Gjest L´issi Skrevet 6. desember 2015 #21 Skrevet 6. desember 2015 Det spørs hva du gjør. Har du rett til å ta pengene mine og bruke dem på å mobilisere kriminelle utenfor huset mitt?Anonymkode: e8b03...b83HVORDAN VET DU AT ALLE ER KRIMINELLE? Du er bare drøy.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #22 Skrevet 6. desember 2015 I de tilfellene branner ved asylmottak har blitt oppklart, har det vært asylsøkere som har vært skyld i brannen.http://www.dn.no/meninger/kommentarer/2015/11/16/2143/Medier/fyr-flammer-og-svenskerNylig var det en brann i et asylmottak i Hemsedal. En asylsøker som bodde der er siktet for falsk forklaring i forbindelse med brannen.http://www.nrk.no/buskerud/siktet-for-falsk-forklaring-etter-brann-i-asylmottak-1.12673396 Anonymkode: b40cf...afbDisse er brann på asylmottak. Ikke helt ny hotell, som skal BLI asylmottak. Anonymkode: 509b2...44e
Vattenflaska Skrevet 6. desember 2015 #23 Skrevet 6. desember 2015 Det spørs hva du gjør. Har du rett til å ta pengene mine og bruke dem på å mobilisere kriminelle utenfor huset mitt?Anonymkode: e8b03...b83Hvorfor tar du forbehold om at disse ungdommene er kriminelle? Disse folkå er siviliserte mennesker som kommer fra krigsherjet land. Trauma gjør deg ikke kriminell.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #24 Skrevet 6. desember 2015 Nå har galskapen kommet til Norge også. Motstandere av asylstrømmen setter brann på et hotell som er planlagt asylmottak. De vil ikke ha unge syrere og andre flyktninger i nabolaget. Men i stedet for å forsøke å påvirke politikken demokratisk så velger de å ty til ekstreme midler. Anonymkode: e8b03...b83Hvilke demokratiske midler mener du man ville ha nådd frem med da? Det norske folk har blitt lurt og overkjørt når det gjelder denne innvandringen. Vi skulle ta i mot 8000 syrere, men det kommer jo i stedet titusener av lykkejegere som ikke har behov for beskyttelse, og som attpåtil klager over standarden! Politikerne vil ikke høre på folket, og da vil slike ting kunne skje i. Vi vet jo at det finnes ytterliggående mennesker kan finne på slike ting, så det burde ikke overraske noen. Ikke at jeg synes det er en god idê eller en unnskyldning å gi seg til å tenne på asylmottak, men jeg tenker at dette er et generelt uttrykk for mye sinne og stor frustrasjon over det som skjer, og så renner det over for de som allerede har lav terskel for å utføre kriminelle handlinger. Anonymkode: f5a85...147 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #25 Skrevet 6. desember 2015 Hvorfor tar du forbehold om at disse ungdommene er kriminelle? Disse folkå er siviliserte mennesker som kommer fra krigsherjet land. Trauma gjør deg ikke kriminell.Hvordan man vet det? Man leser aviser og hører hva naboene til asylmottak sier. Har ikke tall på hvor mange artikler jeg har lest om økt voldtekt (spesielt Sverige og Finland) og vold. Flere terrormistenkte har vist seg å komme inn som flyktninger. Er også en drøss med unge jenter som skriver tråder her om at de er redde for asylsøkerne som tar bilder av dem på skolen og peker på puppene deres. Med god grunn iom at flere norske jenter har blitt antastet allerede fordi de går utendørs uten følge av en mann. Anonymkode: a067b...9e8 6
Vattenflaska Skrevet 6. desember 2015 #26 Skrevet 6. desember 2015 (endret) Hvordan man vet det? Man leser aviser og hører hva naboene til asylmottak sier. Har ikke tall på hvor mange artikler jeg har lest om økt voldtekt (spesielt Sverige og Finland) og vold. Flere terrormistenkte har vist seg å komme inn som flyktninger. Er også en drøss med unge jenter som skriver tråder her om at de er redde for asylsøkerne som tar bilder av dem på skolen og peker på puppene deres. Med god grunn iom at flere norske jenter har blitt antastet allerede fordi de går utendørs uten følge av en mann. Anonymkode: a067b...9e8Terrorister som tar seg inn i Europa er da ikke genuine flyktninger, de utnytter seg av flyktningstrømmen for å ta seg inn. Har mange bekjente som jobber i asylmottak og flyktningene der er oppegående, sosiale, godhjertet mennesker. Endret 6. desember 2015 av karlakarl
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #27 Skrevet 6. desember 2015 HVORDAN VET DU AT ALLE ER KRIMINELLE? Du er bare drøy. Hvor har jeg skrevet at alle er kriminelle? Anonymkode: e8b03...b83 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #28 Skrevet 6. desember 2015 Hvorfor tar du forbehold om at disse ungdommene er kriminelle? Disse folkå er siviliserte mennesker som kommer fra krigsherjet land. Trauma gjør deg ikke kriminell.Mener du at det bare er tull av innvandrere fra denne regionen er overrepresentert på terror- og kriminalitetsstatistikk? Anonymkode: e8b03...b83 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #29 Skrevet 6. desember 2015 Det norske folk har blitt lurt og overkjørt når det gjelder denne innvandringen. Vi skulle ta i mot 8000 syrereAnonymkode: f5a85...147Dette var kvoteflyktninger. Anonymkode: e8b03...b83 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #30 Skrevet 6. desember 2015 Dette er noe som er brent i natt i Lindås som etterforskes som påsatt? Fint at TS ikke linker til saken så det ikke fremlegges noe dokumentasjon. Vi burde være forsiktig med å konkludere i saken før vi aner hva som skjer. Jeg har googlet gang på gang hva som skjedde på Lindås og det eneste som står at politiet etterforsker det som en påsatt brann så hvis dere mener at det er noen høyreekstreme som har påsatt hotellet så gjerne link til saken der politiet konkluderer og har uttalt dette. For to timer finnes det en artikkel i dagbladet som ikke sier noen ting om hva som har skjedd, men at de fortsatt etterforsker. TS har ikke fremlagt noe dokumentasjon på dette, kun sine egne fordommer. Vi må la politiet få lov til å gjøre jobben sin. Det vi kan gjøre per dagens dato er å være takknemlig for at de to som fant seg i bygningen kom seg ut i levende live og at alt er bra med dem. Anonymkode: fe850...031 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #31 Skrevet 6. desember 2015 Det norske folk har blitt lurt og overkjørt når det gjelder denne innvandringen. Vi skulle ta i mot 8000 syrere, men det kommer jo i stedet titusener av lykkejegere som ikke har behov for beskyttelse, og som attpåtil klager over standarden! Anonymkode: f5a85...147Hva er det du surrer om? Vi skulle ta imot 8000 kvoteflyktninger fra Syria. Det kan jo ikke være noen som er så dumme at de trodde det betød at vi satte en maksgrense på 8000 asylsøkere, og det er det heller aldri noen som har påstått. For det går ikke an, det, når man har grenser de kan komme seg til. Vi kan innføre tiltak for å dempe strømmen, og det gjør vi heldigvis også, men vi kan ikke ta hensyn til den promillen av befolkningen som eventuelt ikke må ha skjønt hva kvoteflyktninger er.Ellers er det selvsagt påfallende at et planlagt asylmottak brenner ned slik, og det er naturlig å tenke at det er påsatt, men det er nå engang ikke bekreftet. Vi får holde igjen til det eventuelt kommer en bekreftelse. Anonymkode: 9f000...b14 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #32 Skrevet 6. desember 2015 Det er ikke fastslått at det er påtent, men etterforskes fortsatt. Dette er et eldre hotell som ikke har vært åpent på flere måneder, dermed har nok varme osv blitt satt på. Da kan det like gjerne være feil på det elektriske anlegget.Selv om det har vært påsatt andre steder, så betyr ikke det automatisk at det er det i dette tilfellet. Man skal være forsiktig med å konkludere når man ikke har fakta om saken, jeg trekker paralleller mot 22. juli og alle sinte facebookinnlegg som med en gang påstod at det var islamister som stod bak.. Anonymkode: 98b12...c89
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #33 Skrevet 6. desember 2015 Hvordan er disse ungdommene mer potensielt farlige enn andre ungdommer på øya der ? Bare en liten faktaopplysning - Lindås er ikke en øy, men en del av fastlandet. Anonymkode: 7e14b...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #34 Skrevet 6. desember 2015 jeg trekker paralleller mot 22. juli og alle sinte facebookinnlegg som med en gang påstod at det var islamister som stod bak.. Anonymkode: 98b12...c89Ja, det tenkte jeg også på og var veldig nær med å skrive. Her må vi bare la politiet få gjøre jobben sin før vi kaster oss på og konkludere med ting vi ikke aner noe om. Anonymkode: fe850...031
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #35 Skrevet 6. desember 2015 Hva om de faktisk hadde folkeavstemning for om man ønsket seg sånt idioti i nabolaget sitt? Dersom det da hadde blitt fremstemt at man ønsket dette hadde det nok lbitt langt mer godatt enn at staten skal komme og tre det ned over hodet på folk.Anonymkode: 4e96e...a17Ser ikke ut som det var noen folkeavstemning.http://www.ba.no/nyheter/nordhordland/flyktningekrisen/lindas-og-radoy-far-to-mottak-for-mindrearige-asylsokere/s/5-8-212097 Anonymkode: 51f3f...986 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #36 Skrevet 6. desember 2015 Det er dette som skjer i en så ukontrollert situasjon. Nordmenn flest er LEI av masseinnvandringen, og drastiske tiltak blir dermed en måte å prøve å nå frem på. Jeg er ikke enig i brannstifelsen, men det sender jo helt klart ut et signal om at innvandringsstrømmen har tatt overhånd. Anonymkode: 7c479...537 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #37 Skrevet 6. desember 2015 Hva er det du surrer om? Vi skulle ta imot 8000 kvoteflyktninger fra Syria. Det kan jo ikke være noen som er så dumme at de trodde det betød at vi satte en maksgrense på 8000 asylsøkere, og det er det heller aldri noen som har påstått. For det går ikke an, det, når man har grenser de kan komme seg til. Vi kan innføre tiltak for å dempe strømmen, og det gjør vi heldigvis også, men vi kan ikke ta hensyn til den promillen av befolkningen som eventuelt ikke må ha skjønt hva kvoteflyktninger er.Ellers er det selvsagt påfallende at et planlagt asylmottak brenner ned slik, og det er naturlig å tenke at det er påsatt, men det er nå engang ikke bekreftet. Vi får holde igjen til det eventuelt kommer en bekreftelse.Anonymkode: 9f000...b14Ja, jeg vet det. Men det var da de inviterte disse 8000, at alle de andre begynte å komme. Hadde de vært bittelitt mer forutseende, så hadde de satt inn de nødvendige tiltakene tidligere. Men nei, de ga jo tvert i mot uttrykk for at dørene sto åpne her i Norge, å og at det bare var å komme. Anonymkode: f5a85...147 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #38 Skrevet 6. desember 2015 Ser ikke ut som det var noen folkeavstemning.http://www.ba.no/nyheter/nordhordland/flyktningekrisen/lindas-og-radoy-far-to-mottak-for-mindrearige-asylsokere/s/5-8-212097Anonymkode: 51f3f...986Selvsagt var det ingen forlkeavstemning. Dersom det var det ville det trolig aldri ha blitt opprettet hverken her eller i 90% av de andre stedene der det har blitt lagt til. Det var ment for å påpeke at det burde være folkeavstemninger om så store saker som påvirker lokalsamfunnet så mye. Norge burde bruke mye merfolkeavstemninger. Anonymkode: 4e96e...a17 3
Skywalker Skrevet 6. desember 2015 #39 Skrevet 6. desember 2015 Folk som bevisst brenner ned asylmottak bør få sine egne boliger beslaglagt og omgjort til asylmottak, som kompensasjon for det de brenner ned.. 1
Gjest Aucaman Skrevet 6. desember 2015 #40 Skrevet 6. desember 2015 Kan noen presentere bevis på følgende:1. Nordmenn flest er imot innvandring.2. Korrelasjonen mellom flyktninger og økt kriminalitet, fortrinnsvis voldtekter, begått av disse flyktningene.-------Det er definitivt lov til å være uenig med asylpolitikken. Selv er jeg usikker på om det norske apparatet evner å integrere flyktninger, og andre innvandrere, i den tiden vi er i. Et av trekkene ved den akselererte globaliseringen er at man ikke lenger går til det "lokal" for å sosialisere seg, da det er ganske enkelt å kommunisere med hvem som helst, hvor som helst, når som helst. Hvordan skal norske byer og tettsteder møte denne utfordringen? Og hva er planen for å hjelpe disse menneskene, hvor det er relativt sannsynlig høy andel av PTSD?Den offentlige debatten er helt polarisert. På den ene siden har man mennesker som er mer opptatt av å stemple meningsmotstandere enn å faktisk bidra til å integrere og hjelpe. På den andre siden har du mennesker som ordlegger seg nærmest xenofobisk, om ikke misantropisk. Er det ikke på tide å ha en saklig debatt hvor man fokuserer på hvordan man skal hjelpe disse best mulig, for både oss og dem?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå