miore Skrevet 10. november 2016 #1821 Del Skrevet 10. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Skjønner mer av dette nå og skjønner nå at det kanskje er likså greit at de ikke satt inn.. Eggene mine ble fryst på dag 2, men de tinte opp 3 egg som skulle utvikle seg til å bli 5 delt. to av de sluttet å utvikle seg på dag 4, mens det siste var for dårlig, var bra til dag 4, mn noe skjedde over natten til dag 5. Men når de setter inn et egg på dag 2, da vet de jo ikke hvordan cellene deler seg videre da? Så hvis et dårlig egg fester seg og ingen spontanabort skjer, kan man da ha økt risiko for å føde et ikke frisk barn? Det er så mye tanker rundt dette.. Vet det finnes verre ting, og jeg har opplevd mye verre ting enn dette også, men jeg sliter litt etter det avbrutte forsøke. Jeg såg sånn frem til å få satt inn et egg for første gang, og var veldig sikker på at en av de 3 skulle klare det. Er så lang nedoverbakke når man er så glad og spent over at man er nærmere å bli gravid enn noen gang. Jeg tok dette mye tyngere enn jeg hadde trodd. To dager siden nå, og jeg er fortsatt veldig tung. Anonymkode: fabcd...20e Det er vel et stort tja, så vidt jeg vet - jeg har ingen fasitsvar. Klinikken min mener det er mer sannsynlig at egget trives og utvikler seg som det skal inne i kroppen enn i inkubatoren deres, så det er kanskje større sannsynlighet for at egget overlever og opprettholder god kvalitet om de settes inn tidlig. Det er fordeler og ulemper ved å vente med å sette inn til man kan si mer om kvaliteten på egget, og man må avveie litt basert på hvor mange egg man får befruktet. Noen klinikker foretrekker å sette inn blastocyster (dag 5), fordi disse har vist seg å være gode og robuste egg. Setter man inn blastocyst, har man veldig god sannsynlighet for å føde et levendefødt barn. Ulempen er at veldig mange egg faller fra på veien, og en del av disse kunne sannsynligvis også blitt til friske og levendefødte barn om de hadde blitt satt inn tidligere. Hvis man har få egg er det derfor ofte vurdert som mer hensiktsmessig å sette inn tidlig så man ikke risikerer å sitte igjen uten noen ting på dag 5, selv om man da ikke kan være sikker på at egget man satt inn var det beste av dem, eller at det hadde fortsatt å utvikle seg som det skulle i en petriskål. Man har en god indikasjon allerede på dag 2 og 3, selv om man hadde vært mye sikrere på dag 5. Det blir hele tiden en sannsynlighetsavveining. Ellers er jeg HELT enig i at avbrutt forsøk er en påkjenning. Mitt avbrutte forsøk slet mye mer på meg enn det negative forsøket, selv om vi også i siste tilfelle var usedvanlig uheldige med tanke på for tidlig eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #1822 Del Skrevet 10. november 2016 Ja, vi måtte la det utvikle seg til 5 delt for at el testen ble positiv på torsdag, og da ble det kræsj med helg. Så skikkelig uflax. Så om vi hadde fått satt inn på dag 2, så hadde det kanskje overlevd. Skikkelig surt. Jeg har to egg i frys igjen nå, skal igang i naturlig syklus når mensen kommer. Kræsjer vi med helg igjen, så avbryter vi selv. Vil ikke prøve denne metoden igjen. Synes det er veldig kjipt å bare ha 2 på frys igjen. Vet heller ikke hvordan kvaliteten på eggene i kroppen min er ettersom jeg har gått på sterke cellegiftkurer for noen år siden (var derfor vi tok ut egg og fikk de på frys, før jeg begynte på behandling) så blir ekstra nervepirrende. Har prøvd i 1 år så tydelig det har påvirket ettersom jeg ikke har blitt gravid, har jo også operert flere ganger i magen som da igjen kan ha ødelagt egglederne. Mn føler jeg er litt avhengig av de to eggene vi har igjen. Kjipt at du har hatt to misslykket forsøk Hvordan går det nå da? Anonymkode: fabcd...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 10. november 2016 #1823 Del Skrevet 10. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi måtte la det utvikle seg til 5 delt for at el testen ble positiv på torsdag, og da ble det kræsj med helg. Så skikkelig uflax. Så om vi hadde fått satt inn på dag 2, så hadde det kanskje overlevd. Skikkelig surt. Jeg har to egg i frys igjen nå, skal igang i naturlig syklus når mensen kommer. Kræsjer vi med helg igjen, så avbryter vi selv. Vil ikke prøve denne metoden igjen. Synes det er veldig kjipt å bare ha 2 på frys igjen. Vet heller ikke hvordan kvaliteten på eggene i kroppen min er ettersom jeg har gått på sterke cellegiftkurer for noen år siden (var derfor vi tok ut egg og fikk de på frys, før jeg begynte på behandling) så blir ekstra nervepirrende. Har prøvd i 1 år så tydelig det har påvirket ettersom jeg ikke har blitt gravid, har jo også operert flere ganger i magen som da igjen kan ha ødelagt egglederne. Mn føler jeg er litt avhengig av de to eggene vi har igjen. Kjipt at du har hatt to misslykket forsøk Hvordan går det nå da? Anonymkode: fabcd...20e Det høres ut som om det har vært (og er) veldig tøft - håper virkelig timingen blir bedre neste gang! Og vi får jo også håpe at du får frem noen gode egg dersom dere prøver dere på et ferskforsøk etter hvert, til tross for at kroppen din har vært gjennom store påkjenninger. Nå venter jeg utålmodig på å begynne på det tredje Sprøytestart i slutten av måneden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 10. november 2016 #1824 Del Skrevet 10. november 2016 5 timer siden, miore skrev: Det er to faktorer de i hovedsak ser på: Celledeling og fragmentering. Cellene skal helst dele seg jevnt og passe fort (ikke for sent, men heller ikke abnormt for), og de skal ha jevne, fine celler uten alt for mye fragmenter ("søppel" som danner seg hver gang cellene deles). F.eks skal helst eggene ha 3-4 celler på dag to og 6-8 (maks 10) celler på dag tre, med like store celler og lite fragmenter. Om egget avviker fra dette, får det lavere kvalitetsscore. Man kan fremdeles bli gravid på et dårligere egg, men sjansen er mye lavere. Dersom egget er "litt dårlig" settes det gjerne inn likevel. Jeg fikk f.eks satt inn et egg nå sist som bare hadde 5 celler på dag tre, og med en del fragmentering. Ikke overraskende ble forsøket negativt. Klinikkene opererer med ulike "karakterer" - min klinikk bruker karakter A til D, og mitt trege, fragmenterte egg fikk karakter C. Hadde det vært en D hadde det ikke blitt satt inn. Det andre egget mitt hadde bare 2 celler på dag 3, og det ble forkastet. Om egget er "veldig" dårlig, f.eks har 3-4 celler på dag 3, har mistet mange celler etter opptining, utvikler seg veldig sent etter opptining, eller har ekstremt mye fragmentering og ulik størrelse på cellene, anser de det som veldig sannsynlig at det ikke er mulig med svangerskap og levendefødt, friskt barn, så da avbryter de heller. Kort fortalt har nok laben et veldig godt trent øye med tanke på disse vurderingene Tusen takk for veldig godt, og utfyllende svar Nå ble iallfall jeg litt klokere, hehe. Det fryseegget jeg satte inn nå sist var 3-delt på dag 2...det samme var det ved forrige forsøk tror jeg. Ingen av de eggene har jo da vært suksess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #1825 Del Skrevet 10. november 2016 5 timer siden, miore skrev: Det høres ut som om det har vært (og er) veldig tøft - håper virkelig timingen blir bedre neste gang! Og vi får jo også håpe at du får frem noen gode egg dersom dere prøver dere på et ferskforsøk etter hvert, til tross for at kroppen din har vært gjennom store påkjenninger. Nå venter jeg utålmodig på å begynne på det tredje Sprøytestart i slutten av måneden! Masse lykke til med neste forsøk hos deg! Så krysser jeg fingrene for at det skal klaffe snart for alle her inne som har hatt negativt forsøk eller avbrutt ❤️ Godt å skrive med flere her inne som er i samme båt! Anonymkode: fabcd...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 11. november 2016 #1826 Del Skrevet 11. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Masse lykke til med neste forsøk hos deg! Så krysser jeg fingrene for at det skal klaffe snart for alle her inne som har hatt negativt forsøk eller avbrutt ❤️ Godt å skrive med flere her inne som er i samme båt! Anonymkode: fabcd...20e Ja, det er iallfall godt (på en vond måte) å være flere i samme situasjon. Vi har ikke vært åpne om denne prosessen, så jeg har ingen andre å "snakke" med Dere virker som en gjeng sterke, gode og positive jenter, som jeg så inderlig håper snart lykkes med å få en spire i magen <3 Fikk ikke sove i natt...mye tanker og stress! Føler dette begynner å ta litt overhånd. Merker at mye annet blir på vent...ikke bra. Vanskelig å leve livet her og nå, samtidig som man driver med det her. Jeg tok en ny test på morgenen, og som ventet var den negativ var igrunn innstilt på det nå da, så ikke så nedtur. I dag er rugedag 12 (inkl innsettingsdag). Egentlig har jeh lyst til å slutte på medisiner, men får ta en ny test søndag morgenfor å være heltsikker vel?! Samtidig så føler jeg meg HELT sikker 😫Vil liksom bare bli ferdig med forsøket og fokusere videre, når man vet det har gått dårlig. Jeg har plutselig fått mensmurringer så tydelig at ting skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #1827 Del Skrevet 12. november 2016 Noen som har fått bivirkninger av cyclogest stikkpiller? Jeg begynte på dem 4 dager før jeg skulle ha innsett (som ble avbrutt) sluttet på de med en gang.. Er fire dager siden jeg sluttet på de.. Fikk soppinfeksjon av dem ( noe jeg ikke pleier å ha ) og idag er det mørke rød blod oppi skjeden. Er fortsatt en uke til mesen, så er ikke den... Misstenker at dette også kommer av cyclogest.. Noen som har opplevd bivirkninger av de? Anonymkode: fabcd...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 12. november 2016 #1828 Del Skrevet 12. november 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har fått bivirkninger av cyclogest stikkpiller? Jeg begynte på dem 4 dager før jeg skulle ha innsett (som ble avbrutt) sluttet på de med en gang.. Er fire dager siden jeg sluttet på de.. Fikk soppinfeksjon av dem ( noe jeg ikke pleier å ha ) og idag er det mørke rød blod oppi skjeden. Er fortsatt en uke til mesen, så er ikke den... Misstenker at dette også kommer av cyclogest.. Noen som har opplevd bivirkninger av de? Anonymkode: fabcd...20e Jeg har ikke hatt blødninger/spotting selv av cyclogest, men vet at flere opplever det. Soppinfeksjon fikk jeg ved forrige forsøk...ikke opplevd denne runden (gudsjelov). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 12. november 2016 Forfatter #1829 Del Skrevet 12. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen som har fått bivirkninger av cyclogest stikkpiller? Jeg begynte på dem 4 dager før jeg skulle ha innsett (som ble avbrutt) sluttet på de med en gang.. Er fire dager siden jeg sluttet på de.. Fikk soppinfeksjon av dem ( noe jeg ikke pleier å ha ) og idag er det mørke rød blod oppi skjeden. Er fortsatt en uke til mesen, så er ikke den... Misstenker at dette også kommer av cyclogest.. Noen som har opplevd bivirkninger av de? Anonymkode: fabcd...20e Jeg har ikke hatt slike problemer ved bruk, nei. Satser på at jeg ikke får det denne gangen heller. Men jeg blir utrolig trøtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 13. november 2016 #1830 Del Skrevet 13. november 2016 Jeg sitter her skjelvende og gråtende.... Ute av stand til å tro det... Jeg har testet POSITIVT!!! 😱😱😭😁😄😱 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 13. november 2016 #1831 Del Skrevet 13. november 2016 3 minutter siden, Mayah skrev: Jeg sitter her skjelvende og gråtende.... Ute av stand til å tro det... Jeg har testet POSITIVT!!! 😱😱😭😁😄😱 Gratulerer Så fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 13. november 2016 #1832 Del Skrevet 13. november 2016 21 minutter siden, Mayah skrev: Jeg sitter her skjelvende og gråtende.... Ute av stand til å tro det... Jeg har testet POSITIVT!!! 😱😱😭😁😄😱 Ahh, nå ble jeg glad!!! Tenkt så på deg i helga GRATULERER 😄😄😄❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 13. november 2016 #1833 Del Skrevet 13. november 2016 15 minutter siden, Askmeagain89 skrev: Gratulerer Så fantastisk! Takk! Jeg kan virkelig ikke tro det. Jeg sitter og tenker over alle mulige alternativer for at det skal være feil resultat, men Ovitrellen ble satt lørdag for 2 uker siden og resultatet på testen kom opp med engang omtrent. Jeg har egentlig ingen symptomer, akkurat som sist da det endte i kjemisk. Men denne testen jeg tok nå virker sterk i farge og streken kom som sagt til syne med engang den ble gjennomtrukket. Det er en Early detection test, så det er bare én strek som skal komme opp. ... Jeg kan ikke tro det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 13. november 2016 #1834 Del Skrevet 13. november 2016 7 minutter siden, LillyBe skrev: Ahh, nå ble jeg glad!!! Tenkt så på deg i helga GRATULERER 😄😄😄❤️ Åh, takk!! 😄❤ Jeg har vært så negativ de siste dagene, vært OVERBEVIST om at det ikke kom til å gå denne gangen. Nå kjenner jeg at alle bekymringene kommer... Akkurat som bestilt! Jeg har allerede begynt å bekymre meg for at testene bare kommer til å bli svakere fremover, kjemisk, SA, MA, osv... Imorra er det to uker siden uttak, men har vel egentlig ikke "offisiell" testedato før torsdag, ifølge klinikken. Er 13 dpo og på rugedag 11 idag. Tenk om det er kjemisk igjen 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 13. november 2016 Forfatter #1835 Del Skrevet 13. november 2016 52 minutter siden, Mayah skrev: Jeg sitter her skjelvende og gråtende.... Ute av stand til å tro det... Jeg har testet POSITIVT!!! 😱😱😭😁😄😱 Gratulerer! :D Så gøy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 13. november 2016 #1836 Del Skrevet 13. november 2016 7 minutter siden, Mayah skrev: Åh, takk!! 😄❤ Jeg har vært så negativ de siste dagene, vært OVERBEVIST om at det ikke kom til å gå denne gangen. Nå kjenner jeg at alle bekymringene kommer... Akkurat som bestilt! Jeg har allerede begynt å bekymre meg for at testene bare kommer til å bli svakere fremover, kjemisk, SA, MA, osv... Imorra er det to uker siden uttak, men har vel egentlig ikke "offisiell" testedato før torsdag, ifølge klinikken. Er 13 dpo og på rugedag 11 idag. Tenk om det er kjemisk igjen 😔 Hmm, skjønner jo bekymringen men...du må prøve å nyte det her jeg testet negativt i dag å (13 dager etter innsett), tester med billigtest, men er jo bra nok de? Slutter med medisiner så blødning kan komme...det er jo helt sikkert negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 13. november 2016 Forfatter #1837 Del Skrevet 13. november 2016 1 minutt siden, LillyBe skrev: Hmm, skjønner jo bekymringen men...du må prøve å nyte det her jeg testet negativt i dag å (13 dager etter innsett), tester med billigtest, men er jo bra nok de? Slutter med medisiner så blødning kan komme...det er jo helt sikkert negativt. Det var trist *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 13. november 2016 #1838 Del Skrevet 13. november 2016 Tusen takk, @FlyBabe! 😄 Huff da @LillyBe 😔 Det var leit. Håper det går bra med deg! ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 13. november 2016 Forfatter #1839 Del Skrevet 13. november 2016 1 time siden, Mayah skrev: Åh, takk!! 😄❤ Jeg har vært så negativ de siste dagene, vært OVERBEVIST om at det ikke kom til å gå denne gangen. Nå kjenner jeg at alle bekymringene kommer... Akkurat som bestilt! Jeg har allerede begynt å bekymre meg for at testene bare kommer til å bli svakere fremover, kjemisk, SA, MA, osv... Imorra er det to uker siden uttak, men har vel egentlig ikke "offisiell" testedato før torsdag, ifølge klinikken. Er 13 dpo og på rugedag 11 idag. Tenk om det er kjemisk igjen 😔 Jeg skjønner at du er redd, jeg regner med at om jeg får positiv noen gang, kommer jeg også til å være det. Det er vel bare slik det er, uansett om man har gått igjennom prøverør eller ikke. Det er kanskje sterkere følelser hos oss, siden vi vil dette så inderlig og vet om alle ting som kan gå galt? Jeg vet ikke noenting om falsk positiv eller kjemisk osv. Heller ikke om medisinene vi går på kan påvirke graviditetstestene. Er det slik at om man tester før testdag, så kan det være falske resultat? Kan man få falsk positiv etter testdato? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1840 Del Skrevet 13. november 2016 1 time siden, Mayah skrev: ble noe tull her når jeg skulle svare deg 😆 Men, så gøy at innsettingen ble positivt 😀😀 Gratulerer såå mye! Og enda gøyere er det å teste positivt på farsdagen da! Må spiren klamre seg fast 😊 Anonymkode: fabcd...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå