Gå til innhold

Ingen her som trives som single?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gi deg nå da! En kvinne kan være et helt individ i seg selv. Menn har vanskeligere med det. Menn er, etter min oppfatning, mer avhengige av kvinner for å føle seg hele. Hun føler seg hel i seg selv. Hun føler seg ikke avhengig av et annet individ for å være hel. Noe fler kvinner burde lære seg, for øvrig. Heller enn å bli avhengige og needy når det gjelder menn.

Anonymkode: 46758...64d

Du snur det. Kvinner har alltid vært mer avhengige av menn. Menn jobber og klarer seg selv. Kvinner trenger en forsørger. 

Anonymkode: 5c5dc...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Munker og nonner er blandt de sunneste menneskene på jorda som pleier å leve til de er godt over 100 år og har en dyp balanse og tilfredshet med eksistensen av seg selv og beregner ikke selvverdet eller lykken sin på seksuell omgang med andre mennesker.

Anonymkode: f7ae3...9fc

Prøver du å være morsom?

• Liker 2
Skrevet

Du snur det. Kvinner har alltid vært mer avhengige av menn. Menn jobber og klarer seg selv. Kvinner trenger en forsørger. 

Du mener "trengte".

Anonymkode: 90c06...ffb

• Liker 5
Skrevet

Jeg trenger egentlig en forsørger, men er stygg, sær og misliker folk generelt. Derfor trives jeg godt som singel også..

Skrevet

Stortrives som singel og vil bare forandre på statusen hvis det dukker opp noe bedre.

Skrevet

Jeg elsker tilværelsen som singel, men det er nok fordi jeg ikke har noen mann i kikkerten. Jeg leter altså aldri aktivt etter menn, men dukker de opp så har jeg ikke noe problem med å kunne gå inn i et forhold.

At det går an å date'e og lete etter en partner har jeg aldri forstått. Hvorfor ikke bare vente til de dukker opp av seg selv?

Anonymkode: cee3a...ee5

For de fleste av oss dukker de ikke opp av seg selv. For menn gjør de så godt som aldri det. Hvis folk skulle tatt ditt råd hadde mange av dem vært single livet ut.

Anonymkode: fedae...f56

Skrevet

Her er visst en som ikke følger med i tiden.

Anonymkode: 994f4...dbb

• Liker 4
Skrevet

At det går an å søke aktivt på jobber har jeg aldri forstått. Hvorfor ikke bare vente til jobben dukker opp av seg selv?

Det var en dårlig sammenligning. Jobb må man ha for å klare seg. Viss man ikke klarer seg uten kjæreste, så har man et alvorlig problem.

• Liker 2
Skrevet

Trives godt som singel og barnefri og har ikke behov for å fylle huset med hverken mann eller barn... eller dyr for den saks skyld. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva mener du?

Er fra fabelen om reven som ikke klarte å få tak i druene og derfor sa at han ikke ville ha dem siden de sikkert var sure.  Det kan være reven bare sa det for å overbevise seg selv og andre, men det er også noe som heter adaptive preferanser som er at man tilpasser preferansene etter hva man kan få. 

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

Er fra fabelen om reven som ikke klarte å få tak i druene og derfor sa at han ikke ville ha dem siden de sikkert var sure.  Det kan være reven bare sa det for å overbevise andre, men det er også noe som heter adaptive preferanser som er at man tilpasser preferansene etter hva man kan få. 

Jeg kjenner til fabelen. Og det var rognebær - ikke druer. 

Var hva du mente med det i denne tråden jeg lurte på.

• Liker 3
Skrevet

Det var en dårlig sammenligning. Jobb må man ha for å klare seg. Viss man ikke klarer seg uten kjæreste, så har man et alvorlig problem.

Nei, det var en perfekt sammenligning. Hvis du vil ha en jobb så bør du gå aktivt inn for å skaffe deg jobb. Og hvis du vil ha kjæreste så bør du gå aktivt inn for å skaffe deg kjæreste. 

Hva som er viktigst av jobb og kjæreste er irrelevant. Poenget er at dersom du ønsker deg noe bestemt i livet ditt så bør du gjøre noe aktivt for å oppnå det - ikke bare satse på at det daler ned i fanget ditt. 

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg kjenner til fabelen. Og det var rognebær - ikke druer. 

Var hva du mente med det i denne tråden jeg lurte på.

Nei, det er druer. De ble til rognebær i en primitiv norsk oversettelse fordi man antok nordmenn ikke visste hva druer var. :P

Skrevet

Nei, det er druer. De ble til rognebær i en primitiv norsk oversettelse fordi man antok nordmenn ikke visste hva druer var. :P

Ok, det visste jeg ikke. Da har jeg nok ikke lest originalversjonen. :)

Skrevet

Nei, det var en perfekt sammenligning. Hvis du vil ha en jobb så bør du gå aktivt inn for å skaffe deg jobb. Og hvis du vil ha kjæreste så bør du gå aktivt inn for å skaffe deg kjæreste. 

Hva som er viktigst av jobb og kjæreste er irrelevant. Poenget er at dersom du ønsker deg noe bestemt i livet ditt så bør du gjøre noe aktivt for å oppnå det - ikke bare satse på at det daler ned i fanget ditt. 

Åja, slik ja :)

De som leter aktivt ender ofte opp med å ta det første og beste de får. Det er i hvert fall min erfaring, selv om det helt sikkert ikke er tilfelle hos alle.

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker livet som singel. Har vært det farlig lenge nå. Synes det er vanskelig å finne en "helge-kjæreste". En som kan ha sitt eget liv samtidig som at vi er sammen, og som ikke er innpåsliten. Mange er sykelig sjalu og det orker jeg ikke. Alle gåtene, gjetting og spill orker jeg ikke. Vil finne en som sier ting rett ut, uten å må gå rundt grøten. 
Vet du om noen som passer til beskrivelsen, send han hit takk. 

Gjerne. Trodde det var damer som var sånn. 

Skrevet

Åja, slik ja :)

De som leter aktivt ender ofte opp med å ta det første og beste de får. Det er i hvert fall min erfaring, selv om det helt sikkert ikke er tilfelle hos alle.

Mange gjør det, men ikke alle. Mange som søker jobb hopper også på den første og beste de finner, men det betyr ikke at de som ikke aktivt søker på jobber gjør det noe bedre. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 7.12.2015 den 21.11):

Gjerne. Trodde det var damer som var sånn. 

w

w:skratte:

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Mange gjør det, men ikke alle. Mange som søker jobb hopper også på den første og beste de finner, men det betyr ikke at de som ikke aktivt søker på jobber gjør det noe bedre. 

NÅ ble sammenligningen dum...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...