Gå til innhold

Hva ville du hatt i din nødbag, dersom katastrofer skulle skje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil man ikke dø uansett av en sånn apokalyptisk vinter siden det vil være dødelig å bevege seg utendørs i 50+ år? 

Anonymkode: 15f19...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil man ikke dø uansett av en sånn apokalyptisk vinter siden det vil være dødelig å bevege seg utendørs i 50+ år? 

Anonymkode: 15f19...da3

Hvor kaldt kan det egentlig bli? Og er det er reell fare for at vi kan få slike værforandringer i de nærmeste 100 år?

Anonymkode: 46b27...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor kaldt kan det egentlig bli? Og er det er reell fare for at vi kan få slike værforandringer i de nærmeste 100 år?

Anonymkode: 46b27...e91

En apokalyptisk vinter er resultatet av en atombombe som gir helt ekstreme værforandringer, men det er strålingen som gjør at man ikke får beveget seg utendørs. 

Anonymkode: 15f19...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎11‎.‎2015 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Hvis du skulle hatt en nødbag liggende hjemme til bruk hvis det plutselig blir krig, naturkatastrofer, du må flykte eller lignende, hva ville du hatt i den? 

En liten bag eller sekk. Det er jo begrenset hva man får plass til da. 

Anonymkode: 66a9d...3fa

Plaster, bandasje, noen planker, mat på boks, og et pledd, og i verste fall myggnetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Virilja skrev:

Her i huset er vi glad i en villmarkstur, og har hver vår sekk på 50-60 l. Når vi er hjemme, pleier disse å stå pakket med litt forskjellig, og blir jevnlig oppdatert, da jeg synes sånne overlevelses-duppedingser er spennende! :duskedame:

Så si at vi pakker begge disse da, til vår familie på tre. Hehe.. Dere har jo nevt mye, men ramser opp litt jeg og! Her kommer min (foreløpige) komplette liste!

  • Det er vel umulig å få med seg særlige mengder med vann, men en 5-liters sammenleggbar beholder som det er mulig å feste på sekken,  ville jeg tatt med. Vannfilter også.
  • Vakuumpakket turmat, havregryn, melkepulver og mel kan du få til litt forskjellig med. Tar med en del sjokolade også - kan bli sårt trengte karbohydrater.
  • Kniv og multiverktøy
  • Hodelykt
  • Batterier
  • Kompass
  • Stormkjøkken med tilbehør, tallerken, enkelt bestikk
  • Klokke
  • Fyrstikker, tennstål
  • Antibiotika og mine medisiner (er bipolar, så det kommer jo til å bli gøy etter hvert :fnise:)
  • Ullklær
  • Soveposer, et lite telt og/eller presenning
  • Førstehjelpsskrin, med nål og tråd, forbindinger, strips, pinsett, saks, munnbind, teip og noe til å rense sår med, alkohol el, febermåler, paracet
  • Lite speil, til hvis du skader deg i ansiktet f.eks, eller å signalisere
  • Stråledekke, kan også brukes til å holde varmen, få opp kroppstempraturen
  • Mobil, lader, noen penger, pass, usb-pinne med bilder, og noen papirbilder i vanntett innpakning.
  • Batteridreven radio og evt sattelitt-telefon, solcellelader? Kanskje gps
  • Sammenleggbar spade
  • Øks, evt stålwire til å sage
  • Tau, stropper, lisser
  • Fløyte
  • Lite mikrofiberhåndkle
  • Tannbørste, såpe
  • Også håper jeg at jeg klarer å få med meg bamsen til sønnen min...

Ser du har skrevet liten sekk, men håper dette var greit. Spennende er det i hvert fall!

 

 

 

 

Og hvis det blir rene 'walking dead'her, våpen!! :trampe: Og denne: :fnise:

 

IMG_0361.JPG

Som deg, ville sørget for å ha med engangshansker. Er det krig, så må du hjelpe andre. Å drasse på en 5 litersdunk med vann er sikkert greit,men må ha med noe som fanger opp regnet

Anonymkode: cf6f1...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrstikker

Pyrisept

Sårsalve

Sovepose

Øks

Spade

Kniv

Lommelykt

Batterier

Ekstra overlevelsesmat

I pad

Telefon

Lader

Fyrverkeri, nødbluss

ekstra lue, undertøy ellers praktiske klær

medisin

Anonymkode: 6a111...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville bre være et spørsmål om tid før jeg døde av mangel på livsviktig medisin, så jeg ville ikke pakket noe. Bare satt en så stor dose medisin at jeg aldri våknet igjen.

Brutalt? Ja, men alternativet er mer brutalt og det ville jeg ikke ønske å oppleve.

Anonymkode: 8964b...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Noen som følger med på TV-serier som "Doomsday Preppers" eller lignende?

Anonymkode: 32f76...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...