Gå til innhold

En sommerfugls tanker


Sommerfugl83

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Dagboka mi :klem: på tide å blåse liv i deg igjen!

:klem: til iingvild (skal stikke innom boka di etterpå)

Nå har jeg lest gjennom nesten hele boka mi og det er så mye moro lesing. Ting jeg helt hadde glemt kommer frem igjen :) Jeg er en del på et annet forum i forbindelse med en hobby og har nedprioritert KG, men nå vil jeg være her igjen ;) Også får tiden vise hvor flink jeg er til å oppdatere...

Idag har vært en litt slapp dag. R har hatt fri fra jobb og ingen forelesninger på meg og vi skulle egentlig være skikkelig effektive, men akk nei :ler:

For å oppdatere litt når det gjelder meg og R er han fortsatt leieboer hos meg, men vi deler seng :sjarmor: Og da også selvfølgelig resten av leiligheten... Vi har vært kjærester nå i omtrent et halvt år og vi har det supert! Selvfølgelig var det litt rart å ha bodd sammen før vi ble kjærester, men det ville blitt enda rarere om han skulle flytte ut igjen når vi da ble det ;)

Studiene går litt sånn opp og ned. Nå har jeg matte og det er IKKE min sterke side for å si det mildt. Funksjoner og derivasjon er veldig mye mindre gøy enn "lese-fag". Men jeg skal få litt hjelp av stefaren min og moren til R så forhåpentligvis er jeg klar til eksamen i mai.

Jobb har jeg ikke om dagen, men planer om å søke på noen ihvertfall. Det er litt tungt med lånet og husleia nå når det bare kommer inn penger fra lånekassen. Skal søke sommerjobb på gamlejobben igjen, men har jobbet der av og på siden 2003 og er egentlig klar for noe helt nytt. Vi får se hva som skjer. Jeg orker ikke stresse med det så veldig enda, skolen er førsteprioritert.

Men da var det på tide å kikke litt inn til gamle kjente og oppdatere litt. Jeg har jo sneket en god del i kulissene her da selv om jeg ikke har skrevet så mye, så litt har jeg jo fått med meg :sjenert:

:klem: til den som vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å se deg her igjen! :)

Det høres jo ut som du har det topp i leiligheten da med R. Så fint at det ordnet seg der, jeg husker jo at du hadde kjærlighetssorg en periode, det er rart å se hvordan tid kan ordne alt :) .

Matte syntes jeg var kjempegøy, men det er vel litt sånn at enten skjønner man det eller så er det helt pyton. Med god hjelp så kommer du deg nok igjennom!! :tommel:

:klem: Nå må du holde det du sier og være her litt framover da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koselig at du stikker innom en tur, og kanskje fler! :)

Så spennende med samober også! ;)

Håper det går bra med matta, om du står fast, send meg en mail, jeg har noen vekttall der! ;)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag er en deilig dag! Idag har sambo, B, K, P og jeg vært i Korketrekkeren og akt kjelke. Det var første gang for oss alle og vi var ganske spente, men det ble litt nedtur gitt... Vi dro opp i ettiden og måtte stå i kø i over en time for å leie kjelke :forvirret: Deretter fikk vi kjørt 2 turer også ble bakken stengt av politiet fordi det var skjedd en ulykke. Føret var ikke særlig bra, is og nysnø i hauger. Kan godt skjønne at det skjer ulykker der. Tror jeg får holde meg til snowboard gitt ;)

På lørdag var vi hos foreldrene til sambo på middag. Dessuten fikk jeg masse hjelp av moren til R i matte. Hun har sagt at hun kan hjelpe meg litt fler ganger så det er bare helt supert! Det første som gjelder nå er å få bestått på en semesteroppgave og deretter eksamen. Som valgfritt fag har jeg valgt et enkelt et med bare en 10siders-oppgave som eksamen.

På lørdag var vi innom Maxbo og hentet noen brosjyrer til skyvedørsgarderoben. Jeg har kjøpt "innmaten" på ikea, men mangler dørene :ler: Pus pleier å sove i den ene skuffen, så der har vi bare lagt klær vi egentlig kunne kastet. De er helt fulle av hår! Vi prøvde å legge et håndkle og teppe der, men da la han seg bare i en annen skuff ;)

Men nå er det på tiden å krype bort i sofan til sambo og le litt av "birkebeinerne" som jeg regner med ikke kan stå på ski i det hele tatt :legrine: Moro!

