Gå til innhold

Er det noe vits i å legge seg?


Gjest Badebuksa

Er det noe vits i å legge seg   

14 stemmer

  1. 1. Hvis man ikke har sovet hele natta, er det vits i å legge seg kl 05:15 hvis man må stå opp kl 08?

    • Ja, 3 timer på øyet kan gjøre susen for dagsformen!
      8
    • Nei, sover man 3 timer føler man seg helt forferdelig for da skriker bare kroppen om mer søvn
      6
    • Jeg har et annet svar jeg vil utdype i tråden
      0


Anbefalte innlegg

Man kan også bli mer opplagt av å ta en mikrosøvn som man bestemmer seg for å ta (dvs en liten dupp). F.eks kan man holde et nøkkelknippe i hånden mens man setter seg godt til rette/legger seg på sofa el.l., og man vil da våkne av at nøkkelknippet faller i gulvet. Selv om man bare har vært borte i noen sekunder, så hjelper det på :)

 

Anonymkode: 9ab7c...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvoåis man ikke har sovet om natta og er drittrøtt, er det vits i å legge seg 05 når man må stå opp 08?

Ja! Jeg slet selv med søvnvansker i årevis, og følte meg veldig heldig de nettene sovna kl 05:30 når jeg skulle opp kl 07:00. Ja, du leste riktig. Var ikke så ofte at det var  ille, jeg fikk som regel sove litt lenger enn det, men følte meg veldig heldig hvis jeg sov fire-fem timer. Sto gjerne opp både en og to ganger om natta. Som en med søvnvansker lærte jeg meg også at jeg ikke skulle sove middag uten at det var høyst nødvendig. Det kunne lett ødelegge nattesøvnen hvis jeg sov på dagtid. Noen ganger måtte jeg imidlertid gjøre det, for å kompensere for tapt nattesøvn.

bør man? Noen jobber jo såpass lange skift at de ikke får muligheten til å sove. Men de regnes som skikket til å utføre arbeid. Vanskelig spørsmål synes jeg da. 

Selvsagt bør man. Det handler også om å ta vare på helsa. At noen med skift-arbeid sover like mye på to netter som andre sover på en - kan de ta igjen ved å ta en liten dupp på dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ja! Jeg slet selv med søvnvansker i årevis, og følte meg veldig heldig de nettene sovna kl 05:30 når jeg skulle opp kl 07:00. Ja, du leste riktig. Var ikke så ofte at det var  ille, jeg fikk som regel sove litt lenger enn det, men følte meg veldig heldig hvis jeg sov fire-fem timer. Sto gjerne opp både en og to ganger om natta. Som en med søvnvansker lærte jeg meg også at jeg ikke skulle sove middag uten at det var høyst nødvendig. Det kunne lett ødelegge nattesøvnen hvis jeg sov på dagtid. Noen ganger måtte jeg imidlertid gjøre det, for å kompensere for tapt nattesøvn.

Selvsagt bør man. Det handler også om å ta vare på helsa. At noen med skift-arbeid sover like mye på to netter som andre sover på en - kan de ta igjen ved å ta en liten dupp på dagen. 

det kan vel "alle", ta en ettermiddagsdupp 

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vel "alle", ta en ettermiddagsdupp 

Selvsagt kan man det. Men det er ikke anbefalt for dem som sliter med søvnvansker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Selvsagt kan man det. Men det er ikke anbefalt for dem som sliter med søvnvansker

neida. Men det gjelder ikke meg i hvertfall. Planen idag er å legge meg 20 og sove til 06.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...