AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #81 Del Skrevet 2. desember 2015 Forsøk på status da Anonymkode: ac306...e6eJeg aner ikke hva det er forsøkt på, men om folk velger lavstatus navn i forsøk på status, må de jo være helt blåst. Leser de overhodet ikke aviser? Anonymkode: 8da57...48c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #82 Del Skrevet 2. desember 2015 Tradisjon eller ikke, hadde vært uaktuelt å gi barnet et navn jeg ikke likte. Selv ikke som mellomnavn da jeg synes det ødelegger det andre fine navnet. Anonymkode: 61b5a...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 2. desember 2015 #83 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg aner ikke hva det er forsøkt på, men om folk velger lavstatus navn i forsøk på status, må de jo være helt blåst. Leser de overhodet ikke aviser?Anonymkode: 8da57...48cDet er akkurat det de gjør. Folk som velger typisk lavstatusnavn (såkalte "dessertnavn", veldig pompøse angloamerikanske dobbeltnavn er i vinden nå hos en viss klasse) gjør det fordi de vil "flotte" seg oppover. Så går det inflasjon i navnet, og det blir harry/lavstatus. For 20 år siden var ikke (eksempelvis) Liam at lavstatusnavn, men når 80% av de som gir Liam som navn til sine sønner er slitne alenemødre under 20 år, så blir det lavstatus.A'sjanett på Tveita tenker jo ikke "okai jeg har ikke jobb jeg har ikke utdannelse jeg bor i kommunal bolig og røyker tyve rødprince om dagen... jeg må velge et barnenavn som avspeiler dette". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #84 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg hadde nok også nektet. Men, hvis dere MÅ så kan dere jo evt. skrive Ronnie istedet for Ronny. Vet ikke om det er noe bedre, blir kanskje som å velge mellom pest eller kolera.. Anonymkode: 9fb88...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå