Gå til innhold

Hvem er deres favorittkarakter i Harry Potter-serien?


Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

Draco Malfoy er ganske kjekk. Haha. Rart at ingen nevner Harry Potter sjøl. :fnise:

Hitlerjugend de luxe!

Jeg syns Lulla Lommelun. Distrè, søt og godhjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hitlerjugend de luxe!

Jeg syns Lulla Lommelun. Distrè, søt og godhjertet.

Lulla Lunekjær*. Hun var min favoritt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig alle karakterene veldig godt, men favorittene mine er Hermione, egentlig hele Weasley-familien, Snape, Lupin, og ikke minst Dobby. 

De verste dødsfallene for meg var Fred og Lupin (+kona). Tenk at enda et barn mistet foreldrene sine og aldri ble kjent med dem, buuhuu (hulke-gråte-anfall). Traumatisk opplevelse å lese seg gjennom de sidene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg ikke burde lest denne tråden, for jeg leser bøkene på nytt igjen nå, og jeg husker merkelig nok såpass lite at det var flere store overraskelser dere kom med her...! Har vel kanskje 150-ish sider igjen av Deathly Hallows, så det meste huska jeg jo, men det har kommet flere ting underveis som jeg har lest som jeg ikke har huska.

Mine favorittkarakterer (og da mener jeg fra bøkene, husker ikke filmene noe særlig heller) er Sirius, Luna og Harry. (Faktisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Altså man dreper IKKE et kjæledyr eller EN tvilling...

What. Har sett alle harry potter filmene. Fikk IKKE med meg at uglen og tvillingen døde :ohmy: Når skjedde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snape er min favorittperson fra bøkene, og Alan Rickman er fantastisk og HOT. Lurer litt på om de burde ha castet en mann med litt mindre sex-appeal i den rollen, tror kanskje ikke at forfatteren hadde sett for seg at Snape skulle bli så populær. (I allefall har jeg lest at hun ble litt overrasket over det.)

Så liker jeg Lupin og Sirius godt, og Luna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What. Har sett alle harry potter filmene. Fikk IKKE med meg at uglen og tvillingen døde :ohmy: Når skjedde det?

Hedwig dør i Deathly Hallows 1 under transporten fra huset til tanten og onkelen til the burrow. Når death eaterene dukker opp og Hedwig kaster seg mellom Harry og en forbannelse. 

Fred dør i Deathly Hallows 2 under kampen på Hogwarts. Det er vel en veldig kort scene der jeg tror man får se at han blir truffet av en forbannelse. Men man får bekreftelsen når Harry, Ron og Hermione kommer tilbake til skolen etter å ha sett Severus bli drept. Når de kommer inn i matsalen så får vi se familien til Fred stå rundt han og Ron som løper inn dit. Er vel ganske samme plass i filmen som vi får se at Remus and Tonks er drept, tror jeg. 

 

Mine favoritt karakterer er Hermione, Severus, Bellatrix og Voldemort. 

Dødsfallet som gikk hardest inn på meg i boken var nok Dumbledore, men i filmen så var det faktisk den scenen mot slutten av Deathly Hallows 2, i minnet til Severus, hvor vi får se moren til Harry bli drept og at lille Harry sitter i sengen sin med tårer i øynene og ser på moren ligger død på gulvet. Huff, klarer aldri å holde tårene tilbake under den scenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange gode karakterer, men må nok si Snape, Luna og Sirius er mine favoritter :) Jeg liker faktisk også Neville veldig godt. Og Dobby, gråt når han døde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline91

Merker at jeg ikke burde lest denne tråden, for jeg leser bøkene på nytt igjen nå, og jeg husker merkelig nok såpass lite at det var flere store overraskelser dere kom med her...! Har vel kanskje 150-ish sider igjen av Deathly Hallows, så det meste huska jeg jo, men det har kommet flere ting underveis som jeg har lest som jeg ikke har huska.

Mine favorittkarakterer (og da mener jeg fra bøkene, husker ikke filmene noe særlig heller) er Sirius, Luna og Harry. (Faktisk!)

Oi, unnskyld for spoiling..:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråt som bare det når Dobby døde. Det var desidert det tristeste dødsfallet for meg. 

Luna er en favoritt. Jeg elsker hennes væremåte. Veldig glad i Ronald Weasley også, selv om han i perioder kunne bli fryktelig sytete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulla Lunekjær*. Hun var min favoritt også :)

Haha, ser nå at jeg har blandet med Ringenes Herre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lily Potter! Og da delvis Snape, da deres kjærlighetsshistorie er noe av det dypeste jeg har lest!

Og faktisk jeg en crush på han ene snatcheren i de siste filmene. Scabior! Han som kunne lukte parfymen til Hermine. Jeg er sær..

Anonymkode: 271a4...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lupin, Draco Malfoy og hele Weasley familien (untatt Ginny) er mine største favoritter. Synes det var verst da Fred døde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jacklost

Likte best Slur fra første bok.

 

Harry Potter er egentlig ikke en karakter, men et vandrende kamera.

Hva for noe :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hva for noe :klo:

Harry har ikke noen særlig personlighet, han bare gjør det som plottet krever av ham. Når det beste for plottet er at han er forsiktig, er han forsiktig og når det krever at han er dristig, så er han dristig. Han fungerer i hovedsak som et kamera som viser oss plottet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...