Gå til innhold

"Et par kilo ekstra"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men, skal man skrive antall kilo man er overvektig i forhold til bmi på profilen da eller?  eller skal de kanskje skrive "jeg er muligens det du vil kalle feit" for å skåne deg for fremtiden ? 

tror heller du får luke ut de med "et par kilo ekstra" slik at du slipper å omgås fete mennesker. 

Evt får du spørre hva slags bmi eller vekt folk har før du møter dem.

Så får du samtidig advart dem om at det er viktig for deg, og de kan velge om de vil omgås deg.

Anonymkode: 4e113...5ee

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet (endret)

Fordi ein vil gjere eit godt intrykk. "nokre kilo ekstra" er jo ikkje dirkete løgn. "Nokre" er eit vidt begrep.

Endret av Belle âme
Skrevet (endret)
Den 3.12.2015 at 13.34, Nøste~ skrev:

Har aldri helt skjønt den "par kilo ekstra" greia jeg. Hva regnes som maks kilo før en blir sett på som overvektig egentlig?

Jeg veier 67, har lagt på meg 2 kg i jula så veide 65 for kort tid siden. Kiloene legger seg på magen, selv om jeg er 1,76 så er magen "feit" fordi kiloene legger seg der. Jeg tenker derfor at jeg har et par kilo for mye selv om jeg er slank. Magefett er ikke bra for helsa. Et par kilo i mine ører er sånn mellom 3-5 kg. Altså ikke nok til å regnes som lubben engang. 

Endret av DreamOn
Skrevet (endret)
Den 12/3/2015 at 13.27, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nok blitt flau om jeg sa jeg var slank, for så å møte fyren som ser at jeg klart har "et par kilo ekstra". Å lyve om høyde og vekt virker dumt. Da fordi det er et dårlig trekk å lyve og viser dårlig selvtillit. Det hadde for meg vært større turn-off enn om mannen faktisk fortalte at han var lavere. 

Anonymkode: c09fb...564

Enig. Dumt å lyve om vekten. Hadde blitt maks skuffet hvis en mann hadde gitt uttrykk for han var normalvektig og så var han overvektig da jeg møtte han. Ikke greit.

Endret av smalls
  • Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Geno skrev:

Hvor har du hørt det? :)

De bare gjør det. Så enkelt.

Oppgitt i profil: "Høyde 179 cm"

Hun informerer om at med sko på er hun nærmere 180. - dette oppgitt før de møtes. Hensikt: At det skal bli lettere å finne hverandre.

Hun møter, med sko, og er 179 cm. Ser etter en mann hun kan se rett i øynene..... Han er 170.

Hun hadde overhodet ikke reagert om han hadde sagt "Høyde: ca 170" eller "175", når det derimot er snakk om 10 cm, og hun føler seg utsatt for løgn og bedrag, da takker hun pent for en trivelig kveld men tror nok de er for ulike til å ha mer å snakke om.

Nix, det var ikke høyden som avgjorde at hun ikke gadd et møte til. Det var løgnen.

Og jeg antar glatt det samme gjelder for menn. Ikke fortell rene løgner, de slår tilbake.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Hun informerer om at med sko på er hun nærmere 180. - dette oppgitt før de møtes. Hensikt: At det skal bli lettere å finne hverandre.

Hun møter, med sko, og er 179 cm. Ser etter en mann hun kan se rett i øynene..... Han er 170.

Hun hadde overhodet ikke reagert om han hadde sagt "Høyde: ca 170" eller "175", når det derimot er snakk om 10 cm, og hun føler seg utsatt for løgn og bedrag, da takker hun pent for en trivelig kveld men tror nok de er for ulike til å ha mer å snakke om.

Nix, det var ikke høyden som avgjorde at hun ikke gadd et møte til. Det var løgnen.

Og jeg antar glatt det samme gjelder for menn. Ikke fortell rene løgner, de slår tilbake.

Er 183 lavt synes du? Bare lurer på :)

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Hvem er hun? Snakker vi om en virkelig eller hypotetisk person her?

Anonymkode: e5dcf...2a1

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er hun? Snakker vi om en virkelig eller hypotetisk person her?

Anonymkode: e5dcf...2a1

De er under ingen omstendigheter fiktive nei. 

Hvilken rolle spiller det hvem hun er? Hvilken rolle spiller det hvem han er?

Skrevet
38 minutter siden, Geno skrev:

Er 183 lavt synes du? Bare lurer på :)

Lavt nei ! Nei, om det er høyde målt på sokkelesten så er det 14 cm over min egen høyde over havet. De to flotteste menn jeg har møtt de senere år er hhv.3 cm og 20 cm høyere enn meg. Den ene er bredskuldret, den andre er smal og fit, den ene er mørkhåret og den andre er lys. Jeg klarer ikke se den tykke strek mellom høyde og attraktivitet som enkelte ser.

