Gå til innhold

Føler fortsatt litt angst etter julebordet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var på julebord med idrettsklubben (lagidrett,men skriver ikke hvilken for å være ekstra anonym) der det både er dame og herrelag.

 

Det er alltid god stemning når klubben samles til felles fest. Jeg hadde gledet meg da det ikke er så ofte jeg drar på fest lenger. Det var en fin kveld med mat, drikke og god underholdning og jeg følte meg i fin form. Utover kvelden gikk shotteflaskene rundt og det ble en del shots på meg. Men følte meg fortsatt i god form og godt humør.

 

Men på slutten av festen i 02.30 tiden var jeg nok litt i farta,og ca en halvtimen før jeg dro derfra er det småglimt jeg ikke husker. Det plager meg veldig. Mest fordi jeg har kjæreste. Men jeg er egentlig sikker på at jeg ikke gjorde noe galt, men husker jeg ga to av herrespillerne high fives og tullet og pratet om at vi skulle vinne neste kamp osv. Men så er jeg usikker om jeg også ga disse to en klem. Vet at det ikke er noe galt i det, men at jeg ikke husker helt plager meg.

 

Kl 03.00 tok jeg og en venninne taxi hjem, og jeg tok kvelden med en gang jeg var hjemme. Ved neste trening ble det snakket mye om julebordet, og det ble sagt at en del hadde dratt på nach og festet til morgenen. Det var også snakk om ei som lå med en i klubben som hadde kjæreste osv.

 

Så hvorfor plager jeg meg selv med disse tankene når det egentlig er andre som burde ha mer angst?

Noen som kjenner seg igjen?

 

Hilsen jente 24

Anonymkode: 09d27...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan nesten garantere at ikke andre tenker på dette nå.

Er du redd for at kjæresten ville vært sjalu om han visste hva du gjorde? Er dette rasjonelt av deg? Og i tilfelle, er hans sjalusi særlig rasjonell...?

Litt merkelig med stille folk som blir helt annerledes når de drikker, så jeg ville kanskje bremsa inntaket til litt brisen og bra, men med full kontroll neste gang.

Anonymkode: 61487...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nesten garantere at ikke andre tenker på dette nå.

Er du redd for at kjæresten ville vært sjalu om han visste hva du gjorde? Er dette rasjonelt av deg? Og i tilfelle, er hans sjalusi særlig rasjonell...?

Litt merkelig med stille folk som blir helt annerledes når de drikker, så jeg ville kanskje bremsa inntaket til litt brisen og bra, men med full kontroll neste gang.

Anonymkode: 61487...2ec

Ts her.

Takk for svar.

Sånn jeg følte det der og da var å tulle og ga også flere av damespillerne klem og vet selv jeg ikke mente noe med det.

 

Men siden jeg er stille til vanlig føles det ubehagelig i ettertid, og jeg er redd hva de andre tenker om meg. Også det å ikke ha kontroll den siste halvtimen av festen.

Dette er ikke noe jeg har sagt til kjæresten for det føler jeg at jeg gjør det større enn det er. Er dere enig? Har vel ikke gjort noe som anses som galt?

 

Er enig i at neste gang skal jeg ha full kontroll.

Anonymkode: 09d27...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Takk for svar.

Sånn jeg følte det der og da var å tulle og ga også flere av damespillerne klem og vet selv jeg ikke mente noe med det.

 

Men siden jeg er stille til vanlig føles det ubehagelig i ettertid, og jeg er redd hva de andre tenker om meg. Også det å ikke ha kontroll den siste halvtimen av festen.

Dette er ikke noe jeg har sagt til kjæresten for det føler jeg at jeg gjør det større enn det er. Er dere enig? Har vel ikke gjort noe som anses som galt?

 

Er enig i at neste gang skal jeg ha full kontroll.

Anonymkode: 09d27...af3

Du har absolutt ikke gjort noe galt! Det er kanskje fordi det er noen minutter du ikke husker at du tenker på det? Og det ordner seg jo enkelt ved at du passer på alkoholinntaket, men det har du jo planer om allerede. Det jeg pleier å gjøre er å ha et vannglass i tillegg til alkoholen, det pleier også å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med de som er edru hele tiden husker ikke alt de gjorde og sa iløpet av en kveld.

Kjenner følelsen av å ikke huske ting etter at man har drukket, men tror ikke du skal bekymre deg for noen få glimt.. Hva er det verste som kunne skjedd? Det er jo ikke sannsynlig at du kysset noen f.eks?

Anonymkode: 61487...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har absolutt ikke gjort noe galt! Det er kanskje fordi det er noen minutter du ikke husker at du tenker på det? Og det ordner seg jo enkelt ved at du passer på alkoholinntaket, men det har du jo planer om allerede. Det jeg pleier å gjøre er å ha et vannglass i tillegg til alkoholen, det pleier også å hjelpe.

Ts her. Takk for svar. Tror jeg fortsatt tenker på dette fordi det er noen minutter jeg ikke husker. Også fordi jeg er usikker om jeg ga de to herrespillerne en klem etter jeg gav dem håndtrykk/high five. Men jeg prøver å si til meg selv at det ikke er noe galt hvis jeg gjorde det, for det var rett før jeg dro derfra og jeg mente ikke noe med det, men er ekkelt å ikke ha kontroll.  Skal på julebord med jobben neste helg. Da skal jeg drikke mindre.

 

 

Anonymkode: 09d27...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til og med de som er edru hele tiden husker ikke alt de gjorde og sa iløpet av en kveld.

Kjenner følelsen av å ikke huske ting etter at man har drukket, men tror ikke du skal bekymre deg for noen få glimt.. Hva er det verste som kunne skjedd? Det er jo ikke sannsynlig at du kysset noen f.eks?

Anonymkode: 61487...2ec

Ts her. Takk for svar. Det kunne ikke falt meg inn å kysse noen uansett hvor full jeg er så det tviler jeg meget sterkt på. Men nå når du skrev det fikk jeg en ekkel tanke som at "tenk hvis". Men skal prøve å skyve den bort.

I fjor på julebord med jobben ble jeg veldig lei meg da en mannlig kollega plutslig tok tak i meg og kysset meg midt på munnen. Han sa han gjorde det på tull, og det gjorde han sikkert, men jeg som har kjæreste reagerte på dette og dro rett hjem og sa det også til kjæresten. Han skjønte jo at det ikke var min feil. Heldigvis jobber han ikke der nå. Men han sa unnskyld.

 

Jeg skal prøve å ikke tenke mer på det julebordet som var i helgen, og heller ta det mer med ro neste gang :)

Anonymkode: 09d27...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar. Tror jeg fortsatt tenker på dette fordi det er noen minutter jeg ikke husker. Også fordi jeg er usikker om jeg ga de to herrespillerne en klem etter jeg gav dem håndtrykk/high five. Men jeg prøver å si til meg selv at det ikke er noe galt hvis jeg gjorde det, for det var rett før jeg dro derfra og jeg mente ikke noe med det, men er ekkelt å ikke ha kontroll.  Skal på julebord med jobben neste helg. Da skal jeg drikke mindre.

 

 

Anonymkode: 09d27...af3

 Jeg tror nok kanskje ikke det er selve klemmene, men det at du ikke hadde kontroll som gjør at det føles kjipt? Og det forstår jeg godt. Hvis det er det at du kanskje ga dem en klem som er problemet, burde du tenke litt hvorfor. Om tanken kommer fra deg eller kjæresten? Nå mener jeg absolutt ikke å si noe negativt om kjæresten din, jeg kjenner han jo ikke. Noen kan få man til å føle at f.eks. å klemme andre av det motsatte kjønn er galt (ofte uten at de sier det rett ut). Sånne forhold kan eskalere og blir verre, bare derfor jeg ville du skulle tenke litt over det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt, det er en kjip følelse "/

Jeg har fortsatt angst etter å ha kjeftet på sjefen en god stund på slutten av julebordet i helgen. Det overgår alt dumt jeg kunne funnet på.... Alle på jobben(og sjefen) sier at det går veeldig fint, bare litt snill mobbing og det går fint, men likevel..... hvem kjefter på sjefen???

Anonymkode: e9d3d...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt TS. Jeg har fylleangst hele tiden - fordi jeg er litt ærlig, kan si dumme ting, ramler utpå eller er litt ivrig på sjekkingen(jeg er singel). Men ofte også når jeg ikke har gjort noe dumt i det hele tatt.

Fylleangst er helt normalt. Det som hjelper meg er det faktum at det en gjør og sier er noe en tenker mest på selv. Med mindre en gjør noe VELDIG DUMT(type slår til noen med en jernstang eller kliner med en gift sjef tidlig på kvelden foran alle), er det bare en selv som tenker over det. For 1 - folk tenker mest på seg selv, 2 - folk glemmer, 3 - folk får ikke med seg ting som skjer en meter borte kl. 3 om morningen når det har vært shoting involvert.

Hva du eventuelt har gjort her er helt uskyldig, og altså ingenting å ha angst for!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler: fylleangst er globalt - og fylleadferd er globalt. En hel verden driter seg ut i fylla og angrer dagen etter. Og så finnes det en hel verden som retter stygge pekefingre mot synderen og sier at: du får stå for det du gjør selv om du har drukket! Pisspreik sier jeg! Det er kun i strafferetten og vegtrafikkloven du ikke kan påberope deg å ha vært dritings (selvforskyldt rus) .... ja og så når du som man eller kvinne produserer bolle i ovnen.

 

Mitt råd: skipp grublingen - og forbered morgendagen, den krever din oppmerksomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...