Gå til innhold

Hva stjernetegn er du?


EliseAngelica

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest FruPotter

Har aldri foretrukket et stjernetegn på andre mennesker. Jeg selv er jomfruen, og omtrent alt som står om tegnet stemmer med meg. Nesten litt skummelt egentlig - for det er som å lese om meg selv. Leste om samboers stjernetegn også... er som å lese om han. Lurer på hvorfor... Det stemmer med absolutt alle jeg kjenner - venner og familie. Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri foretrukket et stjernetegn på andre mennesker. Jeg selv er jomfruen, og omtrent alt som står om tegnet stemmer med meg. Nesten litt skummelt egentlig - for det er som å lese om meg selv. Leste om samboers stjernetegn også... er som å lese om han. Lurer på hvorfor... Det stemmer med absolutt alle jeg kjenner - venner og familie. Helt utrolig.

Det er fordi det er så generisk skrevet at alle stjernetegn passer på alle. Verre er det ikke.

Anonymkode: 9822c...cfc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg er født i Fiskene. :) 
Jeg vet ikke hvilket jeg foretrekker hos det motsatte kjønn fordi jeg ikke har lest så mye på de andre tegnene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vekten, samboeren er skorpion.

Vet ikke om det har noe å si, har aldri helt satt meg inn i det :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilderesultat for aries

Sorterer ikke mennesker etter stjernetegn. Det er deres personlighet og iboende styrke som bestemmer om jeg finner dem tiltrekkende, og da kan de like fint være krepser som vannmenn, skytter og løver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fiskene, de jeg har klikket mest med er de som er født i skorpionens tegn.

Anonymkode: bcd47...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyr løver og skorpioner. De er ubrukelige for meg.

Er selv jomfru.

Anonymkode: 05d3a...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tvilling, og det stemmer rimelig bra. Har aldri tenkt over stjernetegn på partner. Han jeg dater er vekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Skytten og kjæresten min er Jomfru. Han er egentlig ganske typisk Jomfru, bortsett fra mye mer sosial enn det de blir beskrevet som.

Synes horoskop og astrologi er gøy å lese på, men overhodet ikke noe jeg tar seriøst eller tar hensyn til når det gjelder andre folk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Det er fordi det er så generisk skrevet at alle stjernetegn passer på alle. Verre er det ikke.

Anonymkode: 9822c...cfc

Men jeg passer jo ikke noen andre tegn? Det som står om tvillingene eller vekten passer ikke min personlighet i det hele tatt. Så skjønner det ikke helt enda, hehe. Men men... hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg passer jo ikke noen andre tegn? Det som står om tvillingene eller vekten passer ikke min personlighet i det hele tatt. Så skjønner det ikke helt enda, hehe. Men men... hvem vet.

Det er fordi du vet at du leser om eget stjernetegn. Man tror ikke man påvirkes all verden av det, men det gjør vi alle. Alle preges av confirmation bias i større eller mindre grad. En enkeltperson kan selvsagt ha "flaks" og treffe, det er jo noe av poenget med at man undersøker mer enn en person når man studerer slikt, men det er gjort utallige studier av astrologi. Man har gjort to typer forsøk. Det ene er å gi nøyaktig samme horoskop til folk fra helt forskjellige stjernetegn, og da kjenner de seg i snitt nøyaktig like godt igjen i dem samme hvilket stjernetegn de tilhører. Det andre er å gi personer tolv horoskop uten å fortelle hvilket som er for deres stjernetegn, og da klarer de ikke å finne "sitt eget" oftere enn en av tolv ganger.

Det samme gjelder forøvrig for horoskop som skal være "mer presise" ved å ta hensyn til mer enn bare akkurat fødselsdato, det er ikke grader av dette. Men jeg mener ikke å være dritkjip gledesdreper. Man må gjerne lese horoskop likevel for moro skyld, og det hender jeg kaster et blikk på dem når jeg snubler over et VG jeg også. Det kan jo være morsomt. Poenget er bare at det er meget godt dokumentert og forstått både hvorfor man tror på astrologi og hvorfor det ikke egentlig er grunn til å tro på det :-)

Får vel svare på trådens tema også: Jeg er steinbukk. Jeg husker at vannmann og vær kommer etter steinbukk, men ellers vet jeg ikke når tegnene er. Så jeg googlet det, og jeg ser at den forrige kjæresten min tydeligvis var jomfru, og hun (jeg er mann) jeg var sammen med som var født samme dag som meg var ikke overraskende steinbukk hun også. Jeg har absolutt ingen stjernetegnspreferanser når det gjelder en mulig kjæreste, da det beviselig ikke betyr noe, og for å si det litt flåsete er det et større problem om dama bryr seg om stjernetegn enn hvilket hun er født i. Hun jeg nok passet/passer best med er tydeligvis skytte.

Anonymkode: 874dc...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er verst, at voksne tror på stjernetegn eller sier  "hva stjernetegn"...

Anonymkode: b89f1...f9a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fire søsken, alle født i samme stjernetegn. Alle fire har helt forskjellige personligheter, så vet egentlig ikke helt om jeg tror på dette med stjerntegn og personlighet.

Anonymkode: 99ca2...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er vannmann; passer stort sett til de fleste stjernetegnsmessig. Jeg har kun problemer med de som er vær eller løve... Alle som har "screwed me over" har vært vær eller løve, og det er litt er litt moro å tenke på...!:fnise:

Anonymkode: 3f9d6...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du vet at du leser om eget stjernetegn. Man tror ikke man påvirkes all verden av det, men det gjør vi alle. Alle preges av confirmation bias i større eller mindre grad. En enkeltperson kan selvsagt ha "flaks" og treffe, det er jo noe av poenget med at man undersøker mer enn en person når man studerer slikt, men det er gjort utallige studier av astrologi. Man har gjort to typer forsøk. Det ene er å gi nøyaktig samme horoskop til folk fra helt forskjellige stjernetegn, og da kjenner de seg i snitt nøyaktig like godt igjen i dem samme hvilket stjernetegn de tilhører. Det andre er å gi personer tolv horoskop uten å fortelle hvilket som er for deres stjernetegn, og da klarer de ikke å finne "sitt eget" oftere enn en av tolv ganger.

Det samme gjelder forøvrig for horoskop som skal være "mer presise" ved å ta hensyn til mer enn bare akkurat fødselsdato, det er ikke grader av dette. Men jeg mener ikke å være dritkjip gledesdreper. Man må gjerne lese horoskop likevel for moro skyld, og det hender jeg kaster et blikk på dem når jeg snubler over et VG jeg også. Det kan jo være morsomt. Poenget er bare at det er meget godt dokumentert og forstått både hvorfor man tror på astrologi og hvorfor det ikke egentlig er grunn til å tro på det :-)

Får vel svare på trådens tema også: Jeg er steinbukk. Jeg husker at vannmann og vær kommer etter steinbukk, men ellers vet jeg ikke når tegnene er. Så jeg googlet det, og jeg ser at den forrige kjæresten min tydeligvis var jomfru, og hun (jeg er mann) jeg var sammen med som var født samme dag som meg var ikke overraskende steinbukk hun også. Jeg har absolutt ingen stjernetegnspreferanser når det gjelder en mulig kjæreste, da det beviselig ikke betyr noe, og for å si det litt flåsete er det et større problem om dama bryr seg om stjernetegn enn hvilket hun er født i. Hun jeg nok passet/passer best med er tydeligvis skytte.

Anonymkode: 874dc...3f0

Det studiet du prater om her gjelder horoskop i den forstand at det beskriver hva som skal skje den kommende uken, eller hva som har skjedd, o.l. Det gjelder ikke generelle beskrivelser av diverse stjernetegn!!

Selv tror jeg stjernetegn beskriver mye om en person, men jeg tror ikke noe på "Ukens horoskop" osv.

Jeg er steinbukk og kjæresten min er skorpion.

Anonymkode: a5e35...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...