diddi Skrevet 10. oktober 2004 #61 Skrevet 10. oktober 2004 Som gjest skrev litt ovenfor her så er det jo ingen her som er helt imot å bruke smokk. Det er både positive og negative sider med det meste. Og til Septembermamma; jeg hadde nok gitt det et forsøk og sett om det hjalp.
Cilla Skrevet 10. oktober 2004 #62 Skrevet 10. oktober 2004 På min datter var jeg veldig opptatt av å ikke begynne med smokk før sugingen var vel etablert, på min neste skal smokken med i sykehusbagen, blir det problemer med sugingen får heller smokken vike et par dager, ellers skal den inn ganske så kjapt. Venter man for lenge med å presentere smokken tror jeg det er mange som sliter med at ungen ikke vil ha smokk, for de er jo vant til noe som er mye bedre. Frem til nå har datteren min brukt smokk nesten hele døgnet, men nå (hun er snart 8 mnd) bruker hun den stort sett bare når hun skal sove og hvos hun er litt trøtt og lei.
Gjest Septembermamma Skrevet 12. oktober 2004 #63 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg prøvde å putte smokken i munnen på min lille natteravn for et par dager siden,- men han spytta den ut! Så det å følge rådene om å vente noen uker med å presentere smokken var visst ikke så lurt! Så han henger fortsatt i puppen halve natten...ZZzzzzzz Gjesp!
Polly Ester Skrevet 12. oktober 2004 #64 Skrevet 12. oktober 2004 Prøv igjen - uten å tvinge. Bare fortsett å presentere smokken for han. Min eldste ville ikke ha smokk eller flaske. Jeg hadde 10 mnd med en som hang i puppen hele dagen og jaggu om natta og... Jeg slet litt med smokk, men han ville ikke ha... han bare brakk seg. Så - i ettertid får jeg vite av min mor (jeg bodde hjemme det første året) at gutten tok både smokk og flaske han.. bare at hun ikke ville si det til meg, for hun ville at jeg skulle amme... Kanskje en ide at barnet har sengen ved fars side av sengen, og at det er far som gir smokken hver gang - slik at babyen ikke kjenner lukta av puppen din...
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #65 Skrevet 12. oktober 2004 Prøv igjen - uten å tvinge. Bare fortsett å presentere smokken for han. Min eldste ville ikke ha smokk eller flaske. Jeg hadde 10 mnd med en som hang i puppen hele dagen og jaggu om natta og... Jeg slet litt med smokk, men han ville ikke ha... han bare brakk seg. Så - i ettertid får jeg vite av min mor (jeg bodde hjemme det første året) at gutten tok både smokk og flaske han.. bare at hun ikke ville si det til meg, for hun ville at jeg skulle amme... Kanskje en ide at barnet har sengen ved fars side av sengen, og at det er far som gir smokken hver gang - slik at babyen ikke kjenner lukta av puppen din... Et tips til...Noen barn syns "nyfødt-smokken" er for liten. Vi prøvde størrelsen over, og han smattet som bare det..
Polly Ester Skrevet 12. oktober 2004 #66 Skrevet 12. oktober 2004 Ja, det stemmer, det hadde jeg glemt. Venninnen min prøvde det på sønnen sin, men han ville heller ikke ha nyfødtsmokken, han fikk aldri tak i den.
Anglofil Skrevet 14. oktober 2004 #67 Skrevet 14. oktober 2004 Hei hei! Selv har jeg ikke barn, men jeg skjønner ærligtalt ikke problemet med barn som bruker smokk. Selv brukte jeg smokk til jeg var over 3 år, mamma og pappa ville at jeg skulle kaste den selv, og det gjorde jeg! Jeg hadde et godt utviklet språk og snakket faktisk veldig tidlig, så smokk har ingenting med språkproblemer å gjøre! Legger til at jeg hadde også et veldig fint og rent språk i følge både familien og tideligere barnehagetanter osv. som jeg har snakket med. Man må tenke på barnet som et individ her, som utvikler seg forskjellig, ikke at "barn er barn". Mvh Yvonne
Polly Ester Skrevet 14. oktober 2004 #68 Skrevet 14. oktober 2004 Hei hei! Selv har jeg ikke barn, men jeg skjønner ærligtalt ikke problemet med barn som bruker smokk. Selv brukte jeg smokk til jeg var over 3 år, mamma og pappa ville at jeg skulle kaste den selv, og det gjorde jeg! Jeg hadde et godt utviklet språk og snakket faktisk veldig tidlig, så smokk har ingenting med språkproblemer å gjøre! Legger til at jeg hadde også et veldig fint og rent språk i følge både familien og tideligere barnehagetanter osv. som jeg har snakket med. Man må tenke på barnet som et individ her, som utvikler seg forskjellig, ikke at "barn er barn". Mvh Yvonne Brukte du smokken hele tiden? Når du var i barnehagen og lekte? Når du var med i butikken? I selskaper? Eller brukte du smokken når du var litt trøtt og lei, når du skulle kose deg til barne-TV feks., når du skulle sove eller kjøre tur osv? Sønnen min brukte også smokk til han var nesten 4, han hadde heller ikke problemer med språket. Men - han brukte den kun når han skulle sove om natten etter at han var ett år... Det er ikke noe galt i å bruke smokk, syns jeg. Men, jeg syns det er galt når store - 3-4-5-6 år bruker smokk hele tiden.
Polly Ester Skrevet 14. oktober 2004 #69 Skrevet 14. oktober 2004 Hei hei! Selv har jeg ikke barn, men jeg skjønner ærligtalt ikke problemet med barn som bruker smokk. Selv brukte jeg smokk til jeg var over 3 år, mamma og pappa ville at jeg skulle kaste den selv, og det gjorde jeg! Jeg hadde et godt utviklet språk og snakket faktisk veldig tidlig, så smokk har ingenting med språkproblemer å gjøre! Legger til at jeg hadde også et veldig fint og rent språk i følge både familien og tideligere barnehagetanter osv. som jeg har snakket med. Man må tenke på barnet som et individ her, som utvikler seg forskjellig, ikke at "barn er barn". Mvh Yvonne Brukte du smokken hele tiden? Når du var i barnehagen og lekte? Når du var med i butikken? I selskaper? Eller brukte du smokken når du var litt trøtt og lei, når du skulle kose deg til barne-TV feks., når du skulle sove eller kjøre tur osv? Sønnen min brukte også smokk til han var nesten 4, han hadde heller ikke problemer med språket. Men - han brukte den kun når han skulle sove om natten etter at han var ett år... Det er ikke noe galt i å bruke smokk, syns jeg. Men, jeg syns det er galt når store - 3-4-5-6 år bruker smokk hele tiden.
Anglofil Skrevet 14. oktober 2004 #70 Skrevet 14. oktober 2004 Hei hei! Jeg brukte den nå og da, mindre og mindre ettersom jeg ble eldre, mest til kosing osv. Brukte den ikke i parken da jeg var rundt 3 år, når jeg var noe mindre brukte jeg den som oftest hele tiden. Det var veldig varierende, men jeg var nødt til å ha et dusin smukker rundt i senga, siden jeg tydeligvis hadde et stort sugebehov Mvh Yvonne
Cilla Skrevet 14. oktober 2004 #71 Skrevet 14. oktober 2004 Vil ikke babyen ta en type smokk, prøv en annen, eks mange barn tar NUK smokkene som er annerledes enn avent og MAM. de er mer formet som brystvorten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå