Gå til innhold

Besøke nybakt mamma, møte barnefar for første gang, ta med julegave til han også?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


En av mine nærmeste venninder har fått baby, og jeg skal besøke de før jul og ha med litt babyting og en liten ting til venninden min.
Jeg har aldri møtt barnefaren før da de bor i en helt annen by enn meg men det er sannsynlig at han er hjemme nå når jeg skal på besøk.
Bør jeg ha med en pappagave eller julegave til han også? Er så fryktelig redd for at det er frekt å utelate han liksom!

Jeg har sosial angst og gruer meg veldig til hele settingen så tar gjerne i mot tips om hvordan jeg kan oppføre meg mot han og hva snakke med han /spørre han om også for å være en hyggelig god venninde da jeg har en tendens til å overse personer jeg ikke er trygg på, og dette vil jo være fryktelig frekt og leit ettersom det er mannen til en venninde jeg kommer til å ha nær hele livet!...
 

Anonymkode: 7448b...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke du trenger å kjøpe noen gave til han. Tror nok samboeren min hadde stusset om noen av mine venninner som han aldri hadde møtt kom med gave til han :) Du kan jo heller kjøpe noe "kaffegodt" eller en god sjokolade e.l. som de kan dele og legge den til hennes gave!

Anonymkode: bdcd7...4d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke verken han eller din venninne kommer til å tenke over det :) Men dersom du tror tanken om å ikke gi ham kommer til å plage deg i ettertid, så kjøp noe lite. Behøver ikke å være kun til han. Men f.eks. bake noe julekaker de kan få på felles? Eller kjøpe (bakeri har bedre enn standard butikk-kaker). Eller noe annet snacks. Eller kanskje en vin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Det ville vært merkelig om du hadde med gave til en mann du ikke har møtt. 

Jeg kjenner godt mennene til mine venninner, men jeg gir dem ikke julegaver likevel. Gir kun til venninnene selv om jeg har kjent mannen i 15 år.

Anonymkode: c2f47...7a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk dere! Nå kan jeg puste lettet ut :) Da tar jeg ikke med gave (hadde nok spurt meg selv i hundre år om det var "for mye" å ta med, eller "for lite" å ikke ta med, så takk for hjelpen her!)

Men hvordan syns dere jeg bør oppføre meg mot han og hva snakke med han om hvis han er der da? Bare si hei og hyggelig å få møtt deg og resten av fokuset på min venninde, eller bør jeg spørre om hvordan jobb han har og slike ting for å bli kjent/være høflig/inkludere han?
 

Anonymkode: 7448b...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gratulert med babyen, spurt hvordan det er å være nybakt pappa, samtalen flyter vel greit av seg selv? Spm om jobb og sånt ville jeg ikke gitt. "Hva jobber du med da?" spør mange om. Forstår ikke hvorfor jeg... Det er jo så intetsigende på en måte...

Ville nok heller tatt med noe spiselig de kunne delt i tillegg til gave til babyen og venninna di, evt en gave felles for dem, enn bare til han og.

Anonymkode: 25648...bb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten. Jeg møtte typen til ei gammel venninne jeg ikke hadde sett på lenge. Følte meg nesten avhørt av han. "Hva jobber du med da? Har du barn? Er du gift? Ikke gift, men samboere i snart ett år, da bør han fri snart synes jeg!" :o

Så hvis man er redd for å overse noen, er det lett å bombardere de i stedet.

Venninna di kjenner jo begge, og kan sikkert inkludere begge. Regner med hun vet at du har litt angst, og vil gjøre ting så greit som mulig

Anonymkode: 25648...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkjer nok praten går av seg sjølv når du er med ei veninne og eit nytt born å møte. Berre vis oppmerksomhet til han når de pratar, at du ser på han og slik.
Men einig med dei over her om gåve. Eg er god ven med menna til veninnene mine, men eg ville nok aldri kjøpt gulegåve til dei.. Og i alle fall ikkje ein eg aldri har møtt før! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu om på situasjonen. Hadde det ikke vært rart om kompisen til kjæresten din (hvis du har en) hadde gitt deg en gave? 

Anonymkode: a1605...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt med noe å spise som en slags vertinnegave, i tillegg til barselsgaven, da har du på en måte "helgardert" deg mtp. ham, samtidig som at de nybakte foreldrene slipper å stresse med så mye :) 

Om han slår seg ned sammen med dere kan du jo stille et par høflige spørsmål, men jeg ville ikke reagert om besøket mitt fokuserte mest på meg og babyen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...