AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Var på date i går med en fra Sukker som skrev at hun hadde "et par kilo ekstra". Hun viste seg å være regelrett overvektig. Så hvorfor skriver hun ikke da at hun er "stor og fyldig" som også er et alternativ? "Et par kilo ekstra" bør være forbeholdt dem som faktisk har noen få kilo ekstra som de kan trene bort ganske enkelt. Jeg har også vært på date med en med "gjennomsnittlig" kropp som har vist seg å være overvektige. Ikke like overvektig som hun jeg traff i går, men fortsatt slik at hun så ut som om hun hadde årskort på McDonalds. Heretter kommer jeg til å filtrere ut alle bortsett fra de "slanke". Sorry, alle damer som faktisk ER gjennomsnittlige eller har et par kilo for mye, men løgnerne ødelegger for dere. Anonymkode: f36d8...ad5 11
Okapi Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Har nok med filtrene å gjøre. Når menn sorterer kvinner på vekt og kvinner sorterer ut menn på høyde, er det naturlig å justere litt på tallene for å få en fot i døra. Jeg får ikke meg selv til å gjøre slikt, som sikkert delvis forklarer hvorfor jeg er evig singel. 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 Jeg hadde nok blitt flau om jeg sa jeg var slank, for så å møte fyren som ser at jeg klart har "et par kilo ekstra". Å lyve om høyde og vekt virker dumt. Da fordi det er et dårlig trekk å lyve og viser dårlig selvtillit. Det hadde for meg vært større turn-off enn om mannen faktisk fortalte at han var lavere. Anonymkode: c09fb...564 3
Nøste~ Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Har aldri helt skjønt den "par kilo ekstra" greia jeg. Hva regnes som maks kilo før en blir sett på som overvektig egentlig? 20
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Stor og fyldig er det største alternativet Sukker har, og jeg mener derfor man skal være regelrett og merkbart overvektig for å velge denne kategorien. Selv har jeg ikke fylt ut dette feltet, jeg er 1.62 cm og 67 kilo, noe som gjør meg overvektig, men jeg ville aldri i livet valgt "Stor og fyldig" for det. Hvorfor ser du ikke heller på helfigursbilder, det gir da et langt bedre inntrykk enn en subjektiv vurdering av egen kroppsfasong vil gi? Anonymkode: 2a8d5...540 12
Okapi Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 Jeg hadde nok blitt flau om jeg sa jeg var slank, for så å møte fyren som ser at jeg klart har "et par kilo ekstra". Å lyve om høyde og vekt virker dumt. Da fordi det er et dårlig trekk å lyve og viser dårlig selvtillit. Det hadde for meg vært større turn-off enn om mannen faktisk fortalte at han var lavere. Anonymkode: c09fb...564Greia er vel at om han ikke hadde løyet hadde filtrene sortert ham ut, og han hadde aldri fått en sjanse i utgangspunktet. På Tinder er det det samme med alder. Du har nok helt rett i at det for mange er uaktuelt å date en som hadde løyet på noe slikt, men ved å lyve går man altså fra "ingen sjanse" til "liten sjanse".For min del, om en jente hadde krysset av på "normal" mens hun egentlig var lubben, eller "student" mens hun egentlig hadde droppet ut og var jobbsøker, tror jeg ikke jeg hadde kuttet henne ut likevel, om hun ellers virket ålreit.Forsåvidt, jeg lyver jo litt selv også: Jeg demonstrerer en selvsikkerhet og en positivitet jeg egentlig ikke innehar, for å gjøre et bedre førsteinntrykk. Innerst inne er jeg både usikker og pessimistisk, men jeg vet jo at om det er det første folk ser av meg, blir det fort også det siste. 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #7 Skrevet 3. desember 2015 Har nok med filtrene å gjøre. Når menn sorterer kvinner på vekt og kvinner sorterer ut menn på høyde, er det naturlig å justere litt på tallene for å få en fot i døra. Jeg får ikke meg selv til å gjøre slikt, som sikkert delvis forklarer hvorfor jeg er evig singel. Det er mye bedre å være evig singel enn å være i et forhold basert på løgner. Anonymkode: f36d8...ad5 2
Okapi Skrevet 3. desember 2015 #8 Skrevet 3. desember 2015 Det er mye bedre å være evig singel enn å være i et forhold basert på løgner. Anonymkode: f36d8...ad5Det er jo en løgn som blir avslørt ved første møte da, og enten blir man avvist eller så blir man tilgitt, ikke noe som blir liggende under overflaten i årevis, helt til hun plutselig ser ham ved siden av en meterstokk og så dåner av sjokket. 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #9 Skrevet 3. desember 2015 Greia er vel at om han ikke hadde løyet hadde filtrene sortert ham ut, og han hadde aldri fått en sjanse i utgangspunktet. På Tinder er det det samme med alder. Du har nok helt rett i at det for mange er uaktuelt å date en som hadde løyet på noe slikt, men ved å lyve går man altså fra "ingen sjanse" til "liten sjanse".For min del, om en jente hadde krysset av på "normal" mens hun egentlig var lubben, eller "student" mens hun egentlig hadde droppet ut og var jobbsøker, tror jeg ikke jeg hadde kuttet henne ut likevel, om hun ellers virket ålreit.Forsåvidt, jeg lyver jo litt selv også: Jeg demonstrerer en selvsikkerhet og en positivitet jeg egentlig ikke innehar, for å gjøre et bedre førsteinntrykk. Innerst inne er jeg både usikker og pessimistisk, men jeg vet jo at om det er det første folk ser av meg, blir det fort også det siste.På en nettside skal man jo "by på seg selv", og det er klart at man legger på litt ekstra positivt om seg selv for å få napp. Men å unnlate informasjon er noe annet enn å lyve om seg selv. Når det kommer til kroppsform finnes det derimot ulike preferanser på hva som er tynn, normal og lubben. Så synes akkurat den boksen er ganske tåpelig. En klyse kan fort bli skuffet over at kvinnen var kjukk, hvor hun i eget bilde var normal. Anonymkode: c09fb...564 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #10 Skrevet 3. desember 2015 Stor og fyldig er det største alternativet Sukker har, og jeg mener derfor man skal være regelrett og merkbart overvektig for å velge denne kategorien. Selv har jeg ikke fylt ut dette feltet, jeg er 1.62 cm og 67 kilo, noe som gjør meg overvektig, men jeg ville aldri i livet valgt "Stor og fyldig" for det. Hvorfor ser du ikke heller på helfigursbilder, det gir da et langt bedre inntrykk enn en subjektiv vurdering av egen kroppsfasong vil gi?Anonymkode: 2a8d5...540Jeg er selvsagt 162 cm, ikke 1,62 cm. DA hadde jeg vært stor og fyldig, i hvert fall. Haha! Eller, liten og meget fyldig! Anonymkode: 2a8d5...540 14
Gjest Trollkarlen Skrevet 3. desember 2015 #11 Skrevet 3. desember 2015 "Et par kilo ekstra" kommer jo an på hva man anser som startpunktet for "normal vekt". Et par er jo 2. Så da mener de vel at de er 2kg overvektig. Ganske rart hvis en kvinne som er 165cm høy og veier 97kg mener at hun hadde vært toppers om hun veide 95kg.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #12 Skrevet 3. desember 2015 Da fordi det er et dårlig trekk å lyve og viser dårlig selvtillit. Anonymkode: c09fb...564Helt enig. Anonymkode: f36d8...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #13 Skrevet 3. desember 2015 Har aldri helt skjønt den "par kilo ekstra" greia jeg. Hva regnes som maks kilo før en blir sett på som overvektig egentlig?Det kommer an på fettprosent osv, men en god tommelfingerregel er at hvis du har BMI på 25 så er du overvektig. Anonymkode: f36d8...ad5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #14 Skrevet 3. desember 2015 Stor og fyldig er det største alternativet Sukker har, og jeg mener derfor man skal være regelrett og merkbart overvektig for å velge denne kategorien. Selv har jeg ikke fylt ut dette feltet, jeg er 1.62 cm og 67 kilo, noe som gjør meg overvektig, men jeg ville aldri i livet valgt "Stor og fyldig" for det. Hvorfor ser du ikke heller på helfigursbilder, det gir da et langt bedre inntrykk enn en subjektiv vurdering av egen kroppsfasong vil gi?Anonymkode: 2a8d5...540Hvilket hun var. Du har BMI på 25,5, og kan trygt sette "et par kilo ekstra". Går du ned to kilo så har du normal kroppsvekt på BMI-skalaen.Hun jeg var på date med hadde ikke helfigursbilde. Anonymkode: f36d8...ad5 3
Nøste~ Skrevet 3. desember 2015 #15 Skrevet 3. desember 2015 Det kommer an på fettprosent osv, men en god tommelfingerregel er at hvis du har BMI på 25 så er du overvektig. Anonymkode: f36d8...ad5Okei takk, da vet jeg det
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #16 Skrevet 3. desember 2015 det er mange menn jeg møter som jeg hører si at idealhøyden er 168-170 cm samt idealvekta er 50kg. Vekt over det anses som "et par kg for mye" sykt.... Anonymkode: 77d3d...ea8 11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #17 Skrevet 3. desember 2015 For meg er dette stor og fyldig:http://www.bajiroo.com/2013/01/another-round-of-fat-women-in-the-world-29-photos/For meg er dette et par kg ekstrahttp://imgur.com/gallery/n4hlTY8For meg er dette normalthttp://cathe.com/wp-content/uploads/2013/02/shutterstock_115877893-1.jpg Så jeg vet ikke helt hvilke kategori du vil plassere daten din, TS. Men slik anser hvertfall JEG disse kategoriene. Anonymkode: 61fca...fc0 19
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #18 Skrevet 3. desember 2015 det er mange menn jeg møter som jeg hører si at idealhøyden er 168-170 cm samt idealvekta er 50kg. Vekt over det anses som "et par kg for mye" sykt....Anonymkode: 77d3d...ea8Da er de undervektige! Er du 170 så må du opp i 54 kg for å være normalvektig. Anonymkode: f36d8...ad5 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #19 Skrevet 3. desember 2015 For meg er dette et par kg ekstrahttp://imgur.com/gallery/n4hlTY8Nei, det er nok snarere 8-9 for mye. Anonymkode: f36d8...ad5 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #20 Skrevet 3. desember 2015 Så jeg vet ikke helt hvilke kategori du vil plassere daten din, TS. Anonymkode: 61fca...fc0En mellomting mellom de to første. Anonymkode: f36d8...ad5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå