Gå til innhold

Klarer du å se forskjell på folk fra nabolandene våre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler du selv du klarer å skille en nordmann fra en svenske, finske og en russer? Jeg tror ikke jeg klarer det. Jeg innbiller meg at det er visse forskjeller i væremåte og klesstil(?), men ikke noe jeg klarer å se med det blotte øyet når det kommer til ansiktstrekk, farge eller kroppsbygning. Hvis nordmenn, svensker, finsker og russere sto på rekke ved siden av hverandre, hadde du klart å skille de fra hverandre? Hvilke trekk mener du i såfall kjennetegner hvert enkelt folkeslag?

Anonymkode: ddd7b...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg klarer ofte det. Men synes det ofte er litt vanskelig å forklare. Jeg bor i DK og ser at de er ofte mer kantete i ansiktet. Og gutta er kjekke!!! Dansker er også velkledde og stilige. Ser også de som er typisk svenske og finske, men vet ikke hvordan forklare det. Men typisk svenske er lys blonde. Russere ser du ofte kommer fra lenger øst og har ikke de samme pene ansiktstrekkene som nordiske. Hodeformen er annerledes, mer rundt enn avlangt. 

Anonymkode: dc60a...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg klarer ofte det. Men synes det ofte er litt vanskelig å forklare. Jeg bor i DK og ser at de er ofte mer kantete i ansiktet. Og gutta er kjekke!!! Dansker er også velkledde og stilige. Ser også de som er typisk svenske og finske, men vet ikke hvordan forklare det. Men typisk svenske er lys blonde. Russere ser du ofte kommer fra lenger øst og har ikke de samme pene ansiktstrekkene som nordiske. Hodeformen er annerledes, mer rundt enn avlangt. 

Anonymkode: dc60a...f1e

Det var liksom et fint og kurant innlegg heeeelt til du drar inn dette med pene ansiktstrekk... Hva er vitsen? 

Anonymkode: c2d80...046

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var liksom et fint og kurant innlegg heeeelt til du drar inn dette med pene ansiktstrekk... Hva er vitsen? 

Anonymkode: c2d80...046

Fordi jeg synes noen folkeslag/nasjonaliteter har penere ansiktstrekk enn andre. Verre er det ikke. 

Anonymkode: dc60a...f1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å definere ja...men det er forskjeller. Husker jeg studerte mennesker i Polen og fant ut at de hadde større neser og mindre haker enn nordmenn....likevel er polske kvinner rangert blant verdens vakreste. Russere er mer grove i trekkene og er ofte harry kledd..som mange østeuropeere er. Ser liten forskjell på nordmenn og svensker bortsett fra at svensker generelt er blondere.  Jeg har bodd i Irland og en jeg møtte  der fortalte at han hadde hatt norsk kjærest og hadde vært endel i Norge.  Han sa nordmenn og irer hadde forskjellige øyne men kunne ikke definere forskjellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se det er svensker pga haken. Dansker og tyskere er ganske like. 

Anonymkode: 5e974...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg greier som regel å se forksjell på en danske, svenske og russer ,
men nordmann og svenske og finne er litt vanskeligere.

Anonymkode: d5d3d...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Det er en del ansiktstrekk jeg synes er typisk svenske (særlig i kjevepartiet) og danske (oftere rundt nesen og kanskje øynene). Jeg forbinder egentlig ingen bestemte trekk med finner, men jeg kan likevel tenkte "typisk finsk" om et ansikt sett under ett. Kanskje det gjerne er noe med munnen og leppene. Russere har naturlig nok flere slaviske trekk, hvorav jeg for øvrig finner noen svært vakre. Hva som kjennetegner nordmenn, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser lett hvem som er svenske, men det har litt med væremåte og klesstil å gjøre også. Men svensker er generelt blondere, og ser på en måte litt mer dokke-aktige ut. 

Russere er også lette å se. Trill runde hoder, stor nese og liten hake. Gjerne markerte kinnbein også. 

Anonymkode: e39dc...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei. Vi har dansker i min familie, og det er ingen som ser mer dansk eller norsk ut enn andre. Har også en kompis som er halvt svensk, det visste jeg ikke da jeg møtte han. Faren hans som er svensk kunne jeg fint tatt for en nordmann også. Jeg skjønner at dansker og svensker er det når jeg hører de prate. Jeg kunne sagt at svensker er høye og blonde, og dansker er fregnete, men det er bare fordi de jeg kjenner som er/"er" fra de landa ser sånn ut. 

Anonymkode: eab02...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, helt ærlig, om noen skulle vist meg bilder av ulike skandinaviere og jeg skulle prøvd å se forskjell, så hadde jeg nok ikke hatt sjans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ofte se om noen er svenske. Det gjelder som regel kvinner. Det er noe med munnen, men klarer ikke sette fingern på hva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mann, så skiller/gjenkjenner jeg ofte etniske nordmenn og kvinner fra spesielt russiske og polske menn og kvinner, men selv folk fra Finland kan man ofte gjenkjenne lett. Etniske svensker er mer vrient, men ja, jeg har i flere tilfeller dømt/gått ut i fra at vedkommende var svensk og at det faktisk stemte. Dansker derimot er veldig vrient/umulig.

Dog må det sies - jeg er kun bereist innad i Europa, og det er ingen tvil om at norske kvinner i snitt er utrolig pene i forhold til gjennomsnittet i for eksempel Danmark/Tyskland/Frankrike/Italia/Spania/Øst-Europa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...