Gå til innhold

Hentet på jobben av politiet


klompi

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner ble det i dag og ingen vet hvorfor og ingen har hørt fra han siden(som jeg har fått med meg), hvor alvorlig må det være når politiet gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De trenger å snakke med han, og har måttet gjøre det på denne måten av en grunn vi ikke behøver å spekulere i. Han har det sikkert vanskelig nok som det er, og, om vi ikke skal legge stein til byrden...

Anonymkode: 7660a...723

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Alt fra å slå til noen på fest til drap liksom?

Han kan jo også vare vitne til en viktig sak, tenker jeg. Men eg gidde ikke å spekulere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger å snakke med han, og har måttet gjøre det på denne måten av en grunn vi ikke behøver å spekulere i. Han har det sikkert vanskelig nok som det er, og, om vi ikke skal legge stein til byrden...

Anonymkode: 7660a...723

Vel at han sitter her inne og leser er jo ikke akkurat sannsynlig, jeg er bare bekymra og nysgjerrig og lurer på hvilke grunner politiet har til å komme og hente noen midt i arbeidstida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inn til avhør i forbindelse med vold i nær relasjon med barn involvert. Ingen beskjed på forhånd for å hindre evt påvirkning av barnet. Alle inn samtidig.

 

Det kan være en grunn...

Anonymkode: 5950a...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner ble det i dag og ingen vet hvorfor og ingen har hørt fra han siden(som jeg har fått med meg), hvor alvorlig må det være når politiet gjør det?

Tja, en venn av meg ble anmeldt for et overgrep på mindreårig, da ble han hentet av politiet og satt i varetekt i 24 timer. Tror det må være ganske alvorlig ja, om det ikke er alvorlig så gjør politiet heller en avtale med deg. 
En annen venn ble forresten innkalt til avhør som vitne en gang i en sak han ikke var særlig interessert i å vitne i, da han ikke svarte på noen av brevene ringte de til han og sa at om han ikke møtte opp kom de å hentet han med full blålys. Var nok en ganske tom trussel, men det funket. Han møtte opp. 
Så..om han ble hentet midt i arbeidstiden og du ikke har hørt noe, så vil jeg tippe det er ganske alvorlig. 

Anonymkode: 03202...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli hentet av politiet om nær familie har vært i en dødsulykke f.eks? Kan jo være ting som handler om andre som står han nær? Ikke nødvendigvis han? 

Anonymkode: 6a722...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli hentet av politiet om nær familie har vært i en dødsulykke f.eks? Kan jo være ting som handler om andre som står han nær? Ikke nødvendigvis han? 

Anonymkode: 6a722...0d1

Trur neppe politiet ville hentet an da, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, en venn av meg ble anmeldt for et overgrep på mindreårig, da ble han hentet av politiet og satt i varetekt i 24 timer. Tror det må være ganske alvorlig ja, om det ikke er alvorlig så gjør politiet heller en avtale med deg. En annen venn ble forresten innkalt til avhør som vitne en gang i en sak han ikke var særlig interessert i å vitne i, da han ikke svarte på noen av brevene ringte de til han og sa at om han ikke møtte opp kom de å hentet han med full blålys. Var nok en ganske tom trussel, men det funket. Han møtte opp. 
Så..om han ble hentet midt i arbeidstiden og du ikke har hørt noe, så vil jeg tippe det er ganske alvorlig. 

Anonymkode: 03202...7bf

Så for alt jeg vet kan han sitte i varetekt nå, hjelpes. 

Men uansett, han er i et rusmiljø og har vært litt i kontakt med politiet før, kan det være at de kom så brått sånn at han ikke fikk sjansen til å ødelegge bevis, påvirke folk eller samkjøre forklaring med folk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan også ha blitt hentet fordi han ikke har møtt til politiavhør, enten som mistenkt eller som vitne.

Anonymkode: cb129...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man bli hentet av politiet om nær familie har vært i en dødsulykke f.eks? Kan jo være ting som handler om andre som står han nær? Ikke nødvendigvis han? 

Anonymkode: 6a722...0d1

Kollegaen til pappa ble hentet på jobb av politiet når sønnen omkom i en anleggsulykke. Er ikke utenkelig at det noe sånt, men får ikke håpe det.

Anonymkode: 46fbf...355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ser det finnes så mange potensielle grunner at det blir vanskelig å svare på, får bare håpe jeg får vite noe mer i morgen :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli hentet dersom du lar være å møte opp som f.eks vitne som flere sier. Også i saker hvor man ikke ønsker at vitnene skal "prate sammen" før avhør. Da blir alle hentet på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan også være så enkelt som at han etter flere varsler fra Nav ikke har tatt farskapstest. Når man ikke frivillig gjør det så blir man hentet av politiet og kjørt til lege/ sykehus for å ta testen. 

Anonymkode: 790cd...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være sivilsaker via namsmannen også. Ikke betalt husleie, strøm, etc. 

Anonymkode: ab96b...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan saker hos namsmannen også føre til slike tiltak?

Anonymkode: d7e2f...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...