Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Mayah skrev:

Jeg sitter her skjelvende og gråtende.... Ute av stand til å tro det... 

Jeg har testet POSITIVT!!! 😱😱😭😁😄😱

Gratulerer så mye! den streken var supersterk, mye sterkere enn kjemisk pleier å bli. 13 dpo er den alt for sterk til at dette kan være ovitrellen som henger igjen, så du er gravid :nigo:

1 time siden, LillyBe skrev:

Hmm, skjønner jo bekymringen men...du må prøve å nyte det her :) 

jeg testet negativt i dag å (13 dager etter innsett), tester med billigtest, men er jo bra nok de? Slutter med medisiner så blødning kan komme...det er jo helt sikkert negativt. 

Det var synd :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, FlyBabe skrev:

Jeg skjønner at du er redd, jeg regner med at om jeg får positiv noen gang, kommer jeg også til å være det. Det er vel bare slik det er, uansett om man har gått igjennom prøverør eller ikke. Det er kanskje sterkere følelser hos oss, siden vi vil dette så inderlig og vet om alle ting som kan gå galt?

Jeg vet ikke noenting om falsk positiv eller kjemisk osv. Heller ikke om medisinene vi går på kan påvirke graviditetstestene. Er det slik at om man tester før testdag, så kan det være falske resultat? Kan man få falsk positiv etter testdato?

Det er nok noe i det. De fleste av oss her inne har nok opparbeidet oss en god del kunnskap og informasjon om alle de små faktorene og forutsetningene som må klaffe for at det til slutt skal bli en levende baby som blir født. Ikke minst sitter mange av oss på erfaringer som ikke har vært så positive... Jeg mener ikke at det ikke er slik hos de som ikke sliter, men hos oss opptar det nok en god del mer hjernekapasitet med dertil flere bekymringer. Det er så sårbart, for veien hit var så lang.

Eggløsningssprøyter er vel det vanligste som kan gi falsk positiv, men den skal være ute av kroppen etter 10 dager. Jeg tok min kvelden lørdagen for 2 uker siden, så den skal være ute av kroppen nå. Ellers så er det jo dette med kjemisk... Da har det befruktede egget streifet innom livmorveggen eller satt seg fast lenge nok til at kroppen begynner å produsere HCG, men så faller det fra igjen og man får mensen til ventet tid eller litt forsinka. Jeg hadde en slik i januar, men da var testene mine relativt svake og de kom ikke opp med engang. Men det er jo alltid en sjans for det når man tester tidligere enn IKM, har også lest at det er vanligere ved IVF. 

Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å se an de neste dagene... Har lyst til å be klinikken om blodprøve, men de vil sikkert be meg vente litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: fabcd...20e

Takk!! 😊😁 Ja, hehe, litt komisk at det er farsdag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, miore skrev:

Gratulerer så mye! den streken var supersterk, mye sterkere enn kjemisk pleier å bli. 13 dpo er den alt for sterk til at dette kan være ovitrellen som henger igjen, så du er gravid :nigo:

 

Uæh! 😁 Tusen takk! 😄 Helt surrealistisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mayah skrev:

Tusen takk, @FlyBabe! 😄 

Huff da @LillyBe 😔 Det var leit. Håper det går bra med deg! ❤

Jada, det må jo bare gå :) fikk nedturen på onsdag, hehe...nå vil jeg helst ha mensen fort, og kjøre på med siste fryseforsøk! Bare håpe egget overlever...

 

nyt dagen, selv om jeg skjønner det er mye bekymringer også oppi alt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 

Da har også vi prøvd og feilet lenge nok til at det nærmer seg prøverør, og jeg sitter her med en million tanker. Vi har vært gjennom utredning i det offentlige, uten at de har funnet noe gale. Gynekologen ville ha meg til å teste Pergo tre ganger frem til sommeren, og så henvise til offentlig prøverør hvis ikke det lykkes med Pergo. Men på grunn av reising i forbindelse med jobb er det helt umulig å få til tre forsøk på den tiden. Og til og med hvis det skulle gå, og vi blir henvist videre til sommeren, så blir det tidligst prøverør om ett år. Som igjen vil kræsje med jobb og reise! Hjelpes.. Så vi har nå bestilt time hos Hausken i desember, og satser på prøverør i januar. Det vil i så fall være pp23. Det var vel litt om oss og vår historie:) ja, og vi er da 29år begge to, ingen barn fra før.

Så til litt spørsmål: medisiner dekkes visst over en viss grense, er denne grensen per forsøk? Eller per år? Hva bør vi tenke på før vi setter i gang? Mannen skal være vekke, så jeg blir alene med disse forsøkene :( de anbefalte at vi fryser ned noen "doser" hos dem, og bruker disse til forsøk ut over våren. Hva er sjansene med fryst sperm? Jeg har en fin syklus med tydelig EL, er det da sannsynlig at det blir forsøkt med naturlig syklus? Og hva er evt fordeler og ulemper med dette? 

Takk:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, LillyBe skrev:

Jada, det må jo bare gå :) fikk nedturen på onsdag, hehe...nå vil jeg helst ha mensen fort, og kjøre på med siste fryseforsøk! Bare håpe egget overlever...

 

nyt dagen, selv om jeg skjønner det er mye bekymringer også oppi alt :) 

Ja, er noe med å bare komme igang igjen. Håper inderlig at neste gang er gangen det vil klaffe for dere, @LillyBe! 😊

Forsøker å nyte dagen så godt jeg kan😄. Må selvfølgelig google litt på dumme tanker som dukker opp, men... Kommer nok aldri til å slutte med det 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mayah skrev:

Jeg sitter her skjelvende og gråtende.... Ute av stand til å tro det... 

Jeg har testet POSITIVT!!! 😱😱😭😁😄😱

Gratulerer😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mayah skrev:

Ja, er noe med å bare komme igang igjen. Håper inderlig at neste gang er gangen det vil klaffe for dere, @LillyBe! 😊

Forsøker å nyte dagen så godt jeg kan😄. Må selvfølgelig google litt på dumme tanker som dukker opp, men... Kommer nok aldri til å slutte med det 😝

Ja!! Men føler jeg har mista trua helt...er så lei negative tester :( men tenker det er like greit ta det siste fryseforsøkene nå med engang...å vente med ferskforsøk! Om jeg klarer vente, hehe...er noe med å føle at ting skjer. 

 

Haha, går jo ikke ann å slutte med Google 😂😂 pass på så du ikke blir helt gal, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LoveTrain skrev:

Hei alle sammen! 

Da har også vi prøvd og feilet lenge nok til at det nærmer seg prøverør, og jeg sitter her med en million tanker. Vi har vært gjennom utredning i det offentlige, uten at de har funnet noe gale. Gynekologen ville ha meg til å teste Pergo tre ganger frem til sommeren, og så henvise til offentlig prøverør hvis ikke det lykkes med Pergo. Men på grunn av reising i forbindelse med jobb er det helt umulig å få til tre forsøk på den tiden. Og til og med hvis det skulle gå, og vi blir henvist videre til sommeren, så blir det tidligst prøverør om ett år. Som igjen vil kræsje med jobb og reise! Hjelpes.. Så vi har nå bestilt time hos Hausken i desember, og satser på prøverør i januar. Det vil i så fall være pp23. Det var vel litt om oss og vår historie:) ja, og vi er da 29år begge to, ingen barn fra før.

Så til litt spørsmål: medisiner dekkes visst over en viss grense, er denne grensen per forsøk? Eller per år? Hva bør vi tenke på før vi setter i gang? Mannen skal være vekke, så jeg blir alene med disse forsøkene :( de anbefalte at vi fryser ned noen "doser" hos dem, og bruker disse til forsøk ut over våren. Hva er sjansene med fryst sperm? Jeg har en fin syklus med tydelig EL, er det da sannsynlig at det blir forsøkt med naturlig syklus? Og hva er evt fordeler og ulemper med dette? 

Takk:) 

Hei og velkommen. Egenandelen er på 16642kr, alt over det vil dere få tilbakebetalt. Når grensen er nådd må dere sende inn spesifiserte kvitteringer sammen med skjemaer dere får på Hausken. 

Har ingen erfaring med fryst sperm, men Ullevål tillater ikke at kvinnen styrer skuta alene. I tilfelle samlivsbrudd må mannen være med på deler av prosessen. Husker ikke hvilken del da min var med på alt, men de sa rett ut at hvis mannen var bortreist da ble forsøket avbrutt. Kan være greit å dobbeltsjekke reglene på Hausken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2016 den 15.57, LoveTrain skrev:

Hei alle sammen! 