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff og huff... Nå er det kaos her hjemme. Klesvask til tørk, skolearbeid og bøker over alt og hele middagsbordet fullt av min hobby som krever plass og garanterer rot :ler:

Idag har jeg hatt morsomme econ igjen :Gjesp: Jeg fatter fortsatt ikke at dette kan bli satt opp på vårt kurs uten at det krever noen mattekunnskaper i det hele tatt... Hadde jeg visst dette hadde jeg tatt noe mer matte på videregående før jeg begynte på kurset. Foreleseren henviser hele tiden til at "dette lærte dere da og da", men nei! Jeg har jo aldri lært det før :sur: Tilsvarende er jo lærebøkene lagt opp på samme måte. Ingen intro av hva noen ting er, bare videreføringer... Uff ja ja, jeg får bare ta det opp igjen om jeg stryker.

Mamma er aktiv i dyrebeskyttelsen og nå har hun funnet en katt til meg og som lekekompis til pusen til sambo. Jeg har litt lyst på den, men vet ikke helt om jeg orker enda en pus. Hva gjør jeg hvis de ikke kommer overens :vetikke: Jeg har jo veldig lyst på MIN egen pus. Pusen til sambo er veeeldig hans pus og jeg er bare en reserve når sambo ikke er hjemme. Må tenke litt mer på det...

Jeg liker nedtellinger og jeg begynner nå å telle ned til eksamen :forvirret: Da kommer ingenting snikende innpå meg ihvertfall ;)

Men nå får jeg gå tilbake til hobbyen min, kikke på Dansefeber og Frustrerte Fruer etterhvert ;)

:klø: 91 dager til eksamen :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Paster det jeg skrev om postcrossing hos meg her inne jeg, tilfelle du glemmer å kjikke innom! ;)

--------------------------------------------------

Koselig med besøk Sommerfugl!

Fikk et kort i dag også, fra en som bor i Nederland. Mitt første kort derfra!

Jeg er registret på denne siden: http://www.postcrossing.com/

Når man er registrert har man mulighet for å få adresser til 5 personer som tidligere har sendt kort, og derfor er det deres tur til å få kort. Disse kan komme fra hvor som helt, bare ikke Norge. Kortene merkes med NO- og et nummer. Dette skrives inn av den som mottar kortet for å vise at akkurat ditt kort er kommet fram. Hver enkelt person har gjerne spesifisert på sin profil hva slags kort de ønsker/samler på. De fleste synes det er greit med vanlige kort som viser hvordan byen man bor i ser ut. Porto for europa er 8.50kr og resten av verden 10.50kr. Pluss A merke. De vanlige små kortene på posten og i bokhandlere pleier å koste mellom 6 og 7kr.

Når dine kort er kommet fram får du en mail om det. Det er da ikke lenge til noen får adressen din, og skal sende kort til deg.

Det lønner seg å ha mulighet til å skrive kortene rimelig raskt etter at man har fått adressen, ialle fall en dag. Den som skal få det vet at det kommer noe snart, og det er greit å slippe å vente for lenge.

Dette ble ikke så kort, men om du har lyst å prøve er det bare å prøve. Jeg sendte mitt første kort i juli og så sendte jeg ikke noe før nå i januar. Men nå er jeg helt bitt av basillen.

-----------------------------------------------

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god info iingvild :klem: Det høres veldig moro ut og lurer på om jeg ikke må prøve det altså. Liker så godt å få noe i postkassa ;)

Idag har jeg bare vær hjemme. Var hos optiker først på dagen, en tur på Deichmanske for å hente noen bøker og hadde et ærend i forbindelse med studentforeningen etterpå så orket ikke dra på skolen å lese. Hjemmelesingen min blir ikke så effektiv som skolelesingen, jeg blir så lett distrahert og begynner å gjøre andre ting her hjemme. Så idag har jeg vasket klær og tatt oppvasken, men det må jo gjøres det og ;) Og nå sitter jeg da her inne...

På lørdagen var sambo og jeg i bursdags(fest) hos ei venninne av han. Det var ok. Foreldrene hans var der og da synes jeg det ble så rart å drikke og danse osv så jeg klarte ikke slå meg helt løs før etter de hadde dratt :sjenert: Men vi dro hjem ganske tidlig da og det var likegreit så døgnrytmen ikke blir helt ødelagt iløpet av helgen.

På søndagen var jeg hos mamma & co en tur. Det var koselig. Mamma har kjøpt en ny hest og det var første gang jeg så den. Han var skikkelig søt og kosete og veldig pen :hjerter_rundt: Gleder meg til å ri noen turer på han til sommeren :tommel:

Sambo og jeg har veldig lyst til å ta en ukeslang ridetur i Hemsedal til sommeren. jeg har vært med på sånne turer to ganger før og synes det er knallgøy. Men vi har ikke så lyst til å dra alene... Vi hadde avtalt å dra med et vennepar, men så klarte de å gjøre det slutt! :overrasket: Tenker de ikke på ferien min :sjokkert: Vel nå er de på dealern igjen så vi får se hva som skjer. Disse feriene er veldig populære og blir fort bortbestillt. Jeg håper ihvertfall det blir tur ;)

Men nå må jeg :husarbeid:

:klø: 85 dager til eksamen :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dagene flyr avgårde! Men det er så utrolig deilig at det går mot vår :hoppe: Jeg elsker å våkne når det er lyst om morgenen. Det blir så mye lettere å stå opp ;)

Idag fikk jeg jobb :) Og igjen ble jeg ringt opp og spurt om en :ler: Jeg har enda ikke søkt en enseste jobb i livet mitt. Hadde tenkt til å søke nå ila påsken på sommerjobb, men så blir jeg oppringt og tilbudt en istedenfor. Det er en knallbra jobb og. Jeg kan jobbe omtrent når det passer meg og jeg tjener godt iforhold til at det er en deltidsjobb og ;) Gleder meg til å begynne igjen, har jo vært til og fra der siden 2003.

Skolen går dritt om dagen. ECON blir ikke noe lettere dessverre. På fredag får vi utlevert en semesteroppgave som vi kan kose oss med i påsken. Jippi :forvirret:

I forrige uke var mormor, mamma og jeg i teateret og på restaurant. Vi så "Koht på scenen" og jeg synes det var knall. Liker den dama. Sjelden at noen spøker så mye med seg selv, istedenfor å drive og snakke dritt om andre. Slik mange andre komikere gjør... Vi hadde det ihvertfall veldig koselig ;)

I morgen kommer pappa en tur. Han skulle egentlig komme idag, men kommer forhåpentligvis imorgen istedenfor. Jeg håper virkelig fordi han skal spandere sushi. :sikle: Nam nam nam. Gleder meg! Er ikke så ofte jeg kan unne meg det nå som student dessverre...

Idag kjøpte jeg skyvedører til garderoben min. Har egentlig planlagt å gjøre det leeenge, men det har blitt utsatt og utsatt. Men nå fikk jeg fingern ut og gjorde det. Kjøpte "Elegant" med sotede speil fra Elfa. Ikke de dyreste, men jeg tror jeg blir fornøyd ihvertfall.

Men nå er det på tide å bysselalle snart. Ha en fin uke til de som måtte stikke innom ;)

:klø: 69 dager til eksamen :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest om sushi i to tråder her inne, og har skikkelig lyst på!! Håper faren din kom da, så du fikk spist sushi! Det er jo så digg. Må ta med noen en dag og spise noen biter, kjenner jeg.

Ja, eksamen nærmer seg med stormskritt for deg, men du har jo gooood tid enda da ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:  til iingvild og pusla

Idag har jeg hatt en bra dag selv om den ikke startet så bra... Men det er glemt nå gitt ;)

Aller først var jeg innom en tur på jobben og hilste på folket, noe som var hyggelig. Deretter var jeg hos frisøren og klippet meg og jeg ble sååå fornøyd! Det ble akkurat slik jeg ville ha det. Sambo ble også veldig fornøyd. Etter frisørbesøket satt jeg i solen og koste meg med sudoku. Da sambo kom hjem fra jobb dro vi på kinarestaurant og spiste scampi, kamskjell og hummer. :sikle: Og på vei hjem gikk vi innom Lampemagasinet og jeg fikk kjøpt to lamper til halv pris! Skulle egentlig kjøpe noen billigere på ikea, men trengte ikke det når det var salg på Lampemagasinet ;)

Åhh for en deilig dag!

Denne uken skal vi ha kollokvie hver eneste dag. Vi har fått utlevert semesteroppgave som vi må få godkjent før vi kan gå opp til eksamen. Gleder meg ikke spesielt mye :forvirret: Jeg er den med svakest mattekunnskaper i gruppa og det er noe jeg hater. Jeg pleier liksom å være en av de som står på mest og får til det meste, men her sliter jeg altså. Men, men det får gå som det går. Håper bare jeg skjønner litt.

På torsdag skal jeg møte ei tidligere veldig god venninne som jeg ikke har sett på to år. Lurer veldig på hvordan det blir. Må finne noen gode samtaleemner slik at det ikke blir så mye pinlig stillhet. Men det blir moro å se henne igjen ihvertfall.

Men nå er det natta her, stod nemilg opp kvart på fem i dag morges.

:klø: 64 dager til eksamen :klø:

Endret av Sommerfugl83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Phu... dagene flyr avgårde! Påsken sa bare *phoff* også var den over! Hvor blir dagene egentlig av...

Igår hadde jeg eid leiligheten i akkurat 1år! Måtte feire litt ja ;) Trives utrolig godt her og håper på å bo her i enda en god del år fremover. Selv om sambo gjerne skulle ha kjøpt en enebolig imorgen. Det har alltid vært min store drøm også, men det har vi absolutt ikke råd til nå.

Påsken var rolig og god. Deilig med litt skolefri og familietid ;)

Idag har jeg bakt 53 rundstykker. Nam nam... må nesten ha rundstykker i frysern hele tiden. Glutenfrie bakevarer holder seg så utrolig dårlig og derfor må jeg ta opp rundstykker fra fryseren hver dag og steke i ovnen. Litt slit å bake hele tiden, men må man så må man. Det som er kjipt er at frysern er så liten og jeg får ikke plass til så mange rundstykker av gangen. Men jeg har kommet frem til en knallgod oppskrift etterhvert ihvertfall. *stolt*

Idag fikk jeg vite at en god venninne av meg er 8 uker gravid. Blir litt ekstra babysyk nå ja... :sjenert: Også skal jeg jo se magen hennes vokse hver dag og det blir vel ikke noe bedre av det heller. Hun har vært gravid en gang før, men mistet så jeg håper alt går bra denne gangen.

På torsdag drar sambo og jeg til Gøteborg en tur. Gleder meg! Vi var der for omtrent et år siden sammen før vi ble kjærester ifjor så dette blir litt dejavu :ler2:

Men nå var det natta her gitt ;)

:klem: til de som vil ha

:klaske: 49 dager til eksamen :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Så kjekt å se deg igjen sommerfugl!!

Jeg har også vært litt mindre på kg i det siste, men nå er jeg tilbake!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

:klem: til iingvild og Bertine

Det er så utrolig koselig at du har blitt gravid Bertine :klem:

En av mine beste venninner er tre mnd på vei nå og jeg gleder meg til å se magen hennes vokse :rødme: Skal møte henne på cafe imorgen før forelesning og gleder meg til å høre om legebesøket hennes idag.

Tiden flyr og eksamen nærmer seg med stormskritt. Merkelig nok har jeg ingen nerver enda, muligens fordi jeg har forsont meg med at jeg kommer til å stryke på denne hersens matten :sur:

På fredag kommer broren min inn til byen med bil og henger som vi får låne fra mamma og stefar. Endelig skal skyvedørsgarderoben bli ferdig. I tillegg har han med seg et vitrineskap som jeg har overtatt av pappa. Ikke så veldig moderne kanskje, men jeg synes de er pene og se på og i tillegg praktiske så da gir jeg f i hva andre mener :ler: Mamma og stefaren min hjelp oss med å henge opp lysekrone her i påsken så nå begynner virkelig leiligheten å bli ferdig. Det eneste som gjenstår er badet, men det får jeg ta til høsten når jeg har tjent litt penger i sommer.

Men nå er det tid for sengen her gitt, natta folkens!

:tristbla: 34 dager til eksamen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stryke eksamen i hodet før du i det hele tatt har forsøkt nå da, snuppa! Jeg velger nå å tro på deg jeg, da :)

Ja det er morro når det begynner å gå seg til i nytt hjem, det vet jo jeg alt om :) Lysekrone drømmer jeg også om, men det må vente til høsten. Vi har investeringsstopp ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Hei, titter innom her til deg jeg med denne :vinke:

Det gjør du lurt i  :)

Syns det var rart at det ikke sto noe om Det Åpne Teater på Grønnland!

Det ligger i Tøyenbekken 34, 0188 OSLO

22052800  ;)

ja, i tilfelle du ikke ser den på tråden din på film... og i tilfelle den blir slettet der pga tlf.nr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...