Gå til innhold

Slutte å amme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger råd for jeg klarer ikke bestemme meg hva jeg skal gjøre... Babyen er 7 mnd, og fram til nå har ammingen gått supert. Nå derimot har det begynt å bli litt frustrerende. Babyen gråter ofte og vrir seg unna når jeg legger han til. Det skjer ikke hver gang, men av og til. Noen ganger kan han spise for å så plutselig begynne å skrike. Når det skjer prøver jeg å gi han flaske etterpå, og den går ned på høykant. Han får 3-4 måltider med fast føde. <Helsesøster har jo sagt at etterhvert vil det bli mindre amming og mer fast føde, men hvorfor tar han da flaske med melk? Skal jeg bare legge amminga på hylla?

Anonymkode: a1d13...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Ved 7 mnd så spiser han vel også?

Jeg vill gitt pupp og så evt hatt noen flasker med mm klar og la baby drikke seg helt mett på det fremfor å slutte å amme så lenge baby fremdeles vil ha pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystvegring? Det kan gå over. Min holdt på sånn i en periode, og det var veldig frustrerende. For meg funket det å amme når han var trøtt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt likt med min på 6 måneder. Jeg trodde det var fordi jeg ikke hadde nok melk, men muligens det er brystvegring da. Jeg tilbyr hvertfall ofte, så gir jeg flaske for å få han fornøyd utenom. Det er ikke krise for min del om jeg må slutte å amme, men om du vil opprettholde produksjonen så bør du pumpe når han får flaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tuller også, 6,5 mnd.. Jeg har bestemt meg for å gi flaske på dagtid, og evt amme på sen kveld/natt og tidlig morgen om han vil. Orker ikke det styre så mye med det. Er fornøyd med å ha ammet i 6 mnd:-) Min begynte dessuten å styre fælt/skrike mye på natta for noen uker siden etter å vanligvis ha sovet 7-8 timer i strekk. Den dagen jeg begynte med mme, så gikk det over og alt var som før.. Kan være tilfeldig, men kan også være at han var sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tuller også, 6,5 mnd.. Jeg har bestemt meg for å gi flaske på dagtid, og evt amme på sen kveld/natt og tidlig morgen om han vil. Orker ikke det styre så mye med det. Er fornøyd med å ha ammet i 6 mnd:-) Min begynte dessuten å styre fælt/skrike mye på natta for noen uker siden etter å vanligvis ha sovet 7-8 timer i strekk. Den dagen jeg begynte med mme, så gikk det over og alt var som før.. Kan være tilfeldig, men kan også være at han var sulten...

Min sover også bedre og er mer fornøyd etter at jeg begynte å supplere med litt mme. Da tenker jeg at jeg ikke hadde nok melk før, ikke vet jeg.. Typisk at han begynte å tulle med ammingen nå som vi endelig hadde fått dreisen på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sover også bedre og er mer fornøyd etter at jeg begynte å supplere med litt mme. Da tenker jeg at jeg ikke hadde nok melk før, ikke vet jeg.. Typisk at han begynte å tulle med ammingen nå som vi endelig hadde fått dreisen på det :P

Ja, tenker det jeg også. At mulig produksjonen har gått ned etter vi begynte med fast føde, for jeg har alltid hatt mye melk jeg da... Mamma mente min er lat og ikke gidder å jobbe for melka lenger:-P Fra flaske så kommer det jo uten at de må gjøre så mye for det, hehe. Min har aldri vært sånn som har brukt pupp som trøst og kos, kun mat, så han er vel lei da tenker jeg:) Prøver du med flaske etter hver amming? Jeg synes det nesten er enklere å bare gi flaske jeg istedet for å gjøre begge deler, men vet jo at morsmelk er best da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tuller også, 6,5 mnd.. Jeg har bestemt meg for å gi flaske på dagtid, og evt amme på sen kveld/natt og tidlig morgen om han vil. Orker ikke det styre så mye med det. Er fornøyd med å ha ammet i 6 mnd:-) Min begynte dessuten å styre fælt/skrike mye på natta for noen uker siden etter å vanligvis ha sovet 7-8 timer i strekk. Den dagen jeg begynte med mme, så gikk det over og alt var som før.. Kan være tilfeldig, men kan også være at han var sulten...

ble litt tull med sitering her, men får ikke fikset det på mobil.. 

Jeg testet en uke med å tilby flaske etter hvert måltid, så fant jeg ut når han ble mett og når han trengte mer. Han får en flaske på 150 i 9 tiden (ikke noe pupp) og drikker ca 60 ml etter lunsj(får også pupp), og får 150 etter grøt til kvelds, så ammes han litt i søvn. Jeg tenker å bytte ut flaska i 9 tiden med grøt eller skiver, men det er så mye lettere å gi flaske enn fast føde :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ammet i mørket på soverommet liggende i senga fra 6 mnd. Før/under/etter søvn. Hun har ikke tid til noe annet.

Anonymkode: c503d...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...