Gå til innhold

"Skal vi ta en kaffe?"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror ikke det handler om selvtillit, tror mer det handler om lite kreativ tankegang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man drar ikke på date med en man aldri har truffet før. Man treffes og gjør seg et inntrykk av personen og så kan man dra på en date om man har lyst. 

Har møtt nok folk til å ikke ta noen sjanser. 

Anonymkode: 798cb...34f

Enig. 10 minutter er nok første gang. Egentlig bør det være en regel at første møte bare varer noen minutter, så unngår man kleinhet. 

Anonymkode: 724e7...631

Skrevet

Enig. 10 minutter er nok første gang. Egentlig bør det være en regel at første møte bare varer noen minutter, så unngår man kleinhet. 

Og man slipper å bruke en hel kveld på en person man helst ikke vil være med i det hele tatt. Jeg har hatt to bomturer og det var så dårlige erfaringer så vil helst droppe det. 

Synes også ordet date blir misbrukt. Jeg ser da for meg en veldig privat og intim situasjon med mye romantikk. Man kan ikke ha det med en man aldri har sett før. 

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hvordan det går an å være negativ til å bli bedt med til å gjøre noe, enten det er kaffe eller noe annet. Er jo hyggelig uansett! Tror det er sånne holdninger som gjør at folk er redd for å ta kontakt og dermed ikke tør å spørre.

Anonymkode: 93984...0c3

• Liker 2
Skrevet

Synes også ordet date blir misbrukt. Jeg ser da for meg en veldig privat og intim situasjon med mye romantikk. Man kan ikke ha det med en man aldri har sett før. 

Så jævlig sant!

Skrevet

Helt enig med deg TS.

Jeg avslår med engang når folk spør som kaffedate..Ikke at de renner ned dørene mine med forslag men om det hadde gjort det hadde jeg sagt nei..det blir for kleint for min del..

Kaffedate kan man ta om man kjenner hverandre godt..Men ikke som en av de første gangene.. kan ikke tenke meg noe kleinere egentlig...Nei... by meg heller på en øl en kveld...! 

Gjest Aucaman
Skrevet

Inviterer alltid til kaffedate første gang. En kaffedate har klare normer, er billig og tar lite tid. Dessuten er det ganske casual, noe som fungerer veldig bra i scenarioet "første date" om man ikke drikker. 

Har hund så jeg har spurt om noen vil være med på tur eller i skogen. Det siste høres fint ut fra et objektivt standpunkt, men har erfart at man kan bli ansett som fryktelig creepy om jenta ikke er tiltrukket. 

Skrevet

Å bli invitert til en aktivitet synes jeg er en god idé.

Anonymkode: 63b61...375

Du vil heller bli med på en aktivitet enn å ta en kopp kaffe?

Hmmm... En aktivitet der en kan bli kjent med hverandre. Hva skulle det være?

Skal vi pule?

Anonymkode: ab1a6...9bf

Skrevet

Inviterer alltid til kaffedate første gang. En kaffedate har klare normer, er billig og tar lite tid. Dessuten er det ganske casual, noe som fungerer veldig bra i scenarioet "første date" om man ikke drikker. 

Har hund så jeg har spurt om noen vil være med på tur eller i skogen. Det siste høres fint ut fra et objektivt standpunkt, men har erfart at man kan bli ansett som fryktelig creepy om jenta ikke er tiltrukket. 

Jeg har blitt med på hundelufting som første date. Også fordi jeg har egen hund. Det er en fin ice breaker. Hundene vil garantert gi noe å snakke om også, så da slipper man klein stillhet. 

• Liker 1
Gjest Aucaman
Skrevet

Jeg har blitt med på hundelufting som første date. Også fordi jeg har egen hund. Det er en fin ice breaker. Hundene vil garantert gi noe å snakke om også, så da slipper man klein stillhet. 

Enig, men erfaring tilsier at det er vanskeligere å få med ei jente på tur enn kaffebesøk. Mulig det er knyttet til tid, sted og aldersgruppe, men en kaffedate er mye mer "nøytral" enn hva en tur er. Anser iallefall jentas interesse som større om ho blir med på tur første gang enn en enkel kaffedate.

Skrevet

Enig, men erfaring tilsier at det er vanskeligere å få med ei jente på tur enn kaffebesøk. Mulig det er knyttet til tid, sted og aldersgruppe, men en kaffedate er mye mer "nøytral" enn hva en tur er. Anser iallefall jentas interesse som større om ho blir med på tur første gang enn en enkel kaffedate.

Kommer kanskje an på hvor du ønsker turen? Om det er på et øde sted langt ute i skogen, så skjønner jeg at de ikke vil. Men er det i parken eller lignende så bør det ikke være for skummelt. 

Skrevet

Enig! Inviter meg med på tur i marka, rusletur i byen i gågater man kan se på rare ting som man sjeldent går i til vanlig, bowling, matlagingskurs, par-yoga , bondegård besøk eller noe og du scorer mange poeng umiddelbart!

Anonymkode: 665fe...129

• Liker 1
Skrevet

Du vil heller bli med på en aktivitet enn å ta en kopp kaffe?

Hmmm... En aktivitet der en kan bli kjent med hverandre. Hva skulle det være?

Skal vi pule?

Anonymkode: ab1a6...9bf

Det finnes selvsagt flust av aktiviteter man kan gjøre som er en god arena for å bli kjent med hverandre, eksempelvis bowling, billiard, luftetur med hund, show (slik som standup), utstillinger, sykkeltur/skitur/gåtur og mye mye mer. Det kan være en hobby man er godt kjent med og vil dele med daten, noe man har til felles eller noe ingen av partene har gjort før. Det er bare kreativiteten som setter grenser. Kreativiteten din er hvertfall ikke noe særlig å skryte av, så det er kanskje best at du holder deg til kaffetreff. 

• Liker 1
Skrevet

Jepp, bare møtes på en parkeringsplass, måle hverandre opp og ned, kanskje gi en klem eller noe, bare for å se om det er noe vits i å møtes flere ganger. Jeg kan i hvert fall avgjøre veldig kjapt om dette er en jeg ønsker å møte igjen eller ikke. Å måtte sitte og tørrprate i minst en time med en jeg vet det ikke blir noe mer med, bare for å ikke være uhøflig, er jo bare drepen!

Aktivitetsdate med en jeg ikke har møtt før, styrer jeg hvert fall unna. Tenk, å måtte gå lang tur, eller enda verre, ut på ski med en man ikke har kjemi med, ville for meg vært det ultimate mareritt! :bond:

Anonymkode: a47ed...75d

Skrevet

Herregud, hvorfor har folk så sykt dårlig samvittighet? Hvorfor klarer ingen å komme opp med et bedre forslag enn denne tåpelige klisjeen? Og det er jo bare kleint å sitte der ansikt til ansik i et kafélokale. 

Enig med deg. Har blitt bedt på kaffe mange ganger. Jeg foretrekker å gå en tur. For jeg liker ikke å sitte på kafe med folk jeg ikke kjenner. På andre date kan jeg gå på en kafe eller resturant. Men ikke på første. Klarer ikke å nyte verken drikke, eller mat på en førstedate. 

Skrevet

Jepp, bare møtes på en parkeringsplass, måle hverandre opp og ned, kanskje gi en klem eller noe, bare for å se om det er noe vits i å møtes flere ganger.

Anonymkode: a47ed...75d

Er det noe vits i å gå ut av bilen, da, kan man ikke bare kjøre litt sakte forbi hverandre?

Skrevet

Er det noe vits i å gå ut av bilen, da, kan man ikke bare kjøre litt sakte forbi hverandre?

huff... haha minner meg om en date jeg hadde... Aldri igjen... Husker at jeg møtte en fyr... satt i bilen på parkeringen i flere timer, og pratet, og så hadet. Det var ikke noe særlig.. Da er det bedre å gå en tur. Da får man trent , og samtidig datet. 2 ting i slengen om ting går skit ! :fnise:

Skrevet

:hoho:

Gjest Kālikā
Skrevet

Jeg regner med at vin i parken var forbeholdt de varmeste månedene. Å gå tur kan man uansett gjøre i all slags vær. Å gå i gatene nå i desember med julebelysning er jo fryktelig stemningsgivende. Jeg elsker det. 

Å invitere til kaffe er så standard og tørt. 

Å gå tur er jo den nye kaffen, standard-daten som har blitt en klisje, så dersom du synes det er oppfinnsomt lurer jeg litt. 

Men første date trenger ikke være så mye mer. Man møtes, bare for å se hverandre og prate litt, og deretter begynner man å date på ordentlig, dersom det var en gnist der. 

Skrevet

Dette har da rånere holdt på med siden bilen ble allemannseie...

Anonymkode: d441d...8fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...