Gå til innhold

Jobb og studier. Hvordan skal jeg løse det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 100% i fast stilling. Har planer om å søke på utdanning neste år og er rimelig sikker på at jeg kommer inn på studiet, da jeg er godt over poengsummen. Men dette er et populært studiet der poenggrensene stadig øker. Hvordan løser jeg dette med jobben når jeg ikke er sikker på å komme inn? Skal jeg allerede over jul snakke med sjefen min og si at jeg har søkt på studiet og kanskje kommer inn og så søke om ulønnet permisjon i et år fra august av? Dette er et 6-årig studiet (jeg har en 3-årig bachelor fra før). Har jeg rett på permisjon selv om dette ikke er noe videre- eller etterutdanning?

Hvordan bør jeg løse dette? Gode tips? 

Anonymkode: 52f4c...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk hvertfall om tidlig opptak. Det gjorde jeg og fikk svar i mai. Det var til stor hjelp når jeg hadde full jobb jeg skulle søke permisjon fra. Jeg fikk perm, men så er utdannelsen relevant for yrket da....

Anonymkode: fa995...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke rett på permisjon. Og nei, du vil ikke få tidlig-opptak på medisin. 

Anonymkode: 91971...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk hvertfall om tidlig opptak. Det gjorde jeg og fikk svar i mai. Det var til stor hjelp når jeg hadde full jobb jeg skulle søke permisjon fra. Jeg fikk perm, men så er utdannelsen relevant for yrket da....

Anonymkode: fa995...93a

Hva vil tidlig opptak si, eller hva er kriteriene for å få det? :)

Anonymkode: 52f4c...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke rett på permisjon. Og nei, du vil ikke få tidlig-opptak på medisin. 

Anonymkode: 91971...67c

Det er ikke medisinstudiet jeg skal søke på, men takk for svar :)

Anonymkode: 52f4c...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke rett på permisjon. Og nei, du vil ikke få tidlig-opptak på medisin. 

Anonymkode: 91971...67c

Hvem sa noe om medisin..??

Anonymkode: fc67e...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les deg opp på reglene for å få studiepermisjon der du jobber. Da kan du selv virdere hvor sannsynlig det er at permisjonen innvilges. Hva skal du leve av? Det kan være du får permisjon, men uten lønn.

Du kan etter loven ikke få lenger permisjon enn tre år, før du må jobbe dobbelt så lenge for å få ny permisjon. (Aml) Du kan jo ta ett år av gangen og se hvordan det går, men i søknaden må du skrive hvilket studium du har kommet inn på, og om arbeidsgiver ser det er et seksårig studium spørs det om de vil innvilge det. Det er mange år å vente og da spørs det om de vil ha garanti for at du kommer tilbake (som det jo ikke nødvendigvis må være).

Anonymkode: 41601...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...