Gå til innhold

Hvorfor tror bergensere at Iben er et guttenavn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Iben er et jentenavn som kommer fra Danmark. Den eneste grunnen til at det har blitt dobbelkjønnet i Norge (100 gutter mot 1200 jenter) er fordi noen har misforstått det som guttenavn, og dette gjelder som regel bare bergensere. Hvorfor tror de det? Undersøker de ikke før barnet blir født? Herregud, bergensere må ta seg sammen.

Anonymkode: 42c50...d4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke fra Bergen (eller vestlandet) og for meg høres det ut som et guttenavn.

Anonymkode: ff527...81e

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fra Vestlandet og for meg er Iben et guttenavn. Flere jenter i kretsen heter Iben, men jeg klarer ikke å få det til å være et naturlig jentenavn. 

Anonymkode: 79b5e...e46

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fra Bergen (eller vestlandet) og for meg høres det ut som et guttenavn.

Anonymkode: ff527...81e

Skjerp deg

Anonymkode: 42c50...d4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben er et jentenavn som kommer fra Danmark. Den eneste grunnen til at det har blitt dobbelkjønnet i Norge (100 gutter mot 1200 jenter) er fordi noen har misforstått det som guttenavn, og dette gjelder som regel bare bergensere. Hvorfor tror de det? Undersøker de ikke før barnet blir født? Herregud, bergensere må ta seg sammen.

Anonymkode: 42c50...d4f

Det er et dansk jentenavn, men også et guttenavn i øst Europa...

Så det er en grunn til at navnet blir brukt på begge kjønn.

Anonymkode: 2a14b...0dc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg

Anonymkode: 42c50...d4f

Trodde poenget var å komme med meninger...? 

Jeg tror grunnen til at deg eventuelt blir misforstått er fordi det klinger bedre som guttenavn for noen. Kanskje  noen også ønsker å snu det til et guttenavn, for å vise foreldre at det ikke er et jentenavn i folks ører? 

Anonymkode: 79b5e...e46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjerp deg

Anonymkode: 42c50...d4f

Skjerp deg selv. Det er min oppfattning av navnet. Du spurte og jeg svarte.

Anonymkode: ff527...81e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri hørt det navnet før for en stund siden, da de brukte det på p3 sin serie "Skam".

Og for å være helt ærlig så trodde jeg først det var et guttenavn... Jeg bor på østlandet.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben er et jentenavn som kommer fra Danmark. Den eneste grunnen til at det har blitt dobbelkjønnet i Norge (100 gutter mot 1200 jenter) er fordi noen har misforstått det som guttenavn, og dette gjelder som regel bare bergensere. Hvorfor tror de det? Undersøker de ikke før barnet blir født? Herregud, bergensere må ta seg sammen.

Anonymkode: 42c50...d4f

Du må ta deg sammen.

Anonymkode: 47db6...3b9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben har jeg hørt på både gutter og jenter, mest på gutter i norge. Selv om et navn er et jentenavn i et land betyr ikke at det kan være guttenavn i et annet. Janne er ofte guttenavn i sveriget, Kim blir brukt mye som jentenavn selv om det er mest vanlig som guttenavn her i norge. Selv om Iben er et populært guttenavn i Bergen betyr ikke at de er idioter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben er et jentenavn som kommer fra Danmark. Den eneste grunnen til at det har blitt dobbelkjønnet i Norge (100 gutter mot 1200 jenter) er fordi noen har misforstått det som guttenavn, og dette gjelder som regel bare bergensere. Hvorfor tror de det? Undersøker de ikke før barnet blir født? Herregud, bergensere må ta seg sammen.

Anonymkode: 42c50...d4f

Det er faktisk egentlig en forkortelse for et nederlandsk guttenavn, men så har danskene begynte å bruke det som jentenavn, Så det er du som tar feil :fnise:

Anonymkode: 41474...bff

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg syns det høres ut som et guttenavn. men jeg tror dette er et navn som kan brukes på begge kjønn. i usa kan Chris være både gutt og jente. men at det kan være en forkortelse for Christine og Christian :P

Anonymkode: 80b8f...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Iben er et jentenavn som kommer fra Danmark. Den eneste grunnen til at det har blitt dobbelkjønnet i Norge (100 gutter mot 1200 jenter) er fordi noen har misforstått det som guttenavn, og dette gjelder som regel bare bergensere. Hvorfor tror de det? Undersøker de ikke før barnet blir født? Herregud, bergensere må ta seg sammen.

Anonymkode: 42c50...d4f

jeg er ikke fra Bergen men jeg tror også at iben er et guttenavn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er fra Østlandet og synes det høres ut som et guttenavn. Nå har jeg aldri hørt navnet på en person da.

Anonymkode: 7f928...0fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha første gangen jeg har smilt idag. Takk. Dette var var utrolig underholdene å lese.

Skal si du har en brennende lidenskap for navnet Iben.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...