Gå til innhold

Han vedda sokka sine og tapte. Hvordan innkasserer jeg gjelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldri tenkt på det som noe uvanlig? Går man ikke i det fra man er baby til grava i kalde Norge. sStår jo ikke spesifisert noe kjønn på ullstrømpebuksene du får kjøpt på matbutikken. 

Anonymkode: 2db29...7c5

Men hvorfor VIL man ha de som henger sammen, hvis man uansett skal ha de under bukse? Det er jo mye mer praktisk med longs + sokker, da kan man bytte sokkene som har blitt svette oppi varme vintersko, uten å måtte bytte hele strømpebuksa...

Som dame så bruker jeg selvsagt se som henger sammen, fordi det er de som ser penest ut sammen med kjole og skjørt. Men om jeg alltid skulle hatt dem under bukse uansett, så ville jeg aldri kjøpt noe annet enn longs. Derfor tenker jeg automatisk at: strømpebukse = en person som kler seg i kjole/skjørt.

Anonymkode: 6f490...7e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sladre til mora hans? Da strikker nok hu sokker til deg.

Kanskje får du mer til. Og det kan du da gni i trynet på kompisen, og si : Sånn går det når du ikke gjør opp.".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor VIL man ha de som henger sammen, hvis man uansett skal ha de under bukse? Det er jo mye mer praktisk med longs + sokker, da kan man bytte sokkene som har blitt svette oppi varme vintersko, uten å måtte bytte hele strømpebuksa...

Som dame så bruker jeg selvsagt se som henger sammen, fordi det er de som ser penest ut sammen med kjole og skjørt. Men om jeg alltid skulle hatt dem under bukse uansett, så ville jeg aldri kjøpt noe annet enn longs. Derfor tenker jeg automatisk at: strømpebukse = en person som kler seg i kjole/skjørt.

Anonymkode: 6f490...7e7

Det der er nok en smakssak, og muligheten til å velge. 

Jeg er mann. Til hverdagsbruk hvor jeg skal ut og inn. Er det godt med en tykk strømpebukse under. Da er man klimatisert og slipper den kalde trekken oppover leggene. Samtidig som det er mye enklere og vedlikeholdsfritt å ta på en strømpebukse. Mindre vask, og kun et plagg som erstatter sokker og longs. Lettere å få tak i, mer behagelig på og ofte på salg ;) 

Men når jeg ligger ute om vinteren. Er jeg avhengig av å kunne bytte sokker osv. hvis det blir vått. Uten å måtte ta av meg hele buksa. Da er det mer praktisk med stillongs. Selv om det ikke er noe særlig godt å gå med. Det sagger gjerne ned, og gjør at jeg får gnagsår på innsiden av lårene. 
Strømpebuksa holder seg bedre på plass, og transporterer bort fuktighet. Samt beskytter mot friksjon hud mot hud. Så lengre turer på ski eller til forts. Så går det i strømpebukse. Ser også polfarere sverger til dette innerst. Når de skal gå flere mil om dagen. Ev. de klipper opp strømpebuksa og lager en shorts. 

Føler meg som en gammel gubbe i stillongs. Så jeg personlig foretrekker stort sett den mer teknologiske strømpebuksa over den gamledagse bestefarslongsen (se bilder). Sikkert noen som sverger til stillongsen. Men ingen er heldigvis like, og det er godt det finnes valg. Beste er selvfølgelig å gå uten. Men når man først må bruke et ekstra lag. Så er det godt med noe som er behagelig, ikke gnager og du ikke merker at er på. Bare føler deg varm og behagelig når gradestokken viser blått ;)

Beklager TS for bidrag til litt avsporing her, kanskje dette kunne vært nok til en egen tråd  ;)

 

Smoofit1.jpg

long-johns.jpg

Anonymkode: 2db29...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...