Gå til innhold

foreldre/spesielt fedre som ikke tar økonomisk ansvar!


SaKT

Anbefalte innlegg

Du har jo lav utdannelse! Part of the point...

Anonymkode: a9141...330

Det får av damene jeg ligger med som har doktorgrad da :P Eksen min hadde ikke VGS en gang. Den andre eksen min hadde en master, så hun vinner vel, men hun er jævlig god med unger så hun ville jeg stolt på til å passe på den.

Inntekt og utdanning sier ingenting om omsorgsevne eller hva som er til det beste for barnet.

Tull. Risiko for rusbruk, kriminalitet og arbeidsledighet synker dersom foreldre har høy utdannelse og inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trollkarlen

Her må kvinner gå sammen om å få presset frem nye regler for barnebidrag. Menn som driter i barnet kommer jo selvfølgelig til å betale kun det som er lovpålagt. Du kan hate disse mannfolkene så mye du vil, men hvem i helvete ble gravid med slike menn? Jo det var kvinner som fulgte sine bavianlyster. Drive å få barn med mannfolk man ikke har peiling på om de har rette verdier er jo sinnsykt. Så ja, kvinner må rett og slett presse frem nye lover. I mellomtiden har kvinner kun ett valg og det er å faktisk ta ansvar selv. Bavianlystene må dempes og ansvar må bli tatt. Ikke bli gravid i forelskelsesrusen med en mann som lagrer bilder av venninnene dine og napper løken til dem. Det finnes gode menn der ute, hvorfor velgere dere de dårlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntekt og utdanning sier ingenting om omsorgsevne eller hva som er til det beste for barnet.

Selvsagt ikke. Men spar pusten når neandertaleren er på banen ;)

Anonymkode: a9141...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må kvinner gå sammen om å få presset frem nye regler for barnebidrag. Menn som driter i barnet kommer jo selvfølgelig til å betale kun det som er lovpålagt. Du kan hate disse mannfolkene så mye du vil, men hvem i helvete ble gravid med slike menn? Jo det var kvinner som fulgte sine bavianlyster. Drive å få barn med mannfolk man ikke har peiling på om de har rette verdier er jo sinnsykt. Så ja, kvinner må rett og slett presse frem nye lover. I mellomtiden har kvinner kun ett valg og det er å faktisk ta ansvar selv. Bavianlystene må dempes og ansvar må bli tatt. Ikke bli gravid i forelskelsesrusen med en mann som lagrer bilder av venninnene dine og napper løken til dem. Det finnes gode menn der ute, hvorfor velgere dere de dårlige?

Det er ofte delt ansvar. Kvinnene blir sittende med ansvaret når menn ikke vil.

Menn "ombestemmer seg". De kan ha vært gode i utgangspunktet.

Ellers er jo innlegget ditt så ekstremt harry at ingen jeg omgås vil kjenne igjen karakteristikken av noen av kjønnene.

Anonymkode: a9141...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Det er ofte delt ansvar. Kvinnene blir sittende med ansvaret når menn ikke vil.

Menn "ombestemmer seg". De kan ha vært gode i utgangspunktet.

Ellers er jo innlegget ditt så ekstremt harry at ingen jeg omgås vil kjenne igjen karakteristikken av noen av kjønnene.

Anonymkode: a9141...330

Jeg ble lurt! Han sa jo! Han ombestemte seg! Ikke min feil! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Friedland

Det får av damene jeg ligger med som har doktorgrad da :P Eksen min hadde ikke VGS en gang. Den andre eksen min hadde en master, så hun vinner vel, men hun er jævlig god med unger så hun ville jeg stolt på til å passe på den.

Tull. Risiko for rusbruk, kriminalitet og arbeidsledighet synker dersom foreldre har høy utdannelse og inntekt.

Du skrev over at den automatisk burde gå til den som hadde høyest utdanning og inntekt. Så hvis en med bachelorgrad skiller seg fra ei med mastergrad så bør hun vurderes som en bedre foreldre? Og hun har mindre sjanse til å havne på fylla på grunn av sin høyere utdannelse? 

Selv om man er arbeidsledig kan man være en god forelder. Ledigheten kan være midlertidig og omsorgsevne er mer en kroner og øre. Fine fasader gir ikke nødvendigvis trygge hjem. Jeg ser noe av poenget ditt, men det blir for rigid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skrev over at den automatisk burde gå til den som hadde høyest utdanning og inntekt. Så hvis en med bachelorgrad skiller seg fra ei med mastergrad så bør hun vurderes som en bedre foreldre? Og hun har mindre sjanse til å havne på fylla på grunn av sin høyere utdannelse? 

Selv om man er arbeidsledig kan man være en god forelder. Ledigheten kan være midlertidig og omsorgsevne er mer en kroner og øre. Fine fasader gir ikke nødvendigvis trygge hjem. Jeg ser noe av poenget ditt, men det blir for rigid. 

Statistikk. Du får mer i boliglån dersom du har master, det er tryggere. Selvsagt finnes det unntak, men det vet du jo ikke. Beste indikasjonen er inntekt og utdanning, og da spesielt utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lurt! Han sa jo! Han ombestemte seg! Ikke min feil! :rolleyes:

For et debattnivå...

Anonymkode: a9141...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

For et debattnivå...

Anonymkode: a9141...330

Var ikke et fnugg av debattnivå i innlegget ditt heller, så her er vi på samme nivå. Alt du gjorde var å slenge ut adjektiver.

Endret av Trollkarlen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG-menn må jo hate kvinner. Men her sitter de kveld etter kveld!!! Ikke min type menn ihvertfall!

Ingen andres heller antagelig :skratte: 

Anonymkode: a9141...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg antar at det kommer av at mor nekter far nok samvær med barnet.
hvorfor skal man betale 50/50 når mor har barnet 75/25?

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg kvinne og jeg har bare opplevd at det går andre vei. Mødrene grafser til seg alt dem kan få og fedrene betaler mye mer enn dem trenger. Fedre har dessverre ikke mange rettighet her.

Anonymkode: 55ced...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

KG-menn må jo hate kvinner. Men her sitter de kveld etter kveld!!! Ikke min type menn ihvertfall!

Ingen andres heller antagelig :skratte: 

Anonymkode: a9141...330

Høyt debattnivå ja. Det er jo så mye enklere å innta offerrollen og si at alle som er uenige er kvinnehatere. Dumme mannfolk altså! Jeg er ikke kvinne hater. Jeg bare ser på kvinner som for gode til å gjemme seg i offerrollen og synes de fint kan ta ansvar over eget liv og egne handlinger. Jeg vil gjerne høre hva som er harry med at kvinner må ta ansvar. Kanskje det er uheldig å få barn med en gjerrig mann, men jeg tipper en hel del kvinner var blinde for faresignalene og kjørte på likevel. Så lager de tråd på KG hvor de krever ditt og datt fra dumme menn, menn som de fint kunne ha unngått om de fulgte med på signalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...