Silfen Skrevet 9. januar 2016 #61 Skrevet 9. januar 2016 Her er det omvendt, jeg sier jeg er et par kilo for mye og responsen er typ "hvor har du gjemt de". Men jeg går ut fra at det faktisk er for mye fordelt her og der selv om BMI er relativt normal.
Arabella Skrevet 9. januar 2016 #62 Skrevet 9. januar 2016 24 minutter siden, Silfen skrev: Her er det omvendt, jeg sier jeg er et par kilo for mye og responsen er typ "hvor har du gjemt de". Men jeg går ut fra at det faktisk er for mye fordelt her og der selv om BMI er relativt normal. Når du sier sånn, koketterer du bare. Du har gått ned mange kilo og er slank som et siv nå. 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #63 Skrevet 10. januar 2016 Den 3. desember 2015 at 13.44, Trollkarlen skrev: "Et par kilo ekstra" kommer jo an på hva man anser som startpunktet for "normal vekt". Et par er jo 2. Så da mener de vel at de er 2kg overvektig. Ganske rart hvis en kvinne som er 165cm høy og veier 97kg mener at hun hadde vært toppers om hun veide 95kg. Om du faktisk tror "et par kg ekstra" tent faktisk betyr og skal bety inntil 2 kg ekstra, så har du ikke spesielt god språkforståelse. Hvordan tolker du utsagnet "jeg holdt på å le meg ihjel", for eksempel? Som at man faktisk nesten døde? Stor og fyldig betyr svært overvektig, et par kg ekstra betyr litt overvektig. Anonymkode: 1bc70...7e2 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #64 Skrevet 10. januar 2016 Å ha et par kilo er en talemåte for å fortelle at man veier for mye, og da ikke 2 kilo for mye. Anonymkode: 9fef6...035 3
Gjest Trollkarlen Skrevet 10. januar 2016 #65 Skrevet 10. januar 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du faktisk tror "et par kg ekstra" tent faktisk betyr og skal bety inntil 2 kg ekstra, så har du ikke spesielt god språkforståelse. Hvordan tolker du utsagnet "jeg holdt på å le meg ihjel", for eksempel? Som at man faktisk nesten døde? Stor og fyldig betyr svært overvektig, et par kg ekstra betyr litt overvektig. Anonymkode: 1bc70...7e2 Så du skjønte tydeligvis ikke poenget mitt. Hvem har dårlig språkforståelse her igjen? Ser ut til at det er deg.
Petra75 Skrevet 10. januar 2016 #66 Skrevet 10. januar 2016 1 time siden, Trollkarlen skrev: Så du skjønte tydeligvis ikke poenget mitt. Hvem har dårlig språkforståelse her igjen? Ser ut til at det er deg. Det må være flere av oss, for jeg forsto det også slik at du mente at at par kilo for mye faktisk betyr to kilo. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå