelt mange fødende der du kommer fra da. "Vår" jordmor har kontortid mandag til onsdag og det tar som regel et par dager og så får du time - om du ikke ønsker noe annet selv da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det ikke som om hun har noen "sekretær" jeg, nei... Desverre.

Jordmor her har kontortid bare på torsdager, mens hun utfører kontroller en annen dag i uka.

Så det er ikke så lett å få tak i henne...

Men men - jeg får ringe igjen når hun er tilbake fra ferie. Og om det ikke akkurat blir kontroll i uke 16, så gjør det sikkert ikke så stor skade om det blir i uke 17 eller 18 heller, vil jeg tro...

Tror ikke at det er så veldig mange fødende her jeg bor, siden jeg bor på en veldig liten plass, hvor størsteparten av innbyggerene er godt over 50 (og jeg håper at det ikke er så mange av de som trenger jordmor) :ler:

Men - får bare vente og se.. Jeg tar det ganske rolig, egentlig. Faktisk en ting som jeg ikke stresser med (utrolig nok) :roll:

Nå er det senge-tid

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg ville bare stikke innom å ønske deg lykke til. Blir spennende å følge med i dagboka de.

God natt. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta
og god helg til alle andre som stikker nesa si innom her også

Takk for det, og god helg tilbake! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en VOND natt, hvor bekkenet har vært "slemt" og gitt meg flere våkne timer enn sovende, så skal jeg nå ivei for å kjøpe meg et bekkenbelte.

Så får vi se om det hjelper. Håper da virkelig det... Det eneste jeg ikke har så store smerter ved å gjøre nå i dag, det er å sitte... Å ligge er vondt (bortsett fra på magen, men det liker jeg ikke), å stå er vondt, å gå er vondt, osv...

*grrr*

Først - frokosttid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ordnar sig nog med jordmor-timme. Här har de telefontid på förmiddagarna, då turas de tre? som jobbar på kliniken om att ta telefon. Det fungerar faktiskt så bra att det går att ringa även när de inte har telefontid - ibland svarar de, annars kan man lämna ett meddelande, och de ringer faktiskt upp :o

Jag är fortfarande förvånad över att sånt fungerar... telefonsvarare används annars oftast till att bara tala om att man inte tar telefon.

ha en god helg och lycka till att bli av med det onda. Det är inget kul att ha ont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de telefon tid bare på torsdager, og jordmor er tilstede bare en annen dag.

Men jeg får prøve igjen på torsdag om 3 uker :wink:

Lette flere steder i dag etter bekkenbelte, men vi fant det ikke noen steder.

Etter å ha gått litt, så begynte det å "smelle" i hofta for hvert steg med venstre fot, og som i tillegg gav smertebølger gjennom hele bekkenet, hofta og korsryggen... ÅH, det var vondt.

Heldigvis så hadde jeg et par krykker liggende i bilen, så jeg brukte disse tilslutt, og det hjalp (på venstre-siden, men høyre blir jo bare vondere og vondere da) :-?

Vel, nå skal jeg bestille et bekkenbelte fra nett, så er jeg sikker på at jeg får det i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr vært hos frisøren i dag, og det var en "spennende" opplevelse.

For frisørsallongene er jo vanligvis fylt med mange rare lukter, noe jeg grudde meg til på forhånd.

Men da jeg kom dit gikk det helt fint - helt til hun tok voks i håret mitt *kvalm*

Kom meg ganske raskt ut derifra da, og det ble bedre når jeg fikk friskluft.

Og jeg var rask til å komme meg inn i dusjen da jeg kom hjem, ja :roll:

Ellers så smeller det i hofta i dag også - så den planlagte "shoppingturen" min ble veldig kort.

Kom meg en tur inn på Lindex hvor jeg kjøpte meg en hårbørste og en neglelakk, og så var det bare å dra hjem :-?

Men det kommer flere dager... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at du sliter med bekkenløsning allerede.

Håper det ikke blir alt for ille utover i svangerskapet.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zianta.

Det FÅR ikke bli værre - det har jeg bestemt (men det spørs om kroppen hører på meg denne gangen da...) :roll:

Så det er vel bare å skaffe seg et "treningsprogram", og prøve å holde det i sjakk om ikke noe annet...

(IVF/ICSI-gravide har større risiko for tidlig, hormon-påvirket bekkenløsning, pga alle hormonene osv i forbindelse med forsøket... Så det er vel bare å godta at situasjonen er sånn, og så gjøre det beste utav det)

Heldigvis er det ikke vondt å sitte... Hvordan hadde det blitt da - om jeg har blitt nødt til å kutte ned drastisk på KG-tiden min *grøss og gru*

Nei, så lenge jeg kan være på KG (og fungere sånn passe normalt ellers), så skal jeg ikke klage :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det viktigste er KG, så får alt det andr ekomme. Jeg anskaffet meg laptop jeg... Det funket bra de siste mnd med bekkenløsning. Synd du må slite med det allerede!! Det er VONDT det!!! Og det skal IKKE bli værre!!! :evil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, KG er viktig :Nikke:

Har tenkt tanken om laptop vi også, men vi vet ikke. Penge-prioriteringen står ikke helt i den retningen enda...

Men vi får se - det er jo en mulighet når vi må flytte litt på PC'ene vi har når knøttet kommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...