Da har også vi prøvd og feilet lenge nok til at det nærmer seg prøverør, og jeg sitter her med en million tanker. Vi har vært gjennom utredning i det offentlige, uten at de har funnet noe gale. Gynekologen ville ha meg til å teste Pergo tre ganger frem til sommeren, og så henvise til offentlig prøverør hvis ikke det lykkes med Pergo. Men på grunn av reising i forbindelse med jobb er det helt umulig å få til tre forsøk på den tiden. Og til og med hvis det skulle gå, og vi blir henvist videre til sommeren, så blir det tidligst prøverør om ett år. Som igjen vil kræsje med jobb og reise! Hjelpes.. Så vi har nå bestilt time hos Hausken i desember, og satser på prøverør i januar. Det vil i så fall være pp23. Det var vel litt om oss og vår historie:) ja, og vi er da 29år begge to, ingen barn fra før.

Så til litt spørsmål: medisiner dekkes visst over en viss grense, er denne grensen per forsøk? Eller per år? Hva bør vi tenke på før vi setter i gang? Mannen skal være vekke, så jeg blir alene med disse forsøkene :( de anbefalte at vi fryser ned noen "doser" hos dem, og bruker disse til forsøk ut over våren. Hva er sjansene med fryst sperm? Jeg har en fin syklus med tydelig EL, er det da sannsynlig at det blir forsøkt med naturlig syklus? Og hva er evt fordeler og ulemper med dette? 

Takk:) 

Dere har valgt en fantastisk klinikk. Her er storesøster en Hauskenbaby. Bare et lite tips. Håper du ikke drar alene selv om mannen ikke er der. For jeg var helt ute etter mine forsøk. Så ville ikke vært alene. Så at det var en del som dro alene på innsett, men på uttaket ville jeg hatt med meg en. Hvis du må prioritere. Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt lite symptomer ved bruk av puregon, men likevel fått bra resultat? er på sprøytedag 4, og skal starte på orgalutran i morgen. ikke ul før dag 8. første forsøk, kort protokoll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere damene her inne erfaring med hyperstimulering? Jeg har jo PCOS og fikk ut 12 egg på uttak, men var visst flere små follikler der. Jeg har slitt veldig med magesmerter og forstoppelse siden oppstart med Lutinus, og nå i helga har det toppet seg... Magen står rett ut, jeg klarer nesten ikke bevege meg ordentlig og sliter noen ganger med å få pustet ordentlig,blir fort andpusten. Utrolig magesmerter ved bevegelse, men ikke spesielt i eggstokkene, men oppover mot brystet. Vondt i ryggen pga dette også. Frem til for noen timer siden har jeg tenkt at det kun er forstoppelse, men etter å ha sett i speilet hvordan HELE magen står rett ut og jeg har lagt på meg 3 kg den siste uka, så slo det meg plutselig at jeg kunne være hyperstimulert. Har egentlig fått vært litt på do også, uten lindring. Jeg fikk første positive test igår, og late onset OHSS trigges visst av hcg-produksjon. 

Jeg har fått time på legevakta senere idag, men er så redd det "bare" er forstoppelse. Er det andre her med erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Mayah skrev:

Har noen av dere damene her inne erfaring med hyperstimulering? Jeg har jo PCOS og fikk ut 12 egg på uttak, men var visst flere små follikler der. Jeg har slitt veldig med magesmerter og forstoppelse siden oppstart med Lutinus, og nå i helga har det toppet seg... Magen står rett ut, jeg klarer nesten ikke bevege meg ordentlig og sliter noen ganger med å få pustet ordentlig,blir fort andpusten. Utrolig magesmerter ved bevegelse, men ikke spesielt i eggstokkene, men oppover mot brystet. Vondt i ryggen pga dette også. Frem til for noen timer siden har jeg tenkt at det kun er forstoppelse, men etter å ha sett i speilet hvordan HELE magen står rett ut og jeg har lagt på meg 3 kg den siste uka, så slo det meg plutselig at jeg kunne være hyperstimulert. Har egentlig fått vært litt på do også, uten lindring. Jeg fikk første positive test igår, og late onset OHSS trigges visst av hcg-produksjon. 

Jeg har fått time på legevakta senere idag, men er så redd det "bare" er forstoppelse. Er det andre her med erfaring? 

Har en vennine som ble overstimulert og magen ble diger i løpet av kort tid. Hun måtte inn akutt på sykehuse å tappes for vann + hun måtte tappes flere ganger etter det. Ville absolutt ringt sykehuse/legen om jeg var deg. Venninen min ble faktisk gravid tross alt under det forsøket. Et mirakel<3

Anonymkode: 3c708...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har en vennine som ble overstimulert og magen ble diger i løpet av kort tid. Hun måtte inn akutt på sykehuse å tappes for vann + hun måtte tappes flere ganger etter det. Ville absolutt ringt sykehuse/legen om jeg var deg. Venninen min ble faktisk gravid tross alt under det forsøket. Et mirakel<3

Anonymkode: 3c708...b17

Huffameg! Godt å høre at det faktisk gikk bra, har lest flere slike historier når jeg har googlet litt nå... Jeg fikk time 23.15, men skulle bare ringe hvis jeg ble mer andpusten eller fikk mer smerter. Jeg lider litt av det her at man må være nærmest dødssyk for å dra på legevakta, men leser jo at OHSS kan være ganske alvorlig. Føler meg bare litt dum hvis jeg møter opp der også er det forstoppelse...  😜 Takk for svar, forresten ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mayah skrev:

Huffameg! Godt å høre at det faktisk gikk bra, har lest flere slike historier når jeg har googlet litt nå... Jeg fikk time 23.15, men skulle bare ringe hvis jeg ble mer andpusten eller fikk mer smerter. Jeg lider litt av det her at man må være nærmest dødssyk for å dra på legevakta, men leser jo at OHSS kan være ganske alvorlig. Føler meg bare litt dum hvis jeg møter opp der også er det forstoppelse...  😜 Takk for svar, forresten ☺

Masse lykke til<3

Anonymkode: 3c708...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, Mayah skrev:

Huffameg! Godt å høre at det faktisk gikk bra, har lest flere slike historier når jeg har googlet litt nå... Jeg fikk time 23.15, men skulle bare ringe hvis jeg ble mer andpusten eller fikk mer smerter. Jeg lider litt av det her at man må være nærmest dødssyk for å dra på legevakta, men leser jo at OHSS kan være ganske alvorlig. Føler meg bare litt dum hvis jeg møter opp der også er det forstoppelse...  😜 Takk for svar, forresten ☺

Jeg ble lett overstimulert ved første ferskforsøk. Det kom allerede ved innsett, og var helt forferdelig! Trodde jeg skulle sprenge 🙈 Fikk bla blodfortynnende og måtte ta det helt med ro, da gikk det over etter noen uker (tok jo lengre tid siden jeg ble gravid og hcg økte). Jeg husker de sa til meg på klinikken da at de som ble overstimulert ofte også ble gravide :) 

Kjempe bra du har kontaktet lege. Masse lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2016 den 12.14, Mayah skrev:

Det er nok noe i det. De fleste av oss her inne har nok opparbeidet oss en god del kunnskap og informasjon om alle de små faktorene og forutsetningene som må klaffe for at det til slutt skal bli en levende baby som blir født. Ikke minst sitter mange av oss på erfaringer som ikke har vært så positive... Jeg mener ikke at det ikke er slik hos de som ikke sliter, men hos oss opptar det nok en god del mer hjernekapasitet med dertil flere bekymringer. Det er så sårbart, for veien hit var så lang.

Eggløsningssprøyter er vel det vanligste som kan gi falsk positiv, men den skal være ute av kroppen etter 10 dager. Jeg tok min kvelden lørdagen for 2 uker siden, så den skal være ute av kroppen nå. Ellers så er det jo dette med kjemisk... Da har det befruktede egget streifet innom livmorveggen eller satt seg fast lenge nok til at kroppen begynner å produsere HCG, men så faller det fra igjen og man får mensen til ventet tid eller litt forsinka. Jeg hadde en slik i januar, men da var testene mine relativt svake og de kom ikke opp med engang. Men det er jo alltid en sjans for det når man tester tidligere enn IKM, har også lest at det er vanligere ved IVF. 

Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å se an de neste dagene... Har lyst til å be klinikken om blodprøve, men de vil sikkert be meg vente litt. 

Tusen takk for svar, da forsto jeg litt mer :) *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, FlyBabe skrev:

Da har jeg en spire i magen. Vi får håpe at det går denne gangen! :)
 

Så spennende! Krysser finga for at dere lykkes nå :) overlevde første egget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...