AnonymBruker
Skrevet

Kunne det ikke også vært en kategori med Feit og deilig?

Anonymkode: 3f2e0...22f

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne det ikke også vært en kategori med Feit og deilig?

Anonymkode: 3f2e0...22f

Eller, "fornøyd med kroppen slik den er "?

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, Geno skrev:

Hvor har du hørt det? :)

Sarkastisk skrevet. Det var en annen tråd hvor det ble diskutert for over en måned siden nå.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner jo litt at ikke alle skriver "stor og fyldig", fordi mange da vil overse de profilene. Men da ville jeg i det minste hatt et helfigurs bilde og gjerne sendt noen snapper før daten. Jeg er livredd for at noen skal tro at jeg er tynnere enn jeg er. For jeg skjønner jo litt at noen liker slanke jenter. 

Men hva anser du som "et par kg ekstra" og "stor og fyldig". 

Jeg ville feks ikke klart å plassere meg i en av de kategoriene. Jeg har helt klart mer enn et par kg ekstra, men jeg anser ikke meg selv som "stor og fyldig" heller. Jeg tror det kommer veldig an på kroppsfasong også. 

Legger til: Jeg tror "et par kg ekstra" ofte tolkes som at man gjerne veier litt mer enn normalen, men at man vil si dette på en "ok" måte, uten at andre skal tro at en er svært overvektig, men heller ikke gjennomsnittlig. Men uansett, hva er egentlig "gjennomsnittlig", hvis man skal regne det ut fra befolkningen?

Endret av happiest
  • Liker 1
Skrevet
Den 3.12.2015 at 14.17, AnonymBruker skrev:

For meg er dette stor og fyldig:

http://www.bajiroo.com/2013/01/another-round-of-fat-women-in-the-world-29-photos/

For meg er dette et par kg ekstra

http://imgur.com/gallery/n4hlTY8

For meg er dette normalt

http://cathe.com/wp-content/uploads/2013/02/shutterstock_115877893-1.jpg 

Så jeg vet ikke helt hvilke kategori du vil plassere daten din, TS. Men slik anser hvertfall JEG disse kategoriene.

Anonymkode: 61fca...fc0

Den første er jo "bælfeit", sykelig overvektig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Jeg er på langt nær i den kategorien, er heller ikke i kategori 2, kanskje 10 kg mer en henne. For min del krysser jeg av "stor og fyldig" , men tenker at mange kanskje overser min profil fordi de tenker jeg er i størrelse kategori 1. Egentlig burde der vært en kategori til i midten av de to. 

Anonymkode: 98688...618

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Arabella skrev:

Den første er jo "bælfeit", sykelig overvektig.

Så vidt jeg husker har ikke Sukker "bælfeit" som kategori. Hvilken relevans har innlegget ditt til diskusjonen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den ‎03‎.‎12‎.‎2015 at 17.00, AnonymBruker skrev:

Nei, det er nok snarere 8-9 for mye. 

Anonymkode: f36d8...ad5

Nei, jeg er enig i at dette regnes som noen få kilo over normalen (4- 8 kg) . "Et par kilo for mye" betyr ikke 2 kilo på folkemunn, det betyr så vidt/ litt lubben.

Anonymkode: 04a50...f4d

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Petra75 skrev:

Så vidt jeg husker har ikke Sukker "bælfeit" som kategori. Hvilken relevans har innlegget ditt til diskusjonen?

Hun mener at det første bildet er langt over bare fyldig!

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Geno skrev:

Hun mener at det første bildet er langt over bare fyldig!

Som sagt er ikke "bælfeit" en kategori på Sukker. Stor og fyldig er det største alternativet. Da vil vel "stor og fyldig" være den rette kategorien å sette seg selv i. Ikke sant?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 3.12.2015 at 13.02, AnonymBruker skrev:

Var på date i går med en fra Sukker som skrev at hun hadde "et par kilo ekstra". Hun viste seg å være regelrett overvektig. Så hvorfor skriver hun ikke da at hun er "stor og fyldig" som også er et alternativ? "Et par kilo ekstra" bør være forbeholdt dem som faktisk har noen få kilo ekstra som de kan trene bort ganske enkelt. 

Jeg har også vært på date med en med "gjennomsnittlig" kropp som har vist seg å være overvektige. Ikke like overvektig som hun jeg traff i går, men fortsatt slik at hun så ut som om hun hadde årskort på McDonalds. 

Heretter kommer jeg til å filtrere ut alle bortsett fra de "slanke". Sorry, alle damer som faktisk ER gjennomsnittlige eller har et par kilo for mye, men løgnerne ødelegger for dere. 

Anonymkode: f36d8...ad5

Deres mentalitet hadde uansett ikke vært forenelig med min egen. Da jeg mener at deres overvekt kan dem gjøre noe med selv.
Det er verre med ting man ikke kan gjøre noe med ..

Anonymkode: 2c3d7...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...