AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #21 Skrevet 3. desember 2015 For meg er dette normalthttp://cathe.com/wp-content/uploads/2013/02/shutterstock_115877893-1.jpg Anonymkode: 61fca...fc0Hun til høyre, ja? Enig i det. Helt perfekt kroppsfasong spør du meg. Anonymkode: f36d8...ad5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #22 Skrevet 3. desember 2015 Var på date i går med en fra Sukker som skrev at hun hadde "et par kilo ekstra". Hun viste seg å være regelrett overvektig. Så hvorfor skriver hun ikke da at hun er "stor og fyldig" som også er et alternativ? "Et par kilo ekstra" bør være forbeholdt dem som faktisk har noen få kilo ekstra som de kan trene bort ganske enkelt. Jeg har også vært på date med en med "gjennomsnittlig" kropp som har vist seg å være overvektige. Ikke like overvektig som hun jeg traff i går, men fortsatt slik at hun så ut som om hun hadde årskort på McDonalds. Heretter kommer jeg til å filtrere ut alle bortsett fra de "slanke". Sorry, alle damer som faktisk ER gjennomsnittlige eller har et par kilo for mye, men løgnerne ødelegger for dere. Anonymkode: f36d8...ad5Jeg har gått ned 20 kilo og spist på McDonalds ofte i den perioden. Anonymkode: c8877...c06 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #23 Skrevet 3. desember 2015 Heretter kommer jeg til å filtrere ut alle bortsett fra de "slanke". Sorry, alle damer som faktisk ER gjennomsnittlige eller har et par kilo for mye, men løgnerne ødelegger for dere. Anonymkode: f36d8...ad5Jeg forstår dette godt. Nettdating er jo en 'brutal' datingform der folk setter opp filtre for det de vil ha. Mange vil likevel ha en fot inn døren og justerer tall deretter. Eksempelvis har jeg opplevd at det er mer normen enn unntaket at menn justerer alderen og høyden. Har opplevd at en fyr faktisk tok av NI år på alderen. Så nå har jeg satt taket mye lavere. De fleste blir tilsvarende 'strengere'. Uansett er det lurt å se etter helfigur bilde. Anonymkode: 40164...372
Katten.2.0 Skrevet 3. desember 2015 #24 Skrevet 3. desember 2015 Du må lære deg kodespråket:"Et par kilo for mye", "formfull", "dramatisk kurvet", "litt ekstra" -> stort sett alt fra lettere til meget overvektig.Beskrives ei jente som "snill", "god personlighet", "trivelig", "jovial", "morsom", "søt" o.l. -> stygg og/eller feit.Beskrives hun som utelukkende vill i senga -> stygg.Ellers må du se flere helfigursbilder, evt. bilder av hendene (fingrene vil alltid gi en god indikasjon på fedme).Hilsen brent barn. 8
Sofia123 Skrevet 3. desember 2015 #25 Skrevet 3. desember 2015 Menn har jo lov til å lyve på høyde, så da har kvinner lov til å lyve på vekten. Venn deg til det! 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #26 Skrevet 3. desember 2015 Det kommer an på fettprosent osv, men en god tommelfingerregel er at hvis du har BMI på 25 så er du overvektig. Anonymkode: f36d8...ad5Så over 25 i BMI er dermed for stort til å være "et par kilo for mye"? Vil det da si at det er normalvektige rett under 25 i BMI som kan påberope seg å ha et par kilo ekstra? I så fall vil det å være normalvektig være å ha noen kilo ekstra (underforstått: for mye).Man lærer mye interessant på KG asså. Anonymkode: 271f5...42d 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #27 Skrevet 4. desember 2015 Hun til høyre, ja? Enig i det. Helt perfekt kroppsfasong spør du meg. Anonymkode: f36d8...ad5Hun til høyre? Nei, det er samme jenta, bare forskjellige vinkler Og uansett hva folk måtte mene om kroppsfasong, så er det opp til den enkelte og dømme dette. Selv er jeg mellom den 2. og 3. (linken), og er fornøyd med meg selv! For til syvende og sist så handler det egentlig ikke om man har et par kg ekstra eller ikke, det handler om å faktisk verdsette seg selv først. Gjør man det, så får man en bedre hverdag OG beundrere. Hvorfor er det nå slik, da, at kvinner/menn med selvtillit og kjærlighet for seg selv (uansett kroppsfasong) finner sin drømmemann/kvinne? Jo, fordi de anser seg selv som sexy, pene, sjarmerende og VERDT noe! At ikke alle kan ha denne selvfølelsen, fordi alle er vakre på et eller annet vis. Det kan godt være at ei jente SER lite attraktiv ut, men for alt du vet kan hun ha den mest interessante, varme og utrolig sexy personligheten enhver mann drømmer om! Skjønner du?Det handler ikke om å velge bort fysisk tiltrekning, men og faktisk akseptere at et forhold ikke er basert på utseende. Det finnes mange der ute som ikke matcher for fem flate øre, og selv de peneste menneskene blant oss kan ha problemer med å finne kjærligheten, både i seg selv og hos andre (hovedsaklig romantisk kjærlighet), rett og slett fordi de aldri tror de er gode nok. Jeg syns det er så utrolig trist...Så, TS, selv om denne jenta muligens løy i dine øyne, så løy hun kanskje ikke i sine egne? Jeg bryr meg vitterlig ikke om hva du tenker om det, det er jo åpenbart at hun fortjener noen som kan se forbi de kiloene, for hvem vil ha en overfladisk og selvopptatt drittsekk? Anonymkode: 61fca...fc0 8
Miklo Velka Skrevet 4. desember 2015 #28 Skrevet 4. desember 2015 Hvem er det som bestemmer definisjonen av "et par kilo for mye"? Er det i forhold til BMI? Er det i forhold til hva vedkommende er fornøyd med? Eller er det i forhold til hva hver enkelt ser på som sin idealvekt? For mange virker det derimot som at de da forventer et par kilo for mye i forhold til det som er den perfekte supermodellkroppen, og da er det mange som må forvente å bli skuffet når de går på date med noen som har "et par kilo for mye". 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #29 Skrevet 4. desember 2015 Jeg tror jeg ville regnet med at jeg skulle møte en rimelig tykk person når det "høyeste" alternativet på datingsiden er "et par kilo ekstra" Hva forventet du? Anonymkode: 91d3f...27f 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #30 Skrevet 4. desember 2015 Jeg tror jeg ville regnet med at jeg skulle møte en rimelig tykk person når det "høyeste" alternativet på datingsiden er "et par kilo ekstra" Hva forventet du?Anonymkode: 91d3f...27f"Høyeste nivå" er stor og fyldig. Anonymkode: 257ff...5c7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #31 Skrevet 4. desember 2015 "Høyeste nivå" er stor og fyldig.Anonymkode: 257ff...5c7ok, da misforstod jeg. Men syntes fremdeles man må regne med at folk pynter litt på sannheten. Profiler skapes jo for å dra folk inn... Anonymkode: 91d3f...27f 1
Ragnar89 Skrevet 4. desember 2015 #32 Skrevet 4. desember 2015 ok, da misforstod jeg. Men syntes fremdeles man må regne med at folk pynter litt på sannheten. Profiler skapes jo for å dra folk inn...Anonymkode: 91d3f...27fDa er det jo juks 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #34 Skrevet 8. januar 2016 Har vært borti mannfolk som har satt "veltrent" på kropp når de egentlig har tydelig mage med 7-10 kg ekstra. De er i grei fysisk form ja, men kroppen er definitivt ikke "veltrent". Jeg kunne til nød godtatt at de hadde satt gjennomsnittlig (for det er nå tross alt ganske gjennomsnittlig at menn i 4 åra har litt mage), men egentlig snakker vi jo her om "noen kg ekstra". Så dette gjelder i høyeste grad begge kjønn. Men de kroppstypevalgene er jo helt håpløse også på mange av nettdatingsidene. Og hva folk ser på som "normalvektig" varierer jo i høyeste grad. Men om du er veldig opptatt av kroppen så kan du vel be om å få se et helfigurbilde før du møter dem? Anonymkode: e20bc...e28 6
Gjest Geno Skrevet 8. januar 2016 #35 Skrevet 8. januar 2016 Herregud det spiller da vel ingen rolle hvor mye hun veier så lenge dere liker hverandre. Og jeg er sikker på at du overreagerer og hun ikke er så overvektig egentlig...
Gjest Geno Skrevet 8. januar 2016 #36 Skrevet 8. januar 2016 Den 3. desember 2015 at 22.22, Sofia123 skrev: Menn har jo lov til å lyve på høyde, så da har kvinner lov til å lyve på vekten. Venn deg til det! Hvor har du hørt det?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #37 Skrevet 8. januar 2016 Derfor er bilder og det å møte hverandre en fin ting Et par kilo er nettopp det for min del, opp til fem kilo ekstra og hvertfall ikke mer enn 10. Ikke at det nødvendigvis er noe i veien med litt mer enn det heller, det finnes jo noen større kvinner som er attraktive, men om man er mer enn 10 kilo overvektig kan man ikke lenger snakke om at det er "noen kilo ekstra". Anonymkode: 24148...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #38 Skrevet 8. januar 2016 Jeg trodde at et par kg for mye, dekket alt fra litt overvektig til ganske overvektig. Altså, hadde noen sagt, jeg er litt lubben, hadde jeg ikke forventet en svært overvektig person. Men for meg, hvis noen sier de har et par kg for mye, da hadde jeg sett for meg at de nok kunne være store også. Jeg tror ikke denne damen prøvde å lure noen, jeg tror dette med ordbruk oppfattes forskjellig. Anonymkode: bdc7f...02e 10
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #39 Skrevet 8. januar 2016 54 minutter siden, Geno skrev: Herregud det spiller da vel ingen rolle hvor mye hun veier så lenge dere liker hverandre. Og jeg er sikker på at du overreagerer og hun ikke er så overvektig egentlig... Dette er jo veldig forskjellig fra person til person. For noen betyr kropp og utseende veldig mye, og det er helt greit. Det er også litt feil å si at man har noen kilo ekstra hvis det dreier seg om 20kg. Ikke at det er noe galt i å ha 20kg for mye, men det kvalifiseres som overvekt (muligens kraftig) og ikke "noen kilo ekstra". Anonymkode: 13487...924 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #40 Skrevet 8. januar 2016 Problemet (eller hva man skal kalle det) er vel at det ikke er så mange kategorier å velge mellom på sukker. Det er gjennomsnittlig, et par kg ekstra og stor og fyldig. Det er noe mellom 10-20 kg for mye og for eksempel mora til Honey Boo Boo-størrelse. Derfor vil vi som er en sånn 10-20 kg for mye tenke at vi hører mer hjemme i et par kg ekstra enn stor og fyldig, mens enkelte menn kanskje tenker det omvendte. Dere som synes dette er et stort problem kan jo vurdere å kontakte sukker og be om en gruppe til. Anonymkode: 6a283...c2a 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå