AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trives som singel, men det virker som jeg er ganske alene om det., ihvertfall virker det sånn i min bekjentskapskrets. Der "strir" de single med å finne seg partner, som min mor ville uttrykt det. Er alenemor til tre, dagene er ekstremt hektiske og jeg synes det er helt himmelsk å være helt alene annenhver helg når ungene er hos faren sin og bare bruke tid på det jeg har lyst til. Jeg dater ikke. Om jeg tilfeldig skulle møte en jeg skulle falt for, er jeg forsåvidt åpen for det og jeg ser jo ikke for meg å være singel resten av livet, men nå og de siste årene har og har jeg hatt det helt utmerket alene. Innimellom er det litt trist å tenke på at ingen elsker meg på den måten, men det går egentlig fort over når jeg tenker på hvor mange kjipe forhold jeg ser at andre folk har rundt. He he. Og som singel har jeg dessverre også opplevd skummelt mange menn i forhold som har prøvd seg på meg, sendt sms og foreslått det ene og det andre, noe som gjør at jeg har mistet litt troen på at det finnes "skikkelige" mannfolk. (Jeg VET jo at det selvsagt finnes noen.) Anonymkode: af59a...fc3 3
Florence Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trives veldig godt som singel. Har vært singel i noen år og har fått gjort masse som jeg kanskje ikke hadde gjort om jeg hadde noen jeg måtte ta hensyn til. 3
Gjest Raindrops Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Jeg stortrives. Ser absolutt frem til å kanskje få en kjæreste en dag, men akkurat nå er det ikke en prioritet i det hele tatt, jeg har nok med mitt eget liv og mine egne ambisjoner. Synes det er kjempeflott å slippe å ta hensyn til noen andres ønsker og agendaer.
Okapi Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 Er ikke det stort sett litt både og? Har vel aldri vært direkte avhengig av mennesker, bruker mest tid alene selv når jeg har valget, og har en hel masse lite sosiale interesser. På den annen side er det jo et behov for nærhet, sex og selskap der, og det føles ofte litt trist å sitte hjemme alene enda en lørdagskveld fordi alle man kjenner er absorbert inn i parforhold. Det er mulig det hadde føltes annerledes om jeg hadde nære venner eller en vennegjeng, selvsagt. Mulig de som trives som single gjør det fordi de får sosiale behov dekket av andre. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Jeg elsker tilværelsen som singel, men det er nok fordi jeg ikke har noen mann i kikkerten. Jeg leter altså aldri aktivt etter menn, men dukker de opp så har jeg ikke noe problem med å kunne gå inn i et forhold.At det går an å date'e og lete etter en partner har jeg aldri forstått. Hvorfor ikke bare vente til de dukker opp av seg selv? Anonymkode: cee3a...ee5 2
Gjest Gjest_Svampebobb1 Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trives, men det er jo et savn nå og da... 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trives som singel, men det virker som jeg er ganske alene om det., ihvertfall virker det sånn i min bekjentskapskrets. Der "strir" de single med å finne seg partner, som min mor ville uttrykt det. Anonymkode: af59a...fc3Stortrives som singel, og det er definitivt bedre enn å være i et turbulent forhold, men jeg trives enda bedre i et godt forhold, derfor er jeg på jakt. Anonymkode: 5c5dc...c39
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Jeg stortrives. Ser absolutt frem til å kanskje få en kjæreste en dag, men akkurat nå er det ikke en prioritet i det hele tatt, jeg har nok med mitt eget liv og mine egne ambisjoner. Synes det er kjempeflott å slippe å ta hensyn til noen andres ønsker og agendaer. Du trenger ikke det hvis du er i et godt forhold med en som respekterer ditt ønske om selvrealisering. Anonymkode: 5c5dc...c39
Filosof1 Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 At det går an å date'e og lete etter en partner har jeg aldri forstått. Hvorfor ikke bare vente til de dukker opp av seg selv?Anonymkode: cee3a...ee5At det går an å søke aktivt på jobber har jeg aldri forstått. Hvorfor ikke bare vente til jobben dukker opp av seg selv? 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #11 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trives bedre som singel enn forelsket og i forhold. Blir altfor ustabil av følelser og det å måtte tenke på noen andre.Sølibat og self-empowerment er fantastisk givende og deilig! Anonymkode: f7ae3...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #12 Skrevet 7. desember 2015 Høyt henger de og sure er de.Hva mener du? Anonymkode: 994f4...dbb
Gjest Raindrops Skrevet 7. desember 2015 #13 Skrevet 7. desember 2015 Du trenger ikke det hvis du er i et godt forhold med en som respekterer ditt ønske om selvrealisering. Anonymkode: 5c5dc...c39Jeg er bare ikke helt klar for å samkjøre livet mitt med noen andres, spiller ingen rolle hvor høyt han respekterer mitt ønske om å være fri. På et eller annet nivå vil man alltid måtte tilpasse seg den andre parten, og det er jeg ikke interessert i på nåværende tidspunkt. Så lenge jeg ikke er klar for å slå meg til ro så ser jeg uansett ingen grunn til å stresse med det, jeg liker det slik jeg har det nå.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #14 Skrevet 7. desember 2015 Sølibat er fantastisk givende og deilig!Anonymkode: f7ae3...9fcEh, nei. Det er verken sunt eller givende. Anonymkode: 5c5dc...c39 1
Gjest Løkky Skrevet 7. desember 2015 #15 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trives! Men joda, savnet etter nærhet, sex og slikt noe kan gnage noen ganger. Veier like vel ikke opp for hvordan jeg føler meg, hvordan jeg har det med meg selv og den friheten jeg har som singel.
rundtfingern Skrevet 7. desember 2015 #16 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trives! Er nok litt savn her og der, men altså, hallo, du har SÅ mye mer tid til venninnekos og "me-time" Trives nok best der :D 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #17 Skrevet 7. desember 2015 På et eller annet nivå vil man alltid måtte tilpasse seg den andre parten, og det er jeg ikke interessert i på nåværende tidspunkt. Feil. DU gjør som du vil, og respekterer at partneren kan gjøre det samme. Anonymkode: 5c5dc...c39 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #18 Skrevet 7. desember 2015 Feil. DU gjør som du vil, og respekterer at partneren kan gjøre det samme.Anonymkode: 5c5dc...c39Gi deg nå da! En kvinne kan være et helt individ i seg selv. Menn har vanskeligere med det. Menn er, etter min oppfatning, mer avhengige av kvinner for å føle seg hele. Hun føler seg hel i seg selv. Hun føler seg ikke avhengig av et annet individ for å være hel. Noe fler kvinner burde lære seg, for øvrig. Heller enn å bli avhengige og needy når det gjelder menn. Anonymkode: 46758...64d 2
Gjest Raindrops Skrevet 7. desember 2015 #19 Skrevet 7. desember 2015 Feil. DU gjør som du vil, og respekterer at partneren kan gjøre det samme.Anonymkode: 5c5dc...c39Jeg synes ikke det er feil. Vi får bare være enige om å være uenige.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #20 Skrevet 7. desember 2015 Eh, nei. Det er verken sunt eller givende. Anonymkode: 5c5dc...c39Da har du aldri prøvd/klart det. Munker og nonner er blandt de sunneste menneskene på jorda som pleier å leve til de er godt over 100 år og har en dyp balanse og tilfredshet med eksistensen av seg selv og beregner ikke selvverdet eller lykken sin på seksuell omgang med andre mennesker. Anonymkode: f7ae3...9fc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå